چطور می‌توانیم با داشتن درآمد متوسط، ثروتمند شویم؟

8 تیر 1399 - 6:00
کار آفرینی - چطور می‌توانیم با داشتن درآمد متوسط، ثروتمند شویم؟
چطور می‌توانیم با داشتن درآمد متوسط، ثروتمند شویم؟
امتیاز مطلب: 97%

هر فردی تصور می‌کند برای ثروتمند شدن باید شغل خوب با درآمد بالا داشت؛ اما باید بدانید شرط اصلی پولدارشدن، حقوق بالا نیست. بلکه می‌توانید با برنامه‌ریزی درست، بهترین بهره را از پول خود ببرید و ثروتمند شوید. با یوکن همراه باشید.

تصور بیشتر افراد از پولدار بودن این است که هر کاری دلشان بخواهد انجام دهند و ولخرجی‌های زیادی داشته باشند. معمولاً فردی پولدار و مرفه هستیم وقتی سوار بر ماشین گران قیمت ‌شویم و مهمانی‌های مجلل برگزار ‌کنیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید با یک درآمد متوسط هم می‌توان این کارها را انجام داد. شما اکنون چه برنامه‌ای برای خرج کردن درآمد فعلی خود دارید؟ آیا اعتقادی به پس‌انداز کردن دارید؟ برای آینده خود سرمایه گذاری می‌کنید؟

برای پولدار شدن باید روی ارتباط خود با دیگر افراد جامعه نیز وقت بگذارید. در ادامه 4 عادت مؤثر را بیان می‌کنیم که می‌تواند شما را به موفقیت و استقلال مالی برساند. در واقع همین عادت‌هاست که سبب ایجاد تفاوت میان زندگی افراد معمولی و پولدارها می‌شود.

از راه‌های مختلفی به کسب درآمد بپردازید

با تکیه بر یک منبع درآمد نمی‌توانید به موفقیت مالی برسید. اگر شغل خود را از دست بدهید، مجبور خواهید شد از پس‌اندازتان استفاده کنید تا شغل دیگری پیدا کنید، اما وقتی این زمان طول بکشد چاره‌ای جز قرض گرفتن از دوستان خود نخواهید داشت؛ اما افراد پولدار معمولاً چند منبع مختلف برای کسب درآمد دارند؛ پس آن‌ها می‌توانند در شرایط عادی به قدر کافی پول پس‌انداز کنند و اگر یکی از شغل‌هایشان را از دست بدهند خیالشان راحت است که منبع درآمد دیگری دارند و به پس‌اندازها نیز دست نخواهند زد.

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش درآمد خود پول‌هایتان را برای گرفتن بهره بانکی در بانک بگذارید یا خریدوفروش سهام داشته باشید. می‌توانید از طریق انجام دادن کار موردعلاقه‌تان برای خود درآمد داشته باشید، در این زمینه آزادکاری بسیار خوب است تا از مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید بهره ببرید و منبع درآمد دیگری برای خود ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید وب سایتی را به صورت دورکاری طراحی کنید؟ یا به‌صورت خصوصی یوگا آموزش دهید؟ وقتی این کارها را در زمان استراحت و بیکاری خود انجام دهید، هم به درآمد بیشتری دست خواهید یافت و هم از انجام کار موردعلاقه‌تان لذت می‌برید.

وقتی یک شغل جانبی پیدا می‌کنید که از انجام آن کار لذت ببرید. حالا وقتی پول‌هایتان روی‌هم جمع می‌شود که بتوانید میان کارهای جانبی و شغل اصلی خود ارتباط برقرار کنید. پس هم از انجام کارهای خود لذت می‌برید و هم یک گام به ثروتمند شدن نزدیک‌تر خواهید شد.

در خرج کردن زیاده‌روی نکنید

برای ثروتمند شدن باید درست خرج کردن را یاد بگیرید. افراد پولدار و میلیونر به خوبی بر این مسئله واقف‌اند که کم خرج کردن به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در حوزه‌ی موردنظرشان سرمایه‌گذاری کنند یا به یک خیریه کمک برسانند.

