این 20 عادت رفتاری سد راه شما به سمت میلیونر شدن است

3 شهریور 1399 - 6:10
عادت‌های موفقیت - این 20 عادت رفتاری سد راه شما به سمت میلیونر شدن است
این 20 عادت رفتاری سد راه شما به سمت میلیونر شدن است
امتیاز مطلب: 92%

نظر شما درباره ی میلیونر شدن چیست؟ آیا ترجیح می دهید که یک میلیونر باشید؟ شاید این سوال چندان منطقی نباشد؛ چرا که هیچ کس با میلیونر بودن مشکلی ندارد. اما بیشتر افراد از عادت های رفتاری اشتباهی رنج می برند که سد راه موفقیت های آنها می شود. اگر بتوانید این عادت ها را ترک کنید، باید بگوییم که میلیونرشدن، چندان که شما فکر می کنید به راهکارهای زیرکانه نیازی ندارد.

در ادامه با 20 عادت رفتاری غلط آشنا می شوید که بارها و بارها، اشتباه بودن آنها اثبات شده؛ اما ترک و کنار گذاشتن آنها بسیار دشوار است؛ با یوکن همراه شوید:

1. تا لنگ ظهر خوابیدن

بسیاری از افراد به صورت طبیعی نمی توانند بیش از 6 یا 7 ساعت را بخوابند و برای مثال، راس ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شوند. اما افراد دیگری نیز وجود دارند که سال ها برای ایجاد این عادت در خود تلاش کرده و بارها ناکام مانده اند. حتی تصور بیدار شدن در صبح هایی که باران می بارد و هوا کمی خنک است، بسیار دشوار است. با اینحال خوب است بدانید که اگر خواب شیرین شما تا ظهر ادامه دارد، باید با کار 12 ساعته یا بیشتر، این خوابیدن اضافه را جبران کنید.

افراد موفق به سحرخیز بودن مشهور هستند و به طور معمول، زودتر از دیگر افراد خانواده از خواب بیدار می شوند. آنها کارهایی مثل ورزش کردن، مرور اخبار و جواب دادن به ایمیل ها را در طول این ساعات انجام می دهند و برای رسیدن به محل کار آماده می شوند.

2. بی توجهی به سلامت

توماس کورلی می گوید: "عادت های بد در زمینه ی سلامتی، شانس های زیان باری را به وجود می آورد." زمانی که بدن سالمی نداشته باشید، احساس خستگی می کنید، میزان بهره وری شما کاهش می یابد، استرس شما افزایش یافته و ریسک بیمار شدن بیشتر می شود. زمانی که هر روز با این مسائل روبرو هستید، نمی توانید روی دستیابی به اهداف مثل میلیونر شدن متمرکز شوید.

3. عدم مطالعه ی کافی

افراد ثروتمند، زمان و انرژی خود را برای گسترش سطح دانش و اطلاعات سرمایه گذاری می کنند. از گرایشات تازه ی صنعت و اخبار روز باخبر هستند، از بیوگرافی های انگیزشی استفاده می کنند و همین روحیه را حفظ می کنند.

ویل لیپوفسکی در جایی نوشته است که مطالعه کردن، چشم اندازهای مختلفی را ایجاد می کند، نقطه نظرات متنوعی را شکل می دهد، شما را وادار می کند که بزرگ تر فکر کنید و رویاهای زیباتری داشته باشید و به شما انگیزه می دهد که هرگز تسلیم نشوید.

4. وابستگی به تنها یک منبع درآمدی

افراد ثروتمند از منابع مختلفی کسب درآمد می کنند. برای کسانی که رویای میلیونر شدن را در ذهن می پرورانند، این بدان معناست که باید یک منبع دیگر را برای پرداخت قرض ها پیدا کرده و آن را برای سرمایه گذاری و زمان بازنشستگی، پس انداز کنند.

البته این بدان معنا نیست که حتما شغل دوم داشته باشید و برای مثال در یک رستوران کار کنید؛ هرچند که ایده ی بدی نیست. این کار می تواند چیزی باشد که به آن عشق می ورزید، برای مثال نویسندگی در عرصه ی تکنولوژی. شما در نهایت، از راه اندازی بلاگ خود کسب درآمد خواهید کرد.

5. عدم بودجه بندی حقوق ماهیانه

بسیاری از افراد موفق توصیه کرده اند که حقوق یا درآمد خود را بودجه بندی کنید و به آن پایبند باشید؛ اما متاسفانه افراد بسیاری وجود دارند که از انجام این کار خودداری می کنند. اینگونه از افراد نمی توانند میزان هزینه های خود را در مقایسه با درآمد خود تخمین بزنند و این عدم توانایی اغلب به مشکلات مالی منجر می شود. اگر تا به حال چنین مشکلاتی را تجربه کرده اید، هرچه سریع تر باید برای بودجه بندی اقدام کرده و برخی از هزینه های غیر ضروری را حذف کنید؛ در صورت نیاز می توانید از افراد با تجربه تر کمک بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

توماس استنلیو و ویلیام دانکو، دو نفر از نویسندگان ثروتمند به این موضوع اشاره کرده اند؛ آنها در کتاب خود با عنوان The Millionaire Next Door مفصل به این موضوع پرداخته اند.

6. بی پروا خرج کردن

تام کورلی در کتاب Change Your Habits, Change Your Life نوشته است: "95 درصد از افراد فقیر در تحقیقات من، پس انداز نمی کردند و برای تامین نیازهای اولیه زندگی، به شدت مقروض بودند. به تبع آن، هیچ پس اندازی برای بازنشتسگی، برای فرزندان و یا دنبال کردن فرصت ها نداشتند."

به گفته تام کورلی: "پس انداز نکردن و خرج کردن بیش از میزان درآمد، به فقر دراز مدت منجر شده و امیدهای فرار از این موقعیت را از بین می برد."

7. عدم توجه به هزینه‌های کوچک

شاید تصور نکنید که هزینه کردن 4 دلار در روز برای خریدن یک فنجان قهوه چه تاثیری را در سلامتی شما خواهد داشت. همین تاثیر را هزینه ی 500 دلاری سالانه برای عضویت در باشگاهی دارد که هرگز در آن فعالیت نمی کنید. این موارد هزینه های چندانی را به شما تحمیل نمی کنند، اما فراموش نکنید که آنها روی هم جمع می شوند.

بنابراین نباید اهمیت بودجه بندی را نادیده بگیرید. این روش به شما کمک می کند تا هزینه های کوچک ماهیانه ی خود را تحت کنترل داشته باشید و دقیقا بنا بر نیازهای ضروری و میزان درآمد، برنامه ریزی کنید.

8. سپری کردن اوقات فراغت با افراد نامناسب

تام کورلی در این باره می گوید: "تنها در صورتی در زندگی موفق خواهید شد که خود را با افراد مناسب احاطه کنید." افراد منفی باف با طرز فکر سمی را از زندگی خود حذف کرده و آنها را با افراد خوش بین، حامی و خوش خلق جایگزین کنید.

9. به تعویق انداختن کارها

آرزوی میلیونر شدن را در ذهن پروراندن یک طرف داستان است و تلاش کردن برای آن، یک طرف دیگر. اگر می خواهید با مشکلات مالی مواجه نشوید، باید هرچه سریع تر حرکت به سمت این هدف را آغاز کنید؛ حتی اگر مجبور باشید در کنار یک متخصص مالی بنشینید تا از راهنمایی های او برای بودجه بندی استفاده کنید. این یکی از بهترین روش ها برای آغاز کار است.

10. تعریف اشتباه از موفقیت

تام کورلی در کتاب خود نوشته است: "ثروتمند شدن سریع اصلا وجود ندارد. دستیابی به موفقیت های مالی، به زمان، ابتکار و تلاش خستگی ناپذیر نیاز دارد." کسانی که به دنبال موفقیت های یک شبه هستند، تصور می کنند که این مسیر، یک میان بر دارد.

در عوض، میلیونر ها "از دنبال کردن رویاها و اهدافشان یک عادت می سازند."

11. تلویزیون تماشا کردن بیش از اندازه

زیگ زیگلار در جایی گفته است: "افراد ثروتمند، تلویزین های کوچک و کتابخانه های بزرگی دارند؛ و برعکس افراد فقیر، تلویزیون های بزرگ و کتابخانه های کوچکی دارند."

