اگر به دنبال خوشبختی و موفقیت هستید، این 25 عادت رفتاری را در روتین روزانه ی خود تقویت کنید

21 بهمن 1395 - 11:16
مدیریت شخصی - اگر به دنبال خوشبختی و موفقیت هستید، این 25 عادت رفتاری را در روتین روزانه ی خود تقویت کنید
اگر به دنبال خوشبختی و موفقیت هستید، این 25 عادت رفتاری را در روتین روزانه ی خود تقویت کنید
امتیاز مطلب: 93%

ما انسان ها مجموعه ای از عادت های رفتاریمان هستیم. تمام چیزهایی که به آن فکر می کنیم، می گوییم و یا انجام می دهیم، نتیجه ی عادت های دیرینه ای هستند که در طی سالیان دراز از تکرار رفتارهای مشخص، در ذهن ما حک شده اند. تمامی این عادت ها هستند که ما را در زندگی، به سمت هدف هایمان هدایت می کنند و یا اینکه مسیر رسیدن به موفقیت را برای ما دشوارتر می کنند. در حقیقت، شرایط و کیفیت زندگی فعلی ما، مستقیما به واکنش هایی مربوط می شود که بر اساس عادت هایمان بروز داده ایم.

نمی توان انکار کرد که عادت ها درواقع، قدرتمند ترین بخش زندگی ما هستند. آنها بخش جدایی ناپذیر از روانشناسی رفتاری هستند که جهت زندگی ما را شکل می دهند. آنها تا اندازه ای جدایی ناپذیرند که بنابر نتایج مطالعات اخیر، 45 درصد از هر کاری که در طول روز انجام می دهیم، بر پایه ی عادت های رفتاریمان استوار هستند.

کنار گذاشتن عادت های بد و جایگزین کردن آنها با عادت های رفتاری درست، اصلا کار ساده ای نیست. این رویکرد به تعهد، قدرت درونی و میل ثابت نیاز دارد تا گرایشات طبیعی برای فکر کردن، احساس کردن، حرف زدن و رفتار کردن را به شکل مشخصی هدایت کند.

برای کسانی که در زندگیشان، کاملا برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت تلاش می کنند و به آن متعهد شده اند، عادت ها می توانند مسیری را برای رسیدن به تمامی اهداف فراهم کنند. علاوه بر این، آنها ابزاری هستند که برای اتوماتیک کردن پروسه هایی که برای رسیدن به اهداف به آنها نیاز داریم، مورد استفاده قرار می گیرند و در راه رسیدن به دستاوردهای مختلف و محقق کردن رویاهایمان، به ما کمک می کنند.

با تمام این اوصاف و در اغلب موارد، ما در نیمه ی تاریک قرار می گیریم. ما به خودمان اطمینان نداریم و نمی دانیم در راه توسعه ی عادت های خوب، از کجا باید آغاز کنیم. برای دستیابی به موفقیت و حس خوشبختی در زندگی، باید کدام عادت ها را در خود تقویت کرده و کدام را به طور کل کنار بگذاریم؟ آیا فکر می کنید که توسعه ی این عادت ها، به نوعی فرمول جادویی نیاز دارد که برخی آن را در اختیار دارند؟

بهترین عادت های ممکن در زندگی کدام ها هستند؟

ممکن است که همه ی لیست هایی که از عادت های رفتاری اکتسابی تهیه شده، درونی به نظر برسند؛ اما در حقیقت، 25 عادت رفتاری وجود دارند که نه تنها دستیابی به موفقیت و شرایط مالی خوب را تضمین می کنند، بلکه باعث حفظ سلامتی و شادمانی شده و احساس برآورده شدن رویاهایتان را در شما ایجاد می کنند. روی این 25 عادت رفتاری متمرکز شوید و دائما برای اعمال آنها در زندگی و روتین روزانه ی خود تلاش کنید؛ به زودی متوجه خواهید شد که پروسه ی پیشرفت و نیروهای محرکه به سمت اهداف، با سرعت زیادی به جریان می افتند.

برای آشنا شدن با این عادت های متحول کننده، با یوکن همراه شوید:

1. صبح زود از خواب بیدار شوید.

