روزی 30 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به موفقیت استیو جابز برسید

2 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - روزی 30 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به موفقیت استیو جابز برسید
روزی 30 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به موفقیت استیو جابز برسید
امتیاز مطلب: 90%

برخی عادت و رفتارها سبب می‌شود تا افراد موفق از دیگران متمایز باشند. شاید برخی از این عادت‌ها خیلی ساده به نظر برسند، اما موفقیت یک فرد را در پی دارند و تأثیر فوق‌العاده‌ای روی زندگی او می‌گذارند. حتماً نام استیو جابزرا شنیده‌اید، بله درست است؛ نام او و محصولات اپل در سراسر دنیا شناخته شده است. استیو جابز پیاده‌روی را عادت تأثیرگذار خود در زندگی شخصی‌اش می‌داند. با یوکن همراه باشید.

استیو جابز به‌عنوان موفق‌ترین فرد در صنعت تکنولوژی معرفی می‌شود، او عادت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که سبب موفقیت زندگی شخصی و کاری‌اش شده است. یکی از عادت‌های اصلی او پیاده‌روی است. او به پیاده‌روی‌های طولانی عادت دارد و حتی تلاش می‌کند در حین پیاده‌روی، جلسات کاری خود را برپا کند.

جالب است بدانید افراد مشهور دیگری چون ارسطو، فروید، چارلز دیکنز، بتهوون، چارلز داروین هم به پیاده‌روی عادت داشته‌اند و ساعتی از روز را به این فعالیت اختصاص می‌دادند. مطالعات جدید نشان می‌دهد پیاده‌روی برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید بوده و سبب موفقیت افراد زیادی شده است.

فردی را در نظر بگیرید که ساعات زیادی از روز پشت میز و در اتاق کار خود می‌نشیند، او محال است ایده‌ ای نو به ذهنش برسد و پیشرفتی در کار خود داشته باشد. چرا که وقتی جسم شما در فعالیت و تکاپو باشد، ذهنتان نیز به سمت نوآوری و خلاقیت رهنمون می‌شود و ایده‌های نو و بکر خود را نشان می‌دهند.

استیو جابز نیز عقیده دارد پیاده‌روی طولانی سبب می‌شود خلاقیت و کارایی‌اش افزایش یابد. در ادامه چهار فایده پیاده‌روی را ذکر می‌کنیم تا با تکیه بر آن‌ها به سمت این فعالیت بروید.

پیاده‌روی سبب افزایش خلاقیت و بهره‌وری شما می‌شود

خیلی از افراد در زمانی که تحرک دارند به ایده‌های نو دست می‌یابند که سبب موفقیت آن‌ها در زندگی و کسب و کارشان می‌شود. شاید تصور کنید در هنگام پیاده‌روی و فعالیت بدنی تنها یک حس درونی سبب می‌شود خلاقیت بیشتری داشته باشید. البته درستی این ادعا به‌طور علمی ثابت نشده، اما اخیراً مطالعاتی در دانشگاه استنفورد به انجام رسیده که اعلام می‌کند در هنگام پیاده‌روی خلاقیت فرد تا 60 درصد افزایش خواهد داشت. پس اگر ذهنتان خسته شده و در پشت میز هیچ بهره‌وری ندارید، پیاده‌روی کنید تا ذهنتان آرام گیرد و به ایده‌های نو و بکر برسید. پیشنهاد می‌شود ساعتی از روز را از خانه خارج شوید و در طبیعت قدم بزنید، بعد از مدتی متوجه می‌شوید خلاقیتتان افزایش‌یافته و به ایده‌های جدید رسیده‌اید.

پیاده‌روی تأثیر فوق‌العاده‌ای در سلامتی و تناسب‌اندام دارد

خیلی از افرادی که بیمار هستند یا می‌خواهند وزنشان را کاهش دهند، به دنبال پیاده‌روی می‌روند. اگر تصمیم دارید سلامتی خود را به دست آورید، برای کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتی خود پیاده‌روی کنید و تا جای ممکن فعالیت بدنی داشته باشید.

