چهار استراتژی برای مدیریت زمان که شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند

18 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت زمان - چهار استراتژی برای مدیریت زمان که شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند
چهار استراتژی برای مدیریت زمان که شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند
امتیاز مطلب: 97%

خیلی از افراد آرمان‌ها و رویاهای خود را دنبال نمی‌کنند و زندگی خود را در مسیری قرار می‌دهند که سرنوشت برایشان تعیین می‌کند. اما اگر اهداف باارزشی دارید، باید با تمام توان در مسیر دست‌یابی به آن‌ها قدم بردارید و با دوری از کارهای غیرضروری، وقت بیشتری برای گام برداشتن در مسیر موفقیت به دست آورید. با یوکن همراه باشید.

جویس برادرز، روانشناس مشهور آمریکایی، چند تکنیک مدیریت زمان را معرفی کرده تا بهره وری بیشتری برای دستیابی به اهداف داشت.

خیلی روی مسائل فرعی وقت نگذارید

ممکن است در طول روز هزاران فکر به سراغتان بیاید که تنها ذهنتان را مشغول می‌کند و وقتی حواس خود را روی آن‌ها بگذارید، تنها زمانتان از دست می‌رود. می‌توان جلوی خیلی از رخدادهای روزمره را گرفت و نباید اجازه دهید مسائل کم اهمیت برایتان خیلی بزرگ جلوه کند. وقتی می‌توانید در مسیر رسیدن به اهداف قدم بردارید و موفق شوید که وقت خود را به انجام مهم‌ترین کارها اختصاص دهید.

تونی رابینز می‌گوید خیلی از افراد نمی‌توانند به خواسته‌های خود برسند، به دلیل این که روی مسائل تمرکز کافی ندارند. گاهی به قدری در فرعیات زندگی غرق می‌شویم که فرصتی برای رسیدگی به مسائل مهم نداریم. گاهی از همان اول صبح به دنبال انجام یک کار بی‌اهمیت می‌روید و بعد متوجه می‌شوید تمام روزتان از دست رفته است. البته ممکن است یک کار جزئی، مسئولیت‌های دیگری را دنبال خود بیاورد.

اجباری روی انجام کارهای غیرضروری نیست

گاهی انجام کارهای کوچک و غیرضروری سبب می‌شود ذهنتان کمی آرام گیرد و بفهمید توانایی‌تان در چه حد است؛ اما نباید اجازه دهید کارهای ساده و بی‌اهمیت، مانع شما برای اقدامات بزرگ شوند. برخی افراد به تمام درخواست‌های دیگران پاسخ مثبت می‌دهند و به همین دلیل به دنبال کارهای غیرضروری می‌روند. باید مهارت "نه" گفتن را بیاموزید و خیلی به دنبال کارهای متفرقه نروید، بلکه با آرامش روی مسائل مهم زندگی خود تمرکز کنید.

مسائل کوچک و بی‌اهمیت را برای خود بزرگ نکنید

تمام کارهایی که باید انجام دهید را اولویت‌بندی کنید و برای انجام هر یک، وقت کافی به خود بدهید. گاهی تصمیم می‌گیریم به طور هم‌زمان کارهای زیادی را انجام دهیم، اما تنها در انجام مسئولیت‌ها سردرگم می‌شوید و در هیچ یک هم به موفقیت و پیشرفت نمی‌رسیم. وقتی می‌خواهید برای امروزتان برنامه‌ریزی کنید، زمان بیشتری از آنچه نیاز است به اولویت‌های اول خود اختصاص دهید تا به پیشرفت قابل‌توجهی دست یابید.

از خود و توانایی‌هایتان رضایت داشته باشید

وقتی راضی و سپاسگزار باشید، انگیزه و انرژی بیشتری برای انجام مسئولیت‌های روزانه خواهید داشت. برخی احساسات منفی مانند نارضایتی، یاس و ناامیدی می‌توانند مانع دست‌یابی شما به اهداف و آرزوهایتان شوند. انسان‌ها همواره به دستاوردهای خود راضی نیستند و همیشه می‌خواهند چیزهای بیشتری داشته باشند، البته وقتی هم به نتایج بیشتری می‌رسند، فکر می‌کنند کافی نبوده است.

باید طرز تفکر خود را عوض کنید. اگر از دست‌یابی به اهدافتان احساس رضایت و خشنودی ندارید و دستاوردهایتان به شما رضایت خاطر نمی‌دهند، لازم است که الگوهای ذهنی خود را تغییر دهید.

لس براون در این باره می‌گوید: "گورستان جایی است که آمال و آرزوهای زیادی را در خود جای داده که هیچ‌وقت برآورده نشده‌اند. پس کتاب‌های نانوشته، ترانه‌های خوانده‌نشده، اختراعات ثبت‌نشده، همگی در زمین دفن شده‌اند."

برای دست‌یابی به خواسته‌ها باید بدانید چه چیزی در زندگی ارزش وقت و انرژی‌تان را دارد. وقتی بتوانید مدیریت زمان را به دست بگیرید و این عادت را در امور روزانه خود وارد کنید، قطعاً به اهداف خود خواهید رسید.

منبع : INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-05 11:35:34
دسته بندی ها