ساعت های آغازین صبح، مناسب ترین لحظه ها برای تفکر صلح آمیز و افزایش بهره وری هستند. زمانی که سراسر جهان هنوز در خواب به سر می برد، شما می توانید از صمیم قلب به اهداف دراز مدت خود فکر کرده و روی آنها متمرکز شوید. تمامی کسانی که در رسیدن به موفقیت، مصرانه عمل می کنند، می دانند که سحرخیز بودن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حتی اگر تا به حال عادت به بیدار شدن در ساعت های اولیه روز را نداشته اید، می توانید از تغییرات افزایشی در روتین روزانه ی خود استفاده کنید و به مرور زمان، هر روز کمی زودتر بیدار شوید. ساعت آلارم خود را در هفته ی اول، 15 دقیقه زودتر از ساعت همیشگی کوک کنید و این کار را در هفته های آینده نیز تکرار کنید و هر هفته، 15 دقیقه زودتر بیدار شوید. این کار را تا زمانی انجام دهید که حداقل، دو ساعت زودتر از ساعت همیشگی از خواب بیدار شوید.

2. قدردان و حق شناس باشید.

بیشتر ما انسان ها، زمان های زیادی برای غوطه ور شدن در مشکلاتمان سری می کنیم. اما باید بدانیم که مشکلات هم نشانه ای از طرف زندگی هستند. تنها زمانی می توانیم از تمامی مشکلات رها شویم که دیگر در این دنیا نباشیم. اگر می خواهید که تمرکز خود را از روی مشکلات برداشته و آن را روی مسائل مهم تر قرار دهید، باید قدردان چیزهایی باشید که در حال حاضر، از آنها برخوردارید و از وجود آنها لذت می برید. حتی باید مشکلات خود را نیز در این زمره قرار دهید؛ مشکلات در واقع نشانه ی زنده بودن شما هستند.

قدردانی، مطمئن ترین راهی است که به سلامتی، خوشبحتی و موفقیت ختم می شود. حق شناسی، تمام توجه ما را از چیزهایی که در زندگی ما وجود ندارند برداشته و روی داشته هایمان متمرکز می کند. این همان چیزی است که لذت ساده و فرصت هایی که قدرت تامین آن را داریم و شایسته ی آن هستیم را در اختیارمان قرار می دهد.

3. همیشه لبخند بزنید.

مطالعات نشان می دهد افرادی که همیشه یک لبخند واقعی را روی صورت خود دارند، شاد تر از دیگران هستند. این یکی از بهترین عادت هایی است که به شما اجازه می دهد تا آرامش روحی، ذهنی و احساسی را وارد زندگی خود کنید؛ تنها کافیست که صورت خود را با یک لبخند ساده، زیباتر کنید.

روانشناسی بدن ماست که در واقع، روانشناسی ذهن ما را دیکته می کند. زمانی که ما نشانه هایی از اخم، ناراحتی و دیگر حالت های مشابه با افسردگی و غمگین بودن را در صورت خود ایجاد می کنیم، ذهن ما از آنها نکته برداری کرده و از آنها پیروی می کند. بدین ترتیب، زمانی که ما ظاهر بیرونی خود را مطابق میل خودمان تنظیم می کنیم، احساست درونی نیز آنها را دنبال می کنند.

4. صبحانه ی سالم و کامل را در برنامه ی خود قرار دهید.

صبحانه یکی از مهم ترین بخش های زندگی است. با اینحال می دانیم که شمار بسیاری از مردم در سراسر دنیا، این عادت مهم را نادیده می گیرند. همه ی ما با جمله ی "صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی روز است" آشنا هستیم. این حرف کاملا درست است. اگر به صورت جدی درباره ی موفقیت فکر می کنید، هر روز صبح باید صبحانه ی کامل و سالمی را میل کنید.

این عادت ساده، به زحمت زیادی نیاز ندارد؛ با اینحال با برنامه ریزی مشخص، قابل اجرا خواهد بود. اگر هر روز صبح، با عجله از در خارج می شوید، باید برنامه ی بیدار شدن خود را تنظیم کرده و کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا هرگز این عادت مفید را از دست ندهید.

5. ورزش کردن، بخش جدایی ناپذیر موفقیت است.

