با گفتن این جملات موفقیت را از خود دور می‌کنید

1 مهر 1399 - 6:10
انگیزشی - با گفتن این جملات موفقیت را از خود دور می‌کنید
با گفتن این جملات موفقیت را از خود دور می‌کنید
امتیاز مطلب: 96%

هیچ کسی به اندازه‌ی خود شما نمی‌تواند باعث موفقیت یا شکست تان شود. پس تنها کسی که مانع موفقیت شما می‌شود خودتان هستید. هر فردی ظرفیت لازم برای موفقیت را دارد، تنها باید از به زبان آوردن برخی عبارت‌ها جلوگیری کنید تا مسیر دستیابی به اهداف برایتان هموارتر شود. با یوکن همراه باشید.

اولین گام برای رسیدن به موفقیت این است که به خودتان دروغ‌هایی نگویید تا برداشتن قدم بعدی سخت‌تر شود. 4 عبارت دروغ و بازدارنده وجود دارد که افراد ناامید همواره آن را تکرار می‌کنند؛ همین 4 دروغ است که مانع دست‌یابی به موفقیت می‌شود.

برای موفق شدن حتماً باید به دانشگاه بروید

وقتی نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارید که بخواهید در اداره‌ای مشغول به کار شوید. اگر قصد دارید ایده‌ی یا محصول جدیدی را ارائه دهید و کارآفرین شوید، هیچ نیازی به دانشگاه رفتن نخواهید داشت. برای داشتن چنین شغلی حتی برای آموزش نیز نیازمند تحصیلات دانشگاهی نخواهید بود.

مارک زاکربرگ مؤسس فیس‌بوک است که توانست بدون تحصیلات دانشگاهی به موفقیت برسد. خیلی از کارآفرینان را می‌شناسیم که بدون داشتن مدرک دانشگاهی یا قبل از فارغ‌التحصیلی توانسته‌اند ایده‌های خود را اجرایی کند و به موفقیت برسند، پس لزوماً برای دست‌یابی به موفقیت و کسب ثروت نیاز به تحصیلات دانشگاهی نخواهید داشت.

من وقت کافی برای انجام کارها را ندارم

این دروغ بزرگی است که از زبان خیلی از افراد شنیده می‌شود. گاهی وقت برای وب گردی، بازی‌های رایانه ای و چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی داریم، اما زمانی برای مطالعه و راه‌اندازی استارتاپ جدید نداریم، پس این مسئله نشان می‌دهد بلد نیسیتم از وقت خود به درستی استفاده کنیم.

خیلی از افراد با بهانه آوردن از پیشرفت باز می‌مانند که تنها دلیل آن تنبلی است. باید در مسیر دست‌یابی به هدف خود گام بردارید، شاید در هرروز پیشرفت ناچیزی داشته باشید اما مطمئن باشید در آینده به هدف خود خواهید رسید. برای دست‌یابی به خواسته‌هایتان کافی است به تنبلی و بهانه‌تراشی‌ها "نه" بگویید و کمی به خودتان سخت بگیرید.

من دیگر فرصتی برای رسیدن به رویاهایم ندارم

تا وقتی که فکرتان کار می‌کند و روی زمین راه می‌روید فرصت برای موفق شدن هست. هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست. نباید رویاهای خود را فراموش کنید بلکه برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. گاهی برخی افراد می‌گویند بیش از 30 سال دارم پس وقتی برای دست‌یابی به خواسته‌هایم نیست. این طرز فکر اشتباه است، پس همواره باید به دنبال رویاهای خود باشید.

شروع مسیر برایم سخت است

شاید شروع کردن هر کاری سخت باشد اما این شما هستید که باید از خودتان تلاش و رغبت نشان دهید. هر کاری که می‌خواهید شروع کنید از تجربیات افراد دیگر در این مسیر استفاده کنید زیرا تجربه‌های ارزشمند آن‌ها کمک زیادی به شما می‌کند. شاید این قدم اولی باشد که باید برای رسیدن به موفقیت بردارید.

درست است که برداشتن اولین قدم سخت است اما غیرممکن نیست. مطمئن باشید بعد از برداشتن آن، گام‌های بعدی سریع‌تر و آسان‌تر پیش می‌رود.

خیلی از افراد به دلایل بی ارزش از اهداف خود دوری می‌کنند. وقتی هنوز زنده‌اید پس شانس موفق شدن را دارید. شاید نیاز به صرف زمان بیشتری داشته باشید، اما نباید هیچ‌وقت اجازه دهید چیزی مانعتان شود تا از دست‌یابی به آرزوها و رویاهای خود باز بمانید.

 

منبع : Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:52:58
دسته بندی ها