خیلی از افراد با پیشرفت تکنولوژی بسیار بی‌تحرک شده‌اند که این مسئله سبب چاقی مفرط و کاهش کارایی آن‌ها خواهد شد. توصیه می‌شود روزی 20 دقیقه پیاده‌روی تند داشته باشید که تأثیر بسیار زیادی در سلامت جسمانی‌تان دارد و احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد تحرک و فعالیت بدنی سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته‌های قلبی می‌شود.

با پیاده‌روی تمرکز بیشتری خواهید داشت

استیو جابز پیاده‌روی طولانی را در برنامه روزانه خود گنجانده و حتی در حین پیاده‌روی، جلسات و گفتگوهای کاری خود را انجام می‌دهد. او عقیده دارد پیاده‌روی سبب تمرکز بیشترش خواهد شد و تمام عواملی که سبب حواس‌پرتی می‌شوند را دور می‌کند. پس پیاده‌روی تنها به حفظ سلامتی و تناسب‌اندام کمک نمی‌کند، بلکه سبب می‌شود فرد تمرکز بیشتری روی صحبت‌های خود با همکارانش داشته باشد و در مکالمات کاری مدام به صفحه‌ی مانیتور یا گوشی خود چشم ندوزد، با این کار تمام عواملی که سبب حواس پری او می‌شوند از بین می رود.

پس انجام پیاده‌روی روزانه سبب می‌شود تا تمرکز فرد بالا رود و ارتباطات عصبی جدیدی میان سلول‌های مغزی به وجود آید که نتیجه‌ی آن ذهن سالم‌تر و تمرکز بالاتر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم هرروز صبح 15 دقیقه پیاده‌روی کنید تا روی انجام کارهای روزانه خود تمرکز بیشتری داشته باشید و کارایی و بهره‌وری‌تان نیز افزایش یابد.

پیاده‌روی شما را به آرامش می‌رساند

خیلی از افراد در زمان مواجهه با مشکلات از کوره در می‌روند و به‌سرعت نگران و مضطرب می‌شوند. این افراد در خطر ابتلا به افسردگی هستند و باید پیاده روزی را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهند. متخصصان علوم شناختی دراین‌باره می‌گویند: «مشکلات و فکرهای منفی به ذهن فرد حمله می‌کنند، به‌طوری‌که او نمی‌تواند خود را از این افکار دور کند و دائماً آن‌ها را در ذهنش مرور می‌کند. برای رهایی از این حالت روحی که روی تمام زندگی فرد سایه می‌اندازد، پیاده‌روی بهترین و ساده‌ترین راه‌حل است. پس پیاده‌روی در طبیعت به فرد کمک می‌کند تا با افکار منفی مقابله کند.»

امروزه فشار زندگی روی هر فردی وجود دارد و حتی اگر از شغلتان هم راضی باشید باز در طی روز فشار روحی زیادی را تحمل می‌کنید. در واقع استرس و فشار روحی بخشی از زندگی روزمره ما شده است. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود داشته باشید تا از میزان استرس خود بکاهید.

با نیم ساعت پیاده‌روی روزانه به خود کمک می‌کنید روحیه و احساس بهتری داشته باشید و افسردگی را از خود دور کنید. گاهی نیاز است در زندگی به خودمان استراحت دهیم تا ذهنمان آرام گیرد، پس برای رهایی از مشکلات و مشغله‌های زندگی پیاده‌روی کنید. در هنگام پیاده‌روی نیز مشکلات را کنار بگذارید و تمام نگرانی‌ها را از ذهنتان دور کنید و با آرامش قدم بردارید. این کار به شما کمک می‌کند تا موفقیت بیشتری را در زندگی‌تان به دست آورید.

 

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-21 10:29:15
دسته بندی ها