یکی از بهترین برنامه هایی که باید در زندگیمان بگنجانیم، ورزش کردن هر روزه و بی وقفه است. منظور از ورزش کردن، وزنه برداری سنگین و دویدن در دوی ماراتن نیست. تنها کافیست با فعالیت های متمرکز سبک، اکسیژن را وارد جریان خون کرده و میزان اندورفین را در بدن خود افزایش دهید.

این رویکرد نه تنها حس فیزیکی بهتری را در شما ایجاد می کند، بلکه باعث ایجاد انگیزه، وضوح فکری بالاتر و احساسات واقعی تر می شود. ورزش کردن باعث ترشح دوپامین، اکسی توسین و سروتونین در سیستم شما شده و حالت شادی و هیجانی که داروها در بدن ایجاد می کنند را به صورت طبیعی، تشکیل می دهد.

6. آب را با لیمو بنوشید.

یکی از عادت هایی که فواید سلامتی ثابتی را ایجاد می کند، نوشیدن یک لیوان بزرگ آب با لیمو است. لیموها منبع طبیعی ویتامین سی هستند؛ علاوه بر این، فواید سلامتی دیگری را به همراه دارند که از میان آنها می توان به گوارش بهتر، تقویت سیستم دفاعی، پاکسازی و آبرسانی به بدن اشاره کرد.

آب به تنهایی یکی از مهم ترین روش ها برای دفع هرگونه سموم از بدن است، به شرطی که به محض بیدار شدن، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. این عادت در نهایت به کاهش وزن، کاهش التهاب و افزایش انرژی منجر می شود.

7. پیاده روی کنید و 10.000 قدم بردارید.

بیشتر افراد از مزایای راه رفتن در 10.000 گام با خبر هستند. با اینحال، همه ی ما از این هدف باز می مانیم. یکی از بررسی های انجام شده در این حوزه، نتایج اعجاب انگیزی از تعداد قدم هایی که برمی داریم را نشان داده است؛ این عدد با شرکت کننده هایی در کشورهای آمریکا، سوئیس، استرالیا و ژاپن مقایسه شده است.

آمریکایی ها به طور میانگین در هر روز، 5117 گام می برداند. این میزان در کشورهای استرالیا 9695 قدم، در سوئیس 9650 و در ژاپن، 7168 قدم بوده است. این میزان نشان می دهد که آمریکایی ها از دیگر کشورهای شرکت کننده، عقب مانده اند. تنها همین عادت، یک روش ساده برای درمان کم تحرکی است. برای اینکه اوضاع را کمی بهتر کنید، حداقل می توانید ماشین خود را کمی دورتر از محل کار پارک کنید و یا اینکه به جای آسانسور، از پله ها استفاده کنید.

8. مصرف ویتامین و مواد معدنی را در برنامه ی خود قرار دهید.

میزان ویتامین و مواد معدنی در غذاهایی که مصرف می کنیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قندهای فرآوری شده و تصفیه شده، کربوهیدرات ها و سایر مواد غذایی که در فرهنگ غذایی ما وجود دارند، به مشکل فقدان ویتامین و مواد غذایی می افزایند. به بیان ساده تر، میزان مناسبی از مواد مغذی مناسب در برنامه ی غذایی روزانه ی ما وجود ندارد؛ ما فقط غذا می خوریم تا احساس گرسنگی خود را برطرف کنیم.

مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی مناسب را پیدا کرده و هر روز آنها را مصرف کنید. نادیده گرفتن این عادت، کار بسیار ساده ایست؛ اما با انجام دادن مستمر آن، نتایج اعجاب انگیزی را طی هفته های آینده مشاهده خواهید کرد. تاثیر چشمگیر آن می تواند در بهبود جوانب دیگر زندگی از جمله وضوح فیزیکی، احساسی و ذهنی نیز به ما کمک کند.

9. مدیریت زمان موثر را نادیده نگیرید.

یک عادت ضروری برای موفق شدن در هر چیزی، مدیریت زمان موثر است. چگونگی مدیریت زمان با ارزشی که در اختیار دارید، نکات زیادی را درباره ی چیزهایی که می توانید به دست آورید، در اختیار شما قرار می دهد. از آنجاییکه همه ی انسان ها در سراسر گیتی، از یک میزان زمان برخوردارند، چگونگی استفاده از این منبع می تواند قدرت بالقوه و موفقیت شما را شکل دهد.

