آیا استراتژی‌های بازاریابی محتوایی کسب و کار شما مفید است؟

12 اردیبهشت 1399 - 6:05
مدیریت - آیا استراتژی‌های بازاریابی محتوایی کسب و کار شما مفید است؟
آیا استراتژی‌های بازاریابی محتوایی کسب و کار شما مفید است؟
امتیاز مطلب: 92%

هنگامی که صحبت از عناوین بازاریابی محتوایی کسب و کار، در شبکه های اجتماعی و فضای بازاریابی این نوع محتوا  به میان می آید، احتمالا شما نیز تلاش می کنید که راه های جدیدی را برای گسترش آن و یا ساخت نام تجاری خود، امتحان کنید. در این میان باید به این نکته توجه کرد که ممکن است تمام این استراتژی ها، به فروش بیشتر منجر نشود. سوال مهمی که پیش می آید این است که چگونه باید محتوای مدیریت کارتان را شکل دهید و چگونه ارزیابی کنید که آیا در جهت درستی حرکت می کنید یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده را بررسی کنیم که با توجه به آنها می توانید میزان درستی عملکرد خود را در استراتژی های بازاریابی محتوایی، ارزیابی کنید. با یوکن همراه باشید.

هدف گذاری کنید.

اولین نکته این است که بدانید چه چیز را می خواهید اندازه گیری کنید. آیا می خواهید تعامل رسانه های اجتماعی را ببینید؟ روی کدام پلت فرم؟ می خواهید از روی کامنت افراد در وبلاگتان و یا عضویت آنها، میزان بازخورد خود را تشخیص دهید؟ و یا از روی دانلود کتاب هایی که روی سایتتان قرار دادید؟

یک معیار برای خود مشخص کرده و سپس بر اساس آن تعیین کنید که چه میزان پیشرفت ایجاد شده و همچنین اینکه چگونه می توانید آن را بهبود بخشید.

در مورد کاری که اکنون انجام می دهید مطالعه کنید.

برای اینکه بدانید تغییرات موفقیت آمیزی ایجاد کرده اید یا نه، باید بدانید که دقیقا چه کاری انجام می دهید. نگاهی به پست های اخیر رسانه اجتماعی و یا وبلاگ بیندازید. ببینید تا کنون چه تعدادی را بهتر کرده اید؟ کدام پست ها همانطوری که انتظار داشتید پیش رفته اند؟ چرا این پست ها بیشتر از بقیه ماندگار شدند؟ آیا سوال متفاوتی در آنها پرسیده اید و یا از فرم دیگری از رسانه استفاده کردید و یا اینکه این پست ها را در زمان متفاوتی نسبت به روند عادی کارتان، پست کرده اید؟

اگر بدانید اکنون مشغول به چه کاری هستید، ایده های بهتری به ذهنتان می آید و قطعا پیشرفت خواهید کرد.

به دنبال استاندارد کردن محتوا باشید.

بهترین بازاریابان شبکه های اجتماعی آنهایی هستند که در رسیدن به موفقیت، دقیق عمل می کنند. یک تقویم قابل تغییر برای کارتان ایجاد کنید، پست هایتان را فهرست بندی کنید و به دقت کلماتی را که برای ایجاد تعامل در سایتتان می خواهید بکار ببرید را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که نباید تنها از کلمات رایجی که کاربرها جستجو می کنند استفاده کنید.

 

از ابزارهای موجود استفاده کنید.

ابزارهای متفاوتی در اینترنت وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها متوجه شوید که کدام کلمات اساسی در صدر هستند و همچنین می توانید رتبه صفحه های خودتان را در موتور های جستجوی مهم، ببینید. نه تنها می توانید از ابزارهای مختلف برای کاربردهای متفاوت استفاده کنید بلکه همچنین پلت فرم هایی مانند Intalyse موجود است که به شما این امکان را می دهد که همه ی این ویژگی های مختلف را در یکجا ببینید.

محتوای ماندگار به اندازه اخبارها مهم است.

دو محتوای مهم وجود دارد: یکی اخبار بر پایه محتوای همیشه سبز و دیگری محتوای ماندگار. زمانی که شما دنبال استفاده از مهارت های خود برای نوشتن مطالب همیشه سبز مانند صفحه شرح خدمات، صفحه درباره ی ما و همچنین صفحه ی تماس با ما هستید، به خاطر داشته باشید که این ها نیز برای رتبه بندی در شبکه های اجتماعی و نتایج جستجو، فرصت هایی را ایجاد می کنند. از این رو با تغییرات کوچک، میزان تاثیر گذاری آن ها را بیشتر کنید؛ به طور مثال سعی کنید از زبان سوم شخص (او) به جای اول شخص (من) استفاده کنید. این کار باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو می شود و صفحه شما را در دسترس تر خواهد ساخت.

همه این کارها را با هم انجام دهید.

به عنوان یک انسان، همه ما اندازه گیری را دوست داریم. به معیارها تمایل داریم چون به ما این اجازه را می دهند که همه چیز را کنترل کنیم؛ اما دقیقا به همین دلیل است که با وجود همه این استراتژی هایی که باعث پیشرفت کسب و کار شما می شوند، اما اگر شما محصولی را بفروشید که به اندازه هزینه ای که مشتری ها برای آن صرف می کنند با ارزش نباشد و یا زیر حد استاندارد باشد، این استراتژی ها کمکی به شما نخواهد کرد.  قبل اینکه بودجه زیادی برای خط تولیدی کسب و کار خودتان صرف کنید، از این مطمئن شوید که آیا محصولتان می تواند بهترین باشد یا نه.

 

منبع: TECH.CO

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-29 13:12:41
دسته بندی ها