اشتباه برداشت نکنید، تلویزیون نگاه کردن یکی از سرگرمی هایی است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند. اما همانطور که کورلی نیز به آن اشاره کرده، افراد ثروتمند وقت خود را برای مطالعه کردن، ورزش کردن و یادگیری چیزهای بیشتر اختصاص می دهند و آن را با تماشا کردن تلویزیون تلف نمی کنند. کورلی می گوید: "استفاده ی موثر از زمان یکی از نشانه های افرادی است که با تلاش خود میلیونر شده اند؛ و اتلاف وقت، نشانه ی افراد فقیر."

12. نداشتن منتور یا راهنما

شما می توانید از موفقیت ها و اشتباهات آنها درس بگیرید، اینگونه از افراد خود را در عرصه ی مورد نظر ثابت کرده اند. توصیه های آنها می تواند از اشتباهات و خطاها جلوگیری کند و استفاده از تجربه هایشان به نفع شما خواهد بود.

استاد دانشگاه، والدین و یا حتی ایلان ماسک (بنیانگذار کمپانی تسلا موتورز) و یا هر فرد موفق و سرشناس دیگر هم می توانند منتورهای شما باشند، تنها کافیست آنها در شبکه های اجتماعی و رسانه های آنلاین دنبال کرده و یا بیوگرافی های آنها را مطالعه کنید.

13. عدم تمایل برای ایجاد تغییر و باقی ماندن در شرایط همیشگی

ریسک کردن و خارج شدن از شرایط همیشگی برای بسیاری از افراد دشوار است؛ اما این مساله فقط تا زمانی صادق است که اولین گام را بردارید، به زودی با موفقیت های مالی روبرو شده و شاهد نتایج آن خواهید بود. این عادت برای افراد موفقی همچون بیل گیتس، ریچارد برانسون، لری الیسان و وارن بافت کارساز بوده است.

کورلی در این باره معتقد است: "دنبال کردن هدف ثروتمند شدن به روحیه ی ریسک پذیری نیاز دارد. بیشتر افراد، این خصیصه را ندارند و به همین دلیل است که بیشتر افراد ثروتمند نیستند."

14. سوال نپرسیدن

با این حقیقت روبرو شوید که شما همه چیز را نمی دانید؛ عدم پذیرش این حقیقت تلخ، مانع رسیدن به موفقیت شده و تا زمانی که با آن روبرو نشوید، ثروتمند نخواهید شد.

حدس و گمانه زنی نمی تواند در مسیر دستیابی به اهداف به شما کمک کند؛ باید از موثر بودن روش هایی که به کار می گیرید، مطمئن شوید. اگر درباره ی یک سرمایه گذاری یا ایده ی کسب و کاری جدید مطمئن نیستید، باید به دنبال جواب های درست بروید و به دنبال بازخوردهای آن باشید.

15. عدم پذیرش شکست

کارآفرینان از شکست های خود به عنوان مدال افتخار یاد می کنند. البته این بدان معنا نیست که از آن لذت ببرند و به دنبال آن باشند. راه اندازی یک کسب و کار و از دست دادن همه ی دارایی ها، اصلا حس خوبی نیست؛ اما این شکست های مرحه ای باعث می شوند که هر بار، قوی تر از قبل کار خود را آغاز کنید.

اشتباه برداشت نکنید، شکست خوردن خوب نیست؛ اما باید از آن درس بگیرید و اجازه ندهید که سد راه موفقیت شما شود. ریسک پذیر باشید و در صورتیکه با شکست مواجه شدید، از آموزه ها و تجربیاتی که به دست آوردید استفاده کنید.

16. عدم تعیین اهداف کوتاه مدت روزانه

یکی از عادت های خوبی که باید در خودتان تقویت کنید، نوشتن اهداف کوتاه مدت روزانه است. این کار در شما ایجاد انگیزه می کند و باعث می شود که این گام های کوچک برای رسیدن به هدف بزرگ تر را بردارید.

زمانی که اهداف روزانه ی خود را مشخص می کنید، در واقع آنها را اولویت بندی می کنید؛ به بیان دیگر، مهم ترین کارها را در وهله ی اول انجام می دهید و به ترتیب، کارهای کم اهمیت تر را به مراحل بعد واگذار می کنید.

