8 استراتژی رشد طلایی برای کسب و کار شما

19 فروردین 1400 - 11:00
بازاریابی - 8 استراتژی رشد طلایی برای کسب و کار شما
8 استراتژی رشد طلایی برای کسب و کار شما
امتیاز مطلب: 91%

فرض می کنیم که شما اخیرا کسب و کاری را راه اندازی کرده و روند رشد آن نیز آغاز شده است؛ اما شما قصد دارید که به این روند سرعت ببخشید و پایگاه مشتریان و مخاطبان خود راگسترش دهید. برای دستیابی به این هدف باید طرز فکر رو به جلویی را در استراتژی بازاریابی خود اعمال کنید.

پرورش دادن یک کسب و کار اصلا آسان نیست، چرا که باید پایه و مبناهای بسیاری را پوشش دهید؛ از کاهش ریزش گرفته (مشتریان فعلی به میزان 10 برابر از اولین خریدشان با ارزش تر هستند) تا خوشنود کردن مشتریان، بازاریابی محتوا و جذب مشتریان جدید.

علاوه بر این، راه های زیادی نیز وجود دارند که باعث می شوند کسب و کارها، در مسیری که پیش گرفته اند، از بین بروند. با تمام این اوصاف، خوشبختانه با به کار گیری چند تاکتیک ساده و استراتژی منسجم می توان جذب و کشش موثر و مورد نیاز را به دست آورد.

در ادامه با بهترین استراتژی های رشد آشنا می شوید که به کارگیری آنها برای تمامی کسب و کارها خالی از لطف نخواهد بود؛ با یوکن همراه شوید:

1. در بازه ی زمانی مناسب فعال باشید.

آیا تا به حال دقت کرده اید که هنرمندان عرصه ی موسیقی، آلبوم یا ترک های خود را در اوایل هفته منتشر می کنند؟ چرا که جذب مخاطبان در این بازه ی زمانی، محتمل تر است. بدین ترتیب، پیشنهاد می کنیم که شما نیز جدول برنامه ی انتشار محتوای خود را برای اوایل هفته تنظیم کنید.

البته این احتمال وجود دارد که مخاطبان در نقاط مختلف دنیا که با فرهنگ های رفتاری متفاوتی زندگی می کنند، عکس العمل های متفاوتی را نسبت به این رویکرد نشان دهند. پس قبل از هر چیز باید تحقیقات مورد نیاز را به عمل آورید؛ شما باید بدانید که مخاطبان مورد نظر شما در چه روزها و یا ساعت هایی، بیشترین فعالیت آنلاین را دارند و برنامه ی انتشار محتوا را مطابق با آنها تنظیم کنید. علاوه بر این، تحقیقات و بررسی هایی که انجام داده اید، می تواند در زمان بندی انتشار اخبار رسانه ای، پست های شبکه های اجتماعی و غیره نیز موثر باشد.

2. Opt-in را در دسترس قرار دهید.

اگر می خواهید که توجه مخاطبان خود را حفظ کنید، پیشنهاد می کنیم که Opt-in خود را در جایی نزدیک به بالای صفحه قرار دهید. اگر نمی خواهید از یک opt-in ایستا استفاده کنید، پس میزان اثرگذاری مدل های دیگر را نیز بررسی کنید. علاوه بر این، وب سایت خود را برای کاربران موبایلی نیز بهینه کنید. المان های صفحات موبایل پسند را با آخرین آپدیت های گوگل چک کنید.

اندی پیتر، بازاریاب HubSpot در این باره می گوید: "نباید طوری باشد که کاربر در صفحت شما به دنبال قسمت اشتراک بگردد؛ پیشنهادات خود را به طور کامل نمایش داده و آنها را در دسترس قرار دهید. کال تو اکشن ها را نیز تقریبا در تمامی صفحات وب سایت خود بگنجانید."

3. از محتوای اجتماعی استفاده کنید.

اسناد و رویدادهای اجتماعی، یکی از راه های موثر برای ایجاد اعتماد به شمار می رود. به جای استفاده از تصدیق نامه ها تاییدیه های عمومی، به دنبال اشاره هایی از برند خود در جامعه باشید. از توییت ها و محتواهای دیگر کانال های اجتماعی استفاده کنید و آنها را مستقیما در وب سایت خود قرار دهید. بررسی های اجتماعی همیشه قابل اعتماد تر هستند؛ چرا که به راحتی می توان منبع اصلی آنها را کشف کرد.

4. لینک های شکسته را لیست کنید.

این روش یکی از بهترین ها برای ایجاد یک پروفایل لینک طبیعی و به دست آوردن ترافیک قابل ارجاع به شمار می رود. لیست منابع با کیفیت بالا را پیدا کنید که در آنها به نام تجاری، محصولات، موضوعات و خدماتی مشابه با نوع فعالیت شما، اشاره شده باشد.

