با این نکات لوگویی ماندگار و تاثیر گذار برای استارتاپ خود طراحی کنید

22 خرداد 1396 - 8:00
بازاریابی اینترنتی - با این نکات لوگویی ماندگار و تاثیر گذار برای استارتاپ خود طراحی کنید
با این نکات لوگویی ماندگار و تاثیر گذار برای استارتاپ خود طراحی کنید
امتیاز مطلب: 97%

اگر می‌خواهید استارتاپ جدیدی راه‌اندازی کنید و به موفقیت برسید، باید برای بازاریابی برند خود وقت بگذارید. برای این منظور نیاز به نام و لوگوی مناسبی دارید؛ لوگویی که به خوبی طراحی شود و بتواند روی مشتریان تأثیر بگذارد. پس با داشتن طراحی مناسب لوگو می‌توانید مسیر دست‌یابی به موفقیت را برای خود هموارتر کنید. با یوکن همراه باشید.

امروزه راه اندازی و ساخت وب‌سایت بسیار آسان شده، اما برای وب‌سایت خود نیازمند لوگو هستید. تحقیقات حاکی از آن است لوگوهایی که طراحی مناسبی دارند تا 13 درصد بیشتر سبب جلب توجه مشتریان می‌شوند؛ تا 7 درصد آن‌ها را علاقه‌مند به یک برند کرده و تا 6 درصد احتمال می‌رود کسب و کار شما به عنوان یک برند خاص به دیگران معرفی شود. گاهی نیاز است طراحی لوگو را به شرکت‌های فعال در این حوزه واگذار کنید، اما باید به دنبال لوگوی مناسبی باشید تا رابطه‌ی خوبی میان شرکت شما و مشتریانتان برقرار شود. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند لوگوی فوق‌العاده و ماندگاری را طراحی کنید.

لوگو را قدرتمند و البته متعادل طراحی کنید

لوگوهایی که ظاهر قدرتمند و متعادلی دارند تأثیر بسیار فوق‌العاده‌ای روی مشتریان خواهند داشت. لوگو می‌تواند همانند IBM تنها از حروف تشکیل شود، یا همانند لوگوی نایک گرافیکی باشد و یا در طراحی آن از ترکیب هر دو استفاده شود. در هر صورت لوگو باید نمایی از کسب‌وکار شما، روحیه و شخصیت آن باشد. پس باید در هنگام طراحی لوگو همواره مشتریان و محصولات خود را مد نظر داشته باشید. لوگوهای قوی و متعادل جلوه‌ی بیشتری در مقابل چشمان مشتری دارد و در مکان‌های شلوغ تأثیر ماندگاری روی آن‌ها خواهد داشت.

لوگو باید همواره ساده و روان باشد

چاپ و نوشتن یک لوگوی پیچیده مشکل است و ممکن است شما و مشتریانتان را دچار مشکل کند. بیشتر شرکت‌های بزرگ چون اپل، گوگل، فیس بوک و ... لوگوی ساده دارند، به طوری که اگر لوگوی آن‌ها خوب چاپ نشود یا سیاه‌ وسفید هم باشد به درستی توسط مشتریان شناخته می‌شود.

لوگو با مفهوم و به یاد ماندنی باشد

حتماً نباید لوگو تعریفی از کسب‌وکارتان باشد، مثلاً شرکت‌های تولیدکننده خودرو در لوگوی خود از عکس یا علامت ماشین استفاده نمی‌کنند. شاید بخواهید در طراحی لوگوی خود از آیکون‌ها استفاده کنید، برای این منظور باید لوگو به گونه‌ای باشد که بدون نوشتن نام شرکت نیز با مشتریان ارتباط برقرار کند. برای مثال لوگوی نایک الهام گرفته از بال الهه‌ی موفقیت یونان با نام نایک است و معرف سرعت، دقت و قهرمانی است. اگر به لوگوی کمپانی آمازون توجه کنید، یک فلش از حرف a به z کشیده شده که نشان می‌دهد در این خرده‌فروشی آنلاین هر چیزی که بخواهید پیدا می‌شود.

لوگوی انتخابی رنگ‌بندی و ظاهر خوبی داشته باشد

باید لوگو را به گونه‌ای طراحی کنید که از فاصله چند متری تا چند کیلومتری به خوبی قابل تشخیص باشد. شاید بخواهید کسب‌وکار خود را در مجله، بروشور، روزنامه و ... تبلیغ کنید، در این صورت طراحی لوگو طوری باشد که در مقابل چشم مشتری بدرخشد و نمای زیبایی داشته باشد. لوگوی مناسب زیبایی منحصربه‌فردی با رنگ‌های مختلف دارد و در هر پیش‌زمینه‌ای زیبا و مناسب است.

در طراحی لوگو از رنگ‌های مناسب استفاده شود

باید در طراحی لوگو به روانشناسی رنگ‌ها توجه داشته باشد. مثلاً رنگ‌بندی لوگو سبب حواس پرتی مشتری و برهم ریختن تمرکز او می‌شود یا احساس قدرت را به مخاطب القا می‌کند. برای مثال رنگ آبی نشان از اعتماد و وفاداری دارد، به همین خاطر است که از این رنگ بیشتر در لوگوی سیستم‌های بانکی و مالی استفاده می‌شود.

باید در طراحی لوگو از رنگ‌هایی استفاده کنید که جلوه‌ی بیشتری روی پیش‌زمینه‌ی سفید و سیاه دارد، چرا که بیشتر لوگوها روی کاغذهای سفید و مشکی چاپ می‌شوند.

توصیه می‌کنیم در لوگوی خود از بیشتر از سه رنگ استفاده نکنید زیرا این کار سبب افزایش قیمت تولید محصولات می‌شود. باید لوگوی شما به دور از پیچیدگی باشد، مثلاً لوگوهای شیب دار ظاهر بهتری دارند اما در نظر بگیرید شاید بخواهید لوگوی خود را برای تبلیغ کسب‌وکار روی سربرگ یا کارت ویزیت چاپ کنید. گاهی نیاز است در طراحی لوگو به تفاوت‌های فرهنگی هم توجه کنیم، زیرا گاهی برخی شکل‌ها در فرهنگ‌های مختلف معانی متفاوتی دارند.

توجه کنید لوگو با گذشت زمان ارزش خود را از دست ندهد

شاید بخواهید در طراحی لوگوی خود از ترندها و شکل‌های موقتی استفاده کنید که در طی زمان محبوبیت خود را از دست می‌دهند. باید توجه داشته باشید لوگو وابسته به زمان نباشد، زیرا هر چه وابستگی کمتری میان لوگو و زمان باشد بهتر در ذهن مشتریان و مردم باقی می‌ماند.

لوگوی هر کسب‌وکاری خاص باشد

امروزه طراحان لوگو به فونت‌ها و رنگ‌های مختلف دسترسی دارند، پس می‌توانند با حوصله و صرف زمان کافی از ترکیب فونت‌ها و میلیون‌ها رنگ مختلف استفاده کنند. لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که در بین لوگوهای موجود خاص باشد. پس هیچ‌وقت از لوگوهای معروف و شناخته شده در طراحی لوگوی خود استفاده نکنید زیرا با این کار اعتماد مشتریان به برند از دست می‌رود.

لوگو باید تایپوگرافی خوبی داشته باشد

حروف چینی یا در اصطلاح تایپوگرافی در طراحی لوگو بسیار اهمیت دارد. شاید خواندن برخی فونت‌های انگلیسی مشکل باشد اما لوگوی انگلیسی با قدرت و زیبایی فوق‌العاده‌ای خودنمایی می‌کنند. توصیه می‌کنیم از فونت‌های San-serif استفاده کنید که جذابیت بالایی دارد. البته برای استفاده از تایپوگرافیکی باید مهارت کافی داشته باشید و از فونت‌هایی استفاده کنید که حس خوبی به مشتریان آن برند دهد.

لوگو باید مرتبط با معنی برند باشد

نمی‌توان گفت برندهای معروف به واسطه‌ی لوگوها به شهرت رسیده‌اند، اما لازم است بدانید لوگوها به خاطر پیامی که به مشتری و مخاطبان خود می‌دهند مورد توجه قرار می‌گیرند. پس باید در طراحی لوگو در نظر بگیرید که لوگو معنی برندتان را داشته باشد. گاهی نیاز است در طراحی لوگو نظر اطرافیان خود را بپرسید زیرا گاهی بقیه نکاتی را متذکر می‌شوند که تاکنون به ذهن شما نرسیده است. خیلی از کسب‌وکارهای موفق برای شهرت خود تبلیغات میلیون دلاری کرده‌اند تا به محبوبیت جهانی برسند.

طراحی لوگو به صورت وکتور باشد

شاید بخواهید لوگو را خودتان طراحی کنید یا آن را به یک شرکت حرفه‌ای فعال در این حوزه بسپارید، در هر صورت باید توجه کنید لوگوی تان به صورت وکتور طراحی شود. این طراحی توسط فتوشاپ یا ایلاستریتور و از طریق بردار و اشکال ریاضی انجام می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا در آینده بتوانید در ابعاد و مدل طراحی خود تغییراتی اعمال کنید.

 

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-06-12 10:28:00
دسته بندی ها