تکنیک‌هایی که به افراد موفق کمک می‌کند استرس شان را مهار کنند

15 مهر 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - تکنیک‌هایی که به افراد موفق کمک می‌کند استرس شان را مهار کنند
تکنیک‌هایی که به افراد موفق کمک می‌کند استرس شان را مهار کنند
امتیاز مطلب: 97%

خیلی از کارآفرینان جوان به دلیل استرس بالا نمی‌توانند به موفقیت برسند و این مسئله سبب می‌شود تا استارتاپ آن‌ها در همان ابتدا زمین بخورد. این در حالی است که افراد موفق به خوبی می‌توانند استرس خود را مهار کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم موفق‌ها چطور بر استرس خود غلبه می‌کنند.

خیلی از افراد از شکست واهمه دارند و تصور می‌کنند در صورت شکست، شانسی برای قرارگیری در مسیر موفقیت نخواهند داشت. آن‌ها چون قادر به مهار استرس خود نیستند، در تصمیم گیری‌ها دچار اشتباه شده و بهره وریشان کاهش می‌یابد. در حالی که افراد موفقی چون استیو جابز و ریچارد برانسون در مسیر دست یابی به موفقیت با استرس زیادی رو به رو بوده‌اند، اما توانسته‌اند بر استرس خود غلبه کرده و کسب و کار خود را رشد دهند.

افراد موفق این‌گونه می‌توانند با استرس خود مواجه شوند:

همواره از دیگران تقاضای کمک دارند

ریچارد برانسون در کتاب "راه و رسم ویرجین" می‌گوید قبل از انجام هر کاری نیاز است ایده‌ی خود را با اطرافیان در میان بگذارید. خیلی از کارآفرینان بی‌تجربه از دیگران کمک نمی خواهند و این طور تصور می‌کنند که باید کارهایشان را به تنهایی و بدون مشورت انجام دهند و با این اشتباه بزرگ دچار شکست می‌شوند. باید بدانید به تنهایی قادر به پیش بردن وظایف و مسئولیت‌های خود نخواهید بود. به طور قطع شما در تمام حوزه‌ها تخصص ندارید، پس باید کارهایی که در تخصصتان نیست را به افراد کارشناس بسپارید. وقتی تصمیم می‌گیرید تمام وظایف کاری‌تان را به تنهایی انجام دهید، استرس زیادی به خود وارد خواهید کرد و به درستی نمی‌توانید به کارهایتان سر و سامان دهید.

افراد موفق همیشه برای مسئولیت‌های مختلف از متخصصان همان حوزه کمک می‌گیرند. پس با این کار کسب و کار خود را رونق می‌دهند و مطمئن خواهند شد تمام کارهایشان به خوبی و طبق برنامه انجام می‌شود. پس برای موفقیت در کسب و کارتان باید با چند نفر مشورت کنید و روی کمک آن‌ها حساب کنید. حتی زمانی که به انجام کاری یقین دارید، باز هم مشورت کردن با دیگران تأثیرگذار است. البته باید از افراد کارشناس مشورت بگیرید تا دوباره مجبور نباشید زمانی را صرف درستی یا نادرستی ایده‌های آن‌ها کنید.

تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند

شاید از خودتان بپرسید چرا نیاز است تجربیاتمان را در اختیار دیگران قرار دهیم؟ دلیل اصلی آن دریافت بازخورد از متخصصان درباره تجاربتان است. خیلی جالب است وقتی متوجه شوید با بسیاری از این افراد، تجارب مشترک دارید و مسیر ابتدایی کسب و کارتان بسیار شبیه به هم بوده است. با این راهکار قادر خواهید بود چیزهای جدیدی یاد بگیرید و اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده‌اند را دوباره تکرار نکنید.

خیلی از افراد موفق برای این که بر استرس و فشارهای کاری غلبه کنند، به سراغ وبلاگ نویسی می‌روند. وقتی از استرستان کاسته می‌شود که تجربیات و شکست‌های خود را با دیگران در میان بگذارید و بتوانید از نظر دیگر کارشناسان بهره‌مند شوید. حتی در آینده می‌توانید به تجربیات گذشته خود رجوع کنید و از آن‌ها درس بگیرید. توصیه می‌کنیم هر شب قبل از خواب، تمام اتفاقات روزانه را مورد بررسی قرار دهید و درباره آن بنویسید. در آخر هر ماه، پستی در وبلاگ خود منتشر کنید تا یک ماه کاری خود را ارزیابی کرده و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید. با این کار روی کسب و کار خود نیز تمرکز و تأمل بیشتری خواهید داشت و می‌توانید بهره‌وری‌تان را افزایش دهید.

همواره در پی یادگیری هستند

با هر سن و شغلی که دارید، همواره می‌توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید. در کسب و کار خود نیاز است به دنبال کسب دانش بیشتر باشید. پس اگر می‌خواهید همانند افراد موفق زندگی کنید، همیشه به دنبال یادگیری باشید و هیچ وقت از کسب دانش غافل نشوید.

وقتی به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستید، بهتر با چالش‌ها رو به رو می‌شوید و تصمیم گیری‌های سریع‌تری خواهید داشت. وبلاگ نویسی ضرورت چندانی در موفقیت کسب و کار شما ندارد، اما چرا نباید وبلاگ نویسی را یاد گرفت؟ پیشنهاد می‌کنیم با سیستم مدیریت محتوای ورد پرس آشنا شوید و از طریق این CMS به نوشتن روی آورید. با یادگیری موضوعات جدید در مسیر درست زندگی باقی می‌مانید، زیرا هر دانشی به کارتان می‌آید. همواره در انجام وظایف خود کوتاهی نکنید و به دنبال نتایج مورد انتظارتان باشید.