یک سیستم مناسب برای مدیریت زمان را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. انجام دادن این کار ساده به تلاش دائمی و مستمر نیاز دارد. به محض اینکه این عادت را در روتین روزانه ی خود قرار دهید، در می یابید که هیچ چیز غیر ممکن نیست و هیچ هدفی، دست نیافتنی نخواهد بود.

10. برای هر روز خود، یک هدف تعیین کنید.

بیشتر افراد در زندگی خود هدف دارند. فرقی نمی کند که این اهداف در زندگی شخصی باشند و یا زندگی شغلی، همه ی ما تلاش می کنیم که در مسیر دستیابی به آنها حرکت کنیم. اهداف دراز مدت، مسیر اصلی را به ما نشان می دهند؛ این در حالیست که اهداف کوتاه مدت روزانه، دستاورهای کوچکی را به وجود می آورند که برای رسیدن به هدف بزرگتر، به ما کمک می کنند.

اهداف بلند مدت حتی در بهترین شرایط نیز منقلب کننده و عظیم به نظر می رسند. اما با تنظیم اهداف کوتاه مدت روزانه و تعیین استراتژی برای دستیابی به آنها، می توانید بزرگی هدف آینده را به راحتی هضم کرده و مرحله به مرحله، برای دستیابی به آن تلاش کنید.

11. در خودتان ایجاد انگیزه کنید.

با انگیزه و انرژی بودن برای یک مدت طولانی، اغلب کار دشواری به نظر می رسد. گاهی اوقات، زمانی که با مشکلات و موانعی در مسیر زندگی مواجه می شویم، انگیزه ی خود را از دست داده و از رسیدن به اهدافمان، نا امید می شویم. با اینحال، یکی از بهترین روش ها برای با انگیزه بودن، این است که الهام بخش خودتان باشید.

درباره ی مسائل الهام بخش، مطالعه و بررسی کنید؛ از داستان افراد دیگر که در گذشته چنین مسیرهایی را طی کرده اند، استفاده کنید. آنتونی رابین از این روش با عنوان "ساعت قدرت" یاد می کند؛ اما شما می توانید هر اندازه که می خواهید و توانایی آن را دارید، برای این کار وقت صرف کنید. ایجاد انگیزه و الهام، مسیر دستیابی به اهداف است؛ چیزی که مغز بتواند قانع کند، قابل دستیابی است.

12. پس انداز و سرمایه گذاری کنید.

هیچ لیستی از عادت های خوب، بدون توصیه برای پس انداز و سرمایه گذاری کردن کامل نمی شود. اغلب به همه ی ما توصیه می شود که برای آینده پس انداز کنیم؛ چرا که ما ترجیح می دهیم در همین لحظه زندگی کنیم. واقعیت تلخ این است که بسیاری از ما، عادت به پس انداز کردن نداریم.

اما به یاد داشته باشید که همه چیز به پس انداز کردن ختم نمی شود. شما باید پولی که پس انداز کرده اید را در جای مطمئنی سرمایه گذاری کنید. هرچقدر که این کار را با دقت بیشتری انجام دهید، موفقیت های مالی در آینده نیز عملی تر به نظر می رسند. شما باید به فکر روز مبادا باشید و برای مشکلات مالی آینده، حداقل به اندازه ی 6 ماه، ذخیره ی مالی داشته باشید.

13. پول خود را بودجه بندی کرده و هزینه های خود را پیگیری کنید.

بنجامین فرانکلین در جایی گفته است: "مراقب هزینه های کوچک باشید، یک روزنه ی کوچک می تواند یک کشتی بزرگ را غرق کند." بی توجهی به هزینه های کوچک، بسیار ساده است؛ اما به یاد داشته باشید که این هزینه های کوچک؛ روی هم انباشته می شوند، به ویژه در حالتیکه هیچ بودجه بندی برای درآمد خود نداشته باشیم. پیشنهاد می کنیم که تمام هزینه های خود را مدیریت کنید، حتی چیزهای کوچک را نیز از قلم نیاندازید.

