چگونه می توان مشکلات کار کردن در خانه را مدیریت کرد؟

3 فروردین 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - چگونه می توان مشکلات کار کردن در خانه را مدیریت کرد؟
چگونه می توان مشکلات کار کردن در خانه را مدیریت کرد؟
امتیاز مطلب: 92%

مهارت نظم بخشیدن و مدیریت زمان، کلیدهای اصلی مدیریت کار در خانه به شمار می روند؛ اما باید مراقب کسانی باشید که دائما خوش شانسی شما را گوشزد می کنند! در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر در خانه کار می کنید، احتمالا با عکس العمل اطرافیانتان نیز مواجه بوده اید که آرزو می کنند ایکاش ما نیز در خانه کار می کردیم! به نظر آنها، این مدل کار کردن مثل این است که رویایی به حقیقت پیوسته باشد. با تمام این اوصاف، زمانی که شما مرز میان زندگی شخصی و حرفه ای را از بین می برید، همه چیز از آنچه که فکر می کنید، دشوارتر خواهد شد. افرادی که در خانه کار می کنند، اغلب با حواس پرتی های گوناگون، از دست دادن کنترل تغذیه و حتی تخریب مهارت های اجتماعی مواجه می شوند.

کار کردن در خانه، جوانب تاریک بسیاری دارد؛ چیزهایی که حتی به ذهن ما خطور نمی کند، تا زمانیکه خیلی دیر شده باشد. بسیاری معتقدند که در اکثر مواقع، مزایا و نکات قوت کار کردن در خانه، نسبت به نکات منفی آن برتری دارد. اما بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید که برای همیشه در خانه کار کنید، از مشکلات و مزایای آن نیز باخبر شوید.

دوستان و ایده های نادرست آنها

شاید تا به حال به تاثیر دوستان و اطرافیان، بعد از اینکه متوجه می شوند شما در خانه کار می کنید، فکر نکرده اید. هیچ کس دوست ندارد بداند که دوستان و خانواده ی آنها می توانند بخشی از نکات منفی کار کردن در خانه باشند؛ اما برخورد با کسانی که به آنها عشق می ورزید، به یکی از بزرگ ترین چالش های شما تبدیل خواهد شد. برخی از مواردی که احتمالا با آنها روبرو خواهید شد را در ادامه می خوانید:

1. برخی معتقدند که کار کردن در خانه، به این معناست که شاغل نیستید.

احتمالا شما نیز کسانی را در میان دوستان یا اعضای خانواده ی خود می شناسید که کار شما را به عنوان یک شغل واقعی قبول ندارند. "دنبال یک کار واقعی بگرد!" یکی از عبارت هایی است که ممکن است گاهی اوقات بشنوید که قطعا موجب آزار شما خواهد شد. برخی افراد معتقدند که اگر ساعت کاری مشخصی ندارید و از کسی دستور نمی گیرید، به این معناست که کار نمی کنید یا شاغل نیستید. برای آنها فرقی نمی کند که چند ساعت در روز را کار می کنید یا میزان دریافتی شما چقدر است؛ آنها به باور خود ادامه می دهند. بهترین راه برای جواب دادن به این افراد، بی توجهی است. در غیر اینصورت، ممکن است از آنها یک دشمن برای خود بتراشید و یا اینکه در بهترین حالت، وقت خود را هدر می دهید. اگر کسی واقعا به شما اهمیت می دهد و شاهد تلاش های شماست، با این حقیقت روبرو می شود که شما حقیقتا در حال فعالیت هستید.

2. وقت آزاد بسیاری دارید.

دوستان، اعضای خانواده و یا همکاران شما فکر می کنند کسانی که در خانه کار می کنند، وقت آزاد بسیاری دارند. این بدان معناست که از شما انتظار دارند برای نگهداری از فرزندانشان، دورهمی و خوشگذرانی، گفتگوهای تلفنی ناتمام و یا بیرون رفتن برای نهار، وقت کافی داشته باشید. شما باید با حرف ها و رفتارتان به خوبی برای آنها توضیح دهید که اشتباه برداشت کرده اند. برای خود برنامه ریزی کنید و کاملا به آن وفادار بمانید.اگر کسی به شما نیاز دارد، مطمئن شوید که خارج از برنامه ی کاری برای آنها وقت می گذارید. شما باید در مهارت مدیریت زمان خبره شوید تا بتوانید مسئولیت کار در خانه را به خوبی به اجرا بگذارید.

3. شما یک شبه پولدار می شوید.

بله، افراد بسیاری هستند که به این مساله باور دارند و شما باید تحمل شنیدن حرف های آنها را داشته باشید. برخی مردم فکر می کنند که اگر در خانه کار می کنید، پس وضع مالی خوبی دارید. آنها فکر می کنند که شما هر چقدر که می خواهید و از هر جایی که اراده می کنید، می توانید به کار خود ادامه دهید. اینگونه از افراد گاهی از شما می خواهند که رمز موفقیت خود را نیز با آنها در میان بگذارید. برخی افراد هستند که به راه اندازی یک کسب و کار در خانه، علاقه نشان می دهند و انتظار دارند که شما اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید؛ آنها از شما می خواهند که ابزار، نکات و ترفندهای مورد نیاز برای تحقق این برنامه را به آنها بدهید. در حقیقت، زمانیکه متوجه می شوند که حقیقتا باید کاری را انجام دهند، از کرده ی خود پشیمان می شوند. اما این باعث نمی شود که شما را "خوش شانس" خطاب نکنند و یا اینکه کار شما را "آسان" ندانند. بهترین کار این است که این افراد را نادیده بگیرید. شما باید بدانید که این افراد، دوستان حقیقی نیستند و لازم نیست برای نگه داشتن آنها در زندگیتان، وقت صرف کنید.

مشکلات والدین و خانواده

گاهی اوقات که شرایط کار در خانه اصلا مساعد نیست، مجبور می شوید که برای کمی حس رهایی، به دفتر کار مراجعه کنید. البته در نظر داشته باشید، زمانیکه در خانه کار می کنید، جدا کردن زندگی شخصی از کار، دشوارتر خواهد بود. در شرایطی که مسائل عاطفی برقرار می شود، افرادی که در خانه ی شما زندگی می کنند و در واقع، اعضای خانواده ی شما هستند، به گونه ای رفتار نمی کنند که احساس بودن در محیط کار به شما دست بدهد. این شرایط به ویژه در حالتی دشوارتر می شود که پای یک کودک نیز در میان باشد؛ آنها به توجه نیاز دارند و درک نمی کنند که علیرغم حضور جسم شما در خانه، ذهن شما در محیط کار حضور دارد. اگر بتوانید یک برنامه ی روتین را با بچه ها تنظیم کنید، نتایج خوبی را دریافت خواهید کرد. بخش هایی از روز را به آنها اختصاص دهید و از آنها بخواهید که در خارج از این محدوده ی زمانی، مزاحم شما نشوند.

مشکل ترین وجه کار کردن در خانه، کنار آمدن با افرادی است که در زمینه ی کاری، با شما در ارتباط نیستند. زمانی که بتوانید با برنامه ریزی های مناسب، بهره وری خود را افزایش دهید و بهترین استفاده را از زمان ببرید، تعیین حد و مرز نیز آسان تر خواهد بود. بسیاری از افرادی که در خانه کار می کنند، مقابله با وجوه تاریک را ترجیح می دهند تا اینکه بخواهند هر روز از خانه خارج شده و در محیط کار حاضر شوند. همه چیز به شما بستگی دارد که بتوانید روحیه ی خود را حفظ کنید، منظم باشید و از مسیر خارج نشوید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-21 10:11:41
دسته بندی ها