10 استارتاپ ارزشمند و برتر آمریکا در سال 2017

3 بهمن 1398 - 6:00
کار آفرینی - 10 استارتاپ ارزشمند و برتر آمریکا در سال 2017
10 استارتاپ ارزشمند و برتر آمریکا در سال 2017
امتیاز مطلب: 92%

خیلی از افراد کارآفریننسل اول، ایده ها و تلاش های خود را به بازار تزریق می نمایند و همچنین، علایق خود را وارد ذهن و قلب جامعه می کنند. در مطلب زیر، ما به 10 تا از استارتاپ های موفق امروز آمریکایی می پردازیم. با یوکن همراه باشید.

1. اوبر - ارزش: 64 میلیارد دلار

استارتاپ Uber در سال 2009 توسط تراویس کالانیک به دنیا معرفی گردید تا انقلابی را در زمینه حمل و نقل شهری به وجود آورد. با ارایه یک اپلیکیشن تلفن همراه، کاربران می توانند تا به سرعت هر چه تمام تر، با قیمتی مناسب یک تاکسی خبر کنند. هم اکنون این سرویس جذاب و پرطرفدار در 545 شهر سرتاسر دنیا به مردم خدمت رسانی می کند. ارزش این کمپانی بالغ بر 64 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

2. ایر بی ان بی (Airbnb) - ارزش: 30 میلیارد دلار

برای تحقق رویای گردشگران طبقه متوسط، جو گبیا در سال 2008 استارتاپ Airbnb را معرفی و عرضه نمود. این شرکت با فراهم کردن بستری مناسب، به مالکان شهر های جذاب توریستی امکان اجاره دادن ملک خود به گردشگران خارجی را ارایه داده است. این روش مقرون به صرفه طرفداران زیادی دارد و باعث گردیده، تا در 34000 شهر از این سرویس استفاده شود. ارزش مالی این برند حدود 30 میلیارد دلار برآورد گشته است.

3. اسنپ چت - ارزش: 25 میلیارد دلار

این اپلیکیشن همه گیر، فرهنگ گرفتن عکس های شخصی، یا همان سلفی ها را برای همیشه تغییر داد. در این برنامه تصویر محور، کاربران عکس های خود را با فیلتر های مخصوص تغییر می دهند، و آن ها را به دوستان خود می فرستند. ایوان اسپیگل به همراه دو دانشجوی دیگر دانشگاه استنفورد این استارتاپ را خلق نمودند.

4. هاب اسپات - ارزش: 20 میلیارد دلار

این استارتاپ بیست میلیاردی، توسط برایان هالیگان و دارمش شاه در سال 2009 خلق گردید. با تولید محتوای آموزشی در زمینه بازاریابی و نیز شبکه های اجتماعی، هاب اسپات توانست تا جای پای خود را، در میان علاقه مندان به این حوزه محکم نماید. در ضمن، با ورود به این سایت، بر مینای علایق شخصی شما مطالب متفاوتی برایتان به نمایش در خواهد آمد.

5. پالانتیر - ارزش: 20 میلیارد دلار

این برند تازه تاسیس در سال 2014 توسط پیتر تیل و همکارانش آغاز به کار نمود. دو خدمت عمده این شرکت، ارایه تحلیل های آماری در مقیاس وسیع، در دو حوزه ضد تروریسم و مالی می باشد. شرکت های زیادی آنالیز داده های خود را به این استارتاپ می سپارند. مانند برند قبلی، ارزش آن ها هم 20 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

6. وی ورک - ارزش: 16 میلیارد دلار

فراهم بودن فضای کاری مناسب و کافی جهت رشد و ترقی، برای همه برند ها از ضروریات شمرده می شود. برند Wework، که در سال 2009 توسط آدام نیومن تاسیس گردید، دقیقاً برای همین هدف طراحی شد. این استارتاپ 16 میلیاردی، به کارآفرینان جوان و تازه کار فضای کافی برای پیشبرد اهدافشان ارایه می دهد.

