10 عادت بی خطر که درصورت تمایل به موفقیت باید رها کنید

10 شهریور 1399 - 6:10
عادت‌های موفقیت - 10 عادت بی خطر که درصورت تمایل به موفقیت باید رها کنید
10 عادت بی خطر که درصورت تمایل به موفقیت باید رها کنید
امتیاز مطلب: 90%

انجام کارهایی که مانع موفقیت شما می شوند را ترک کنید. ما در این مقاله به شما یاد می دهیم چه کارهایی را اگر ترک کنید موفقیت به سوی شما پر خواهد کشید. با یوکن همراه باشید. 

1. گفتن بله در زمانی که می خواهید بگویید نه

اگر یک پروژه، همکاری و یا فرصتی برای شما طنین انداز نبوده و احساس می کنید با ارزش ها و هدف هایتان همتراز نیست، باید برای تعیین مرزها راحت باشید. بیاموزید که چگونه با مهربانی از ابتدا نه بگویید زیرا مادامی که در حال موفق تر شدن هستید، افراد بیشتری برای زمان و توجه شما رقابت می کنند. قرار ندادن مرزهای سالم، در نهایت سبب دلسردی و فرسودگی می شود.

به گفته ی آجیت ناوالها (Ajit Nawalkha، Mindvalley)

2. چسبیدن به افرادی که قصد رشد کردن ندارند

افرادی که تا امروز همنشین شما بودند، ممکن است آن هایی نباشند که شما را به آنجا که قصد دارید در آینده باشید، برسانند؛ این مورد خصوصاً برای ماکلان کسب و کار صادق است. اگر نمی توانند با شما رشد کنند، زمان آن فرارسیده است که آن ها را با افرادی که می توانند، جایگزین کنید.

  • برندون دمپسی (Brandon Dempsey- goBRANDgo)

3. کار کردن در حین ناهار

کار کردن در زمان ناهار، عادتی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار دارند و اکثراً آن را با "اگر در زمان ناهار کار کنم، زودتر می روم" توجیه می کنند که در نهایت هم چنین اتفاقی نمی افتد. سخت است که در وسط روز، فعالیت را قطع کنید؛ خصوصاً اگر در یک جهش تولیدی هستید. اما مهم است که چند دقیقه ای را برای شارژ شدن مجدد و استراحت، صرف کنید. انجام ندادن چنین کاری، بهره وری شما را کاهش داده و منجر به فرسودگی سریع تر می شود.

  • لیلا لویز (Leila Lewis-Be Inspired PR)

4. ورزش نکردن

اگر ورزش نکنید، این نظم نداشتن به دیگر حیطه های زندگی تان منجمله کسب و کارشما هم وارد می شود. زمانی که ورزش می کنید، هوشیارتر و سرزنده تر هستید و عملکرد بهتر و سطح بالاتری خواهید داشت.

  • رایان شانک (Ryan Shank - PhoneWagon)

5. عملکرد چندگانه

به صورت فنی غیرممکن است که چند کار را همزمان بتوان انجام داد. زمانی که سعی در انجام چندین کار به صورت همزمان دارید، توجه کامل و تمرکز خود را برای هر موردی از بین می برید و در هر کاری که در حال انجام دادن هستید، کم کاری خواهید نمود.

  • آدام ویتی  Advantage Media Group - Adam Witty

6. مرتبط کردن افراد

در یک دنیای بی نقص، هر کاری که انجام می دهید عملکردی به سمت هدفتان خواهد بود (حتی اگر در حال استراحت بر روی مبل باشید). فرستادن ایمیل هایی که سبب پیشرفت یک رابطه نمی شوند، زیرا می خواهید آن ها را "متصل" کنید یا "پایگاه ارتباطی" باشند؛ در بهترین حالت هم غیر مفید هستند و ممکن است مضر شوند. استثناء های قطعی هم وجود دارد که بودن در ذهن یک فرد و به یاد وی بودن، ارزشمند است، اما سعی کنید آن را با ایجاد ارزش و یا یک خاطره دوطرفه، متصل کنید.

  • داگلاس هاچینگز  Douglas Hutchings - Picasolar

7. تلاش برای کمال و تکامل

من معمولاً سعی می کنم اجازه دهم کمال، تبدیل به دشمن "خوب" شود. نتیجه ی آن این است که پروژه های بسیاری دارم که هنوز در صف توسعه هستند در حالی که مدام آن ها را پالایش می کنم. حقیقت این است که با این حال، اکثر عیوبی که می بینم، عناصری نیستند که دیگران ببینند. من در حال تلاش برای رها کردن تامل برای به کمال رساندن هر موردی هستم که بر رویش کار می کنم.

  • مارک دوست Mark Daoust، Quiet Light Brokerage, Inc

8. محافظت نکردن از زمان استراحت

اگر معتاد به کار هستید، ممکن است به سادگی بگذارید به صورت مکرر، زمان تان توسط کار اشغال شود، تا جایی که دیگر زمانی برای خود نداشته باشید. این مورد ممکن است به نظر شما را کارآمدتر جلوه دهد، اما به سرعت شروع به انجام خلاف آن خواهد کرد. راهی سریعتر برای فرسودگی وجود ندارد. عادت نکنید که خود را از داشتن زمان استراحت منع کنید.

  • مت دویل Matt Doyle، Excel Builders

9. پاسخ سریع به پیام‌ها و ایمیل‌ها

 تاکنون این بزرگترین مشکل در بسیاری از افراد است که در حال دستیابی به موفقیت هستند، خصوصاً به صورت روزمره. اگر یک ایمیل و یا پیام را پاسخ دهید، باید دربرابر آن متعهد بمانید، و یا به سرعت شما را از هرآنچه درحال تکمیل کردن آن در لحظه بودید، دور خواهد کرد و مانع موفقیت خواهد شد. به صورت روزانه در هر یک یا دو ساعت، زمانی را تعیین کنید که به ایمیل ها و پیام ها پاسخ دهید.

  • اوبینا اکزی Obinna Ekezie- Wakanow.com

10. اولویت بندی نکردن روزتان

من اخیراً شروع به استفاده از Productivity Planner کرده ام و همه چیز را برایم تغییر داده است. شما را وادار به نشستن و تنها انتخاب چند موردی که به اتمام خواهید رساند، می کند؛ خصوصاً مواردی که از روزی به روز دیگر به تعویق می اندازید. پیش از آن، به تقویم و لیست کارهایی که باید انجام شوند اجازه می دادم روزم را کنترل کنند و هیچگاه احساس نمی کردم که کارهای مهمی را انجام می دهم.

  • مارک ووایتچ Mike Woitach، Confluence Coffe Co.

 

منبع: Success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-25 13:34:19
دسته بندی ها