وقتی که صحبت از عادت های مربوط به مسائل مالی به میان می آید، این یکی از مهم ترین آنها خواهد بود؛ چرا که مستقیما با موفقیت مالی آینده ی شما در ارتباط است. پولی که برای موارد بی اهمیت و غیر ضروری صرف می کنید، می تواند برای پس انداز و سرمایه گذاری های آینده مورد استفاده قرار بگیرد. برای خوشی های لحظه ای حال حاضر، زندگی آینده ی خود را به مخاطره نیاندازید.

14. هر روز چیز جدیدی را بیاموزید.

خودآموزی انجام دهید و هر روز، چیز جدیدی را به دانسته های خود اضافه کنید. متعهد به یادگیری شوید و زندگی خود را بهتر کنید. از یادگیری زبان های خارجی گرفته تا برنامه های نرم افزاری و اپلیکیشن، باید زمان هایی را در روز را برای آموزش این موارد اختصاص دهید.

فرقی نمی کند که آموزه ها را از طریق دوره های آنلاین می آموزید و یا اینکه از کتاب های صوتی، بلاگ پست، ویدیو های یوتیوب و یا هر راه دیگر استفاده می کنید؛ مهم این است که این عادت را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. چیزی را پیدا کنید که مشتاق به دانستن آن هستید و هر روز، بخش کوچکی از آن را انجام دهید.

15. سازمان یافته و منظم باشید.

شلختگی محیط باعث از بین رفتن تمرکز می شود. زمانی که زندگی ما سازمان یافته نباشد و چیدمان آشفته ای از لوازم در محیط پیرامون ما باشد، تمرکز کردن روی اهداف نیز با مشکل مواجه خواهد شد. برای مرتب کردن خانه و محیط کار خود، وقت صرف کنید و هر روز، مدت زمان کوتاهی را به این کار اختصاص دهید تا زمانیکه به این روش عادت کنید. این کار را از چیزهای کوچک شروع کرده و مرحله به مرحله، آن را انجام دهید.

اهمیت این عادت در مجله علوم اعصاب، با عنوان "تعاملات مکانسیم های بالا به پایین و از پایین به بالا در قشر بینایی انسان" یاد شده است. در این مقاله آمده است که آشفتگی محیط پیرامون، به عدم تمرکز و یا از دست دادن آن منجر خواهد شد.

16. با دیگران همراه شوید.

در مسیر دستیابی به اهداف و موفقیت هایمان، اغلب دیگران را فراموش می کنیم و از همکاری با شریک زندگی و یا فرزندانمان باز می مانیم. این بدان معنا نیست که با صرف هزینه های مالی، به آنها توجه کنیم؛ بلکه باید با آنها وقت بگذاریم که از پول، با ارزش تر است. علاوه بر این، ذهن شما را از آشفتگی پاک کرده و دقایق آسودگی را به شما هدیه می دهد.

همه ی ما به طور معمول، زمان زیادی را برای فکر کردن به مشکلات و نگرانی های ناشی از آن اختصاص می دهیم. اما اگر وقت گذراندن با دیگران را در برنامه ی خود قرار دهیم، به میزان قابل توجهی می توانیم میزان نگرانی های خود را کاهش دهیم.

17. شبکه.

پر واضح است که شما همه چیز را درباره ی جهان پیرامون خود نمی دانید. برای رسیدن به موفقیت، باید دست به دامن دیگران شوید. منظور تنها این نیست که در شبکه های اجتماعی به گشت و گذار بپردازید، بلکه باید راهی را پیدا کنید تا به زندگی دیگران نیز کمک کرده و به ارزش آنها بیافزایید.

بهترین افراد فعال در این زمینه، در زندگی فردی خود نیز موفق هستند؛ اما آنها تنها روی خودشان متمرکز نبودند. اینگونه از افراد، دائما به دنبال راهی هستند که از طریق آن بتوانند به دیگران کمک کنند و در ازای آن، چیزی را درخواست نمی کنند.

18. با ترس های خود مقابله کنید.