7. اسپیس ایکس - ارزش: 15 میلیارد دلار

این شرکت برای ارایه سرویس های حمل و نقل به فضا، به وسیله Elon Musk شروع به کار کرد. هدف Space X تسهیل این گونه سفر ها، در کنار مقرون به صرفه تر نمودن هزینه ها اعلام شده است.

8. دراپ باکس - ارزش: 10 میلیارد دلار

درو هوستون در سال 2007 یک سرویس پرکاربرد برای کاربران دنیای دیجیتال را معرفی نمود. در دسامبر 2014 میلادی، اپلیکیشن تجاری دراپ باکس با نام DropxBox Business API راه اندازی شد تا با یکپارچه سازی 20 محصول کاربردی جانبی، خدمات تجاری میزبانی گسترده برای فعالان تجاری و سازمان‌ها فراهم شود. برند Drop Box به شما امکان ذخیره سازی و همگام سازی فایل در فضای اصطلاحاً ابری را می دهد. دراپ باکس با سرویس خلاقانه میزبانی خود در مدیریت اطلاعات در فضای وب آن به صورت رانش ابری، توانسته است سالانه صدها میلیون دلار درامد کسب کند. این سایت در سال 2013 میلادی، بیش از 200 میلیون دلار درآمد کسب کرد و این درآمد، تنها از طریق ارائه خدمات هاستینگ به جامعه کاربرانش بوده است. پرتال VATOR.TV اخیراً گزارش داده است که دراپ باکس بیش از 507 میلیون دلار از طریق سرمایه گذارانی مانند: Sequoia Capital, Accel Partners, Index Ventures, Greylock Partners, Goldman Sachs  جذب کرده است.

9. آکادمی خان - ارزش: 19.5 میلیارد دلار

بدون تمرکز روی مسایل مالی، این استارتاپ برای فراهم کردن فرصت تحصیل برای همه مردم جهان، آن هم به صورت رایگان طراحی شده است. برند آقای سلمان خان، بیش از ده میلیون کاربر را در سال سرویس می دهد و ویدیو های آموزشی آن، میلیون ها بار توسط مردم مشاهده گردیده است. کار این وب سایت موفق از یک ایده به ظاهر ساده شروع گردید اما در مدت زمانی اندک توانست به جایگاهی بی مانند و وصف ناشدنی دست یابد. در حال حاضر، بیش از هزاران ویدیوی آموزشی در زمینه های آموزشی مختلف از جمله ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، اقتصاد، تاریخ، پزشکی و... در پایگاه داده محتوایی این وبسایت موجود بوده و به رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است. راز پیشرفت سریع سایت خان، در ویژگی های انحصاری این مجموعه است که سعی نموده خود را از رقبا خود متمایز سازد. این سایت در حال حاضر با قدرت به تولید محتوای ویدئویی آموزشی مشغول است.

10. پینترست - ارزش: 10.47 میلیارد دلار

این اپلیکیشن پرطرفدار، در زمینه به اشتراک گذاری تصاویر لحظه ای کاربران فعالیت می کند. Pinterest توسط بن سیلبرمن اداره می شود و در حوزه کاری خود، جزو شناخته شده ترین برنامه های مبتنی بر عکس به حساب می آید. در حال حاضر پینترست مشغول ساخت برنامه است که ایده های فیس بوک و گوگل را با هم یکپارچه می سازد و قصد دارد  مدل کسب و کار خود را توسعه بخشد. پینترست از آن دسته شبکه های اجتماعی است که توانسته به خوبی جامعه مخاطبین زن دربازه سنی بین 18 تا 54 سال را به پلتفرم خود جذب نماید. سریع ترین بازار رشد این شبکه اجتماعی در بازار انگلستان، ژاپن، فرانسه، آلمان و برزیل بوده است.

این استارتاپ ها همگی می توانند الگوی ایده آلی، برای همه شمایی که در ابتدای راه استارتاپ خود هستید، لقب بگیرند.

منبع: SuccessStory.com

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-22 12:08:42
دسته بندی ها