3 ترس رایج کارآفرینان و نحوه ی روبرو شدن با آنها

14 اردیبهشت 1396 - 7:17
کار آفرینی - 3 ترس رایج کارآفرینان و نحوه ی روبرو شدن با آنها
3 ترس رایج کارآفرینان و نحوه ی روبرو شدن با آنها
امتیاز مطلب: 99%

تقریبا تمام کارآفرینان، ترس از عدم قطعیت را در وجود خود احساس می کنند؛ با خواندن ادامه ی مطلب در می یابید که چگونه می توان این ترس را به یک نقطه ی مثبت سوق داد. با یوکن همراه باشید.

ترس برای کارآفرینان بارها و بارها و در طول مراحل مختلف به وجود می آید. نویسنده ی این مطلب که یک کارآفرینان به شمار می رود و تجربیات خود را با ما در میان گذاشته، از شغل خود در باره ی ایجاد فرصت کاری مناسب برای میلیون ها نفر می گوید؛ او معتقد است، زمانی که ترس جای خود را در درون شما پیدا می کند، احساسی که درباره ی شغل خود دارید، به گونه ی متفاوتی خواهد بود. دلیل اینکه یک زندگی را برای خود طراحی می کنید اما نمی توانید آنطور که باید از آن لذت ببرید چیست؟

نویسنده ی این مطلب می گوید، زمانی که ترس را احساس کرده، با دیگر کارآفرینان نیز گفتگویی داشته تا از احساسات آنها با خبر شود. حدس او درست بود، برخی ترس ها و نگرانی های رایج وجود دارند که تمام کارآفرینان با آنها مواجهند؛ ترس هایی که به وجود آنها رخنه می کند.

ترس شماره 1: مسیر اشتباهی را در پیش گرفتن

جاناتان هریک، یکی از بنیانگذاران Hatchbuck می گوید: "یکی از بزرگ ترین چیزهایی که تمام طول شب، من را بیدار نگه می داشت این بود که محصول مناسب و مشتری درخور آن را در کنار هم قرار دهم."

هریک پس از سالها تجربه و راه اندازی و رشد چندین استارتاپ، حالا می داند که انتخاب جمعیت یا مشتری های نامناسب برای محصول، یک ترس همیشگی را به وجود می آورد. جاناتان هریک در ادامه اضافه کرد: "اگر تمرکز روی مخاطب هدف را از دست بدهید، و اگر محصول شما به گونه ای طراحی نشده که مشکلات خریداران احتمالی شما را برطرف کند، هزینه ی زیادی را متحمل خواهید شد. سپس ترس های دیگر مخصوص کارآفرینان به سراغ شما می آید؛ باید مطمئن شوید که از سرمایه کافی برای جبران سایر شکست ها برخوردار هستید یا خیر."

هریک برای مقابله با آن ترس، تمام اعضای تیم خود را روی جستجو، جمع آوری داده و تجزیه و تحلیل متمرکز کرد. او باید مطمئن می شد که در زمینه ی پیدا کردن مشتریان مناسب، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

ما در دوره ی داده های باورنکردنی زندگی می کنیم که می تواند به عنوان اهرمی برای آرام کردن ذهنیت ما درباره ی مسیری که پیش گرفته ایم کاربرد داشته باشد. در مقایسه با ده یا بیست سال قبل که بسیاری از تصمیم گیری ها بر مبنای حدس و گمان بود، باید دانست که در عصر حاضر، اعمال چنین رویکردی اصلا عاقلانه نیست. ما از طریق داده های بزرگ، شبکه های اجتماعی، گوش کردن و تجزیه و تحلیل های گوگل، به اطلاعات مشتریان دسترسی یافته ایم. اعداد، دروغ نمی گویند؛ پس از آنها یک دوست بسازید و اجازه دهید که شما را راهنمایی کنند و در رسیدن به موفقیت، همراه شما باشند.

ترس شماره 2: از دست دادن همه چیز

ترس از شکست، کابوس بسیاری از کارآفرینان است. آدام لگاس، بنیانگذار NanoHydr8 با این احساس ویرانگر آشناست. تجارت موفق مشاوره املاکی او در سال 2008 با مشکل مواجه شد و میلیون ها دلار برای او هزینه در بر داشت. این مساله برای بسیاری از افراد تجربه ای بود که هرگز پا به دنیای کارآفرینی نگذارند. اما لگاس، از روحیه ی ورزشکاری درون خود الهام گرفت.

