راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت هفتم

14 فروردین 1396 - 3:00
بازاریابی اینترنتی - راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت هفتم
راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت هفتم
امتیاز مطلب: 92%

بازاریابی محتوا همان مقاله ای است که مخاطب شما آنها را بوک مارک می کند تا مجدد به آن برگردد و بازخوانی کند. این زمانی است که می توانید بگویید که با محتوای خوب تان، مخاطب تان را به هیجان آورده اید. این راهنما سعی دارد بسیاری از جنبه های کلیدی بازاریابی محتوا را که الزامی مهمی در  استراتژی بازاریابی دیجیتال امروزی است، پوشش دهد. با یوکن همراه باشید.

گام 6 – اندازه گیری عملکرد بازاریابی محتوا

معیارهای زیادی وجود دارد که برای تحلیل و ارزیابی استراتژی بازاریابی محتوا می بایست آنها را شناسایی و اندازه گیری نمایید. تیم بازاریابی محتوا میتواند در طول اجرای استراتژی، دو تا سه معیار کلیدی و اصلی را اندازه گیری نماید و هر یک از زیرمجموعه های تیم بازاریابی محتوا نیز میتوانند به منظور درک بهتر تحلیل عملکرد بازاریابی محتوا، در این فرآیند کمک کنند. مهمترین نکاتی که باید در نظر داشت عبارتند از:

  • تیم بازاریابی محتوا

تیم بازاریابی محتوا می بایست بر روی افزایش ترافیک سایت از طریق تولید و توزیع محتوا تمرکز نماید. این ترافیک میبایست به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و افزایش فرصت های درآمدزایی کمک کند.

  • وبلاگ

وبلاگ به عنوان بخش مهمی از وب سایت یک کسب و کار، به عنوان یک دارایی محتوایی ارزشمند و یکی از اهرم های کلیدی تولید لید و افزایش ترافیک مطرح باشد از اینرو می بایست معیارهای اندازه گیری و تحلیل را علاوه بر سایت بر روی وبلاگ نیز تنظیم کرده و اندازه گیری نمایید. یک وبلاگ به طور بالقوه یکی از کانال های کلیدی در درآمدزایی برای شرکت است.

  • رسانه های اجتماعی

از آنجا که شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای قدرتمند توزیع محتوا برای هر کسب و کار برشمرده می شوند، اندازه گیری نرخ تعامل، نرخ ریزش یا افزایش فالوئرها، نرخ کانورژن و .... در هر یک از شبکه های اجتماعی حائز اهمیت است. بررسی گزارشات روزانه و ماهانه عملکرد برند در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است زیرا سبب می شود مشکلات و چالشها را پیش از انکه بسیار بزرگ شوند، شناسایی و حل نمود. بعلاوه شما میتوانید ترند فعالیت رقباء خود در شبکه های اجتماعی را نیز رصد و بررسی کرده و استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به روز رسانی نمایید. شما با انجام تکنیک های موفقیت آمیز در شبکه های اجتماعی و بررسی آنها از طریق داده های تحلیلی میتوانید این روشهای موفق را تکرار کنید. 

 

در ادامه می توانید سایر قسمت های آموزش جامع بازاریابی محتوا را مطالعه نمایید :

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت اول

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت دوم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت سوم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت چهارم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت پنجم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت ششم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت هفتم

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-05-16 14:16:13
دسته بندی ها