عادتی که زندگی شما را متحول خواهد کرد

13 خرداد 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - عادتی که زندگی شما را متحول خواهد کرد
عادتی که زندگی شما را متحول خواهد کرد
امتیاز مطلب: 97%

سال‌ها پیش و در طول یک تمرین تشکیل تیم بود که اولین بار استعدادی در خود کشف کردم که اصلاً نمی‌دانستم آن را دارا هستم. خود تمرین، تمرین ساده‌ای بود، برای هرکدام از افراد حاضر در اتاق یک مهارت یا استعداد خاص نام ببرید. من انتظار شنیدن چیزی که متحول‌کننده‌ی زندگی باشد نداشتم، اما وقتی چند نفر به من گفتند که در پرسیدن سوال خوب هستم، جا خوردم. این چیزی نبود که بخواهم آن را یک استعداد شخصی در نظر بگیرم. صرفاً چیزی بود که همیشه به طور طبیعی به سراغ من می‌آمد، چیزی که واقعاً به آن فکر نمی‌کردم. و نکته همین جا بود. استعداد واقعی شما چیزی نیست که باید برای خوب انجام دادن آن رویش تمرکز کنید و همینطور چیزی نیست که از نظر شما خاص باشد.در ادامه با یوکن همراه باشید:

در عوض، چیزی است که باید پس از اینکه آن را کشف کردید تلاش کنید تا آن را به حد اعلا برسانید و قطعاً باید آن را در شغل و حرفه‌ی خود ادغام کنید. من سال‌های زیادی روی تبدیل کردن استعدادم در پرسیدن سوالات خوب را به یک حرفه کار کرده‌ام و به هزاران نفر دیگر هم کمک کرده‌ام که با استعدادهای خود همین کار را بکنند.

پرسیدن سوالات خوب و تبدیل کردن این سوالات به کمک به افراد برای دست یافتن به بینشی بهتر، تبدیل به چیزی شده است که من به آن زبان خود می‌گویم، شیوه‌ای که با آن با جهان ارتباط برقرار می‌کنم. یکی از چیزهای کلیدی که متوجه شده‌ام میان کارآفرینان واقعاً موفق مشترک است این است که کسب و کار آن‌ها حول محور زبان آن‌ها ساخته شده است. آن‌ها استعدادهای درونی خود را شناسایی کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا مسیر شغلی خود را بر اساس این مهارت‌ها بسازند تا بتوانند مشغول به کاری شوند که در آنجام آن بهترین هستند. جای تعجب نیست که انقدر موفق شده‌اند.

وقتی استعداد خود را شناسایی کنید، زبان خود را خواهید شناخت و یک گام به ساختن یک مسیر شغلی موفق نزدیک‌تر شده‌اید. این مفهوم چنان اساسی و بنیادین است که من به آن عادت اول می‌گویم.

چرا به جای یک مفهوم به آن عادت می‌گویم؟ چون آگاه بودن از استعداد کافی نیست. این که کاری کنید استعدادتان در خدمتتان قرار بگیرد یک فرآیند مداوم است که نیاز دارد تا آن را توسعه دهید، اعتلا دهید و آن را به یک حرفه‌ی کارآمد تبدیل کنید. احتمالاً کاربرد اصلی استعدادتان بلافاصله به ذهن شما خطور نمی‌کند، اما ناامید نشوید، ممکن است به چند شب یا چند هفته طوفان فکری نیاز داشته باشید تا به ایده‌ای برای کسب و کار با دوامی برسید که واقعاً از استعدادهای شما استفاده کند.

این‌ها چهار گامی هستند که می‌توانند باعث شوند عادت اول به خدمت شما درآید:

1. به یک نقشه نیاز دارید

انجام دادن کاری که دوست دارید به صورت خودکار باعث ثروتمند شدن شما نمی‌شود، و مهم نیست به شما چه بگویند. حقیقت این است که شما به یک چشم‌انداز آشکار، مستحکم و طولانی مدت از چیزهایی که در زندگی می‌خواهید نیاز دارید و باید تصمیماتی آگاهانه درباره‌ی اینکه چطور می‌خواهید به آنجا برسید بگیرید. زمان و توجه شما محدود است، پس مراقب باشید که کجا از آن‌ها استفاده می‌کنید. شما همچنین باید با دقت ریسک و مزایا را با یکدیگر مقایسه کنید و تصمیمات مهمی بگیرید که شما را در ادامه‌ی مسیر پیش ببرند.

2. تمرکز کنید، دو برابر شرط ببندید

وقتی کاری که واقعاً در آن خوب هستید را پیدا کردید، روی انجام کارهایی متمرکز شوید که بیشترین بازدهی را دارند و ارتباط خود با تمام حواس‌پرتی‌هایی که شما را منحرف می‌کنند قطع کنید. فهرست کوتاهی از توانایی‌های خود تهیه کنید، مسیرهای شغلی که به این مهارت‌ها مربوط هستند را پیدا کنید و سپس فهرستی از چیزهایی که به خوبی نمی‌توانید آن‌ها را انجام دهید تهیه کنید. این فهرست دوم فهرست کارهایی است که برای دستیابی به هدف خود، باید کمتر آن‌ها را انجام دهید.

3. موتور استثنایی خود را بسازید

من برای توصیف چهار کاری که باید انجام دهید تا از کار حقوق‌بگیری به سراغ کار کردن برای خودتان بروید از مخفف جهش (LEAP) استفاده می‌کنم. یادگیری (Learn)، دریافت (Earn)، کمک (Assistance) و پایداری (Persistence). درباره‌ی موقعیت‌های درآمدزایی که به شما اجازه می‌دهند از زبان خود استفاده کنید بیشتر یاد بگیرید. با استفاده از زبان خود کمی درآمد به دست بیاورید، این باعث بهتر شدن مهارت‌های شما می‌شود. از افرادی که در شبکه‌ی غیررسمی شما هستند کمک بگیرید و تمرین پایداری و استقامت کنید. موفقیت به اشتباه کردن و درس گرفتن از آن تجربه‌ها نیاز دارد، پس باید چنین ریسک‌هایی انجام دهید. و این باعث می‌شود به آخرین نکته برسم.

4. شکست، باعث کمال می‌شود

مهم نیست که چه استعداد یا برنامه‌ای دارید، مهم این است که بدون توجه به کاری که مشغول انجام آن هستید، روی گرفتن سهم عادلانه‌ی خود تمرکز کنید. هر بار که مشغول انتخاب پروژه یا مذاکره بر سر شرایط هستید این نکته را به خاطر داشته باشید. هر جا که کالا یا خدمات معاوضه می‌شود، نردبانی از پول وجود دارد و هدف شما باید این باشد که خود را بالای این نردبان قرار دهید. مسیر درآمد آینده‌ی خود را ترسیم کنید و ببینید چطور می‌توانید به سمت بالا حرکت کنید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-08 08:08:46
  • نظرات
تصویر آواتار شهرام
   شهرام

ممنون از مطلب خوبتون،راستی شناختن نقاط قوت خودمون خیلی هم آسون نیس🤔👍

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار sina teymoori
   sina teymoori

perfect

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

لازم و ضروری

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ناهید
   ناهید

با سلام و تشکر از مطالب و مقالات بسیار جالب و به روزتون. جای تاسف و نگرانی نداره در سن 30 سالگی هنوز استعداد خودت رو نشناسی و اونقدر خودت رو نشناسی که بدونی از طریق چه توانایی و استعدادی از خودت میتونی برای خودت کار کنی، نه برای دیگران؟؟؟ آیا آموزش خاصی برای این علم وجود داره؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها