استراتژی های ساده برای ایجاد کسب و کار سریع و آسان

9 اردیبهشت 1396 - 10:50
کار آفرینی - استراتژی های ساده برای ایجاد کسب و کار سریع و آسان
استراتژی های ساده برای ایجاد کسب و کار سریع و آسان
امتیاز مطلب: 92%

صاحبان کسب و کارهای جدید، صرف نظر از نوع کسب و کارشان، با چالش های مشابهی درگیر هستند. در این مقاله قصد داریم سه استراتژی ساده را بیان کنیم که به وسیله ی آن می توان یک کسب و کار جدید را رونق بخشید. در ادامه با یوکن همراه باشید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان کسب و کارهای جدید، مرتکب می شوند، تلاش برای انجام هر کاری از گام اول است. در صورتی که می توان با اطمینان گفت که بسیاری از کارهایی که شما در حال تلاش برای انجام دادن آن ها هستید، در حال حاضر توسط دیگران انجام شده است و به عبارتی نیازی نیست که چرخ را از اول اختراع کنید.

سریع ترین و ساده ترین راه برای رشد کسب و کار، این است که افراد دیگری که آنچه شما می خواهید را پیش از این انجام داده اند، بیابید و از تلاش ها و تجربیات آنها استفاده کنید.

به طور مثال تصور کنید که فردی در یک کسب و کار محلی به دنبال ساخت یک پاسخگوی خودکار باشد که عملکرد خیلی عجیبی هم ندارد؛ سرویسی که بخواهد برای فروش به آن برنامه دهد. این فرد می تواند به جای ساخت این سرویس، چند ساعت زمان گذاشته و نمونه ی موجود از پاسخگوی خودکاری را که به دنبال ساخت آن است، بیابد. در غیر این صورت او مجبور است که صد ساعت از زمان خود را به ساخت این سرویس اختصاص دهد.

با چند ساعت پژوهش ساده، می توان انواع برجسته ای از سرویس های پاسخگوی خودکار مقرون به صرفه ای را یافت که با ارتقاء و بهبود، قابل تغییر به تکنولوژی مورد نظر و تطابق با نیاز های مصرف کننده باشد.

تصور کنید که این فرد، بیش از صد ساعت زمانی که برای ساخت این سرویس نیاز است را صرف گسترش و بهبود محصولات و تمرکز بر روی خدمات خود کنند، قطعا به بهره وری بیشتری خواهد رسید.

متاسفانه، بسیاری از صاحبان کسب و کار های جدید، هنوز به این طرز فکر نرسیده اند و به صورت خستگی ناپذیری کار می کنند و تمام کارها را به تنهایی انجام می دهند. آنها هنوز ذهنیت کارآفرینی را در خود توسعه نداده اند و درک این را ندارند که به جای سخت تر کار کردن باید با هوشمندی کار کرد تا به بهره وری بیشتر رسید و از زمان خود بهینه تر استفاده کرد.

یکی دیگر از کارهای بسیار وقت گیری که صاحبان کسب و کارهای جدید انجام می دهند این است که ساعات زیادی و بعضاً گاهی چند روز را برای تلاش به منظور طراحی کامل لوگو، صرف می کنند. همه ی افراد دارای نعمت خلاقیت های ذاتی نیستند، شاید برای خیلی از ما طراحی یک لوگوی ساده، نیاز به این داشته باشد که ساعت ها جستجو کنیم و سپس بارها و بارها دست به طراحی بزنیم و حتی سر آخر از نتیجه کار راضی نباشیم. خیلی از افراد متخصص در طراحی وجود دارند که از ما خلاق ترند. این افراد می توانند کاری را که ما روزها برای آن زمان می گذاریم، در چند ساعت انجام دهند. بهتر است وسواس را کنار گذاشته و طراحی لوگو و یا دیگر طرح های گرافیکی مربوط به کار را به دست افراد متخصص بسپاریم.

این گونه اتلاف وقت، اشتباه پر هزینه ای است. حتی بعدها متوجه خواهید شد که لوگو در زمانی که یک استارتاپ نو پا هستید، اهمیت چندانی ندارد.

