8 ترفند برای میلیونر شدن در عرض یک سال

5 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 8 ترفند برای میلیونر شدن در عرض یک سال
8 ترفند برای میلیونر شدن در عرض یک سال
امتیاز مطلب: 92%

تا به حال چند آدم پولدار و ثروتمند را دیده اید و دلتان خواسته یکی از چیزهایی که آن ها دارند را داشته باشید؟ به نظر شما می شود که در یک سال به چیزی که آن ها دارند رسید؟ آیا می خواهید که شما هم مثل بقیه آدم های پولدار باشید؟ در مطلب امروز می‌ خواهیم 8 نکته جالب را که می توانند شما را در یک سال به میلیونر تبدیل کنند ارائه کنیم، در ادامه با یوکن همراه باشید.

میلیونر، یک صفتی است که خیلی از ما خواهان آن هستیم و می خواهیم که یکی از میلیونرها باشیم، آیا این شدنی است؟

باور کنید یا نه ولی می توانیم با قطعیت بگوییم که در سال جدید میلادی می توانید به جرگه این افراد بپیوندید. یک میلیونر در این باره می گوید که "من در زندگی خود چندین بار میلیونر شدم و معمولا قبل از سن 30 سالگی پول هایم را خرج خرید ماشین، خانه و چیزهایی از این قبیل می کردم."

با گذشت سالیان زیاد و تغییر کردن اغلب چیزها در زندگی، یک چیز که ثابت مانده و آن شیوه میلیونر شدن است. اگر شما این 8 قسمت گران بها را به گوش جان بسپارید، ما تضمین می کنیم که در نهایت به یک میلیونر تبدیل خواهید شد، بیشتر از این شما را منتظر نمی گزاریم و این 8 روش را برایتان شرح خواهیم داد تا در سال میلادی جاری به این مهم دست یابید.

1. یک طرح مالی بنویسید.

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث می شود که یک فرد نتواند به آرزوی خود برسد و تبدیل به یک میلیونر شود، همین نداشتن یک طرح مالی است. حتما با خود می گویید چه نیازی به داشتن یک طرح مالی است. وجود این طرح مانند یک شتاب‌ دهنده شما را به سمت حرکت کردن و عمل کردن سوق می دهد، چون معمولا افراد برای رسیدن به هدف، جای عمل کردن، تنها حرف می زنند. همچنین وجود چنین طرح هایی به شما کمک می کند تا در شرایط مختلف تصمیم درست را بگیرید و به اهداف و رویاهای خود دست پیدا کنید. بیایید به جای کف زدن و حرف زدن درباره موفقیت دیگران، دست به عمل بزنیم و خود نیز یکی از آن ها شویم.
اسکات دی. هتکاک که یک برنامه ریز مالی است در این باره می گوید: "وقتی که در حال برنامه ریزی برای آینده هستید تا آینده ای ایمن تر داشته باشید، باید به دو نکته کلیدی توجه کنید: چقدر پول در جیب خود دارید و چقدر پول را باید خرج کنید. این دو نکته بسیار مهم و حیاتی هستند و کسی مثل من همیشه درباره آن ها استرس دارد چرا که این دو موضوع از اساس و پایه یک طرح مالی خوب است، باید بدون توجه به اینکه چقدر کمیت این دو موضوع زیاد است به آن ها توجه کامل داشت. با توجه به تجربیات من، بزرگ ترین تفاوت در بین یک راه درست و یک راه غلط برای رسیدن به هدف، این است که شما چقدر تلاش می کنید در آن راه تا طرح مالی خود را بریزید. خیلی جالب است، وقتی که شما وقت خود را برای ریختن یک طرح مالی می گذارید یک نکته جالب را متوجه می شوید و آن هم این است که تمام افراد موفق مالی در این مورد مشترکند، یعنی مثل شما وقت زیادی را بر روی این طرح گذاشته اند. افرادی که در این مورد موفق می شوند اغلب برنامه خود را با توجه به برنامه مالی خود بسته اند و اغلب افرادی که برنامه را پس از مدتی رها کرده اند و در دستیابی به هدف خود بازمانده اند، برنامه مالی را با توجه به ثروت و بنیه مالی خود نریخته بوده اند."
وقتی که در حال ریختن یک طرح مالی خوب هستید به نکات زیر توجه کنید:

