10 کتابی که برای دستیابی به موفقیت بزرگ باید بخوانید - قسمت اول

30 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 10 کتابی که برای دستیابی به موفقیت بزرگ باید بخوانید  - قسمت اول
10 کتابی که برای دستیابی به موفقیت بزرگ باید بخوانید - قسمت اول
امتیاز مطلب: 97%

کتاب‌های بسیار خوبی وجود دارند اما بیشتر مردم کتاب فوق‌العاده‌ای دارند که کاملا بینش و مسیر زندگی آن‌ها را تغییر داده است. برای آشنایی با این کتاب‌ها با یوکن همراه باشید.

1. دختران خوب گوشه‌ی دفتر نصیبشان نمی‌شود از لویز پی فرنکل

پدرم نگران من بود از آنجایی که تمایل من برای راضی نگه‌داشتن دیگران و تلاش بیش‌ از حد برای رسیدن به اهداف در دنیای واقعی به نفع من عمل نمی‌کرد. او این کتاب را زمانی که یک دختر بچه بودم به من داد‌ و می‌خواست که من را از فشارهای اجتماعی و هنجار‌های جنسیتی آگاه کند و نحوه‌ی برخورد با آن‌ها را به من بیاموزد تا من بدون آمادگی با آن‌ها مواجه نشوم.

همه‌ی کتاب را به خاطر ندارم‌ اما خیره شدن به جلد آن برای بیشتر از یک دهه همانطور که دبیرستان و کالج را پشت سر می‌گذاشتم کافی بود تا به طور منظم رفتارهای مخرب را زیر سوال ببرم. نکته‌ی اصلی کتاب گرفتن گوشه‌ی دفتر برای رسیدن به خوشبختی نیست؛ باوری اجتماعی که در سال‌های اولیه آغاز حرفه‌ام آن را رد کرده‌ام. نکته‌ای که این کتاب می‌خواد به ما بیاموزد این است که ارزش درونی خود را حفظ کنید. این امر برای من دشوار بود زمانی که حرفه‌ای را در صنعتی که به برابری جنسیتی معروف نبود، پیش می‌بردم گرچه با تاثیراتی که این کتاب بر روی من داشت غیر ممکن تلقی نمی‌شد.

به والدین "دختران خوب" توصیه می‌کنم این  کتاب را به دخترشان بدهند.

- دانه رینگلمن، بنیان‌گذار و مدیر توسعه Indiegogo

2. 48 قانون قدرت از رابرت گرین

بیست سال پیش عموی من هکتور اورسی (که به طور گسترده به عنوان پیشگام در صنعت تبلیغات چندفرهنگی شناخته شده است)، این کتاب را توصیه کرد. این کتاب فوق‌العاده است. هر کدام از بخش‌ها یک نگرش با مثال‌های تاریخی را توضیح می‌دهد. این مثال‌ها شامل یک قانون قدرت با زمانی که به صورت موفقیت‌آمیز استفاده شده و زمانی که با شکست رو به رو بوده را بیان می‌کند.

هنگامی که یک نویسنده جوان بودم، این کتاب را به همکاران و مدیران خود معرفی کردم. این کتاب در حال حاضر کتابی است که خواندنش در هالیوود واجب است. عموی من می‌گفت که این کتاب به عنوان راهنما برای شناخت افرادی که از قدرت سوءاستفاده می‌کنند و روش‌هایی برای مقابله با آن‌ها بسیار آموزنده است.

در قدرت همیشه جنبه تاریک وجود دارد، از این کتاب برای روشنایی استفاده کنید.

- روبرتو اورسی، تولیدکننده فوق‌العاده و فیلنمامه‌نویس هالیوودی که فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی وی بیش‌تر از 5 بیلیون دلار در جهان فروش داشته است.

3. زیوه‌شناسی: اقتصاد به عنوان اکوسیستم از مایکل روسچایلد

اول از همه، این کتاب به من کمک کرد درک کنم اقتصاد یک موجود زنده و در حال نفس کشیدن و رشد است. نکته‌ی دومی که این کتاب به من آموخت درک خوبی از انگیزه‌ها و دسیسه‌های سیاسی که می‌تواند مانع پیشرفت شود بود. در آخر، این کتاب به من کمک کرد درک کنم درحالی که اکثر کتاب‌های اقتصادی صرفا معادلات را به نتایج تاریخی اِعمال می‌کنند، زیوه‌شناسی به مردم اجازه می‌دهد همان‌طور که پدیده‌های اقتصادی را توضیح می‌دهد، آینده را نیز پیش‌بینی کنند.

- شریک بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری افسانه‌ای DFJ

4. انجیل

قبل از اینکه جواب من را به عنوان جوابی مذهبی بپندارید‌، این را در نظر بگیرید که انجیل پرفروش‌ترین کتاب بوده و بیش‌ترین عرضه در سراسر جهان را داشته است. اصول یک زندگی موفق و خوشبخت، هشدارها در برابر سقوط و شکست و داستان‌های پیروزی برخلاف تمام مشکلات‌ ،که درسی‌ مورد استفاده برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است، را نشان می‌دهد.

انجیل به اندازه‌ی فهم کودکان ساده است، در عین حال آنقدر عمیق است که فیلسوفان می‌توانند قرن‌ها در مورد آن و گفتگو کنند. این کتاب دیدگاه و مسیر زندگی من را به طور کامل تغییر داد و هنوز هم در بینش و تفکر من تاثیر دارد. در موارد مختلفی مانند توسعه محصول، فروش، بازاریابی، خدمات به مشتریان، رهبری و یا فرهنگ و یا منعکس کردن در فضائل هدف، نظارت و صداقت‌ من را راهنمایی کرده است. هر چقدر که بیشتر آن را میخوانم بیش‌تر عاشق آن می‌شوم.

- تام شیه، مدیر عامل   Crimcheck

5. کیمیاگر از پائولو کوئلیو

من این کتاب را وقتی که زندگی‌ و کارم در شرایط بدی بین اینکه فکر می‌کردم چه کاری را باید انجام دهم و کاری که واقعا می‌خواستم انجام دهم قرار داشت خواندم.

این کتاب یک داستان اخلاقی درمورد ترک کاری برای چیزی بیشتر و کنار زدن سختی‌های اجتناب‌ناپذیر در آن سفر است.

تا قبل از خواندن این کتاب به خاطر بلند پروازی‌هایم احساس تنهایی و فهمیده نشدن  می‌کردم. کسی من را دیوانه خطاب نمی‌کرد اما افرادی که در اطراف من بودند اهدافم را غیرواقعی و حتی گاهی اوقات خودخواهانه می‌دانستند.

خواندن کتاب کیمیاگر برای من یک نقطه عطف بود و باعث شد که برای ریسک کردن در زندگی و کارم به خودم اعتبار بدهم.

- ای‌جی ریورا، کارشناس بازاریابی هفت رقمی، مشاور تجاری و مدیرعامل شرکت PT freedom

 

برای مشاهده قسمت دوم اینجا کلیک کنید.

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:59:23
دسته بندی ها