هیچ فردی با سخت و بی‌وقفه کار کردن به موفقیت نمی‌رسد

16 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - هیچ فردی با سخت و بی‌وقفه کار کردن به موفقیت نمی‌رسد
هیچ فردی با سخت و بی‌وقفه کار کردن به موفقیت نمی‌رسد
امتیاز مطلب: 93%

اگر در جستجوی موفقیت و دست‌یابی به اهدافتان باشید، حتماً با این جمله که "موفقیت به دنبال تلاش بی وقفه به دست می‌آید" روبه‌رو شده‌اید؛ اما گاهی این ادعا نتیجه معکوسی دارد و سخت تلاش کردن برای دستیابی به هدف به شکست منجر شده و ساعت‌ها کار بی‌وقفه به بن‌بست می‌رسد. با یوکن همراه باشید.

برای درک بهتر این ادعا، یک قهرمان المپیک را در نظر بگیرید که ساعات زیادی از روز را به انجام تمرینات اختصاص می‌دهد؛ اما با این حال فرد شرکت‌کننده در المپیک و مربی او به‌خوبی می‌دانند که تمرین و وقت گذاشتن زیاد ممکن است سبب مصدومیت و کاهش شانس آن‌ها برای رسیدن به پیروزی شود.

همین شرایط را برای یک فرد فعال در حوزه کسب و کار متصور شوید. کسانی که ساعات طولانی و بی‌وقفه کار می‌کنند، فرصت‌های خود را ازدست‌داده و خیلی زود کارایی‌شان از بین می‌رود. در این زمان ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوند و انرژی خود را تلف کنند.

بی‌وقفه کار کردن و تلاش برای دست‌یابی به موفقیت قبل از موعد آن، همانند سمی عمل می‌کند که می‌تواند فرد را به شکستبرساند. در این زمینه بازاریاب‌ها را مثال می‌زنیم که دائماً برای متقاعد کردن خریداران در تلاش هستند اما گاهی به نتیجه‌ی معکوسی دست می‌یابند. پس همیشه سخت کار کردن عامل اصلی رسیدن به موفقیت نیست و در دنیای واقعی سخت کار کردن شما را به شکست می‌رساند.

بیشتر مدیران موفق تلاش می‌کنند سیاست بیشتری در راستای انجام وظایف خود داشته باشند و خیلی روی سخت و طولانی کار کردن تکیه ندارند. اگر در شرکت‌ها نگاه کنید، افرادی که بیشتر از همکاران خود کار می‌کنند، لزوماً به جایی نمی‌رسند. حتی افراد کارآفرین و خلاق نیز نباید تمام‌وقت خود را صرف کار کردن روی حرفه‌شان کنند.

بنا بر مطالعات انجام‌گرفته، کسانی که ساعتی از کار خود را به استراحت و آرامش اختصاص می‌دهند، بیشتر از دیگران خلاقیت خواهند داشت و با نوآوری و ایده‌های جدید به موفقیت بیشتری می‌رسند. پس موفقیت با سخت کار کردن به دست نمی‌آید بلکه باید بدانید چه موقع وارد عمل شوید. اکنون نتیجه می‌گیریم جمله "موفقیت در گروی تلاش بی‌وقفه است" اشتباه و بی‌معناست.

ممکن است گاهی احساس کنید از نظر روحی آمادگی لازم برای کار کردن ندارید و خلاقیتتان کاهش ‌یافته، در این زمان به تماشای تلویزیون بنشینید زیرا با این کار به ذهنتان استراحت داده‌اید تا کمی از استرس و فشارهای کاری دور باشد و بعد از آن بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

بی‌وقفه کار کردن تنها دغدغه و کار بیشتری برایتان در پی دارد و در نقطه مقابل موفقیت و سعادت قرار می‌گیرد.

 

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-02 16:02:19
دسته بندی ها