اشتباهات برندینگ که هرگز نباید مرتکب آنها شوید

29 فروردین 1400 - 11:00
بازاریابی - اشتباهات برندینگ که هرگز نباید مرتکب آنها شوید
اشتباهات برندینگ که هرگز نباید مرتکب آنها شوید
امتیاز مطلب: 93%

چگونه می توان از خطاهای فاجعه بار در برندینگ جلوگیری کرد؟ پاسخ کوتاه: از متخصصان این عرصه درباره ی راهکارهای جهانی مبتنی در تصویر پرس و جو کنید. با یوکن همراه باشید .

جهان برندینگ به سرعت در حال تغییر است. تکنولوژی و پلت فرم های گوناگون به تنهایی توانسته اند روش ها و راهکارهای مختلف در رابطه با مشتریان را افزایش دهند و فرصت های بی شماری را در زمینه ی ارتباطات شخصی، پتانسیل ها و بازگشت مشتریان فراهم کرده اند. راهکارهای جدید می توانند در ایجاد یک تصویر شفاف از برند به کمپانی ها کمک کنند؛ این روش ها از طریق پیام رسانی های سازگار و واقعی که از نیاز حقیقی مشتریان برخواسته، صورت می پذیرد؛ مگر اینکه این کارها را به شیوه ی غلطی اعمال کنید. در این صورت، مسیرها می توانند فرصت های زیادی را در زمینه ی برندینگ ناسازگار و سردرگم کننده به وجود آورند. بدین ترتیب، کمپانی ها خود را در موقعیت پیچیده ای می یابند؛ چرا که نمی توانند از روش های درست، پیام مناسب را به مشتریان مناسب انتقال دهند.

برندینگ در اینترنت فضای زیادی را اشغال کرده است. اما برای چیدمان چیزهای کارآمد و غیر کارآمد، باید درک درستی از آنها داشته باشیم. داستین متیو، بزرگترین بازاریاب پاسخ مستقیم در Speaking Empire، برخی از دیدگاه های حیرت انگیز خود را درباره ی نحوه ی صحیح برندیگ و بازاریابی به اشتراک گذاشته است؛ تجربیاتی که در زمینه ی انتقال پیام های درست، کسب درآمد و استفاده از آن برای بزرگ کردن امپراتوری تجارت، مفید خواهند بود.

داستین تصمیم گرفت کلمات را به عکس و پیام را به تصویر تغییر دهد. ادغام بازاریابی پیام مستقیم و بازاریابی برند، در واقع تولد دوباره ی این دو ایده است؛ این دو با هم ترکیب می شوند تا نتایج قدرتمندی را به همراه داشته باشند.

بازاریابی پاسخ مستقیم در مقابل برندینگ

بازاریابی پاسخ مستقیم ،ایده ایست که اگر بر فرض 2 دلار سرمایه گذاری گنید، بازگشت عملی آن 2 دلار را در زمان تعیین شده مشاهده خواهید کرد؛ به بیان دیگر، بازاریابی شما مسئولیت پذیر است.

اما برندینگ، تصویر و درکی است که از کمپانی در سطح شخصی آن دارید. چیزی است که برای آن ایستادگی می کنید و به شما اجازه می دهد که داستان آن را برای مشتریانی که به کار شما باور دارند، تعریف کنید. یک نمونه ی بارز در این زمینه، رویکرد کمپانی اپل بود که در آن یک تصویر آرمانی ایجاد کرد که مردم نیز قصد شراکت در آن را داشته باشند.

داستین در مجموع قصد دارد بگوید که برای ایجاد امنیت در رشد و موفقیت کسب و کارتان باید میان این دو تعادل برقرار کنید. بازگشت موقت به رویکردهای گذشته ایرادی ندارد، اما در عین حال باید برای ایجاد روابط طولانی مدت نیز تمرکز کنید. برندینگ در واقع خدمات به مشتری است؛ به بیان دیگر، به تجربه ای که ایجاد می کنید، نحوه ی برخورد با مشتریان و احساس آنها از همکاری با شما بستگی دارد.

3 خطای رایج که باید از آنها دوری کنید

1. کال تو اکشن ها را به منظور جلوگیری از اسپم شدن حذف نکنید. مشتریان شما به فضایی نیاز دارند که در آنجا بتوانند پیام های شما را دریافت کنند.

2. لازم نیست دل به دریا بزنید و برای ارزش بالقوه ای که شاید به کسب درآمد منجر شود، بیش از حد هزینه کنید؛ به ویژه در حالتی که تازه کار هستید و نمی توانید تا مدت های طولانی منتظر نتیجه ی آن باشید.

3. سعی نکنید بیشتر از چیزی باشید که هستید. اگر تغییرات اساسی زیادی را اعمال کنید، از شرایط فعلی خود گمراه می شوید و پیام شما از چیزی که مقصود واقعی شماست، دور خواهد شد. اصالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دقیقا همان چیزی است که در نام تجاری به دنبال آن هستیم.

افراد خلاق به گوش باشید

در زمان بازاریابی یا برندینگ نشان دهید که تنها گوشه ای از توانایی های خود را به اجرا گذاشته اید. این مراحل پایه ای به شما کمک می کنند تا از فاجعه جلوگیری کنید. بهتر است که بسیاری از موارد را به افراد کارشناس واگذار کنید؛ آنها به خوبی می دانند که برندینگ از دو بخش هنر و فیزیک تشکیل شده است.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-19 03:39:57
دسته بندی ها