چرا وارن بافت می‌خواهد روی گجت‎های پوشیدنی سرمایه گذاری کند؟

5 فروردین 1396 - 10:14
کار آفرینی - چرا وارن بافت می‌خواهد روی گجت‎های پوشیدنی سرمایه گذاری کند؟
چرا وارن بافت می‌خواهد روی گجت‎های پوشیدنی سرمایه گذاری کند؟
امتیاز مطلب: 92%

وارن بافت (Warren Buffett)، سومین مرد ثروتمند جهان است و درک بالایی در زمینه‎ی سرمایه گذاری و تجارت دارد. این خیر و نیکوکار، بخاطر محتاط بودن در زمینه‌ی تکنولوژی نیز شناخته می‌شود. در این مورد، می‌توانیم خرید سهام شرکت آی بی ام را مثال بزنیم. او در سال 2011 اولین سهامش از این شرکت را خریداری کرد؛ این در حالیست که شرکت آی بی ام از سال 1911 فعالیت می‎کند. بافت در همان سال، در شرکت اپل هم سرمایه گذاری کرد.

حال، بافت سراغ صنعت تکنولوژی‎های پوشیدنی رفته است، اما نه بخاطر این که امروزه بازارش بسیار داغ است.

شرکت Richline Group که در زمینه‎ی تولید جواهرات فعالیت دارد و صاحبش هم Berkshire Hathaway است، می‌خواهد از جواهرات هوشمندش با نام Ela (مخفف Elegant Lifestyle Accessories) رونمایی کند. این جواهرات زمانی که تماس یا پیامی دریافت کنند، به صاحبش اطلاع می‎دهد.

بافت دلیل نقل مکانش به این صنعت را در شبکه تلویزیونی CNBC، اینگونه توضیح می‎دهد: "صنعت جواهرسازی یک تجارت چند صد ساله است که هیچ وقت از بورس نمی‎افتد، بنابراین امنیت شغلی دارد. با اضافه کردن تکنولوژی به آن، در واقع چیزی را به روز کرده‎ایم که همه می‎شناسند، و همه هم دوست دارند که همراه با عصر مدرن، پیشروی کند."

از حرف‎های او نتیجه می‎گیریم، اگر می‌ خواهید تکنولوژی ‌تان چشم‎های بافت را بگیرد، باید به دنبال ابداع و نوآوری در صنعتی باشید که حداقل صد سال قدمت دارد و بین همه، جا افتاده است!

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-14 11:39:00
دسته بندی ها