پدر لگاس در سنین کودکی و نوجوانی، سبک مبارزه ی MMA را به او آموخته بود. لگاس در این باره می گوید: "همان آموزش های MMA، تقریبا تمام جنبه های زندگی من را متفاوت کرد. زمانی که تجارت مشاوره املاکی من با شکست مواجه شد، از اینکه کار دیگری را شروع کنم، ترسی نداشتم. به طرز فکری که توسط آموزش MMA درون من ایجاد شده بود، تکیه کردم؛ بدین ترتیب به کار ادامه داده و شرکت دیگری را احداث کردم."

شما به عنوان یک کارآفرین باید اعتماد به نفس داشته باشید. هر فعالیت دیگری که این احساس را در شما ایجاد می کند، امتحان کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که فعالیت های مختلف، ذهن شما را از آشفتگی پاک می کند و استرس شما را از بین می برد. پیشنهاد می کنیم که این روند را پیش بگیرید؛ حداقل اینکه به کسب و کار شما آسیبی نمی رساند.

ترس شماره 3: کوچک دیده شدن در پیش چشم مردم

می توان ترس شماره سه را به عنوان رایج ترین نگرانی در میان کارآفرینان به شمار آورد. زمانی که یک کسب و کار را شروع می کنید، افراد نزدیک به شما، احساس غرور می کنند، خانواده و پرسنل نیز ایمان دارند که موفق خواهید شد. تمام این احساسات خوب، ترس و مسئولیتی را به همراه دارد؛ نگرانی از اینکه آیا قادر به عملی کردن انتظارات آنها هستید یا خیر، به سراغ شما می آید.

بابی لیدی، بنیانگذار CITYZEN در این باره می گوید: "پس از سال ها تلاش، جذب کردن سرمایه گذاران اولیه می تواند به همان اندازه ی لذت بخش بودن، دلهره آور باشد. برنامه ریزی کردن، با سرعت زیادی به اعدام و محاکمه تبدیل می شود؛ و احساس می کنید که در پیش چشم خودتان و تمام افرادی که می شناسید، کوچک دیده می شوید. این احساسات، عواقب واقعی را در بر دارند."

ترس از شکست اصلا جالب نیست. ساعت ها بی خوابی می کشید و فکر می کنید که شکست احتمالی شما به چه کسانی آسیب می رساند و چه تاثیراتی خواهد داشت. فکر می کنید که پس از شکست، چه احساسی نسبت به شما خواهند داشت. یه لطفی به خودتان کنید: پیشنهاد می کنیم که به این موارد فکر نکنید. این موارد تنها در ذهن شما باقی می مانند و از موفقیت شما جلوگیری می کنند.

بابی لیدی معتقد است که استفاده از ترس در سوخت رسانی به فعالیت ها، می تواند قدرت زیادی را در بر داشته باشد. آلیشا بارتل، مدیر عامل PunkRawKLabs با لیدی موافق است: "هیچ چیز به اندازه روبرو شدن با ترس از شکست موثر نیست. شما صراحتا باید از هر ذره ی وجود خود برای روبرو شدن با آن استفاده کنید؛ در غیر اینصورت، حتما شکست می خورید."

بسیاری از مردم معتقدند که یادداشت کردن ترس ها در دفترچه ی خاطرات می تواند در تبدیل کردن ترس به عمل و فعالیت موثر باشد.

هر زمانی که احساس ترس از چیزی به شما دست می دهد، شروع به نوشتن کنید و سعی کنید برای هر کدام از ترس ها، 10 راه حل ارائه دهید. به زودی متوجه می شوید که نه تنها از ترس های خود رها می شوید، بلکه ایده های نوآورانه ی بسیاری به ذهن شما رسیده که هرگز تصور نمی کردید.

در جوامع کارآفرینی شرکت کنید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. زمانیکه از احساسات درونی خود با دیگران صحبت می کنید و چالش هایی که با آنها روبرو هستید را به اشتراک می گذارید، از یکدیگر یاد می گیرید و احساس حمایت می کنید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-04 19:17:00
دسته بندی ها