معرفی کتاب‌هایی برای پیشرفت

12 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - معرفی کتاب‌هایی برای پیشرفت
معرفی کتاب‌هایی برای پیشرفت
امتیاز مطلب: 96%

لیست ماهانه معرفی کتاب مجله‌ی موفقیت شامل بهترین کتاب‌ها در کسب و کار، پیشرفت و موفقیت شخصی هستند. برای آشنایی با بهترین کتاب‌های پیشرفت در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. کد انگیزه از کریستی هدجز

چگونگی انرژی گرفتن روزانه بهترین مدیران

استاد کریستی هدجز می‌گوید: همان‌طور که هر کودکی می‌تواند در آینده رئیس‌جمهور بشود هر کارمند، مدیر و یا مدیرعامل نیز می‌تواند انگیزهای برای دیگران شود. رفتار‌هایی که یک شنونده فعال و سخنور انگیزشی را می‌سازد و مردم می‌خواهند آن‌ها را دنبال کنند یک استعداد ذاتی نیست بلکه از طریق یادگیری به دست می‌آید‌.

هدجز ادعا می‌کند رهبری انگیزشی از طریق تکرار مداوم چندین رفتار حاصل می‌شود: توجه کامل در هر گفت‌وگو، سخن گفتن موثق و معتبر، نشان دادن انرژی و احساساتی که مخصوص هر شرایط است و کمک به دیگران در یافتن مفهوم جایگاه خود در فضای بزرگ. هدجز عقاید رایج در رهبری اجرایی را رد می‌کند. او می‌گوید ارتباط واقعی و صادقانه است که سبب می‌شود مردم عمل کنند‌. با این پیام، هدجز یک کتاب رهبری استثنایی را ارائه می‌دهد.

2. نمی‌توانم این را از خودم دربیاورم از کوین هارت

درس‌های زندگی

در سال 2016 کوین هارت لقب پردرآمدترین کمدین جهان کسب کرد و توانست دهه‌ی طولانی جری سین‌فیلد را به پایان برساند. این هنرمند کمدین با جسه‌ی کوچک 87.5 میلیون دلار را به ‌دست آورده و سین‌فیلد را با درآمد 44.5 میلیون دلار به مقام دوم منتقل کرده ‌است. او توانست این کار را با به معنای واقعی کلمه سخت کوش‌ترین مرد بودن در صنعت نمایش به انجام برساند. انجام 100 برنامه‌ به صورت انفرادی (که هر کدام 1 میلیون دلار و یا بیشتر فروش داشته است)، نقش‌آفرینی در دو فیلم (هوش مرکزی و زندگی مخفی حیوانات خانگی) و فعالیت در تبلیغاتی مانند Hyundai ، Foot Locker و H&M از نمونه فعالیت‌های اوست.

او همیشه پولدار نبوده است. او در فیلادلفیا شمالی بزرگ شده، پسر مادری‌ست که او را کتک می‌زد و پدری که معتاد بود. تلاش‌های اولیه‌ی او برای اجرای برنامه‌ی کمدی در عین حال کار کردن به عنوان فروشنده کفش زیاد موفق نبودند؛ اما او تسلیم نشد. به تدریج شخصیت‌های کمدی موفقی را ایجاد کرد. هارت حس شوخ‌طبعی و ترحم را به صورت زیبایی در داستان‌های شکست و پیروزی‌های خود ترکیب می‌کند و هر نکته آموزنده‌ای را که در هر مرحله از زندگی خود فرا گرفته است را باز‌گو می‌کند.