17. منفی فکر کردن

کورلی در کتاب خود می نویسد: "موفقیت دراز مدت تنها در شرایطی که چشم انداز ذهنی مثبتی دارید محقق می شود."

برخی از افکار منفی که در بسیاری از افراد مشترک هستند، عبارتند از:

  • عدم اطمینان از خود. اگر به توانایی خود اطمینان ندارید می توانید با تمرین کردن، آموزش دیدن و استفاده از راهنمایی های منتور، این مشکل را برطرف کنید.
  • نمره ها و درجات ضعیف. نمره ها و ناتوانی در خواندن درس های دانشگاهی نمی تواند تعیین کننده ی موفقیت شما باشد.
  • باور به اینکه اهداف شما محقق نخواهند شد. روی دستیابی به اهداف کوتاه مدت روزانه متمرکز شوید و هر روز برای آن تلاش کنید. به زودی متوجه می شوید که به هدف بزرگ تر خود نزدیک شده اید.
  • رقابت سخت و پر چالش. تا زمانی که وارد عرصه نشوید، نمی توانید درباره ی آن قضاوت کنید و دانش درستی از آن نخواهید داشت.
  • عدم تمرکز. یک سبک زندگی سالم و تعیین کردن اهداف روزانه می تواند در افزایش تمرکز مفید واقع شود.

18. عدم جمع‌آوری دارایی

برندون ترنر، معاون رئیس Growth at BiggerPockets.com مساله ی جالبی را مطرح کرده است: "یک شغل هرگز نمی تواند شما را ثروتمند کند؛ جمع کردن پول در قلک نیز چنین توانایی را ندارد. بنابراین چگونه می توان به ثروت دست یافت؟"

حقیقتا چه چیزی می تواند؟ دارایی؛ مثل یک کسب و کار سودآور، سبد سهام در حال رشد و یا سرمایه گذاری در خرید زمین.

به یاد داشته باشید که ماشین گران قیمت و لوازم لوکس، تنها تعلقاتی هستند که مانع رسیدن به ثروت آینده می شوند. روی چیزهایی تمرکز کنید که می تواند در دراز مدت برای شما پول ساز باشد.

19. بهانه جویی کردن

بهانه جویی یکی از بلندترین دیوارهایی است که میان شما و ثروت قرار دارد. زمانی که در بدهی فرو رفته اید، بهانه جویی کردن یکی از آسان ترین کارهاست. کسانی که می گوید می خواهیم در لحظه زندگی کنیم، یکی از ضعیف ترین بهانه ها برای عدم کار کردن امروز را به زبان می آورند؛ در حالیکه برای رسیدن به آینده ی موفق امیدوارند. از بهانه جویی کردن دست بردارید و مسیر خود را آغاز کنید. برای مثال، زمانی که بدهکار هستید، نگران پس انداز نباشید. در وهله ی اول باید بدهی های خود را صاف کنید و سپس برای پس انداز و سرمایه گذاری اقدام کنید. اگر به اندازه ی کافی درآمد ندارید، پس به دنبال روش های دیگر برای کسب درآمد باشید. البته این کار نمی تواند تمامی مشکلات شما را برطرف کند؛ اما گام اول برای توقف روند بهانه جویی به شمار می رود.

20. پیروی نکردن از قانون 70 / 30

جیم ران، یکی از سرشناس ترین افراد در عرصه ی کسب و کار، یک فرمول ساده برای رسیدن به ثروت را توصیه می کند.

"زمانی که از پرداخت هزینه های مالیاتی خلاص شدید، بیاموزید که تنها از 70 درصد درآمد باقی مانده استفاده کنید. با این مبلغ باید موارد ضروری زندگی خود را تهیه کنید." او همچنین موضوع با اهمیتی را خاطر نشان می کند: "باید مراقب باشید که 30 درصد باقیمانده را برای چه کارهایی صرف می کنید."

او پیشنهاد می کند که یک سوم آن را برای خیریه، یک سوم را برای سرمایه گذاری و یک سوم باقیمانده را برای پس انداز اختصاص دهید. در وهله ی اول، تغییرات چندانی را شاهد نخواهید بود؛ اما بعد از پنج سال می توانید نتایج آن را احساس کنید؛ و پس از پایان ده سال، تفاوت ها حقیقتا چشمگیر خواهند بود.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-23 14:32:46
دسته بندی ها