راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت دوم

30 اسفند 1395 - 5:02
بازاریابی اینترنتی -  راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت دوم
 راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 92%

ما در این مقاله به نحوه ی تدوین استراتژی محتوا برای اینستاگرام و جزئیات آن مطابق با استراتاستراتژی بازاریابی آنلاین برند شما می پردازیم. با یوکن همراه باشید. 

تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوا برای اینستاگرام

محتوا هسته مرکزی اینستاگرام است. در واقع، دلیل اینکه میلیون ها نفر روزانه اپلیکیشن را باز می کنند، نیز همین است. در نتیجه محتوا باید مرکز استراتژی شما و منطبق با استراتژی بازاریابی محتوا نیز باشد.

قبل از اینکه ادامه دهیم، بهتر است تا انواع مختلف محتوا را بررسی نماییم. بعضی برند ها بیشتر بر روی محصولاتشان تمرکز می کنند. برای مثال، Nike Running از ورزشکاران و کفش های ورزشی تولید این برند، به عنوان رکن اصلی عکس های خود بهره می برد. در حالی که دیگر برند ها مانند WeWork، تمرکز عمده خود را روی فرهنگ و ایده هایشان می گذارند. اینجا در Buffer، ما استراتژی بازاریابی خود را بر مبنای تولید محتوای با کیفیت روزانه قرار داده ایم، که هدف آن افزایش آگاهی در مورد برند خود و نیز، ارتباط و تعامل سازنده با هر یک از کاربران می باشد. ما به شدت بر روی تاثیر رابطه دو طرفه، با کاربران تاکید می کنیم. بر این اساس، ما هشتگی تحت عنوان #داستان_های_بافر معرفی کردیم تا کاربران ما بتوانند داستان های خود را، چه بلند و چه کوتاه، در مورد شخصیت و حرفه ی خود، با ما و دیگر اعضای این جامعه، به اشتراک بگذارند. مخاطبان ما تا به اینجا، استقبال خوبی از این کمپین به عمل آورده اند. فراموش نکنید که یک فرمول مشخص برای همه برند ها وجود ندارد و استراتژی مناسب، از برندی به برندی دیگر متفاوت است. آن چه مهم است، هماهنگی میان محتوای شما، اهدافتان و مخاطبین شما می باشد. اولین قدم در این مسیر، ساخت ارکان محتوای شماست.

ساخت ارکان محتوا

مبنای هر استراتژی در اینستاگرام، روی ارکان و زمینه ها استوار می باشد. هر کسب و کاری اعم از کوچک و بزرگ، دارای گنجینه ای غنی از محتوای بالقوه، برای منتشر نمودن در اینستاگرام است. اگر محتوای شما داستان های کاربران، پیش نمایش محصولات و یا محتوای فرهنگی باشد، در همه موارد موضوعات ناب و جذابی، برای عکس ها و ویدیو هایتان وجود دارد. بعضی از ارکان پر کاربرد بدین شرح می باشند:

  • محتوای پشت صحنه
  • محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC)
  • نمایش محصولات
  • آموزشی
  • فرهنگی
  • جالب و بامزه
  • داستان های مشتریان
  • اطلاعات کارمندان

توجه داشته باشید که این ها همه موارد ممکن نیستند، بلکه تعدادی از مهم ترین ارکان استراتژی های موفق می باشند. برای یافتن زمینه های مناسب، می توانید با تیم خود جلسه بگذارید، ارزش های برندتان را یادداشت نمایید و از دل این نوشته ها، ایده های جالبی را استخراج نمایید. در شرکت Buffer، سه زمینه (Theme) اصلی وجود دارد که ما با آن ها کار می کنیم.

  • محتوای تولید شده توسط کاربران
  • سبک زندگی دیجیتال
  • محتوای انگیزشی

3 برند موفق در اینستاگرام و ارکان محتوایشان

1. برنامه زنده شنبه شب

Satuday Night Live، در اکانت اینستاگرام خود، بر دور رکن تکیه کرده است: بردن هواداران به پشت صحنه برنامه، و منتشر کردن فیلم های اختصاصی از مراحل تولید. به همین دلیل اگر طرفداران اکانت این برنامه را چک کنند، می توانند انتظار یک محتوای تصویری یا ویدیویی جذاب و اختصاصی را داشته باشند.

2. فد اکس

صفحه اینستاگرام برند FedEx، با تصاویری از ون ها، هواپیما ها و یا ماشین های سرویس دهی این شرکت تغذیه می شود. علاوه بر عکس های زیبا و حرفه ای، آن ها عکس های گرفته شده توسط هوادارن را نیز، بازنشر می نمایند.

3. اوریو

Oreo محصولاتش را در قلب محتوای تولیدی خود قرار می دهد. آن ها این کار را به روش هایی جالب و خلاقانه انجام می دهند. با انتخاب پس زمینه های ساده، محصولات در مرکز دید و توجه کاربران قرار می گیرند.

