3 ترفند ذهنی برای سودمندی و موفقیت بیشتر شما

16 اردیبهشت 1396 - 8:19
مدیریت شخصی - 3 ترفند ذهنی برای سودمندی و موفقیت بیشتر شما
3 ترفند ذهنی برای سودمندی و موفقیت بیشتر شما
امتیاز مطلب: 96%

از پاکسازی ذهن خود بهره مند شوید. آیا شما زمانیکه نیاز به انجام کاری دارید، با تمرکز کردن بر روی آن مشکل دارید؟ همانطور که در زندگی برای شما اتفاق افتاده، انواع مختلف شانس، باعث شده تا نتوان به راحتی بر روی سودمندی و مفید بودن متمرکز شد؛ حتی ممکن است مانع کار یا زندگی شخصی شما شده باشد. در اینجا به سه نکته قدرتمندی که به شما کمک می کند تا از فواید داشتن یک ذهن پاک استفاده کنید. با یوکن همراه باشید.


1- افکار خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید.

گاهی اوقات شما خودتان را به صورتی که می خواهید و یا باید نمی توانید بیان کنید. شاید شما در مورد صدمه زدن به کسی که به شما نزدیک است نگرانید و یا می ترسید کلماتتان بیش از آنچه که ارزش دارند مشکل ایجاد کنند. واقعیت امر این است، نگه داشتن احساساتتان برای سلامت ذهن و بدنتان مضر است. برای اصلاح آن موارد، یک دفترچه یادداشت خاص بخرید تا بدون ایجاد احساس صدمه خروجی شما برای بیان احساساتتان باشد. هر وقت آبراهام لینکلن می خواست به کسی بگوید که چه حسی در مورد وی دارد، یک نامه تند و زننده به آن شخص می نوشت ولی آن را ارسال نمی کرد. از نظر درمانی این کار باعث می شود که شما همه چیز را بیرون بریزید و بنابراین احساس بهتر و سازنده تری داشته باشید. واقعا نگران فرد خاصی نیستید؟ آنهم خوب است. این دفترچه یادداشت سبدی برای پریشانی های عاطفی و هر چیزی است که شما را نگران می کند. نگه داشتن همه این افکار با هم، یک خروجی به شما می دهد، و هنگامی که شما ناراحتی عاطفی را از ذهن خود رها می کنید، باعث می شود که بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید، راحت تر فکر کنید و بنابراین سازنده تر باشید.

2- مراقبه مخصوص به خودتان را پیدا کنید.

در حالی که ممکن است شما بروید و چهارزانو بنشینید، چشم هایتان را ببندید و "اوم" را بگویید تا ذهنتان را آرام کنید، شیوه های مدیتیشن متعدد دیگری نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. مدیتیشن می تواند هر مکان و یا تمرینی باشد که شما از آن لذت ببرید. به طور مثال، مادر من به آشپزخانه می رود تا آشپزی کند. پدر من به ماهیگیری می رود. من می دوم. این تمرینی است که من می توانم در تنهایی از آن لذت ببرم. آن جایی است که من می توانم بروم تا تنها باشم و ذهنم را پاکسازی کنم. سناریو هرچه باشد، آن را خودتان طراحی کنید. محلی را پیدا کنید که می توانید برای فرار از فشار و شلوغی زندگی روزمره به آنجا بروید. تمرین روزانه تنها شدن و فکر کردن در مورد حوادث پیش روی شما، به شما آرامش خاطر می دهد و اگر شما به نوعی تمرینات فیزیکی را انتخاب کنید، بطور مضاعفی برای ذهن و جسم شما خوب است.

3- عامل حواس پرتی خود را پیدا کنید.

ممکن است به نظر معکوس برسد، ولی دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه براون به این نتیجه رسیده اند که کلید برخی از بهره وری ها ریشه در حواس پرتی دارد. ذهن شما در آنِ واحد تنها می تواند محلی برای یک ایده باشد، و هنگامی که شما سازنده نیستید،  ذهن شما به افکار دیگر پناه می برد و شما را از اهدافتان دور می کند. بنابراین به منظور ایجاد یک ذهن زلال، شما به یک عامل حواس پرتی نیاز دارید. به عنوان مثال، در محل کار، برخی از همکاران خود را جمع کنید و یک شب برای تفریح بیرون بروید. بر سر میز ناهار در مورد کار صحبت نکنید، و یک موضوع که همه به آن علاقمندند مانند بازی فوتبال دیروز را پیدا کنید تا در موردش با وی صحبت کنید. این باعث می شود که ذهن شما برای شارژ و دوباره منظم شدن برای بقیه آن روز آماده شود. عوامل حواس پرت کن، در حالی که راه حل مناسبی برای کسی که میخواهد بر روی کاری متمرکز شود نیست، می تواند روش بسیار خوبی برای شارژ کردن سلول های قدیمی مغز و آماده کردن آنها برای دور دوم باشد.  اگر شما با سازنده بودن کمی مشکل دارید، این پیشنهادات برای راه اندازی مجدد همه چیز به اندازه کافی قدرتمند هستند.

 

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-05-16 14:22:53
دسته بندی ها