چرا کمپین های بازاریابی ایمیلی هنوز هم بهترین ابزار برای بازاریابی هستند؟

7 دی 1399 - 11:52
بازاریابی - چرا کمپین های بازاریابی ایمیلی هنوز هم بهترین ابزار برای بازاریابی هستند؟
چرا کمپین های بازاریابی ایمیلی هنوز هم بهترین ابزار برای بازاریابی هستند؟
امتیاز مطلب: 90%

بسیاری از افراد معتقدند که دوره ی بازاریابی ایمیلی به سر آمده است. اما با توجه به یافته های یکی از پیشروهای تکنولوژی بازاریابی به نام Zeta Global و شرکت تحقیقات بازار  The Relevancy Group، این روزها، ارزش بازاریابی ایمیلی حتی بیشتر از گذشته است. اما چرا؟ گرایشات موبایل و گوشی های همراه، زندگی و ارتباط بیشتری را به تکنولوژی های روز دنیا آورده است.

با توجه به اینکه بیشتر مصرف کنندگان، همیشه و در همه حال به موبایل های خود دسترسی دارند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر روز هفته و 24 ساعت شبانه روز را به اینباکس های شخصی خود متصل هستند. در یک مطالعه ی مربوط به تجارت الکترونیک که بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی در آن شرکت داشته اند، مشخص شد که بازاریابی ایمیلی در عصر گوشی های همراه را می توان در سه فاکتور اصلی تقسیم بندی کرد؛ برای آشنایی بیشتر با یوکن همراه شوید:

1. همه از یک معالمه ی خوب لذت می برند.

بازاریابی ایمیلی تبلیغاتی یکی از موثرترین روش ها برای برقراری تعامل متقابل با مشتریان است؛ به ویژه در روزهایی مثل آخر سال که همه به دنبال خرید هستند و کال تو اکشن ایمیل می تواند به شما کمک کند که تصمیمات خود را در یک جهت مشخص هدایت کنید. معامله های مختلف مثل تخفیف و پیشنهاد های ویژه، برای مصرف کنندگان بسیار مفید خواهند بود؛ با توجه به تحقیقات انجام شده، مشخص شد که 62 درصد از شرت کننده ها اعلام کردند که این مدل از بازاریابی های تبلیغاتی در تصمیم گیری نهایی برای خرید، به آنها کمک می کند.

فروشنده های آنلاین می توانند با اجرای مناسب برنامه ها در فرصت های فصلی، از فاکتورهایی مثل زمان، ضروریت برای خرید و تقاضا استفاده کنند و با ارائه ی پیشنهاد های جذاب، محصولات بیشتری را به فروش برسانند. برای مثال، پیشنهادهایی مثل حذف هزینه ی ارسال یا یکی بخر دو تا ببر، جذاب ترین مدل های مورد پسند مصرف کنندگان هستند. علاوه بر این، تعداد زنانی (50 درصد) که به تخفیف واکنش نشان می دهند، بیشتر از مردان (40 درصد) است.

2. مردم آنقدر مشغولند (یا بی صبر) که نمی توانند خرید کنند.

این روزها، خرید آنلاین برای همه قابل قبول است؛ شما می توانید تمام خریدهای سال نو و هدایای مورد نظر خود را در عرض یک روز انجام دهید. با توجه به برآوردهای zeta، نزدیک به یک سوم مصرف کنندگان، حجم زیاد خریدهای سنگین سال نو را به صورت آنلاین انجام داده اند. علاوه بر این، بخش زیادی از کسانی که به صورت آنلاین خرید کرده بودند (71 درصد) در یک نظرسنجی که پر طرفدارترین ابزار برای خرید آنلاین را مشخص می کرد، شرکت کردند؛ 67 درصد از خریداران، تبلت را به عنوان بهترین دستگاه برای خریدهای آنلاین می دانستند.

در نهایت باید گفت که خرید آنلاین به یک روش چشمگیر برای خرید مصرف کنندگان تبدیل شده که با توجه به یافته های zeta، این خریداران بیشتر در بازه ی سنی 27 تا 45 سال هستند و ترجیح می دهند که بخش اعظم خریدها را از طریق آنلاین انجام دهند.

3. گوشی های همراه، ایمیل را احیا کرده اند.

با توجه به دسترسی راحت تر به گوشی های همراه، مردم بیشتر و راحت تر از گذشته، اینباکس ایمیل خود را چک می کنند. تحقیقات سال گذشته zeta در زمان تعطیلات نشان می دهد که 34 درصد از خریدهای نهایی، از طریق دستگاه های موبایلی انجام شده است. با در نظر داشتن اینکه مردم، ایمیل های بازاریابی را از طریق گوشی های خود باز می کنند و فروشنده ها نیز شاهد افزایش نرخ تبدیل خود از این طریق هستند، شکی باقی نمی ماند که ترکیب ایمیل و موبایل، باعث شده که پیام های تبلیغاتی به شکل موثرتری منتقل شود و برتری هایی را در فضای تجارت الترونیک ایجاد می کند.

نام های تجاری در دنیای امروز باید پیام های مربوط و موثرتری را برای هر کدام از مشتری های خود داشته باشند. با توجه به تجدید حیات بازاریابی ایمیلی، می توان با استفاده از کانال های درست، پیام مناسب را در زمان مناسب منتقل کرد.

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-28 10:36:11
دسته بندی ها