چطور می‌توانیم تاثیرگذار باشیم؟ 10 راهکار برای این‌که ایده‌هایتان را به گوش دیگران برسانید

5 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - چطور می‌توانیم تاثیرگذار باشیم؟ 10 راهکار برای این‌که ایده‌هایتان را به گوش دیگران برسانید
چطور می‌توانیم تاثیرگذار باشیم؟ 10 راهکار برای این‌که ایده‌هایتان را به گوش دیگران برسانید
امتیاز مطلب: 95%

احتمالا ایده‌های بسیاری را در ذهن پرورانده‌اید؛ اما زمانی که تلاش می‌کنید تا آن ایده را با دیگران به اشتراک بگذارید، به نظر می‌رسد که هیچ کس تمایلی به شنیدنش ندارد.

پس بیایید این مشکل را برطرف کنیم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

ماریو مک‌لارن، مشاور جهانی رشد و رهبر درآمدی می‌گوید:

بعد از مرور شرایط کسب و کار در سراسر جهان پس از مدت ده سال، متوجه شدم زمانی که افراد ایده‌هایشان را به صورت موثر بیان می‌کنند، باعث شنیده شدن آن می‌شوند. و زمانی که ایده‌ها شنیده شوند، به جریان می‌افتند و به محض جریان ایده، برنامه های اجرایی آغاز می‌شود.

مشکل اینجاست که اغلب بهترین ایده‌ها اصلا شنیده نمی‌شوند.

برای برطرف کردن این مشکل باید در برقراری ارتباط مهارت داشته باشید. بیشتر مردم فکر می‌کنند که باید پیام بهتری را برای ارائه داشته باشند و یا این‌که نحوه‌ی بیان مشخصی را به کار بگیرند؛ اما این تنها بخشی از این میدان کشمکش است. رازهای پنهانی که افراد با مهارت برقراری ارتباط از آن‌ استفاده می‌کنند، عمیق‌تر است. مواردی که در ادامه می‌خوانید، راهکارهایی برای برقراری ارتباط بهتر است:

1. بیشتر سوال بپرسید

تاثیرگذاری - ارائه ایده های تازه - ایده‌های نو - نحوه ارائه دادن ایده جدید

یکی از موثرترین روش‌های برقراری ارتباط، مطرح کردن پرسش‌های گوناگون است. توانایی پرسیدن سوال‌های خوب و گوش دادن  به پاسخ‌ها، یک گام بزرگ به سمت برقراری ارتباط بهینه است.

2. ثبات و استقامت برنده است

صدای «اقدام کردن» بلندتر از کلمات است. برقرای ارتباط نیز همانند دیگر فعالیت‌هاست که نیاز به اقدام و عمل دارد. حقیت امر خود را به اجرا بگذارید و همان کاری که می‌گویید را انجام دهید.

3. انعطاف‌پذیر باشید

تاثیرگذاری - ارائه ایده های تازه - ایده‌های نو - روش ارائه دادن ایده جدید

همه‌ی ما اغلب برای تاثیرگذاری یا قانع کردن دیگران، با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم؛ البته این تنها بخشی از ماجرا است. برقراری ارتباط به تمایل شما برای دیدن از زاویه‌ی دید دیگران نیاز دارد. زمانی که دیگران احساس می‌کنند که شما در جناح آنها هستید، ناگهان متوجه می‌شوید که علایق و سلایق شما، به علاقه‌ی آنان تبدیل شده است.

4. احترام بگذارید

همه‌ی ما انسانیم، احساس می‌کنیم و به دنبال پذیرفته شدن و موفقیت هستیم. برای همه احترام قائل باشید و نشان دهید که نیت خالصانه‌ای دارید. احترامی که برای دیگران قائل هستید به شما باز می‌گردد.

5. متصل شوید

تاثیرگذاری - ارائه ایده های تازه - ایده‌های نو - روش ارائه ایده جدید

دلیلی که شما را با یک نفر یا یک گروه مرتبط می‌کند پیدا کنید. فراموش نکنید که این دلیل نباید ساختگی باشد. تا آن‌جایی سوال بپرسید که یک دلیل برای ادامه‌ی گفتگو پیدا کنید.

6. علاقه‌هایتان نباید ساختگی باشد

به برقراری ارتباط با دیگران علاقه نشان دهید. سوال های بهتری بپرسید. کنجکاو باشید. هرچقدر که کنجکاوی شما بیشتر باشد، رابطه ای که برقرار می‌کنید نیز بهتر خواهد شد.

7. معناهای پنهان را پیدا کنید

تاثیرگذاری - ارائه ایده های تازه - ایده‌های نو - روش ارائه ایده جدید

به جای این‌که ارزش‌های ظاهری را دریابید، به دنبال چیزهایی باشید که گفته نمی‌شود. به دنبال معنای عمیق مفهوم حرف‌ها باشید. اگر فکر می‌کنید که به معنای عمیق حرفی پی برده‌اید، با سوال پرسیدن، شک خود را به یقین تبدیل کنید. بیشتر سوال بپرسید تا به شفافیت هر چه بیشتر دست پیدا کنید. هم‌چنان به کنجکاوی کردن ادامه دهید.

8. گوش کنید تا یاد بگیرید

درباره ی چیزی که می خواهید بگویید، بیش از اندازه فکر نکنید. تنها یک مکث کوتاه کفایت می‌کند. اجازه‌ی رخ دادن یک اتفاق واقعی را بدهید و هر زمان که دیگران حرف می‌زنند، با دقت به آنها گوش کنید.

9. متکلم وحده نباشید

تاثیرگذاری - ارائه ایده های تازه - ایده‌های نو - روش ارائه ایده جدید

سخنوری را به شکسپیر واگذار کنید. بهترین روابط در شرایطی شکل می‌گیرند که به حرف‌های دیگران گوش کنید و اجازه دهید که آنها نیز افکار و عقاید خود را به اشتراک بگذارند

10. صداقت مسیر شما را روشن می‌کند

همه‌ی ما می‌توانیم حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم. هرگز اجازه ندهید که این قضاوت در باره‌ی شما انجام شود.

نتیجه‌گیری         

تا زمانی که به این رازها در برقراری ارتباط پای‌بند باشید، باعث می‌شوید که ایده‌هایتان شنیده شود. نه به خاطر این‌که بیش از حد پافشاری کرده‌اید، بلکه دیگران ایده‌هایتان را بیرون می‌کشند، چرا که برای عقاید شما ارزش قائل می‌شوند.

هر چقدر که روابط خود را با دقت و مهارت برقرار کنید، دیگران نیز متقابلا به شما اعتماد می‌کنند؛ و هرچقدر که بیشتر مورد اعتماد باشید، ایده‌هایتان نیز جدی گرفته می‌شود.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-10 21:46:55
دسته بندی ها