عرصه های موفقیت را بشناسیم – قسمت اول

8 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - عرصه های موفقیت را بشناسیم – قسمت اول
عرصه های موفقیت را بشناسیم – قسمت اول
امتیاز مطلب: 91%

درجه موفقیت ما مستقیما به درجه‌ی برتری و تعادل در بخش‌های خاص زندگی و اصول ما بستگی دارد. هر فرد، سازمان‌ و کسب و کار می‌تواند و بهتر است عملکرد خود را مطابق هفت عرصه که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تنظیم کند‌‌. پتانسیل خود را به وسیله‌ی برد در همه عرصه‌های موفقیت به عملکرد تبدیل کنید. با یوکن همراه باشید.

"اعتبار به کسی داده می‌شود که حقیقتا در عرصه باشد: کسی که صورتش با غبار، خون و عرق پوشیده شده است، کسی که دلیرانه تلاش می‌کند، کسی که مرتکب اشتباه می‌شود و بارها شکست می‌خورد، کسی که شور و شوق و از خودگذشتگی حقیقی را می‌داند و خودش را وفق هدفی ارزشمند می‌کند؛ کسی که می‌داند در بهترین حالت در پیروزی یک دستاورد بزرگ قرار دارد؛ و می‌داند اگر‌ هم شکست بخورد حداقل با جسارت فراوان شکست خورده است." تئودور روزولت

1. من هستم (عرصه‌ی ارزش‌ها) :

هر فرد، سازمان و کسب و کار دارای ارزش‌هایی هستند، هر چند ممکن است از آن اطلاع نداشته باشند و نتوانند آن‌ها را بیان کنند. ارزش یک کسب و کار عقاید آن‌ها و چیز‌هایی که به نظر آن‌ها اهمیت دارند هستند.

مسائلی که یک شرکت ارزشمند می‌داند، در روش اداره‌ی تجارت و رفتار و کار کردن کارمندان تأثیر می‌گذارد بنابراین دانستن این ارزش‌ها حائز اهمیت است. برای یافتن آن‌ها می‌توانید این سوالات را از خود بپرسید: چه چیزی به نظر ما اهمیت دارد؟ چه چیزی را می‌خواهیم به دست آوریم؟ در کار خود به چه چیزهایی اعتقاد داریم؟

آیا نشانه‌‌ی واضحی در محل کار یا منزل شما وجود دارد که نشان دهد در عرصه‌ی ارزش عمل می‌کنید؟ آیا بدون شک می‌توانید بگویید "من هستم" یا "ما هستیم"؟

2. من باید (عرصه‌ی مسئولیت) :

ما در زندگی چه مسئولیت‌هایی داریم:

  • مسئولیت ما این است که یک شخص با راستی و صداقت بالا باشیم. در حقیقت ما به اندازه‌ای شرافتمان موفقیت هستیم؛ این امر به این معنی است که ما باصداقت، سخت‌کوش و بی‌محابا هستیم. من معتقد هستم که اگر شخصی دارای صداقت و راستی نباشد هر چقدر هم که پول دربیاورد ارزشی ندارد.
  • مسئولیت ما این است که خانواده را در اولویت قرار دهیم. بعضی از اوقات به این فکر می‌کنم که بین تمام آدم‌هایی که برایشان هر روز سخت کار می‌کنم و به آن‌ها کمک می‌کنم هیچ‌کدام به غیر از همسر و فرزندانم زمانی که آخرین نفس‌های خود را می‌کشم در کنارم نخواهند بود‌؛ بنابراین آن‌ها اولویت من هستند‌.
  • مسئولیت من این است که به خیریه کمک کنم. یکی از کار‌هایی که ما را به عنوان یک فرد سالم و موفق تعریف می‌کند اهدا پول، زمان و متعلقات  است. به جای بخشیدن ده دلار هر از گاهی، در بودجه‌ی خود هر ماه مبلغی را به این منظور کنار بگذارید. آن را زیاد کنید، در ابتدا ممکن است غیر ممکن به نظر برسد اما به شما بر خواهد گشت. زمانی که در پایان زندگی خود، به عمری که پشت سر گذاشتید نگاه می‌کنید تغییراتی را که ایجاد کرده‌اید را خواهید دید.

3. من می‌توانم (عرصه‌ی ممکن‌ها) :

مردم اغلب آن‌قدر در زندگی روزمره فرو می‌روند که میل به زندگی را از دست می‌دهند. آن‌ها سخت کار می‌کنند و ممکن است کار مهمی نیز انجام دهند اما رویا داشتن را فراموش می‌کنند. آن‌ها چیز‌هایی که ممکن بود بشود را فراموش می‌کنند.

کسب و کار شما در عرصه‌ی ممکن‌ها چگونه است؟ اگر در جلسه‌ی کاری آینده خود  -چه 30 کارمند داشته باشید چه فقط خود و شریکتان باشید- این سوال را مطرح کنید: " چه کارهای بزرگی می‌توانید در این کسب و کار انجام دهید؟" فکر می‌کنم از جواب‌هایی که می‌شنوید شگفت‌زده خواهید شد.

انسان‌ها ایده‌ها و رویاهای بزرگی در وجود خود دارند؛ تنها کافی است که متوقف شوند و در حالی که در فضای پذیرنده‌ای قرار دارند این سوال را از خود بپرسند.

برای مشاهده قسمت دوم اینجا کلیک کنید

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 14:23:45
دسته بندی ها