چشم‌انداز کسب‌و‌کار در سال 2017 چگونه خواهد بود؟

2 بهمن 1398 - 6:00
کار آفرینی - چشم‌انداز کسب‌و‌کار در سال 2017 چگونه خواهد بود؟
چشم‌انداز کسب‌و‌کار در سال 2017 چگونه خواهد بود؟
امتیاز مطلب: 93%

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر رویه کاربران، روند های معرفی کسب و کار های دنیا در سال 2017 طبیعتاً به روز خواهد شد. در لیست زیر، به معرفی استراتژی های جدید و کارآمد، بر اساس روند امروز تجارت جهانی می پردازیم. با یوکن همراه باشید.

ادغام بازاریابی محتوا و فروش

امروزه مشتریان قبل از اقدام جهت خرید یک محصول، زمان زیادی را صرف تحقیق در فضای مجازی می کنند. آن ها برند های مختلف، کالای های متفاوت و نظرات کاربران را بررسی می کنند، تا محصولی را که بیشتر مناسب آن هاست را خریداری کنند. این امر، ضرورت سرمایه گذاری کمپانی ها در بازاریابی محتوا را بیش از پیش معین نموده است.

رشد خرید و فروش آنلاین

به دلیل کمبود وقت در زندگی روزمره مردم، تمایل به خرید آنلاین به طور فزاینده ای گسترش یافته است. خیلی از شرکت ها نیز با راه اندازی وبسایت های خود، در رسیدن مردم به خواسته هایشان نقش ایفا می کنند. در سال جدید، به نظر این روند هم چنان ادامه دار خواهد بود.

پیدایش جایگزین برای ایمیل

با وجود این که ایمیل ها هنوز هم یکی از اصلی ترین، راه های ارتباط اداری در بین مردم می باشند، اما سال قبل به ما نشان داد که سرویس های آسان تری مانند Slack، می توانند به مرور جای ایمیل ها را در این زمینه تصاحب کنند. پیش بینی ما این است که در 2017، نقش ایمیل ها در ارتباط جمعی کمرنگ تر خواهد شد.

تنها فروشگاه‌های فیزیکی خلاق باقی خواهند ماند

همان طور که اشاره کردیم، میزان خرید و فروش آنلاین هر روزه در حال گسترش می باشد. این توسعه، قطعاً بر روی فروشگاه های فیزیکی تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر یک فروشگاه را اداره می کنید، باید خلاق باشید و چیزی را به مشتریان پیشنهاد بدهید، که یا به راحتی در اینترنت پیدا نمی شود، یا حتماً نیاز به بررسی از نزدیک دارد. این تنها راه نجات از رکود احتمالی برای صنعت شما خواهد بود.

کسب‌و‌کارهای حوزه امنیت سایبری

با توجه به گسترش اپلیکیشن های مالی و سرمایه گذاری وسیع بانک ها در این حوزه، سامانه های پرداختی نوین و  فراگیری شبکه هایی مانند بیت کوین، پیش بینی می شود که شمار حملات امنیتی به اپلیکیشن هاف کیف پول های دیجیتال و پلاگین ها افزایش یابد. حملات به داده های مشتریان به ویژه در عرصه رقابت بالای بین کسب و کارها و کانال های ارتباط با مشتریان یکی از حملات سازماندهی شده است که خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. از این رو، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و حتی نوپا در جست و جوی راه کارهای محافظت از داده ها هستند. بنابراین در سال 2017 شاهد ظهور کسب و کارها و استارتاپ های ارائه دهنده خدمات امنیتی خواهیم بود.  

تمرکز روی بازاریابی مقیاس کوچک

برای شرکت های بزرگ، به طور قطع ارسال ایمیل های تبلیغاتی به انبوهی از مشتریان می تواند مناسب تلقی گردد. اما رقابت به قدری نزدیک و تنگاتنگ دنبال می شود، که باید روی جامعه های کوچک تر نیز، بر مبنای ویژگی هایش تمرکز نمود تا به افزایش فروش و وفاداری مشتریان دست پیدا کرد.

ایده پرداز ها به رهبران بدل خواهند گشت

در دنیایی که تکرار در استراتژی بازاریابی به وفور مشاهده می شود، داشتن ایده های نو به خوبی کارگشا خواهد بود. در سال جدید، شرکت های بیشتر از هر زمان دیگری، به متفکرین و ایده پردازان احتیاج خواهند داشت. به کمک ایده های این افراد، شرکت ها ایرادات خود را اصلاح می کنند و تاکتیک هایشان را بهبود خواهند داد.

توسعه خدمات دوره ای (کسب و کارهای مبتنی بر حق اشتراک و فریمیوم)

کسب و کار ها به خوبی آگاه هستند، که دیگر فروش های یک باره برای قدعلم کردن در بازار کافی نمی باشد. در عوض می توان خدمات را با مبلغی کمتر، ولی با هزینه تمدید سالیانه به مشتریان عرضه نمود. این شیوه باعث می شود تا وفاداری پایگاه مشتریان یک شرکت افزایش پیدا کند. مدل درآمدی مبتنی بر عضویت و اشتراک سرویس، به ویژه برای استارتاپ های محتوایی مدلی رو به افزایش و کاربرد برای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین خواهد بود.

سرمایه‌گذاری جمعی

سرمایه گذاری از سوی مردم در استارتاپ ها یکی از مهمترین دارایی ها و منابع کارآفرینی است و جذابین بازار پلتفرم های نرم افزاری و اپلیکیشنها به بسیاری از سرمایه گذاران و مردن را به سرمایه گذاری در این کسب و کارهای نوپا ترغیب می نماید. جذب سرمایه های مردمی به معنای تامین اعتبار یک پروژه از طریق گردآوری کمک های مالی داوطلبانه و به ویژه از طریق اینترنت خواهد بود.

خدمات سبک زندگی

مردم در دنیای جدید، به سلامتی، سفر های تفریحی و یا غذای سالم بیش از پیش اهمیت می دهند. شرکت هایی که این نوع خدمات را به مشتریان ارایه کنند، حتماً استقبال بهتری را از سمت مردم دریافت می کنند.

ابزار اتوماتیک‌سازی خط تولید

شرکت ها همیشه به دنبال کم کردن هزینه های تولید هستند. حال اگر یک برند بتواند ابزاری را برای رسیدن به این هدف، آن هم در هر صنعت و زمینه ای، ارایه دهد خواهد توانست، رشد قابل توجهی را در میزان فروش خود تجربه نماید.

گسترش بازاریابی ویدیویی

به دلیل افزایش علاقه مندی کاربران نسبت به فیلم و ویدیو، لزوم سرمایه گذاری جهت منتقل نمودن اطلاعات به این شیوه، به شدت احساس می شود. اکنون زمان درخشش ویدیو های بازاریابی رسیده است.

روند هایی که در بالا ذکر گردید، در پیشبرد اهداف و آرمان های شرکت های موفق نقش مهمی ایفا خواهند کرد. پس اگر در شرکت شما، تا به حال از این استراتژی ها استفاده نشده است، زمان تغییر رویه برایتان فرارسیده است.

در این سال، بازاریابی و شبکه های اجتماعی به طور ویژه ای توسعه می یابند. به طوریکه نوآه هندرسون مسئول هماهنگی بازاریابی برند nextrend با اشاره به توسعه فناوری های هوش مصنوعی و تجربه مشتری به تغییرات چشم گیر در طراحی وب سایت ها و بهبود نحوه تعامل مخاطبین با وب سایت ها اشاره می کند. به طوریکه محتوا و قالب وب سایت بر اساس دستگاه کاربر و نیاز بازدیدکننده می تواند تغییر کند.

بعلاوه در سال 2017، بسیاری از کسب و کارها باید بخشی از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات بومی اختصاص خواهد داد. اهمیت تبلیغات ویدئویی در سال 2017 به حد اعلایی فراگیر می شود. از اینرو از فیس بوک لایو، اسنپ چت، یوتیوب و سرویس های اشتراک گذاری ویدئو استفاده کنند.

منبع: SuccessStory.com

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-22 15:20:43
دسته بندی ها