قبل از اینکه اولین نیروی کار خود را استخدام کنید، باید از این 5 مورد مطلع باشید

20 بهمن 1398 - 6:05
استخدام - قبل از اینکه اولین نیروی کار خود را استخدام کنید، باید از این 5 مورد مطلع باشید
قبل از اینکه اولین نیروی کار خود را استخدام کنید، باید از این 5 مورد مطلع باشید
امتیاز مطلب: 95%

احتمالا کسب و کار خود را به تنهایی راه اندازی کرده و پس از اینکه سال ها برای آن زحمت کشیده اید، بالاخره آن را به نقطه ای رسانده اید که باید فردی را به عنوان کارمند تمام وقت استخدام کنید تا در برخی موارد به شما کمک کند. این گام جدید در کسب و کار، در عین هیجان انگیز بودن، می تواند اعصاب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در حقیقت، استخدام اولین کارمند می تواند عجیب باشد. با این کار، بالاخره اجازه می دهید که فرد دیگری به دیوارهای کسب و کار و شرکت شما نفوذ کند و شما باید نقش رئیس آن فرد را بازی کند؛ این نقش جدید، به وظایف و مسئولیت های دیگر شما اضافه می شود. اما قبل از اینکه برای موقعیت شغلی به وجود آمده، به دنبال فرد مورد نظر باشید، باید نسبت به این 5 مورد، آگاهی کامل داشته باشید؛ با یوکن همراه شوید:

1. هزینه

اگر به دنبال استخدام اولین کارمند خود هستید و تنها حقوق ماهیانه را به عنوان هزینه ها در نظر گرفته اید، باید بدانید که بسیاری از هزینه های دیگر را نادیده گرفته اید؛ در این میان، هزینه هایی نیز وجود دارند که احتمالا در مسیر شما قرار می گیرند. برای مثال، باید درصدی از حقوق هر کارمند را برای مالیات امنیت اجتماعی پرداخت کنید. بنابراین، اگر درآمد سالانه ی یک کارمند، 40000 دلار باشد، برای مثال باید مبلغ 2600 دلار را به عنوان مالیات پرداخت کنید. علاوه بر این، مواردی مثل بیمه، مالیات بیکاری و بسیاری از موارد دیگر را نیز باید در نظر بگیرید.

2. الزامات قانونی

زمانی که اولین کارمند خود را استخدام می کنید، باید از تعهدات خود به عنوان کارفرما و بایدها و نبایدهای آن مطلع باشید. برخی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد، از جمله ی این موارد هستند: قوانین استخدام، قرارداد کار، تعهدات مالیاتی، پیامدهای اخراج کارمندان، الزامات دستمزد، مقررات اضافه کاری و غیره.

3. پیدا کردن متقاضی

اگر به استخدام یک کارمند نیاز دارید و قصد دارید که تمام توان خود را روی این کار متمرکز کنید، پس باید مطمئن شوید که بهترین فرد ممکن را برای این موقعیت شغلی انتخاب می کنید. شاید فکر کنید که این کار، چندان دشوار نخواهد بود، اما باید بگوییم که پیدا کردن یک متقاضی خوب، یک چالش بزرگ به شمار می رود.

بازار کسب و کار از هزاران متقاضی برای شغل انباشته شده و بسیاری از آنها، حتی نقش یا وظیفه ای که برای آن متقاضی شده اند را نمی دانند. بسیاری از آنها، ساعت ها از زمان خود را برای پر کردن فرم های شغلی مختلف اختصاص می دهند و تنها امیدوارهستند که در جایی استخدام شوند. در نتیجه، احتمالا دریایی از فرم و رزومه را دریافت می کنید. باید برای آن آماده شوید و روشی را برای نظارت بر متقاضیان، ایجاد کنید.

برخی از شرکت ها از یک ترفند برای فیلتر کردن متقاضیانی که نقشی در آن جایگاه ندارند، استفاده می کنند. آنها به نوعی به کلمه ای اشاره می کنند که در آگهی استخدام نیروی کار آمده است، در این صورت مشخص می شود که آیا این فرد متقاضی، فرم آگهی را مطالعه کرده است یا خیر.

4. بخش مصاحبه

پال فالکون در وب سایت Monster.com می نویسد: "کلید یک مصاحبه ی خوب، همیشه در توانایی شما برای اجتناب از اشتباهات رایج استخدام و ارزیابی استعدادهای بالقوه در روند مصاحبه نهفته است. اما به خاطر داشته باشید که اگر استخدام نشدن متقاضیان، به خاطر عدم تطبیق با معیارهای شخصیتی و فرهنگی باشد و مهارت های فنی، نقش کمتری در تصمیم گیری هایتان دارد، بنابراین باید از نقطه نظرات برقراری ارتباط، سرعت عملکرد، انتقاد سازنده و تعهد به ساعت کاری، به دنبال سبک های سازگار باشید."

شاید کسب و کار و شرکت کوچک شما، هنوز هم فرهنگ شرکت تدوین شده ای نداشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که همان اولین کارمند، نقش مهمی در این زمینه داشته و در شناسایی عوامل با اهمیت به شما کمک می کند. شما سمت و سوی کسب و کار خود را مشخص می کنید و می خواهید مطمئن شوید که همه چیز، از مهارت ها گرفته تا شخصیت، با اهداف شما همخوانی داشته باشد.

5. آموزش و سودمندی

پروسه ی استخدام نیروی کار، به همین جا ختم نمی شود؛ شما باید تمرکز خود را روی پروسه ی قابلیت های سودمندی و مسئولیت پذیری قرار دهید. نیروی جدید خود را به عنوان توده ای از خاک رس تصور کنید که باید به آن شکل دهید. کارمند جدید شما پتانسیل های لازم را دارد، اما هنوز به کارمندی که شما می خواهید، تبدیل نشده است. درباره ی رویکردها و انتخاب های آموزشی خود، دقیق عمل کنید. هرجا که دچار تردید شدید، آموزش های اضافی را ترجیح دهید.

پروسه‌ی استخدام نیروی کار را جدی بگیرید

استخدام کارمندان جدید، موضوعی نیست که یک شبه برای آن تصمیم بگیرید؛ این پروسه به برنامه ریزی و تفکر نیاز دارد. در غیر اینصورت، ممکن است که آینده ی کسب و کار خود را به خطر بیاندازید.

به گفته ی دامیان داویلا، یکی از متخصصان امور مالی: "یک تصمیم گیری اشتباه در استخدام نیروی جدید، هزینه ای معادل 30 درصد از درآمد سالانه ی کارفرما را به کسب و کار تحمیل می کند." قبل از اینکه اولین کارمند خود را استخدام کنید، باید پروفایل دقیقی از فردی که مد نظر دارید را تهیه کنید، زمان مناسبی را برای ارزیابی متقاضیان اختصاص دهید و قوانین کار و نیروی کار را نیز در نظر بگیرید.

این مقاله، قصد ترساندن شما را ندارد و نمی خواهد شما را متقاعد کند که ایده ی استخدام را کنار بگذارید. استخدام اولین نیروی کار، یکی از گام های بزرگ در کسب و کار به شمار می رود که شما را به مراحل بعدی سوق می دهد. بنابراین باید آن را جدی تلقی کنید و از برداشتن گام های اشتباه خودداری کنید.

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-09 10:27:48
دسته بندی ها