کسب و کارها بنابر این 5 دلیل نباید بازاریابی محتوا را نادیده بگیرند

24 بهمن 1395 - 1:18
بازاریابی - کسب و کارها بنابر این 5 دلیل نباید بازاریابی محتوا را نادیده بگیرند
کسب و کارها بنابر این 5 دلیل نباید بازاریابی محتوا را نادیده بگیرند
امتیاز مطلب: 98%

بازاریابی محتوا جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین روش ها در میان استراتژی های بازاریابی پیدا کرده و به رقیبی برای روش های قدیمی تبدیل شده است.

با اینحال بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که هنوز از بازاریابی محتوا استفاده نمی کنند. البته این بدان معنا نیست که صاحبان کسب و کار، بازاریابی محتوا را نادیده می گیرند؛ بلکه آنها از ماهیت آن بی اطلاع هستند. به گزارش Content Marketing Institute، بازاریابی محتوا در واقع پروسه ی بازاریابی و تجارت برای ایجاد و به کار گیری محتوای با ارزش و مربوط است که برای جذب، استفاده و برقراری تعامل با مخاطب هدف به کار گرفته می شود؛ این کار با هدف ترغیب مشتریان برای خرید انجام می شود.

با این اوصاف، چرا صاحبان کسب و کار، تعامل بیشتری را با بازاریابی محتوا برقرار نمی کنند؟ یکی از دلایل این است که آنها درک درستی از آن ندارند.

سایر جواب ها در این متن گرد آوری شده است. تعریف ساده تر بازاریابی محتوا، روش داستان گویی قدیمی است که در گذشته کاربرد بیشتری داشت. می توان همین روش را با مخاطبان هدفمند و با یک مقصود مشخص انجام داد؛ شما باید مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید.

این دلایل به شما نشان می دهد که چرا صاحبان کسب و کار باید از به تاخیر انداختن این استراتژی خودداری کرده و هرچه سریع تر، بخشی از وب سایت خود را برای بازاریابی محتوا اختصاص دهند؛ با یوکن همراه شوید:

1. تقریبا تمامی افراد واکنش مثبتی را نسبت به داستان های خوب نشان می دهند.

قصه گویی یا داستان سرایی، یکی از قدیمی ترین راه های برقراری ارتباط بود که در طول زمان، همچنان پر محتوا باقی مانده است. داستان ها درواقع محرک انسان ها هستند. افراد تمایل دارند که اخبار کوتاه را به صورت آنلاین پیگیری کنند، اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که برای خواندن یک ماجرای جالب یا محتوایی که به صورت خلاقانه طرح ریزی شده، وقت صرف می کنند.

نیرمال گوینوالی، متخصص طراحی وب در سیدنی، طی کنفرانس جهانی بازاریابی محتوا در سال 2015 در این باره توضیح داده بود: "زمانی که یک بازاریابی محتوا به شکل درستی انجام شود، بنا بر یک دلیل خوب می تواند ترافیک فوق العاده ای را روانه ی وب سایت شما کند: بازاریابی محتوای خوب روی مواردی متمرکز می شود که مردم به شنیدن آن علاقه دارند، نه چیزهایی که کسب و کارها قصد گفتن آنها را دارند. داستان ها یک طعمه ی خوب هستند که شنونده ها آن را به دندان می گیرند."

2. همه ی افراد، قصه گوها را دوست دارند.

یکی از دلایلی که باعث می شد همه ی ما برای دیدن مادربزرگ هایمان مشتاق باشیم، شنیدن داستان های فوق العاده ی آنها بود. مادربزرگ ها قصه گوهای خوبی هستند که شما را به شنیدن ماجراهای مختلف ترغیب می کنند. منظور از این امر این است که همه ی ما قصه گوهای خوب را دوست داریم.

محتوای خلاقانه و مرتبط، میزان آگاهی از نام تجاری شما و محبوبیت آن را افزایش می دهد. میزان سهامی که نصیب کسب و کار شما می شود نیز به تعاملی مربوط می شود که برقرار کرده اید. زمانی که مخاطبان شما به دیدن محتوای عالی و همیشگی شما عادت کنند، نام شما نیز در میان آنها ماندگار می شود؛ علاوه بر اینکه اطلاعات مربوط به خدمات یا محصولات خود را نیز به اشتراک گذاشته اید. بدین ترتیب، زمانی که به خدمات مشابهی نیاز داشته باشند، شما اولین کسی خواهید بود که با او تماس می گیرند.