جیم ران، کارآفرین موفق، برای خرج کردن، پس‌انداز کردن، سرمایه‌گذاری و کمک کردن از قانون 30/70 استفاده می‌کند. او می‌گوید 70 درصد درآمد خود را در کارهای مهم و ضروری خرج کنید و 30 درصد را به 3 قسمت 10 درصدی تقسیم کرده و به سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و کمک کردن به دیگران اختصاص دهید. این کار به شما امکان می‌دهد تا روی درآمد خود کنترل بهتری داشته باشید. باید کم‌خرج باشید، یعنی کمتر به رستوران‌های گران‌قیمت بروید، هدایای غیرضروری نخرید و یا از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید.

در دخل‌وخرج و پس‌انداز کردن میان افراد پولدار و افراد فقیر تفاوت وجود دارد. به گفته‌ی ران، افراد فقیر ابتدا پول‌های خود را خرج می‌کنند و مابقی آن را پس‌انداز می‌کنند؛ اما افراد ثروتمند ابتدا سهم لازم را پس‌انداز کرده و مابقی آن را خرج می‌کنند. پس برای پولدار شدن باید قبل از این‌که محصولی بخرید، از خودتان بپرسید آیا واقعاً به این محصول نیاز دارم یا تنها دلم می‌خواهد آن را داشته باشم؟

یک برنامه‌ی مناسب برای سرمایه‌گذاری داشته باشید

افراد پولدار به خوبی می‌دانند برای زیاد کردن پول‌هایشان نیاز است یک نقشه‌ی سرمایه‌گذاری داشته باشند. این نقشه باید متشکل از پرداخت منظم به حساب بودجه‌ی مشترک، حساب تجاری و حساب بازنشستگی باشد. برای ثروتمند شدن و زیاد کردن میزان دارایی خود نیاز به سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند و بزرگ دارید. پس می‌توانید روی یک کسب‌وکار، بازاریابی، فروش محصولات جدید یا یک شرکت و استارتاپ سرمایه‌گذاری کنید. البته قبل از این که اقدامی انجام دهید، ریسک کار را در نظر بگیرید و با دانش کامل دست به سرمایه‌گذاری بزنید. ابتدا اطلاعات خود را در حوزه امور مالی افزایش دهید و با دیگران دراین‌باره حرف بزنید. باید سرمایه‌گذاری خود را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهید و به اطلاعات لازم دست یابید.

علاوه بر سرمایه‌گذاری، باید 10 درصد از حقوق روزانه خود را به پس‌انداز اختصاص دهید. حتی می‌توانید از کارفرمای خود بخواهید تا این مبلغ را به حساب دیگری بریزد. پس‌اندازهای خود را راحت خرج نکنید، بلکه آن را برای روزهای سخت زندگی و حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی کنار بگذارید. پس‌انداز کردن کمک می‌کند وقتی به پول نیاز دارید دست به حساب سرمایه‌گذاری خودتان نزنید.

به افراد نیازمند پول دهید

شاید خیلی برایتان سخت باشد به کس دیگری پول قرض دهید، اما باید بدانید این کار به‌قدر سرمایه‌گذاری برای ثروتمند شدن مهم است. وقتی به کسانی که نیاز به پول دارند قرض دهید، با افراد بیشتری ارتباط برقرار خواهید کرد و این می‌تواند به موفقیت مالی شما کمک کند.

وقتی به دیگران کمک کنید برای انجام این کار احساس خوشحالی و مفید بودن خواهید داشت. برای ثروتمند شدن تنها نباید پول‌ها را در یک حساب بانکی جمع کنید، بلکه باید کاری انجام دهید که برای تمام جامعه مفید باشد.

افرادی که این کار را انجام می‌دهند باور دارند همان احساس خوبی که به دیگران منتقل می‌کنند، در آخر به زندگی خودشان برمی‌گردد و در زندگی احساس شادی و رضایت خواهند داشت.

 

منبع : entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-27 14:46:40
دسته بندی ها