همه ی ما زمان های زیادی را به ترس های خود فکر می کنیم. ساعت هایی در طول روز هستند که دائما به عواقب چیزهایی فکر می کنیم که باعث نگرانی ما می شوند. گاهی اوقات، تا اندازه ای نگران اتفاقات آینده هستیم که نمی توانیم از زندگی حال لذت ببریم. این ترس ها تا اندازه ای در ذهن ما ریشه دوانده اند که ما را از پیشروی به سمت هدف نیز باز می دارند.

مقابله با ترس، یکی از مهم ترین عادت هایی است که باید برای توسعه ی آن تلاش کنید. هر روز سعی کنید یکی از کارهایی که از آن واهمه دارید را انجام دهید. با یک غریبه حرف بزنید، از کسی تعریف کنید و یا حقیقتی که موجب ترس شما شده را با کسی در میان بگذارید.

19. عمل کنید.

عمل کنید و برنامه های خود را به اجرا بگذارید. این یکی از مواردی است که بارها شنیده ایم؛ و البته یکی از عادت هایی است که همه ی ما از آنجام آن غافل مانده ایم. حقیقت امر این است که اغلب، مخالف آن را انجام می دهیم. ما به دلایل مختلفی از انجام دادن کارهای مورد نظر خود باز می مانیم. ما در واقع مانعی را بر سر راه پیشرفت های خود ایجاد کرده و توانایی خود برای رسیدن به اهداف را از بین می بریم.

یکی از راه های مقابله با تعویق انداختن کارها، قانون 15 دقیقه است. یکی از کارهایی که مدتهاست انجام آن را به تعویق انداخته اید، انتخاب کنید. تایمر خود را روی 15 دقیقه تنظیم کنید و تلاش کنید که این کار را تنها در عرض 15 دقیقه به انجام برسانید. حال سوال اینجاست که چرا تنها 15 دقیقه؟ در وهله ی اول باید گفت که چرخه ی تنبلی را از بین می برد. نکته ی دوم اینکه، نوعی نیرو محرکه درونی در شما ایجاد می شود  که باعث می شود به این کار ادامه دهید.

20. برنامه ای را دنبال کنید.

تنظیم یک برنامه و دنبال کردن آن، برای تمامی کارآفرینان و برای رسیدن به موفیت، ضروری است. فرقی نمی کند که از زندگی خود چه می خواهید، برای دستیابی به آن باید اهداف دراز مدت و کوتاه مدت روزانه تعیین کنید. علاوه بر این، برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کرده و مطابق با آن حرکت کنید.

بدون برنامه، اهدافمان را گم می کنیم. اگر ندانیم که چگونه می توان از مقصد A به مبدا B رسید، ممکن است که در میانه ی درخت ها، نتوانیم جنگل را ببینیم. اما اگر به برنامه ی خود پایبند باشید و روند پیشروی خود را پیگیری کنید، موفق می شوید که در این مسیر، تفاوت هایی را ایجاد کنید و در نهایت، به هدف خود برسید و هرگز تسلیم نمی شوید.

21. با خودتان خلوت کنید و از آن لذت ببرید.

یکی از عادت هایی که اکثر ما آدم ها از اجرای آن باز می مانیم، این است که زمان هایی را برای خودمان اختصاص دهیم. یکی از کارهای کوچکی که دوست دارید هر روز انجام دهید را انتخاب کنید و حقیقتا آن را انجام دهید. همیشه نباید روی دستاوردها و موفقیت تمرکز کرد. زمانیکه یکی از کارهای مورد علاقه ی خود را انجام می دهید، در واقع آرامش ذهنی را برای خود ایجاد می کنید.

هر کاری می تواند جزئی از این علاقه مندی ها باشد؛ از گوش کردن به موسیقی با هدفون گرفته تا قدم زدن در پارک، راننگی در جاده ی مورد علاقه و تماشای فیلم؛ تنها کافیست که مدت زمانی را برای انجام این کارها اختصاص دهید.

22. افکار مثبت را در ذهن خود تقویت کنید.

خوبی ها جذب خوبی ها می شوند. زمانی که به مسائل منفی فکر می کنیم، باعث پرورش افکار منفی می شویم و در نهایت، مسائل منفی را نیز به خود جذب می کنیم. زمانی که مثبت فکر می کنیم، چیزهای مثبت را دریافت می کنیم. مثبت اندیش بودن در تمامی شرایط، کار مشکلی است و همه ی ما اغلب تمایل داریم که به مسال منفی فکر کنیم.

