اپرا وینفری برای کارآفرینان چه توصیه هایی دارد؟

16 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - اپرا وینفری برای کارآفرینان چه توصیه هایی دارد؟
اپرا وینفری برای کارآفرینان چه توصیه هایی دارد؟
امتیاز مطلب: 92%

اپرا وینفری با برنامه ی تلویزیونی ای که به راه انداخته، توانسته محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کند. این برنامه تلویزیونی در 25 فصل ارائه شد، جایگاه خود را میان قلب مردم پیدا کرد. او مصاحبه های تلویزیونی بسیار صمیمانه ای با افراد مشهور ترتیب می داد و موفقیتش را مدیون عادت های خوبش می داند. در این مقاله، چند نمونه از عادات خوب او آورده شده است که به تفصیل آن ها می پردازیم. با یوکن همراه باشید:

سرمایه گذاری روی خود

اپرا هیچ گاه از خود سازی خودش دست نکشید، حتی زمانی که بازنشسته شد. او به این موضوع اعتقاد داشت که با خود سازی، میتوان آینده ای پرسود را تضمین کرد.

مسئولیت پذیری

زمانی رسیده بود که امتیاز شبکه ی اپرا کم شد و رسانه ها در مورد آن جنجال به پا کردند، تمام کارمندان اپرا تصور می کردند او از استراتژی های مخصوصی استفاده می کند تا بتواند با کمک آن ها اذهان عمومی را فریب دهد. اما او روی صحنه رفت و به همه اعلام کرد:

مالک این شبکه من هستم و آن را درست خواهم کرد.

این یعنی شما باید حس مسئولیت پذیری داشته باشید.

گستره دایره اطلاعات اجتماعی

اپرا در محیطی زندگی می کرد که در آن مردمی متفاوت از همه جای دنیا بودند. او توانست با مطالعه کردن در مورد فرهنگ آن ها و برقراری ارتباط با مردم، اطلاعات زیادی از مدل زندگی کردن آن ها، فرصت های شغلی که اکنون وجود دارد، نحوه ی حل کردن مشکلات توسط آن ها و خیلی موارد دیگر به دست آورد که باعث شد در کسب و کارش موثر واقع شود. او دنیا را از نگاه آن ها می دید و نوع نگاه کردن آن ها به دنیا توانست درس های زیادی به اپرا بدهد.

تقویت نقاط قوت و مرتفع کردن نقاط ضعف

برخی از افراد تصور می کنند که اشخاصی که بسیار موفق هستند، در تمام زمینه ها عالی هستند، در حالی که اینطور نیست. این اشخاص در یکی دو تا از ویژگی های خودشان عالی هستند و آینده ی خودشان را بر مبنای آن ها بنا کرده اند. در واقع هیچ شخصی عالی نیست. نقاط ضعفی که دارید را پیدا کنید و از آن ها درس بگیرید، در مقابل می توانید نقاط قوت تان را کشف کنید و آن ها را به بهترین شکل تقویت کنید.

ریسک پذیری

هر کارآفرین به خوبی می داند که بدون ریسک کردن، پاداشی هم وجود نخواهد داشت. اپرا حتی بعد از موفقیت بزرگی که از برنامه اش بدست آورد، باز هم حاضر نشد که روی نام و اعتبارش بر پروژه های بزرگ ریسک نکند. البته این حرف به این معنی نیست که شما می توانید دست به هر کاری بزنید. اما اگر ریسک های قابل تخمیت را قبول نکنید، هیچ پیشرفتی نخواهید داشت.

تقویت مهارت سخنرانی کردن

اگر تا کنون شاهد برنامه ی اپرا بوده باشید متوجه ارتباطات احساسی ای که با مهمان های برنامه اش برقرار می کند، شده اید. مهارت سخنرانی کردن به شما کمک می کند تا ارتباط کلامی مناسب با همکاران و اطرافیانی که دارید، ایجاد کنید.

به خود خندیدن

در مصاحبه هایی که اپرا دارد، چیزی کمتر از هر دو دقیقه با خندیدن او مواجه می شوید. گاهی اوقات به یک موضوع می خندد، و گاهی اوقات به اشتباهاتی که در کلامش پدیدار می شود. همه اشتباه می کنند؛ نباید با جدی گرفتن این اشتباه های لفظی یا کوچک، ناراحت شوید. تا موقعی که نتوانید این اشتباه ها را در خود نادیده بگیرید، از اشتباهات دیگران هم نمی توانید گذر کنید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-21 02:30:01
دسته بندی ها