وقتی کاری را راه اندازی می کنید، وظایف را دسته بندی کرده و از خود بپرسید که آیا شخص دیگری می تواند انجام این وظیفه را بر عهده بگیرد تا شما روی ساختار کار خود، متمرکز شوید. به طور مثال وظایف زیرا را در نظر بگیرید:

  • طراحی بروشور و موارد مورد نیاز برای بازاریابی
  • ایجاد وب سایت
  • راه اندازی پست صوتی و ایمیل
  • خرید لوازم و تجهیزات
  • پست نامه ها و یا ارائه آگهی
  • تحقیقات بازار
  • اتصال کامپیوتر جدید، مودم و فکس یا نصب نرم افزار جدید
  • عیب یابی مشکلات کامپیوتر
  • نوشتن مقالات و گزارشات

این فعالیت های درآمد زا نیست و اگر شما را به چالش بکشد و یا وقت گیر باشد، دردسر ساز خواهند شد. می توان این وظایف را به شخص دیگری مثل اعضای خانواده، دستیاران پاره وقت و یا افراد داوطلب تیم سپرد.

برای موارد تخصصی تر نیز می توانید به دنبال یک عضو متفکر و یا همکار مناسب در کسب و کار خود باشید که قادر باشد به این مسئولیت، رسیدگی کند. می توانید برای داد و ستد کالا و یا کارشناسان بازاریابی و طراحی وب و همچنین توسعه تکنولوژی کسب و کار خود، به دنبال استخدام افراد باشید.

چرخ دیگری که نیاز نیست مجدداً آن را اختراع کنید، فرآیندهاست، به ویژه در حوزه ی بازاریابی. باید به جای تجربه شخصی فرآیند ها، از نمونه های موفق استفاده کرد. بازاریابی مهم ترین عنصر کسب و کار است که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای نوپا به آن توجه نمی کنند. خوشبختانه شما لازم نیست که یک فرآیند بازاریابی با آزمون و خطا، توسعه دهید. بلکه می توانید چند روز را به مطالعه ی کسب و کارهای دیگر در داخل و خارج صنعت خود اختصاص دهید. بررسی کنید که چگونه کار خود را تبلیغ می کنند، چگونه به جذب مخاطب می پردازند و نرخ تبدیل را افزایش می دهند؟ به عبارت دیگر فاکتورهایی را که می توان به وسیله ی آن، مشتریان بالقوه بدست آورد و همچنین ابزار لازم برای تبلیغات را از آنها آموزش ببینید. اینکه چه چیزی منجر به این می شود که بازدید مشتری منجر به خرید شود، فرآیند هایی دارد که دیگر کسب و کارها قطعا مسیر آن را طی کرده اند و می توان از تجربیات آنها استفاده کرد.

سریع ترین و ساده ترین راه برای ایجاد فرآیندهای موفقیت آمیز، مطالعه ی کسب و کارهایی که در حال حاضر موفق هستند و سپس مدل کردن آنچه آنها انجام می دهند، است. در خبرنامه ی آنها ثبت نام کرده و درخواست اطلاعات بیشتر دهید. به این وسیله ارتباط خوبی با آنها آغاز خواهید کرد که منجر به تبادل اطلاعات و به خصوص استفاده ی شما از تجربیات آنها می شود. یک یا دو محصول را خریداری کنید و ببینید برای اینکه شما را برای خرید بیشتر تشویق کنند و به کسب و کار خود بازگردانند، از چه ابزاری استفاده می کنند.

البته این بدان معنا نیست که مو به مو از آنها کپی کنید و یا قدم به قدم همه ی کارهایی که آنها انجام داده اند را انجام دهید، شما می توانید تجربیات آنها را به قالب کسب و کار خود بیاورید و عنصرهای ضروری و منحصر به فرد خود را به آن بیافزایید.

به طور خلاصه سه استراتژی ساده که به شما کمک می کنند تا یک کسب و کار موفق را شروع کنید، به شرح زیر است:

  1. کشف کنید که چه چیزی در حال حاضر ایجاد و یا اختراع شده است، سپس آن را پیاده سازی و یا نصب کنید. در واقع به دنبال اختراع مجدد چرخ نباشید.
  2. شبیه به یک صاحب کارکشته ی کسب و کار فکر کنید، نه یک کارمند. نماینده داشته باشید، به استخدام افراد برای انجام امور وقت گیر و تخصصی بپردازید و تجارت کنید.
  3. فرآیندهایی را که برای کسب و کارهای دیگر منجر به رسیدن به سطحی از موفقیت شده است، مدل کنید. این فرآیندها، اشتباهات را گذرانده اند و اکنون آماده ی اجرا هستند.

استراتژی های گفته شده را ترکیب کرده و ساعات کاری خود را به بهره وری بیشتر برسانید. با این کار سریع تر از آنچه که فکر کنید، به کسب موفقیت خواهید رسید.

 

منبع: businessknowhow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-04-29 15:07:00
دسته بندی ها