با به کار گیری یک ابزار ساده، در این لیست به جستجو بپردازید و لینک های شکسته را پیدا کنید. پس از آن، ناشر آن لینک شکسته را نیز پیدا کنید. منبع خودتان را به عنوان یک جایگزین معرفی کنید تا لینک را از حذف شدن حفظ کرده و آن را زنده نگه دارید.

یک روش دیگر این است که در سایت های با ارزش، به دنبال لینک های شکسته باشید، سپس محتوایی را تولید کنید که مخصوصا به منظور جایگزین شدن با لینک قبلی (قبل از تماس شما با آنها) طراحی شده باشد. بدین ترتیب، محتوا را به شکل سازگارتری با آن سایت و مخاطبانش تنظیم کرده اید.

نیل پاتل، بنیانگذار Quicksprout می گوید: "ایجاد محتوا یک جایگزین مناسب برای صفحه های شکسته به شمار می رود؛ اما بدیهی است که به زمان بیشتری نیاز دارد. اما در نهایت، نرخ تبدیل شما را افزایش خواهد داد."

5. با تاثیرگذاران در ارتباط باشید.

در تمامی مدل های کسب و کار و صنایع، افرادی هستند که روی مخاطبان آن عرصه، تاثیرگذار هستند. مشتریان به بینش و تجربه ی آنها اعتماد دارند. با این تاثیر گذاران در ارتباط باشید و از تاثیر آنها بهره مند شوید. هزینه ی همکاری آنها را متحمل شوید و تا حد امکان، برای به دست آوردن همکاری آنها تلاش کنید. به یاد داشته باشید که با وجود تمام هزینه ها، این یکی ازمقرون به صرفه ترین روش هایی است که در آن، از محصول شما در میان گروه بزرگی از مخاطبان، نام برده می شود.

6. تجربه ی کاربری جدید را بهبود بخشید.

مشتری های جدید در مقایسه با مشتریان قدیمی شما، نیازهای متفاوتی دارند. زمانیکه مجموعه ای از مشتری های کاملا جدید را جذب کرده اید، باید بدانید که آنها نگرش منتقدانه ای نسبت به هر کاری که انجام می دهید دارند. مشتری های جدید انتظارات مشخصی دارند که باید به آنها پرداخته شود.

شما می توانید آنها را برای همیشه در اختیار داشته باشید و با ایجاد پروسه های بهتر در این زمینه، کسانی که از طرف آنها به شما مراجعه می کنند را نیز افزایش دهید. به محض اینکه مشتری جدید، اولین خرید خود را انجام می دهد، محتوای حمایت کننده ای را ارائه دهید و ارتباطی فراتر از معمول را ایجاد کنید.

7. برای خود اعتبار و خوشنامی ایجاد کنید.

افراد سرشناس و تاثیرگذارانی از برندهای بزرگ، همیشه بخشی از وقت خود را در سایت هایی همچون Quora می گذارنند. آنها از میان برنامه ی پرمشغله ی هفتگی خود، ساعت هایی را به ارائه ی توصیه ها و اطلاعات در این وب سایت ها می گذارنند؛ و این مساله، خود بیانگر موضوع مهمی است.

این یکی از بهترین روش ها برای این است که نام تجاری شما دیده شود. شما می توانید موضوعات، پرسش ها و بحث های مرتبط با هر صنعتی را پیدا کنید. طرز فکر و تجربه ی خود را به صورت رایگان، عرضه کنید. با این کار باعث می شوید که گروهی از فالورها، توجه خود را روی برند و کسب و کار شما متمرکز کنند.

8. همین حالا اقدام کنید.

نمی توان تمام استراتژی ها را برای اهداف بلند مدت برنامه ریزی کرد. باید زمانی را برای پیروزی های کوتاه مدت اختصاص دهید. مواردی که دقیقا قابل اندازه گیری نیستند اما باعث می شوند که مشتری ها، همین حالا از شما خرید کنند را پیدا کنید. شاید این پیروزی های کوتاه مدت را تنها راه حل های کوتاه مدت بدانید، اما قطعا درآمد مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و رشد آینده را فراهم خواهند کرد.

پال گراهام از Y Combinator می گوید: "استارتاپ ها رشد می کنند، چرا که بنیانگذاران باعث رشد آنها می شوند. تعداد اندکی از آنها می توانند به تنهایی رشد کنند؛ اما به طور معمول، به یک فشار خارجی نیاز دارند تا آنها را به حرکت وا دارد. به محض اینکه موتور روشن شود، کار خود را ادامه می دهد، اما یک پروسه ی مجزا نیز وجود دارد که گام اول را بر می دارد."

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-09 03:29:23
دسته بندی ها