اگر در خانه کار می کنید با استفاده از این 5 روش بهره‌وری خود را افزایش دهید

30 دی 1398 - 10:00
مدیریت شخصی - اگر در خانه کار می کنید با استفاده از این 5 روش بهره‌وری خود را افزایش دهید
اگر در خانه کار می کنید با استفاده از این 5 روش بهره‌وری خود را افزایش دهید
امتیاز مطلب: 95%

کار کردن در خانه، حتی اگر محیطی مشابه یک دفتر را برای خود فراهم کرده باشید، باز هم می تواند شما را با مسائل شخصی درگیر کند. کار کردن در خانه برای هیچ کس به اندازه ای که نیاز دارند، بازده و بهره وری ندارد؛ چرا که برای کار کردن روی پروژه های سنگین، به فضای مناسب برای تمرکز نیاز دارید. برای مثال، یک نویسنده ی کتاب های تخیلی، به فضایی نیاز دارد که خلاقیت او را افزایش دهد، اما کسانی که در زمینه ی فروش محصولات فعالیت می کنند، به محیط ساده تر با المان های پایه ای نیاز دارند. با اینحال، فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، در هر صورت، تمامی محیط هایی که برای کار کردن در خانه فراهم می کنید، باید برخی قابلیت های اساسی را در بر داشته باشد تا میزان بهره وری شما به حد مطلوب برسد. در ادامه، به ذکر نکاتی می پردازیم که به شما در تشخیص این قابلیت ها کمک می کند و سیستم فعلی شما را بهبود می بخشد؛ با یوکن همراه شوید:

1. چیزی که بیشتر از همه برای شما کارساز است را تعریف کنید

به چیزی که بهترین عملکرد را در زندگی شخصی و حرفه ای شما دارد فکر کنید. برخی افراد در شرایطی که صدای موسیقی در فضا پخش می شود، بهتر کار می کنند، برخی دیگر باید یک میز کار تمیز و مرتب داشته باشند. باید بدانید که در چه شرایطی بهترین عملکرد را دارید و مولفه های لازم آن را برای خود فراهم کنید؛ البته به یاد داشته باشید که نباید مزاحم افراد دیگر حاضر در خانه باشید. برای مثال اگر ترجیح می دهید که به موسیقی گوش کنید، اما فرد دیگری در خانه حضور دارد که سکوت را ترجیح می دهد، پس باید از هدفون استفاده کنید. اگر در شلوغی بهتر کار می کنید، پس فضای مشخصی را برای خود تعیین کنید که نامرتبی میز کار و محیط اطراف شما، باعث آزار دیگران نشود. پیشنهاد می کنیم که در فضاهای مشترک خانه مثل آشپرخانه کار نکنید، چرا دیگران نیز به این فضا نیاز دارند.

2. برنامه ای که با شرایط شما سازگار است را تعیین کنید، هرچند که عجیب و غیر معمول باشد

یکی از ویژگی های مثبت کار کردن در خانه این است که جدول زمانبندی کارهایتان را خودتان مشخص می کنید. متاسفانه برخی افراد اصرار دارند که با برنامه ی رسمی تعیین شده کار کنند که شاید برای آنها مناسب نیست. اگر در ساعات بعدازظهر، عملکرد بهتری دارید، پس همین محدوده ی زمانی را به ساعات کاری خود تبدیل کنید. اگر بنا بر شرایط خانه، مجبور هستید که کارها را در چند ساعت مختلف انجام دهید، پس ساعت های کاری را به چند قسمت تقسیم کنید. سخت ترین کار این است که وضع موجود را کنار بگذارید؛ اما قطعا بهترین کاریست که می توانید برای خود، خانواده و کسب و کارتان انجام دهید.

3. از ابزارهای مناسب استفاده کنید

احتمالا زمانی که کار خود را آغاز می کنید، مجبور می شوید که از ابزارهایی استفاده کنید که بازده کمتری دارند، چرا که از پس هزینه های لوازم و ابزار بهتر بر نمی آیید. اگر اینطور است، پس چاره ای جز این ندارید. اما حتما تلاش کنید تا به مرور زمان، ابزارهای لازم را برای خود فراهم کنید. برای مثال، به جای هزینه کردن برای نرم افزار پردازش لغت، یک نسخه ی رایگان از گوگل داکس را دانلود کنید. سپس پولی که جمع آوری کرده اید را برای خرید یک پرینتر یا نرم افزارهای دیگری که نیاز دارید خرج کنید. بدون استفاده از ابزارهای مناسب، انجام دادن کارها بیشتر از همیشه طول می کشد، بنابراین احتمالا زمان و پول خود را هدر می دهید.

4. محدودیت تعیین کنید

اگر می خواهید که عملکرد مناسبی را در خانه به اجرا بگذارید، محدودیت هایی را با مشتری ها، دوستان و حتی خانواده ی خود مشخص کنید؛ این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در غیر اینصورت، به سمت کارهای دیگر کشیده می شوید. دفتر کار شما یک فضای خانوادگی نیست، اتاق نشیمن خانه نیز برای برقراری تماس های کاری مناسب نیست. در صورت نیاز، مرزهای فیزیکی مشخص کنید تا بتوانید روی کارهای خود متمرکز شوید.

5. در محیط پیرامون خود از گل های آپارتمانی استفاده کنید

شاید اسم فنگ شویی به گوش شما خورده باشد، پس حتما می دانید که گل و گیاهان آپارتمانی چه تاثیری دارند. موجودات زنده ی دیگر در محیط پیرامون شما، تاثیر شگفت انگیزی در سلامتی شما دارند. مطالعات نشان داده اند که وجود گل و گیاه در دفتر کاری، میزان بهره وری و حس خوشبختی را افزایش می دهد. زمانی که حرف از سازگاری دفتر کار در خانه به میان می آید، صرف کردن زمان برای ایجاد محیطی راحت که بهترین شرایط برای بهره وری را به وجود می آورد، ضروری خواهد بود. گاهی اوقات این کار تنها با قرار دادن یک گیاه در دفتر کاری میسر می شود. برخی گیاهان مثل اسپاتی فیلوم، پتوس یا دلبر، ژرویرا و آگلونما، حتی می توانند هوای پیرامون شما را تمیز کنند؛ پس فراموش نکنید که از این موجودات زیبا برای افزایش بهره وری خود استفاده کنید.

 

منبع: inc

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-21 09:53:03
دسته بندی ها