ساخت یک نقشه محتوا

با آگاهی نسبت به زمینه و ارکان محتوای خود، حال وقت آن است که یک نقشه محتوا تهیه نمایید. نقشه محتوا سبک و زیبایی شناسی را، در استراتژی بازاریابی محتوا تعیین می کند. در ادامه 7 نکته، جهت تدوین یک نقشه راه را بررسی خواهیم نمود.

1. راهنمای سبک

دلیل اهمیت راهنمای سبک، این است که باعث ایجاد یکپارچگی، در تمام شبکه های تولید محتوای یک برند می گردد. راهنمای سبک شامل تمام ویژگی های لازم برای تولید یک محتوا می باشد. وقتی صحبت از راهنمای سبک در اینستاگرام می شود، لیست زیر معرف حداقل ها است:

  • ترکیب بندی
  • طیف رنگی
  • فونت
  • کپشن
  • هشتگ
  • فیلتر

2. ترکیب بندی

ترکیب بندی به قرار گیری فاکتور های بصری در یک عکس، اطلاق می گردد. از آنجایی که یک بازاریاب، لزوماً یک عکاس حرفه ای نیست، بهتر است تا قوانین ساده ای مانند زیر را برای برندتان تعریف کنید:

  • رنگ پس زمینه قوی
  • تمرکز ویژه بر روی قانون سه تایی
  • فضای کافی برای نوشتن متن

برای نمونه، Amy Tangerine، که به عنوان یک برند فعال در زمینه سبک زندگی شناخته می شود، محتوای خود را با ترکیب بندی بسیار خوبی تولید می کند. معمولاً پس زمینه ای ساده، و تمرکز ویژه بر روی پیام اصلی از ویژگی های محتوای این برند می باشد.

3. طیف رنگی

داشتن ثبات در استفاده از یک محدوده رنگی خاص، موجب می شود تا پیام شما راحت تر منتقل شود و نیز، متمرکز باقی بماند. این نکته به معنی استفاده از رنگ های تکراری نیست، اما پایبند بودن به طیفی از رنگ ها، باعث بهتر شناخته شدن محتوای شما توسط کاربران می شود. برند Frooti، که یک کمپانی تولید آبمیوه در هند می باشد، با استفاده از همین نکته به امضای خاص خود، در عکس های اکانت اینستاگرامش رسیده است.

4. فونت

اگر قصد دارید تا در عکس هایتان، از نوشته یا نقل قول استفاده کنید، بهتر است تا فونت نوشته ها در تمامی عکس ها ثابت نگه دارید. برای مثال، Headspace که معمولاً این طور عکس ها را منتشر می کند، در تمامی شبکه های اجتماعی خود از فونت یکسانی، در عکس ها استفاده می کند تا کاربران به سادگی، محتوای این برند را شناسایی نمایند.

5. فیلتر

فیلتر ها باعث می شوند تا یک عکس آماتور، به گونه ای به نشر بیاید که انگار توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده است. با چند کلیک ساده، فیلتر ها حال و هوای عکس شما را عوض می نمایند. بهترین فیلتر ها را بر حسب برندتان انتخاب کنید و از همان فیلتر های ثابت، برای تمام عکس هایتان بهره برداری نمایید. عوض کردن فیلتر ها در هر عکس، موجب تخریب حس و اتمسفر محتوای تولیدی برند شما می شود.

6. کپشن

کپشن های اینستاگرام یک محدودیت 2200 تایی دارند. هر برند به شیوه خودش از آن ها استفاده می کند. بعضی برای داستان سرایی و برخی دیگر برای ایجاد گفتمان از آن استفاده می کنند. چیزی که مهم است، این است که سبک شما در نوشتن کپشن، مطابق با استراتژی برندتان باشد.

برند Everlane به طور مثال، از کپشن هایی بامزه و خنده دار برای توصیف حس کاربران، در استفاده از محصولاتش بهره می برد.

7. هشتگ

هشتگ ها به یک قابلیت پر کاربرد در تمام شبکه های اجتماعی بدل گشته اند. نتایج یک تحقیق نشان داده، که پست هایی با 11 هشتگ می توانند تعامل بهتری را از سمت کاربران دریافت نمایند. اگر نمی خواهید از هشتگ های متععد در کپشن استفاده کنید، می توانید آن ها را در یک کامنت جای دهید. به نمونه زیر توجه کنید:

برای یافتن هشتگ های مناسب، نیاز است تا تحقیق کنید و ببیند که کدام هشتگ ها در صنعت شما، طرفدار بیشتری دارند. 

 

راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت اول

راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت دوم

راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت سوم 

 

منبع: bufferap

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-12-09 13:14:11
دسته بندی ها