چرا شما به یک برنامه جهت تعیین کلید واژه ها نیاز دارید؟

19 فروردین 1396 - 9:49
بازاریابی اینترنتی - چرا شما به یک برنامه جهت تعیین کلید واژه ها نیاز دارید؟
چرا شما به یک برنامه جهت تعیین کلید واژه ها نیاز دارید؟
امتیاز مطلب: 93%

قبل از اینکه بتونین وبسایت‌تون رو بهینه کنین باید بدونین برای چی این کار رو می‌کنین. پیدا کردن کلید واژه‌هایی که بتونن روی تلاش‌های «ّ» ی شما متمرکز باشن کار چالش برانگیزیه. ولی خوشبختانه داده‌های زیاد و روش ساختاری‌ای وجود داره که می‌تونیم ازشون برای پیدا کردنِ کلیدواژه‌ها استفاده کنیم.

کلیدواژه‌ها کلماتی هستن که جست‌وجو کننده‌ها در موتورهای جست وجو می‌نویسن. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به دنبال مرتبط‌ترین نتایج برای جستجوی شما می‌گردن و اونها رو بر اساس اطلاعاتی که در مورد شما در دیتابیس خودشون دارن، برای شما پیدا می‌کنن. در ادامه با یوکن همراه باشید.

اما مهمه به خاطر داشته باشین که موتورهای جست‌وجو به سختی متوجه نیاز شما میشن مگه اینکه واژه‌ها رو درست بنویسین. به همین دلیلِ که احتمالاً شما بیشتر از چند بار تو زندگی‌تون یه جست‌وجو رو با یه جستجوی توصیفی‌تر ادامه دادین.

بارها شده که شما کلید واژه‌ای رو امتحان کردین ولی چیزی رو که می‌خواستید به دست نیاوردید. پس سعی کردید تا واژهٔ مشخص‌تری رو پیدا کنین یا راه دیگه‌ای رو امتحان کنین.

خیلی خوبه که مردم در همه جای دنیا همه نوع کلید واژه‌ای رو تایپ می‌کنن و برای ما مهمه که بدونیم چی رو تایپ می‌کنن تا بتونیم وب سایتمون رو به نحوی بهینه کنیم که در نتایج اونها ظاهر بشیم.

تحقیق در مورد کلید واژه‌های مناسب در فرایند «سئو» مرحله‌ای بنیادی ست که به شما کمک می‌کنه تا بدونین مردم چه واژه‌هایی رو جستجو می‌کنن، هر چند وقت یه بار این کار رو می‌کنن، این کلیدواژه‌ها چقدر به اهداف تجاری شما مرتبط هستن و چقدر رقابتی خواهد بود تا در رتبه بندی اونها حضور داشته باشین.

بیاین به یه مثال توجه کنیم. تصور کنین که می خوایم یه ماشین رو بفروشیم. ممکنه فکر کنین که کلید واژهٔ «ماشین» چیزیه که شما می‌خواین براش رتبه‌بندی بشین. اما بعد از اینکه کمی در مورد کلیدواژه تحقیق کردین احتمالاً متوجه میشین که کلید واژه ماشین خیلی هم مناسب نیست. چرا؟

خوب اگرچه واژه ماشین میزان جستجوی بالایی داره اما به ارتباطش هم فکر کنین. به چند دلیل افراد می‌تونن کلمهٔ ماشین رو در موتور جست‌وجو تایپ کنن؟ اونها ممکنه دنبال اسباب بازی باشن یا دنبال محلی برای تعمیر یا حتی اجارهٔ ماشین.

و خیلی دلایل دیگه که هیچ ربطی به خرید ماشین نداره. به خیلی‌های دیگه هم فکر کنین که در رتبه بندیِ موتورهای جست‌وجو برای واژهٔ ماشین تلاش می‌کنن، پس این یه واژهٔ بی نهایت رقابتیه.

 عبارت «تویوتا کمری کارکرده آبی ۲۰۱۰» ممکنه که خیلی جست و جو نشه، اما خیلی مرتبطه و از طرفی اونقدرها هم رقابتی نیست.

کلیدواژه‌هایی مثل این احتمالاً در لیست شما برای بهینه‌سازی قرار می‌گیره. خب حالا که کمی بیشتر در مورد کلید واژه‌ها و تحقیق در مورد اونها می‌دونین زمان مناسبیه تا در مورد برنامه ریزی برای کلیدواژه‌ها صحبت کنیم.

یه طرح تحقیقاتیِ مؤثر شامل روش ساختاریِ مناسبی میشه که به یافتن کلید واژه‌های مناسبی برای استفاده در وبسایت‌تون منجر میشه. در نهایت یه طرح تحقیقاتی به شما اطلاعات مورد نیازتون رو برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کلید واژه‌هایی بیشترین سود رو به تجارت شما می‌رسونه میده.

با وجود میلیاردها جستجویی که در هر ماه انجام میشه مهمه که هدف تحقیق در مورد کلید واژه‌ها رو بدونیم. باید دقت کنیم که دنبال چی می‌گردیم و چطور داده‌ها رو جمع آوری و تحلیل کنیم تا در مورد کلید واژه‌های وبسایتمون تصمیم‌گیری کنیم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-08 13:08:00
دسته بندی ها