  1. بر روی چیزی تمرکز کنید که اهمیت زیادی دارد و در طول زمان باعث آزرده خاطر شدن شما نمی شود.
  2. ببینید که با سرمایه اولیه خود در طرح مالی تان چه چیزی را می توانید در قدم اول کنترل کنید، سپس با درآمدهایی که به دست می آورید به دسته بندی های دیگر بپردازید.
  3. بر روی آینده خود تمرکز کنید، این کار را با پیش‌ بینی تلاش های مورد نیاز برای ایجاد آینده دلخواه خود بکنید.

2. بر روی افزایش درآمد خود تمرکز کنید.

گرنت کاردون کسی که در 21 سالگی ورشکست شد ولی در 30 سالگی توانست به یک میلیونر خود ساخته تبدیل شود، در این باره می گوید: "در محیط اقتصادی امروزه، شما نمی توانید با پس انداز کردن به موقعیت میلیونر شدن دست پیدا کنید. اولین قدم در این شرایط، تمرکز بر روی افزایش درآمد است و باید این کار را تکرار کنید تا درآمد شما بیشتر و بیشتر شود. حقوق من در ماه های اول 3 هزار دلار در ماه بود که پس از 9 سال به 20 هزار دلار در ماه رسید، این افزایش، نتیجه تمرکز بر روی افزایش درآمد بود. در جریان پول های خود باشید، این عمل باعث می شود تا شما مجبور شوید که درآمد خود را کنترل کنید و فرصت‌ های پیش رو را با چشمانی بازتر بیابید."
خوشبختانه شما گزینه های زیادی پیش رو دارید تا درآمد خود را زیاد کنید، برای مثال می توانید بر روی کارهایی که بازگشت سرمایه بالایی دارند، سرمایه گذاری نمایید.

3. از سخاوت Uncle Sam استفاده کنید.

برایان فرلودی در کتاب «The Motley Fool» در این باره می نویسد: "بهترین راهی که من برای پولدار شدن سراغ دارم این است که قدرت بهره مرکب را هم در کنار خود داشته باشید. هر چقدر به پول خود اجازه دهید تا بیشتر ترکیب شود و نرخ برگشت آن را تا حد امکان بالا نگه دارید، شانس میلیاردر شدن خود را بالاتر خواهید برد. البته این را هم قبول داریم که گفتن دریافت بالاترین نرخ بازگشت پول خیلی راحت است که به زبان آورده شود و عملی شدن آن به این آسانی ها نیست، چون بسیاری از فاکتورهای پیش نیاز آن در کنترل شما نیستند. ولی اغلب افراد موفق در این شرایط معمولا تمرکز خود را بر روی دو فاکتور معطوف می نمایند تا در دراز مدت، نرخ بالایی از بازگشت پول را تجربه کنند، این دو موضوع سرمایه گذاری بر روی هزینه ها و مالیات است. اگر که می خواهید به یک میلیونر تبدیل شوید سعی کنید که هر دو فاکتور را تا جایی که ممکن است در پایین ‌ترین مقدارشان نگه دارید. سعی کنید به کارهایی که باعث افزایش مالیات دولت برای کار شما می شود، دوری کنید."
بهتر است که از یک کارگزار یا یک شرکت کارگزار استفاده کنید (چون که مالیات کمتری به پای شما نوشته خواهد شد و معمولا تعداد معاملات هم کمتر خواهند شد.)
او در ادامه می گوید: "اگر که شما می خواهید میلیونر شوید باید از تمام کمک هایی که می توانید به دست بیاورید کمک بگیرید، مطمن شوید که هزینه های سرمایه گذاری شما و هم چنین مالیات های مربوطه در کمترین مقدار خود قرار دارند تا شما به آن چیزی که می خواهید برسید.»

4. جریان درآمدی خود را افزایش دهید.

توماس کورلی پس از 5 سال مطالعه زندگی میلیونر ها دریافت که 65 درصد از ملیونرهای خود ساخته 3 جریان دارند، 45 درصد حدود 4 جریان، 29 درصد 5 جریان و مابقی بیشتر از این داشته اند. این ها می توانند شامل چیزهایی مثل یک کسب و کار جانبی، کار پاره وقت، سرمایه گذاری و اجاره اقلام خانه و یا ماشین خود به دیگران باشند.

5. پس انداز خود را خودکار کنید.

اگر می خواهید میلیونر شوید باید به خود عادت پس انداز کردن پول را در خودتان تقویت کنید؛ می توانید این کار را از روش های مختلفی مثل درآمد بازنشستگی یا روش قدیمی پس انداز انجام دهید. البته لازم به ذکر است که روش های مختلف پس انداز کردن، تنها با اتوماتیک کردن پروسه ی آن محقق می شود. این فرایند به صورت اتوماتیک قسمتی از حقوق یا پول شما را ذخیره می کند، بدون اینکه متوجه این کار شوید. پیشنهاد می شود که 10 درصد را برای سرمایه گذاری و 5 درصد را برای پس انداز قرار دهید.


6. مهارت ها و دانش خود را افزایش دهید.

تاکر هیوز، کسی که در 22 سالگی تبدیل به یک میلیونر شد در این باره می گوید: "روزانه حداقل 30 دقیقه پادکست های مربوط به حوزه کاری خود را گوش کنید، مثلا وقتی که در حال رانندگی هستید و یا کار مناسب دیگری را انجام می دهید. نیاز نیست که شما در حوزه خود یک استاد باشید، نیاز است که شما یک نابغه ای باشید که می تواند به راحتی بحث هر چیزی را پیش بکشد و به خوبی در آن توانایی صحبت کردن داشته باشد."

7. صرفه جو باشید.

در جهان بسیار مرسوم است که افراد پولدار خیلی صرفه جو هستند، آن‌ ها پول زیادی را برای لاکچری و چیزهای مد پرداخت نمی کنند و اکثرا بخاطر پولی که بابت خانه و اتومبیل ‌های گران پرداخت کرده اند، انگشت نما می شوند.
آن ‌ها همیشه بدهی های خود را نیز تحت کنترل دارند، برای مثال هم می شود به آقای تی بون پیکنز اشاره کرد که هر وقت به جایی می ‌رود به اندازه خرجش با خود پول نقد حمل می کند.

8. با میلیونر ها همکاری تا میلیونر شوید.

استیو سیبولد در گزارشی برای Business Insider درباره این موضوع این‌ گونه نوشته است: "در اغلب موارد، ارزش ارتباطات شبکه ای شما، بیانگر تعداد نزدیک ترین دوستان شماست." این یک فلسفه جدید نیست و زمان زیادی از آن می گذرد.
سیبولد در این باره می گوید: "اگر در معرض افرادی قرار بگیریم که اکثر آن ها موفقند، این موج مثبت بر روی ما هم تاثیر خواهد گذاشت و ما نیز مثل آن ها آدم هایی موفق خواهیم شد، اگر آن ها کسانی باشند که ثروتمند خودساخته هستند، شما نیز به زودی خواهید توانست تا درآمد خود را افزایش دهید. به هر فردی که جذب شوید مانند او خواهید شد، به همین دلیل همیشه آدم های پیروز به سمت افراد پیروز دیگر جذب می شوند. افراد هوشمند به شیوه دیگری نسبت به افراد عادی به پول نگاه می کنند و قرار گرفتن در کنار آن ها همچین طرز فکری را برای شما نیز به ارمغان خواهد آورد."

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-19 14:44:50
دسته بندی ها