افرادی که جوراب‌های عجیب می‌پوشند بااستعدادتر، خلاق‌تر و موفق‌تر هستند

3 تیر 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - افرادی که جوراب‌های عجیب می‌پوشند بااستعدادتر، خلاق‌تر و موفق‌تر هستند
افرادی که جوراب‌های عجیب می‌پوشند بااستعدادتر، خلاق‌تر و موفق‌تر هستند
امتیاز مطلب: 92%

در مورد جوراب چه احساسی دارید؟ بسته به نحوه‌ی دید، آن‌ها می‌توانند مانند یک ضرورت باشند که در آن صورت می‌توان از جوراب سیاه و سفید، آبی یا خاکستری استفاده کرد و یا آن‌ها پنجره‌ای هستند تا شما بتوانید شخصیت و نگرش‌های خود را نشان دهید. آیا بیش از حد دراماتیک و دیوانه کننده به نظر می‌رسد؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که جوراب‌های عجیبی که برای پوشیدن انتخاب می‌کنید، نه تنها در مورد شما چیزهای زیادی را آشکار می‌کنند، بلکه چگونگی دید افراد به شما را نیز تغییر می‌دهند. با یوکن همراه باشید.

شانسی برای نشان دادن پتانسیل بسیار زیاد

هم‌رنگ جماعت شدن چیزی است که بسیاری از ما بر اساس آن زندگی می‌کنیم. نیاز ما به بخشی از جامعه بودن و دور نیفتادن از دیگران به صورت نهادینه در ما وجود دارد و این امر از طرز رفتار، حرف زدن و لباس پوشیدن ما پیداست.

زمانی که کسی اصول معمول جامعه را دنبال نمی‌کند، ممکن است عجیب و غریب و یا دیوانه به نظر برسد. این عادت ماست که چیزهای بیگانه را قبول نکنیم.

با این حال، جوراب یک مسئله کاملاً متفاوت است. جوراب‌ها در پایین شلوار ما هستند؛ بی‌ادعا و تقریباً مخفیانه. آن‌ها آشکارترین لباس ما نیستند، اما پتانسیل بزرگی برای نشان دادن شخصیت ما به هر کسی که متوجه آن می‌شود را دارند.

جوراب‌های عجیب چه چیز شما را نمایان می‌کنند؟

علیرغم نگرش‌ هم‌رنگ شدن ما، یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات، این نظریه را بررسی کرد که افرادی که اصول را دنبال نمی‌کنند می‌توانند به صورت بالقوه دارای موقعیت بالاتر دیده شوند و از لحاظ صلاحیت نسبت به افرادی که با هنجارهای اجتماعی مطابقت دارند، برتر باشند.

پس این چه چیزی در مورد انتخاب شما برای پوشیدن جوراب نئون روشن، رنگین کمانی راه راه یا پلنگی بیان می‌کند؟ این مطالعه نشان داد، افرادی که عمداً تصمیم به پوشیدن جوراب‌های عجیب می‌‌گیرند، به نظر می‌رسد که به چشم دیگران آن‌ها دارای موقعیت چشمگیر و صلاحیت و شایستگی بیشتری هستند. به عبارت دیگر، مردم شما را به عنوان فردی بااستعدادتر، خلاق‌تر و موفق‌تر می‌بینند.

جوراب - جوراب های عجیب - افراد با هوش

ما گفتیم که در شرایط خاص، رفتارهای غیرمعمول می‌توانند بیشتر به نفع کسی باشند که از آن‌ها تبعیت می‌کنند تا نسبت فردی که برای عادی ظاهر شدن تلاش می‌کند. به عبارت دیگر، وقتی این رفتار عمدی است، به نظر می‌رسد یک شخص دارای وضعیت بالاتر و حس شایستگی باشد.

نویسندگان این تحقیق، سیلویا بللززا، فرانچسکو گینو و آنات کینان از دانشگاه هاروارد بودند.

به افراد دارای کسب و کار و شرکت که همه در یک کت و شلوار شیک و گران‌قیمت هستند و برای جلب توجه مشتریان خود جوراب صورتی روشن پوشیده‌‌اند فکر کنید. این کت و شلوار و جوراب دقیقا با هم مطابقت ندارند، اما جسارت انتخاب او نشان می‌دهد که عمدا سرکش و پرافتخار است.

درک جوراب‌های عجیب

اگر شما از الگوهای عجیب و رنگارنگ بیرون بیایید، ممکن است چیز دیگری وجود داشته باشد - شناخت مجسم شده. این یک مفهوم جالب در مورد چگونگی انتخاب لباس ما بر فرآیندهای شناختی ما است.

دکتر آدام گالینسکی، روانشناس اجتماعی از دانشگاه نورث وسترن (Northwestern)، یک مطالعه انجام داد که نشان می‌دهد چیزی که ما می‌پوشیم فکر، احساس و عمل ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این شامل جوراب ما نیز می‌شود. هنگامی که ما جوراب‌های احمقانه و عجیب را می‌پوشیم، بخش‌هایی از آن، نشان‌دهنده‌ی منحصر به فرد بودن و اعتماد به نفس ما است. این امر باعث می‌شود راجع خود احساس خوبی داشته باشیم؛ داشتن اعتماد به نفس برای پوشیدن هر چیزی که می‌خواهیم و پذیرفتن خودمان. این ادراک است که به ما کمک می‌کند تا به راحتی به موفقیت بیشتر بدون کمبود شجاعت و یا اعتماد به نفس دست یابیم.

این نیز در یک نگاه سبک‌بار به روند اجتماعی و آنچه مردم به طور کلی راجع ما فکر می‌کنند منعکس شده است. جوراب‌های سیاه و سفید ساده ما را قادر می‌سازد تا خود را در پس زمینه هنجارهای اجتماعی پنهان کنیم در حالی که جوراب‌های رنگی نگرش ما را به مردم اطرافمان نشان می‌دهد. بنابراین، اگر شما عاشق جوراب‌های جالب و عجیب و غریب هستید، پس آن‌ها را بپوشید. نه تنها این کار  شخصیت‌ غیرمتعارف و منحصر به فرد شما را نشان می‌دهند، بلکه شما را در نتیجه به موقعیت خوبی می‌رساند.

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-13 19:48:59
  • نظرات
تصویر آواتار لیلا داودی
   لیلا داودی

بسیار عالی بود.من از پوشیدن جورابهایی با طرح های غیرمعمول واقعا لذت می برم ولی به دلیل موقعیت شغلی بیشتر اوقات باید کفش رسمی بپوشم و با کفش رسمی هم نمی شه جوراب رنگی و طرح دار پوشید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها