دانستن این 13 راز در دستیابی به موفقیت های بزرگ به شما کمک می‌کند

9 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - دانستن این 13 راز در دستیابی به موفقیت های بزرگ به شما کمک می‌کند
دانستن این 13 راز در دستیابی به موفقیت های بزرگ به شما کمک می‌کند
امتیاز مطلب: 93%

افراد سوپر موفق به خوبی درک می‌کنند که باید رفتارها، تمرین ها و فعالیت های زیادی را برای رسیدن به موفقیت مورد نظر خود در نظر داشته و آنها را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهند. آنها در ذهن خود می گویند: «هر کاری که لازم باشد، برای رسیدن به جایی که می خواهم انجام می دهم.» آنها به خوبی می‌دانند که موفقیت به سراغ آنها نمی آید؛ آنها باید به سمت آن حرکت کرده و برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

افرادی که به موفقیت های چشمگیر دست پیدا می کنند، از این 13 راهکار استفاده می‌کنند تا بتوانند فعالیت های خود را مدیریت کنند؛ برای آشنایی بیشتر با یوکن همراه شوید:

1. افراد سوپر موفق همیشه آماده هستند

با ایجاد برنامه های استراتژیک کاربردی و منسجم کردن چشم انداز، ارزش ها و اهداف خود، برای فرصت های جدیدی که هر روزه بر سر راهتان قرار می گیرد آماده شوید. لازمه ی این آمادگی، درک قوی از دانش های جدید محیط پیرامون است. برای بیشتر کردن گزینه های در دسترس و دریافت بالاترین سطح بهره از آنها، به یادگیری ادامه دهید و در کاری که هر روز انجام می دهید، پیشرفت کنید. سعی کنید که بهترین توانایی های خود را به نمایش بگذارید و هر روز از روز قبل بهتر باشید.

2. افراد سوپر موفق با ذهنشان حرف می‌زنند

به طور مداوم صادق و صریح باشید. مواردی که در ذهنتان می گذرد را به درستی بیان کنید و از قضاوت شدن نترسید. با حرف زدن از حقیقت و صادق بودن، می توانید با رفتار خود از کلماتی که بیان می کنید، حمایت کنید؛ همین امر در دنبال کردن اهداف و دستیابی به موفقیت موثر است. فکر کردن از شما یک فرد فراموش نشدنی می سازد.

3. افراد سوپر موفق، به ارزش‌‌های خود افتخار می‌کنند

رمز خودتان از رفتار درست را بر مبنای ارزش های با اهمیت فرمول سازی کنید، و مطمئن شوید که رفتارها بر پایه ی آن استوار باشند. اگر برای پیشرفت ارزش قائل هستید، پس سعی کنید که تمامی کارهایتان، از روز قبل بهتر باشد. اگر کار گروهی را با ارزش می دانید، پس همه چیز را با حفظ روحیه ی همکاری انجام دهید.

4. افراد سوپر موفق، سرسختی روانی خود را به‌وجود می‌آورند

تمامی افراد با چالش ها و موانع گوناگونی روبرو می شوند. با سخت کار کردن، انعطاف پذیری و سرسختی با آنها مقابله کنید. با افراد خوب معاشرت کنید، کسانی که همه چیز را از یک چشم انداز متفاوت نگاه می کنند و می تواند روشنی را در هر شرایط منفی ببینند. در نهایت، با ترس هایتان روبرو شوید تا بتوانید به سرسختی روانی دست پیدا کنید. زمانی که به این مهم دست پیدا کنید، می توانید فرصت های بیشتری را به سمت خود جذب کنید و به عنوان فردی شناخته شوید که تحمل دشواری ها را دارد.

5. افراد سوپر موفق، اطمینان به خود را مجسم می‌کنند

بدون نیاز به بازخوردها و تعریف های اطرافیان، اعتماد به نفس را در خودتان تقویت و حفظ کنید. در عین حال، توانایی کار کردن با دیگران و به صورت غیر مستقل را در خودتان ایجاد کنید و با اعتماد به نفس به کارتان ادامه دهید و در صورت نیاز، از دیگران درخواست کمک کنید.

6. افراد سوپر موفق استرس خود را مدیریت می‌کنند

همیشه مواردی وجود دارند که مطابق میل ما پیش نمی روند، چیزهایی که احتمالا به استرس منجر می شوند، چیزهایی که کارامد نیستند، مورادی که ناراحت کننده هستند. آموختن تکنیک های مدیریت استرس که با شرایط شما همخوانی دارد، نه تنها در دستیابی به موفقیت نقش دارد، بلکه شما را به یک الگوی مثبت برای دیگران تبدیل می کند.

7. افراد سوپر موفق به طور مداوم گذشته را کنار زده و به حفظ شرایط فعلی راضی نمی‌شوند

تشخیص تفاوت افرادی که به موفقیت های بزرگ دست یافته اند با افرادی که در موقعیت های معتبری قرار دارند، بسیار آسان است. افراد سوپر موفق به کار کردن و پیشرفت مهارت هایشان ادامه می دهد. بعد از دستیابی به میزان مشخصی از موفقیت، وسوسه ی آنها برای حفظ شرایط موجود بسیار قوی می شود؛ اما تعهد برای رشد دائمی، یادگیری بیشتر و حفظ تعامل با جهان اطراف همیشه قدرت بیشتری روی آنها دارد.

8. افراد سوپر موفق می‌توانند نظم و سازمان‌یافتگی  خود را حفظ کنند

کلید رسیدن به یک زندگی سازمان یافته، تشخیص موارد مهم تر و تعیین سد هایی برای حفاظت از آنهاست. همیشه افراد، فرصت ها، ایده ها و حواس پرتی هایی وجود دارند که در آن واحد به شراغ شما می آیند؛ اما با منظم و هدفمند بودن، می توان نگرش خوبی به آنها داشته و کنترل را حفظ کرد. اینکه بدانید به چه چیزهایی جواب مثبت بدهید و چه چیزهایی را رد کنید، می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

9. افراد سوپر موفق دائما خود را تغییر می‌دهند

زمانی که یک روش جدید برای ابراز یک مفهوم را پیدا کنید، احساس شگفت انگیزی خواهید داشت؛ دیدن با چشمانی تازه و برقراری ارتباط با چیزهایی که اغلب مردم آن را نادیده می گیرند، احساسی تکرارنشدنی است. هر روز برای این تلاش کنید که بتوانید چشم اندازهای جدیدی را برای ایده های چالش برانگیز پیدا کنید.

10. افراد سوپر موفق به خوبی می‌دانند که چگونه با ناراحتی‌های خود روبرو شوند

باید بیاموزید که چگونه با ناراحتی ها راحت باشید. بسیاری از افراد با هدف های بزرگ شروع می کنند، اما نمی توانند به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهند؛ چرا که از مردود شدن، شکست و یا نفس آسیب دیده می ترسند. برای تشخیص و مقابله با ترس هایتان به دنبال راهکارهای جدید باشید، از منطقه ی امنی که برای خود ایجاد کرده اید خارج شوید و چیزهایی که شما را به چالش می کشند را با آغوش باز پذیرا باشید.

11. افراد سوپر موفق کنترل زندگی خود را به طور کل در اختیار دارند

بیشتر افراد موفق در برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری ماهر هستند؛ آنها با ایجاد عادت هایی مثل سازماندهی، تنظیم، طبقه بندی و زمانبندی به این مهارت ها دست یافته اند. شما نیز می توانید از همین امروز برای ایجاد چنین عادت هایی تلاش کنید؛ هدایت کننده باشید، مولفه های گوناگون را به گونه ی متفاوت و موثر تری کنار هم قرار دهید. این مساله می تواند نشان موفقیت شما باشد.

12. افراد سوپر موفق دائما روی تاثیر خود کار می‌کنند

تاثیر گذاری به معنای ترغیب کردن، تشویق کردن و وادار کردن مردم است؛ به معنای بالا بردن خود نیست، بلکه کشاندن دیگران به سمت بالا و جایگاهی است که خودتان در آن قرار دارید. تمامی مدل های دیگر قدرت، با چیزهایی که تحت فرمان و کنترل شما هستند، محدود می شوند. اما کار کردن بر روی تاثیر و نفود اجازه می دهد که ایده ها، تا فراتر از حد تصور شما گسترش یایند.

13. افراد سوپر موفق همیشه خود را در استانداردهای بالاتر قرار می‌دهند

استانداردهای بالا، بیش از هر چیز دیگری به پیش نیاز موفقیت تبدیل شده است. شما همیشه فرصت هایی را پیش روی خودتان می بینید که می توانید با استفاده از آنها میان بر زده و کارها را در میانه ی راه انجام دهید؛ اما باز هم دست پر نخواهید بود. اما اگر خودتان و دیگران را در استانداردهای بالاتر قرار دهید، از تاثیر آن بر موفق شدن و حفظ شرایط پایدار خودتان و دیگران متعجب خواهید شد.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-28 09:37:09
دسته بندی ها