3. شجاع‌ترین تو از آدام‌ کرک اسمیت

پنج مرحله برای مقابله با بزرگترین ترس خود، پیدا کردن شور و اشتیاق و ایجاد زندگی خارق‌العاده

انسان‌های معتاد به الکل مراکز جلسات ناشناس دارند، افراد عصبی جلسات درمانی روانشناسی دارند؛ پس اما اگر یک فرد معمولی و نرمال باشید که در مرحله‌ای از زندگی گیر کرده‌اید چه؟ مربی زندگی آدام کرک اسمیت برای شما یک برنامه ابداع کرده است. او با بهر‌ه‌گیری از لحن انگیزشی، خوانندگان را توسط پنج گام "پروسه‌ی شجاعت" راهنمایی می‌کند‌. این مرحله‌ها شامل خشنودی، الهام‌بخشی، ترس، عشق و شجاعت هستند. کتاب شجاع‌ترین تو مشکلات را حل نمی‌کند بلکه خوانندگان را با ابزاری مجهز می‌کند تا  بتوانند خود مشکلات را حل کنند.

اسمیت نشان می‌دهد چگونه می‌توان اهداف و شور و اشتیاق را زمانی که دلسردی بودند شناسایی کرد همچنین در عین حال شناسایی منابع ترس را نیز نشان می‌دهد. این منابع ترس شامل ترس از طرد شدن، قضاوت، عدم کفایت، تنهایی و یا از دست دادن کنترل هستند. زمانی که پروسه‌ی شجاعت اسمیت به خوبی فرا گرفته شد. تا زمانی که برنامه‌ به طور دقیق انجام شود، این‌ ترس‌ها دیگر مانع نمی‌شوند. به جای ترسیدن قبل از رو به رو شدن با چالش‌ها، کسانی که از اصول اسمیت استفاده می‌کنند می‌توانند در هر موقعیتی با اعتماد به نفس کامل عمل کنند.

 

4. تحمل سختی‌ از جوآن کاسیاتوره

عشق از دست‌دادن کسی و راه دل‌خراش غم و اندوه

غم و اندوه بخش ثابتی از زندگی انسان است. به همین دلیل هیچ پایانی برای این موضوع مثل شعر "یک هنر" از الیزابت بیشاپ یا رمان جدید "لینکلن در باردو" از جورج ساندرز وجود ندارد. جوآن کاسیاتوره، یک کشیش بودایی، تسلی ادبی را با تحلیلی علمی‌تر تکمیل می‌کند. به گفته او غم و اندوه آن روی سکه  عشق هستند. در 52 فصل کوتاه نویسنده اینکه چگونه غم و اندوه می‌توانند ابزاری برای تحول و بهبود باشند را به خواننده نشان می‌دهد.

 

5. شهامت مهربان بودن از لیزی ولاسکوئز و کارتین آوریل موریس

چگونه تغییر دنیای ما توسط همدردی فوق‌العاده

اگر کسی مرجع همدلی و همدردی باشد او کسی جز لیزی ولاسکوئز نیست. او با یک اختلال ژنتیکی نادر متولد شده و در سن 17سالگی متوجه شد که عکس او به عنوان "زشت‌ترین زن جهان" شناخته شده ‌است. به جای واکنش خشمگینانه یا حس ترحم به خود او برای قربانیان ایستاد و خود را در یوتیوب مشهور کرد و تبدیل به یک سخنران انگیزشی مشهور شد. ولاسکوئز می‌گوید حس همدردی برای دیگران با پذیرش خود آغاز می‌شود. در این کتاب خردمندانه، او چگونگی همدردی و پذیرش خود را به ما نشان می‌دهد.

6.  اوج عملکرد از برد استولبرگ و استیو مگنِس

بالابردن عملکرد، جلوگیری از فرسودگی شغلی و رشد با علوم جدید موفقیت

آیا موفقیت یک علم است؟ آخرین تحقیقات و همچنین شواهد نشان می‌دهند که درواقع موفقیت یک علم است. برد استولبرگ، یک روزنامه‌نگار سلامت و استیو مگنِس، یک دانشمند عملکرد انسانی و مربی دو میدانی المپیک، به تمام ورزش‌ها و رشته‌ها نگاهی می‌اندازند تا ویژگی‌های مشترک در کمک به عملکرد را در آن‌ها پیدا کنند. آن‌ها بهترین راه برای تغییر نوع تلاش‌ و استراحت، چگونگی تحریک ذهن و بدن و قدرت انگیزشی در حس تکمیل هدف را نشان می‌دهند.

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 15:07:52
دسته بندی ها