با تمام این اوصاف، مثبت فکر کردن یکی از مطمئن ترین راه ها برای دستیابی به اهداف و موفقیت است. از افراد منفی باف و کسانی که به توانایی های شما ایمان ندارند، دوری کنید. چیزهایی که به آن عشق می ورزید را دنبال کنید و در تمام مدت، مثبت باشید. تا زمانی که افکار مثبت را در خود پرورش می دهید، اتفاقات خوب به صورت پیاپی رخ می دهند.

23. مطالعه کنید.

فرقی نمی کند که کتاب بخوانید و یا اینکه مجله، روزنامه، اخبار مالی و رمان را ورق بزنید، مهم این است که چیزی را بخوانید. مطالعه کردن یکی از مهم ترین عادت هایی است که باید در زندگی خود، آن را توسعه دهید. منابع اطلاعاتی شما نباید به تماشای فیلم و کتاب های صوتی خلاصه شود. روش قدیمی خواندن را امتحان کنید، چیزی را به دست بگیرید و آن را ورق بزنید.

خواندن به شما کمک می کند که جهان اطراف، ایده ها و روش های جدید برای انجام دادن کارها را بشناسید. علاوه بر این، یکی از بهترین راه ها برای یادگیری بیشتر به شمار می رود.

24. استراحت کافی داشته باشید.

استراحت کافی و خواب آرام نیز به همان اندازه ی سحرخیز بودن، دارای اهمیت است. ایجاد چنین تعادلی کار بسیار دشواری است، به ویژه اگر فرزند دارید و یا دو شغله هستید. با اینحال، اگر داشتن یک زندگی سالم به اندازه ی موفقیت آینده برای شما اهمیت دارد، حداقل باید شش تا هشت ساعت بخوابید.

پیشنهاد می کنیم که قبل از خواب از نوشیدن قهوه صرف نظر کنید تا در روند خواب شما اختلالی ایجاد نشود. علاوه بر این، اگر سیگار می کشید، شکر بیشتری مصرف می کنید و یا مواد مسموم دیگری وار بدن شما می شود، خوابیدن برای شما دشوار تر است. این موارد را از روتین روزانه ی خود حذف کنید تا در طول شب، خوب آرام تری داشته باشید.

25. افکار خود را بنویسید.

نوشتن خاطرات یا افکار روزانه، یکی از بهترین راه ها برای ابراز خود واقعی شماست. علاوه بر این، می دانید که در زندگی خود چه کرده اید و قصد انجام چه کارهایی را دارید. زمان به سرعت سپری می شود و ما اغلب نمی توانیم جزئیات مسائلی که در ماه گذشته اتفاق افتاده اند را به یاد بیاوریم. گاهی اوقات، به یاد آوردن این موارد بسیار حائز اهمیت هستند. این کار همچنین باعث می شود که به زندگی خود هدف ببخشیم و همه چیز از جمله لذت ها و درس ها را به صورت کاملا شفاف به خاطر بیاوریم.

تلاش کنید که این کار را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. این موارد را با اهداف، امیدها و رویاهایتان ادغام کنید. چشم اندازی از زندگی آینده ی خود را بنویسید و هر از چند گاهی به آنها سر بزنید. این یکی از بهترین روش ها برای بازتاب درونی است؛ علاوه بر اینکه در ایجاد انگیزه نیز بی تاثیر نیست.

از همین حالا شروع کنید.

چه تعداد از عادت های بالا را در زندگی خود انجام می دهید؟ آیا در این میان، عادت های بدی نیز وجود دارند که شما را از رسیدن به موفقیت و خوشبختی باز می دارند؟ عادت های بد می توانند به عنوان مانعی بر سر راه موفقیت ما ظاهر شوند و از سر راه برداشتن آنها نیز کار چندان ساده ای نیست. عادت هایی که در بالا به آنها اشاره شد، مجموعه ای از بهترین عادت های رفتاری هستند که هر کسی می تواند در زندگی خود به اجرا بگذارد. با چه تعدادی از آنها موافقید و سعی می کنید که از همین حالا، آنها را به اجرا بگذارید؟

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-06-01 12:05:00
دسته بندی ها