از لوازم الکترونیکی استفاده بهینه می‌کنند

افراد موفق از گجت ها برای انجام وظایف روزمره خود استفاده می‌کنند. باید یاد بگیرید چطور با این وسایل کار کنید و از امکانات آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. با گوشی هوشمند خود می‌توانید برنامه ریزی‌های دقیق داشته باشید و به زندگی‌تان نظم دهید. علاوه بر آن، بدون این که نیاز باشد زمان زیادی را صرف مراجعه به بانک کنید، اپلیکیشن بانک را دانلود کرده و تراکنش‌های بانکی خود را به سرعت و با صرفه جویی در زمان از طریق گوشی موبایل انجام دهید. پس افراد موفق باور دارند گوشی هوشمند تنها برای گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی و ثبت تصاویر سلفی نیست.

اگر بسیاری از کارهای خود را از طریق لپ تاپ انجام می‌دهید، این امکان وجود دارد تا پیام‌هایی که به گوشی‌تان ارسال می‌شود را روی لپ تاپ مشاهده کنید. حتماً بهتر می‌توانید برنامه ریزی، ایمیل‌ها و حساب‌های بانکی خود را از لپ تاپ مدیریت کنید.

امروزه برنامه‌های زیادی برای گوشی‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی وجود دارد که در وقت شما صرفه جویی می‌کند.

انگیزه‌های خود را شناخته‌اند

افراد موفق انگیزه‌هایی که سبب حرکت آن‌ها به‌سوی اهداف می‌شود را می‌شناسند، پس هیچ وقت دچار استرس نشده و بهره‌وری بالاتری خواهند داشت. برخی افراد برای رسیدن به هدف نهایی انگیزه دارند، اما بعضی دیگر تحمل سختی‌ها را نداشته و انگیزه‌ی خود را در کارهای ساده‌تر می‌یابند.

هر کسی باید خود انگیزه‌اش برای ادامه مسیر را پیدا کند، پس تلاش کنید انگیزه خود را بیابید. والت دیزنی به دلیل این که در کار خود هیچ خلاقیتی نداشت، از کار در روزنامه‌ی کانزاس سیتی استار کنار گذاشته شد. او توانست کسب و کارهای زیادی راه اندازی کند که هیچ یک نتیجه بخش نبود؛ اما هیچ وقت تسلیم نشد و توانست مسیر دست یابی به هدفش را پیدا کند. او هرگز از هدف خود کنار نکشید و بالاخره انگیزه کافی را به دست آورد.

باید مهارت ایجاد انگیزه را به دست آورید و کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید به شما انگیزه می‌دهد و از انجام آن خوشحال خواهید شد.

ساعات کاری مشخصی دارند

برخی افراد چنان غرق در شغل و کسب و کارشان می‌شوند که خود را از یاد می برند؛ اما باید میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تمییز قائل شوید. اگر تمام وقت خود را صرف کار کردن کنید، بهره‌وری زیادی نداشته و تمام وظایفتان نیز به خوبی انجام نخواهد شد؛ اما وقتی ساعت کاری مشخصی داشته باشید، تلاش می‌کنید در همان بازه زمانی از حداکثر انرژی و توان خود استفاده کنید و وظایف خود را به نحو احسن به انجام رسانید. با تمام وقت کار کردن، استرس و خستگی زیادی را به خود تحمیل می‌کنید و برای روز بعدی انرژی و آمادگی لازم را نخواهید داشت. توصیه می‌کنیم بعد از تمام شدن ساعت کاری خود، با خانواده و دوستانتان به استراحت و تفریح بپردازید.

نباید زندگی شخصی خود را صرف انجام وظایف شغلی‌تان کنید؛ زیرا بیشتر اوقات وقتی ایده‌های عالی به ذهنتان می‌رسد که در فکر آن‌ها نیستید. پس برای تفریح با خانواده‌تان وقت بگذارید و از زندگی خود لذت ببرید.

در هر شرایطی آرامش خود را حفظ می‌کنند

-رابرت دووال: "هر فرد با بالا رفتن سن خلق و خوی بهتری دارد. پس با اطرافیان خود بهتر رفتار کرده و با محبت تر خواهد بود. البته همیشه هم این طور نیست. من همیشه تلاش می‌کنم خونسرد باشم، اما گاهی بهترین کار این است که یک چرت بزنید و آرامش خود را حفظ کنید."

باید بتوانید آرام باشید و افکار منفی را از خود دور کنید. برخی افراد وقتی استرسشان رفع می‌شود که فعالیت‌های جسمانی چون دویدن، پیاده روی یا ورزش در باشگاه را انجام دهند. برخی دیگر با تمرینات یوگا به آرامش درونی می‌رسند. گاهی نیاز است در محل کار خود نفس عمیقی بکشید و خود را از استرس‌های روزانه دور کنید. اگر استرس داشته باشید، بهره‌وری تان خیلی بالا نخواهد بود. نکات ذکر شده را به کار گیرید تا بتوانید کسب و کار موفق‌تری داشته باشید.

 

منبع : lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-10-06 10:05:48
دسته بندی ها