3. قصه گوهای خوب می توانند شما را در برابر مخاطبان مناسب قرار دهند.

اگر دائما از ماجراهای جذاب درباره ی سگ ها حرف بزنید، افراد دیگری که به این حیوان وفادار علاقه مند هستند را در اطراف خود مشاهده می کنید، در حالیکه تمامی آنها برای شنیدن داستان های مشابه دیگر مشتاق هستند. بازاریابی محتوا نیز به همین طریق عمل کرده و از میان جمعیت پر آشوب و درهم و برهم امروزی، افراد و مخاطبان مورد نظر شما را جذب می کند.

علاوه بر این، روش خوبی برای سرمایه گذاری روی متخصصان بازاریابی محتوا است که از ارزش خود به خوبی آگاهند؛ فراموش نکنید که این کار را باید کاملا حرفه ای انجام دهید و آن را به اهل آن بسپارید. برای مثال، Revcontent را در نظر بگیرید که جهان تبلیغات و توصیه های محتوا را دچار تحول کرده و به یک نیروگاه نوآوری محتوا تبدیل شده است؛ یکی از نشریه های تجارتی سرشناس نیز از مشتریان دائمی آنهاست.

جان لمپ، مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت درباره ی اهمیت برقراری تعامل با کاربران در بالاترین سطح تجربه ی کاربری با استفاده از محتوای ارزشمند می گوید: "جالب است بدانید که همیشه، این سایت ها نیستند که بهترین بهره مندی را به کار می گیرند. ما با برندهای رسانه ای مقابله کرده ایم که به سطح تعاملات ما نمی رسند."

او در ادامه اضافه کرد: "افرادی که دائما برای برقراری رابطه با کاربران، ساختن مسیر قدرتمند کاربری و پایگاه کاربری بزرگ تر تلاش می کنند، افرادی هستند که کاربران خود را در اولویت قرار می دهند. اینها دقیقا همان افرادی هستند که بهترین تعامل را از نظر ما به کار می گیرند."

4. یک داستان عالی از یک مقاله ی خبری ارزان تر است.

منابعی همچون BBC، وال استریت ژورنال، My News Tips و Kiplinger، اخبار ارزشمندی را در حوزه ی کسب و کاری فراهم می کنند. اما بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند تا جدیدترین اخبار را در یک آرایشگاه و از زبان یکی از دوستان یا همکاران خود بشنوند؛ احتمالا به این دلیل که از نحوه ی انتقال آن بیشتر لذت می برند.

کریس واکر، یک متخصص سئو در دنور می گوید: "یکی از موثرترین استراتژی های سئو، همان بازاریابی محتوا است. با این حال، یک بازاریابی محتوای با کیفیت صرفا به معنای اطلاعاتی که انتقال می دهید نیست؛ بلکه روش خلاقانه برای انتقال آن است."

هنوز از بسیاری از کسب و کارها از روش های قدیمی برندینگ و استراتژی های خوب بازاریابی استفاده می کنند. آنها استراتژی های قدیمی را مطمئن تر می دانند و از بازاریابی محتوا به عنوان یک گزینه یا آپشن اضافی یاد می کنند.

یک حقیقت دیگر این است که بازاریابی محتوا، ارزان تر بوده و هزینه های کمتری را در بر دارد. این در حالیست که اگر به درستی انجام شود، کاربرد بیشتری خواهد داشت. به جای اینکه 1000 دلار خود را برای روش های برندینگ قدیمی صرف کنید، می توانید نیمی از آن را برای تولید محتوای خوب استفاده کنید و شاهد نتیجه ی دو برابری و افزایش نرخ تبدیل خود باشید.

5. همه ی افراد به قصه گوهای خوب وابسته می شوند.

بازاریابی محتوا نقش اساسی را در ایجاد وفاداری مشتریان ایفا می کند. این کار، به نام تجاری شما شخصیت می بخشد؛ به ویژه اگر با یک گویش پایدار، موارد عاطفی را نیز به محتوای خود اضافه کنید. زمانی که ارتباط مشتریان با نام تجاری شما گسترش می یابد، بنابراین آنها تنها با یک لوگو ارتباط برقرار نمی کنند؛ بلکه به افرادی که پشت صحنه در حال فعالیت هستند، وابسته می شوند. با این اوصاف، به خاطر داشته باشید که مهم ترین بخش مردم در واقع خود شما هستید، یک قصه گو. اینگونه از مشتریان به سمت شما کشیده می شوند تا شنوده ی داستان های بیشتری باشند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-08-01 10:35:00
دسته بندی ها