10 کاری که برای دستیابی به موفقیت باید انجام دهید

4 دی 1397 - 8:00
مدیریت شخصی - 10 کاری که برای دستیابی به موفقیت باید انجام دهید
10 کاری که برای دستیابی به موفقیت باید انجام دهید
امتیاز مطلب: 92%

برای موفق شدن، باید قبل از هر چیز خودتان را برای آن آماده کنید. زمانی که افراد برای سال جدید هدف گذاری می کنند، به گونه ای این کار را انجام می دهند که گویی خودشان را برای شکست آماده می کنند. برخی افراد از عضویت باشگاه خود به اندازه ی کافی بهره نمی برند، به سرعت به عادت های قبلی خود بر می گردند و یا هرگز عادت هایی که می خواستند در خودشان پرورش دهند را به کار نمی گیرند.

شکستن که این تصمیم های جدید برای کارآفرینان، احتمالا به معنی غفلت کردن در شبکه های انسانی، پول خرج کردن به جای پس انداز یا از دست دادن فرصت ها برای یادگیری مهارت های جدید است.

اما امسال، مصمم شده اید که تغییرات بزرگ تری را در زندگی خود ایجاد کنید. برای حصول اطمینان از اینکه به سمت اهداف حرکت می کنید و به آنها دست پیدا می کنید، باید بدانید که به چیزی بیشتر از "خواستن" نیاز دارید. در بیشتر مواقع، تحقق بخشیدن به جاه طلبی ها و بلند پروازی ها، به اعمال مجموعه ای از تغییرات در زندگی نیاز دارد.

ما آرشیوهای کارآفرینان را وارسی کرده ایم تا در روند دستیابی به اهدافی که برای سال نو تعیین کرده اید، به شما کمک کنیم. برای مطلع شدن از بهترین توصیه های جمع آوری شده، ادامه ی مطلب را بخوانید و به خاطر داشته باشید که موفقیت، یک عادت است نه یک فعالیت. با یوکن همراه شوید:

1. یک لیست تهیه کنید.

برای اینکه بتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید، قبل از هر چیز باید به صورت کاملا دقیق و شفاف، آنها را مشخص و تعیین کنید. اجازه ندهید که حجم این روند، شما را تحت تاثیر قرار دهد، تنها کافیست که به غریزه ی خود اعتماد کنید. تایمر را روی سه دقیقه تنظیم کنید و تمامی اهداف خود را روی کاغذ بنویسید؛ در این مرحله نباید نگران دشواری روند دستیابی به اهدافتان باشید. در مرحله ی بعد، به لیست خود نگاه کنید و با دقت تمام به این فکر کنید که برای تحقق این اهداف و به واقعیت تبدیل کردن رویاهایتان، باید چه تغییراتی را اعمال کرده و یا چه تنظیماتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید. هرگز این لیست را در کشو یا گوشه ی دیگری که به آن سر نمی زنید، نگهداری نکنید؛ بلکه همیشه باید به آن رجوع کنید.

2. یک محیط کاری تمیز و مرتب داشته باشید.

آشفتگی و شلوغی نه تنها دست و پای شما را از لحاظ فیزیکی می بندد، بلکه از لحاظ علمی ثابت شده که افراد را دچار حواس پرتی می کند. بنابراین، نامرتبی محیط را باید علاوه بر آشفتگی فیزیکی، آشفتگی ذهنی نیز بدانید. لوازم اضافی که روی میز شما قرار دارند، به دنبال جلب توجه شما هستند؛ مغز نیز دائما تلاش می کند که حضور این اجسام را نادیده گرفته و تمرکز خود را روی لوازمی قرار دهد که حین کار به آن نیاز دارد. حال که موضوع حضور داشتن به میان آمد، باید بدانید که برخی اجسامی که مدت هاست در این محیط قرار دارند، احتمالا شما را از زمان حال دور می کنند. بنابراین، زمانی که یکی از این اشیا که به صورت سمبلیک به آن وابسته هستید را نگاه می کنید، از خودتان بپرسید "آیا این وسیله در دستیابی به اهدافم به من الهام می بخشد؟ یا اینکه هدف آن به طور کل، چیز دیگری است؟
 

3. انواع دیگر حواس پرتی ها را به حداقل برسانید.

شاید میز یا محیط کار خود را به خوبی مرتب کرده اید که شاید هرگز به ذهنتان خطور نمی کرده است، اما اگر نتوانید سایر حواس پرتی ها را حذف کنید، میز کار مرتب شده نمی تواند آنطور که انتظار دارید به شما کمک کند. راهی پیدا کنید تا در طول ساعت های کار، از اعضای خانواده فصله بگیرید (البته به جز موارد اضطراری)، نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی را قطع کنید و تماس های تلفنی یا ملاقات های حضوری را تا حد امکان کاهش دهید. برنامه ای را برای خود تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. حتی اگر هیچ کسی برای نظارت روی کار شما وجود ندارد. اگر یک کار حرفه ای را انجام می دهید، مناسب با آن رفتار کرده و لباس بپوشید؛ و یا حداقل پیژامه های خود را عوض کنید.

4. صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید.

گاهی اوقات، هرچقدر که تلاش کنید تا طول روز را از حواس پرتی هایی مثل فرزندان، ماموریت ها یا اخبار جدید جدا کنید، باز هم نمی توانید تمرکز خود را حفظ کنید. یک راه حلی که برای بسیاری از کارآفرینان مفید بوده و توانسته در روند دستیابی به اهداف به آنها کمک کند، بیدار شدن در صبح خیلی زود بوده است. به طور قطع، آماده کردن بدن برای اینکه هر روز صبح، راس یک ساعت مشخص بیدار شود، کار بسیار دشواری خواهد بود؛ اما این دشواری تنها در مراحل اولیه است. این کار به آمادگی، صبوری و آرامش ذهنی نیاز دارد.

5. از روزهای آخر هفته، بیشترین بهره را ببرید.

استراحت و شارژ دوباره در روزهای آخر هفته از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ اما آمادگی برای هفته ی پیش رو و برنامه ریزی برای اهداف، یک حرکت هوشمندانه است. زمانی که در روز شنبه از خواب بیدار می شوید، اجازه ندهید که صدای آلارم ساعت، با فکر حجم زیاد کارها، شما را مضطرب کند. برای مثال می توانید در شب قبل، زمانی را برای انتخاب لباس هایی که می خواهید در روز یا روزهای آینده به تن کنید، اختصاص دهید، برای وعده های غذایی و لیست کارهایی که باید انجام دهید، برنامه ریزی کنید. شما با این کار، بهتر استراحت کرده اید، استرس را به حداقل رسانده اید و برای کاری که به آن عشق می ورزید، بیشتر وقت دارید.

6. کارها را به تعویق نیاندازید.

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که کاری را به عهده گرفته اید، اما قبل از متمرکز شدن روی آن، به یخچال سر می زنید، ایمیل ها را چک می کنید و یا در گوگل به دنبال نشانه های یک بیماری خاص می گردید. می دانیم که گاهی اوقات، به تعویق انداختن کارها امری اجتناب ناپذیر است؛ اما پیشنهاد می کنیم که قانون 15 دقیقه را اجرا کنید: در این قانون باید تایمر را روی 5 دقیقه تنظیم کنید و به کاری که مدتهاست آن را به تعویق انداخته اید، متعهد شوید. چه کسی می داند؟ شاید بتوانید نیرو محرکه ی لازم را پیدا کنید و هرگز دست از کار نکشید.

7. افرادی را پیدا کنید تا به شما کمک کنند.

فرقی نمی کند که تا چه اندازه سخت تلاش می کنید، در هر صورت اگر فکر می کنید که به تنهایی می توانید به موفقیت برسید، اشتباه می کنید. حتی اگر دیگران به طور مستقیم به شما کمک نکنند، توانسته اید افرادی را پیدا کنید که می توانید از آنها تقلید کنید، کسانی که الهام بخش شما هستند و استقامت شما را افزایش می دهند.

برای مثال، منتور یا راهنمایی که توصیه های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود که به یادگیری آموزه های پایه ای نیاز نداشته باشید، کار شما را آسان تر می کند. شما می توانید از مزایای افرادی که به شما نشاط می بخشند نیز بهره مند شوید، کسانی که به شما انگیزه می دهند. کسانی را پیدا کنید که می توانند در پل زدن میان شکاف جایی که هستید و جایی که می خواهید به آن برسید به شما کمک کنند.

8. نقش را بازی کنید.

به این فکر کنید که می خواهید چه فردی باشید. نسخه ی بهبود یافته و جدید شما، به چه شکلی رفتار می کند؟ چطور فکر می کند؟ حرف می زند یا زندگی می کند؟ این احتمال وجود دارد که خودتان را به عنوان فردی متواضع و در عین حال، با اعتماد به نفس تصور می کنید. به چشمان افراد نگاه کرده و با دقت به حرف های آنها گوش کنید؛ اجازه ندهید که ذهنتان سرگردان شود. با دقت به کلماتی که استفاده می کنید، فکر کنید. اگر می توانید از دیگران یاد بگیرید، سعی کنید که تاثیر خوبی را به جا بگذارید و به خودتان نظم ببخشید تا جهان آرمان های واقعی خود را نشان دهید.

9. پیشرفت های دوره ای خود را ثبت کنید.

تنها به کارگیری عادت های جدید و کنار گذاشتن قدیمی ها کافی نیست. شما باید هرچند وقت یکبار خودتان را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که همچنان در مسیر درستی قرار گرفته اید. این ارزیابی را زمانی انجام دهید که به یک هدف کوچک دست یافته اید، هدفی که یکی از پیش نیازهای هدف بزرگ تر است. اگر برای خود ضرب العجل (مثلا یک ساله) تعیین کرده اید، در پایان هر فصل، جلسه های بررسی آن را برقرار کنید. در طول روند ثبت و بررسی این پیشرفت ها، به کارهایی که تا به حال انجام داده اید، فکر کنید، روش هایی که کارساز است را مشخص کنید و یا درباره ی چگونگی تجدید نظر روی برنامه هایتان فکر کنید. اجازه دهید که دستاوردهایتان، الهام بخش شما باشند.

10. به خودتان با پاداش های مختلف، انگیزه دهید.

اگر برنامه ریزی کنید که پاداش هایی را برای دستاوردها یا نقاط عطف کوچک خود در نظر بگیرید، برای رسیدن به هدف بزرگ تر، یک انگیزه ی اضافی خواهید داشت. یک نقطه ی عطف می تواند رسیدن به شمار مشخصی از فالور در یک شبکه ی اجتماعی باشد، یا بیدار شدن در ساعت 4 صبح برای یک هفته ی متوالی و یا پس انداز بیشتر در هر ماه را شامل شود. می توانید خودتان را به دسر مورد علاقه تان دعوت کنید، یا سری به سونا بزنید. فرقی نمی کند که چه چیزی باشد، تنها باید انگیزه ی کافی برای سخت کوشی را در شما ایجاد کند و در عین حال، حد و اندازه ی آن را نیز در نظر داشته باشید که بتوانید در دراز مدت نیز این برنامه را به اجرا بگذارید.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-12-25 15:21:29
دسته بندی ها