کارهایی که افراد موفق هرروز صبح انجام می‌دهند

25 شهریور 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - کارهایی که افراد موفق هرروز صبح انجام می‌دهند
کارهایی که افراد موفق هرروز صبح انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 98%

ما در طول زندگی‌مان همیشه از دیگران شنیده‌ایم که "سحرخیز باش تا کامروا شوی"، اما این مثل قدیمی تا چه حد صدق می‌کند؟ آیا سحرخیز بودن و صبح زود بیدار شدن می‌تواند در موفقیت ما موثر باشد؟ در ادامه برای آشنایی با عادت صبحگاهی افراد موفق با یوکن همراه باشید.

صبح‌ها برای کنترل برنامه روزانه ما بسیار مهم هستند. بسیاری از ما نسبت به گزینه Snooze هشدار گوشی آگاه هستیم و احتمالا هرروز صبح بارها این گزینه را زده و بعد به سرعت از تخت پریده و به با عجله به سمت محل کارمان می‌رویم و احتمالا اولین موضوعی که در محل کار در مورد آن صحبت می‌کنیم همین اتفاق است. با گذر زمان، شما متوجه می‌شوید که اصلا این عادت را نمی‌خواهید و خلاص شدن از دست این عادت، کاری بسیار دشوار است.

هر فرد موفق در این دنیا اهمیت زمان را درک می‌کند. این تنها دلیلی است که آن‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها با صبح زود از خواب بیدار شدن، قبل از آغاز روز خود چند ساعتی وقت برای اندیشیدن دارند.

این فهرست از افرادی است که با زود از خواب بیدار شدن داستان‌های موفقیت برای خود ساختند.

جک ما، موسس گروه علی‌بابا

او هرروز صبح در پیرامون ساعات ۶تا۷ از خواب بیدار شده و از تک‌تک ثانیه‌های آن لذت می‌برد. او نیم ساعت کار می‌کند و سپس با خانواده خود وقت می‌گذارند.

مارک زاکربرگ، یکی از موسسان و مدیر اجرایی فیس‌بوک

مارک زاکربرگ معمولا اولین حرکت خود را ساعت ۶صبح انجام‌ داده، آماده می‌شود و مستقیما به دفتر کارش می‌رود. بر اساس نوشته وب‌سایت www.sleepypeople.com، قبلا مارک روز خود را با کم خوابی شروع می‌کرد زیرا چت کردن او با برنامه‌نویسان گاهی اوقات تا ساعت ۶صبح طول می‌کشید.

جک دورسی، یکی از موسسان توییتر

جک دورسی با انرژی در ساعت۳۰: ۵صبح به سرکار رفته، مدیتیت می‌کند و سپس حدود ۸کیلومتر آهسته می‌دود.

ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل

مدیر عامل اجرایی جدید گوگل، شرکتی که عملا جهان بر روی آن حرکت می‌کند، ساندار پیچای سحرخیز است. او در ساعاتی بین ۶:۳۰ الی ۷ از خواب بیدار می‌شود و مراسم صبحگاهی‌اش شامل خواندن یک روزنامه است و صبحانه او معمولا شامل املت، نان تست و چای است.

 

تیم کوک، مدیر عامل اجرایی کمپانی اپل

طبق گفته رایان تیت از گاکر، تیم کوک به فرستادن ایمیل در ساعت ۴:۳۰ صبح به کمپانی مشهور است. او را می‌توان در ساعت ۵ در باشگاه پیدا کرد و او تا دیر وقت نیز کار می‌کند و به خود از اینکه اولین و آخرین نفری است که از اداره خارج می‌شود نیز افتخار می‌کند.

وارن بافت، مدیر عامل اجرایی برکشیر هتوی

وارن بافت ساعت ۶:۴۵ صبح از خواب بیدار شده و شش روزنامه می‌خواند اما در غیر این صورت او هیچ برنامه ثابتی ندارد و ۸۰% وقت خویش را صرف مطالعه می‌کند.

ایلان ماسک موسس و مدیر عامل اجرایی تسلا

مدیر عامل اجرایی اسپیس ایکس و تسلا به اندازه بهره وریاش به برنامه‌های بلندپروازانه‌اش هم معروف است. گفته شده است که ایلان سال‌هاست که ۱۰۰ساعت در هفته کار می‌کند. حتی با اینکه او زودتر از ۱:۰۰ شب نمی‌خوابد صبح‌ها در ساعاتی بین ۷:۰۰ و ۸:۰۰ از خواب بیدار می‌شود.

راتان تاتا، رئیس بازنشسته، مجموعه شرکت تاتا سانز

به طور مرتب، راتان تاتا جلسات شرکت‌های مختلف تاتا سانز را از ساعت ۶:۰۰ صبح شروع می‌کند و در روزهای تعطیل نیز با صبح زود با ماشین خود یا با جت خصوصی فالکون خود گشتی می‌زند.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند

با توجه به وب‌سایت www.narendramodi.in، صبح نخست‌وزیر نارندا مودی در ساعت ۵:۰۰ شروع می‌شود، اون پرانایاما، درود بر خورشید و یوگا انجام می‌دهد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا باراک اوباما حدود ساعت ۶:۳۰صبح از خواب بیدار می‌شود و در باشگاه وزنه می‌زند و کاردیو تمرین می‌کند، سپس با خانواده‌اش صبحانه می‌خورد.

راجینیکانث، بازیگر بالیوود

رأس مد و استایل بر روی سینما، راجینیکانث، نه تنها مردم عاشق او هستند بلکه او را پرستش نیز می‌شود. او در مورد رژیم غذایی بسیار دقیق بوده و یکی از معتقدان قدرت مدیتیشن است. او ساعت ۵:۰۰ صبح از خواب بیدار شده و یک ساعت آهسته می‌دود، او همچنین غروب به پیاده‌روی می‌پردازد. او یوگا را به هر تمرین دیگری برای تناسب اندام خود ترجیح می‌دهد.

ویرات کوهلی، بازیکن کریکت

او ساعت ۶:۰۰صبح از خواب بیدار می‌شود، الگوی تمرینی او ترکیب گسترده‌ای از وزنه‌ها و کاردیو است. این ترکیب به او کمک کرده است تا ماهیچه‌های خود را به مناسب‌ترین حالت ممکن برای ضربه زدن به توپ کریکت تقویت کند.

پی وی سیندهو، بازیکن بدمینتون

برای پنج سال اول از سال ۲۰۰۵تا۲۰۱۰، پی وی سیندهو که باید به ۵۰کیلومتری خانه خود یعنی از سکونداباد به آکادمی پوللا گوپیچند در گاچیبولی سفر می‌کرد، علاوه بر اینکه او باید به کارهای مدرسه خود نیز می‌رسید باید ۴ساعت در روز را نیز به آکادمی سفر می‌کرد. حتی امروزه نیز، گفته می‌شود که خانواده سیندو قبل از طلوع خورشید بیدار شده و او در ساعت ۴:۳۰صبح به ورزشگاه می‌رسد.

دیپیکا پادوکونه، بازیگر

بازیگر مشهور بالیوود، که اکنون بازیگری بین‌المللی است، مظهر زیبایی و تناسب اندام است. او به عنوان بازیکن سابق بدمینتون در سطح ملی، روز خود را کمی زودتر از ۵:۰۰ صبح شروع می‌کند، چون او یک جلسه تمرین دو ساعته داست (هرروز از ۵:۰۰تا۷:۰۰) حتی امروزه هم عادت به زود بیدار شدن، کاری است که باعث می‌شود هنرپیشگی را ادامه دهد. روزهای او دیرتر از ۷:۰۰صبح شروع نمی‌شوند، و بیشتر روزها ساعت ۶:۰۰صبح بیدار شده و یک ساعت به یوگا می‌پردازد.

دالای لاما

برای مردم تبت، او تجسمی از امید و برای دیگر مردم جهان، یک فرد الهام‌بخش است؛ او برای ارزش‌هایی مانند شفقت، خرد و شادی ایستاده است. دالای لاما، سحرخیز است و کارش را غروب به پایان می‌رساند. او ساعت ۳:۰۰صبح بیدار شده، ۲ساعت به دعا و مدیتیشن می‌پردازد، که با یک پیاده‌روی کوتاه همراه است و در ساعت ۵:۳۰ صبح یک صبحانه زودهنگام می‌خورد.

 

منبع: YOURSTORY

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-09-15 10:55:29
  • نظرات
تصویر آواتار علیرضا
   علیرضا

احتمالا برای اطلاع پیدا کردن از اینکه افراد موفق صبح ها زود بیدار شده و صبحانه میخورند خیلی هم خسته شده اید. تیتر بی ارتباط با مطلب زدن بی احترامی به شعور مخاطب است. دلیل حضور من و خیلی های دیگه در این صفحه، مطلع شدن از کارهای کلیدی بوده که در موفقیت بعضی افراد موثر بوده نه ساعت بیداری انها، درواقع تیتر شما این ذهنیت را ایجاد میکرد_ که متاسفانه مشخص شد هدف کلیک بوده و نه مخاطب. حکایت بها دادن به کلیک بیشتر از مخاطب، همان حکایت قدیمی بها دادن به ثروت بیشتر از معرفت است که البته باندازه مذمومی اش معمول هم هست

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ali zahedipour
   ali zahedipour

تا شب نروی سحر به جایی نرسی یسحرخیز باش

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار  علیرضا
   علیرضا

بنده بدون اگاهی از مطالب خود تقریبا رفتاری مشابه افراد مذکور دارم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار King
   King

هر ثانیه باید در حال یادگیری باشیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

یه ایرانیه موفق نبود؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار آذرخش
   آذرخش

خیلی از افراد موفق هم دیر بیدار می شن. با احترام به کارگران عزیز، اکثر این قشر نیز خیلی زود بیدار میشن. فک میکنم دلایل موفقیت به نگرش و دیدگاه ها و درک و خرد، پشتکار و اراده و تسلیم ناپذیری، استعداد و توانایی های ذاتی، کمک کائنات و .... باشه .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام وقت بخیر. ممنون از مطالب تون ولی کاش نمونه های موفق ایرانی رو هم میاوردین

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام وقت بخیر. سپاس از مطالب تون ولی کاش نمونه های موفق ایرانی رو هم میاوردین

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Nina
   Nina

خیلی جالب بود از خودم ناامید شدم که چقدر دیر بیدار میشم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار زهرا
   زهرا

دالایی لاما برای خونخواران عالم میتواند الهام بخش باشد. فکر میکنید مردم از اخبار کشتار مسلمانان به دست دالایی لاما بی خبرند؟ نکند خودتان خبر ندارید؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار عسل بانو
   عسل بانو

از نظر من که زود بیدار شدن خیلی هم مهم نیست اگر برای یک کار همت داشته باشید قطعا میتوانید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ali
   ali

فقط ساعت خواب و بیداری بود مطلب اثر گذار یا نشنی از فعالیت وهدف نبود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی
   علی

دالای لاما با لالایی آمریکاییها در دیدن جنایات در میانمار خودش خوب به خواب زده.گرچه صبح زود ساعت 3 پامیشه. اینم ادم بود که مثال زدی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار رضا
   رضا

جا داشت از سحرخیزی رهبر انقلاب هم سخن به میان می آوردید با تشکر

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار اراز
   اراز

باسلام خدمت ادمین محترم وعزیزان همراه . یکی از دوستان میفگت از رفته گرهای شهرداری سحر خیزتر هم داریم مگه. باید علت های مکملی هم به همراه سحر خیزی باشه.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار پوریا
   پوریا

واقعا صبح زود بیدار شدن عالیه کلی وقت هم صرفه جویی میشه .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حسن
   حسن

این آقای دالای لاما به مسلمانان میانمار هم فکر می کند؟ به کودکانی که زیر پای بوداییان خفه شدند فکر می کند؟ به کودکانی که حلق آویز شدند چطور؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار کسرا
   کسرا

منم هر روز ساعت 6 صبح از خواب بیدار میشم و ابتدا بچمو بزارم مهد کودک و بعدش مسافت 75 کیلومتری تا محل کارمو برم. چرا اسمی از من نیست؟؟؟؟؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار عبدالصمد رضوانی افغانستان
   عبدالصمد رضوانی افغانستان

واقعا انسان باید چنین کند تا به فکر آرام بتواند کار نموده ویک مدیر خوب در اجرای برنامه های خود باشد

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار اسماعیل
   اسماعیل

با سلام و احترام. چرا از بزرگان کشور خودمون موردی مطرح نکردید!!؟؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار زهرا طالبی
   زهرا طالبی

سحر خیز باش تا کامروا شویی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار م
   م

من دانشجوی دوره دکتری هستم .از بس با استادم درگیرم که کلا شبها خوابم نمیبره .تمام

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Zahra Ft
   Zahra Ft

ننوشتی ساعت چند میخوابن؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار نگار
   نگار

چون حتی یه نفرشون ایرانی نبودن یا از یه دید دیگه بخوام بگم الگوی ایرانی برای ما نداشتید و احتمالا با هدف خاصی این کارو کردید🤔

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمد
   محمد

سوال اینجاست این افراد موفق چگونه ، در چه سنی ، با چه شرایط مادی ، در چه شرایط محیطی در چه کشوری ، در چه سالی و و و به این موقعیت رسیدند فردی که دارای یک ریتم امید بخش زندگی با کاری پردرامد است قطعا صبح ها زودتر به امید کسب موفقیت بهتر نسبت به دیروز عمل می کند اما کارمندی که شب ها به خاطر فکر کردن به امور اقتصادی خود بیدار است و صبح شدن روز را تنها پیش روی به سوی پرداخت قسط های عقب افتاده می داند او چه کند؟ دانشجوی دکتری که در یک رستوران گارسنی می کند چه کند؟ امروز ما نیازی به دانستن اینکه موفق ها در دنیا چه می کنند نداریم ! امروز ما نیاز داریم بفهمیم ما با شرایطی که داریم باید چه کنیم؟ ایا در این حال فقط باید به خود فکر کنیم و راهی بیابیم که به ما بگویند موفق و دیگر هیچ ؟ جامعه ی ما جامعه ایست زخم دیده از مشکلات مختلف که هروز کشورهای غربی این زخم ها را نمک پاشی می کنند تا نکند کسی در جامعه به یاد راه حل باشد و از شدت درد هر روز به خودبپیچد امروز ما باید در کنار هم و برای هم نه با اهداف سیاسی یا اقتصادی بلکه با اهداف انسانی یکدیگر را درمان کنیم و التیامی بر زخم های همدیگر باشیم تا روزی بشود که در صدر اخبار روز دنیا بگویند ایرانی ها موفق ترین مردم دنیا هستند زیرا انسانیت را می فهمند آنها هر روز قبل از طلوع خورشید برای یکدیگر دعای خیر می کنند با هم کار می کنند با هم می خندند و با هم موفق می شوند به امید آن روز

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مهدی
مهدی

محمد عزیز بسیار شیوا و عمیق نظر دادی و پس از آن طرح موضوع کردی. اطمینان دارم روزی از موفقترینهای این کره خاکی خواهی بود. به امید آن روز من مطلب تو رو 3 بار خوندم .


تصویر آواتار محمد
   محمد

افراد موفق به صورتی معمولی و راحت صبح ها زودتر از دیگران از خواب بیدار میشوند . به عبارتی سیستم عصبی و جسمی اونها طوری هست که مقدار کمی خواب به راحتی نیاز اونا رو برآورده میکنه . ولی اگر کسی به زور بخواد خودشو بیدار نگه داره و به میزان نیاز واقعی خودش نخوابه باعث میشه که در طول روز علاوه بر اینکه کارایی خودش رو از دست بده دچار انواع و اقسام مشکلات روحی و عصبی شده و بعد از مدتی هم حافظه و توان یادگیری خودش رو نیز از دست بده . نمونش همین ادارات دولتی ما هست که کارمندان فقط برای ساعت زدن مجبورن صبح زود از خواب بیدار شوند و نه برای کار با کیفیت بالا ....

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار علیرضا
علیرضا

خیلی درست، زیبا و دقیق فرمودید. اکثریت با اظهارات شما موافق هستند. باتشکر


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

من هم هرشب ساعت یک می خوابم و ساعت 6صبح بلند میشم ولی رییس جمهور هیچ کسور یا رئیس هیچ شرکتی نیستم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار علی
علی

سلام این تنها یک ویژگی از افراد موفق است نه همه آن.


تصویر آواتار سامیه
   سامیه

سلام لطفا ساعت خوابشون رو هم بگید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

لطفا از افراد موفق ایرانی هم بگذارید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

در قسمت بیوگرافی میتونید مطالعه کنید.


تصویر آواتار ناشناس
   ناشناس

سلام به نظر من اصلا مفید نبود. فقط روی یه چیزی تکیه داشت و اون صبح زود بیدار شدن اونها بود. ولی کسی می توااند به عنوان الگوی یک انسان موفق معرفی شود که در تمام زمینه های زندگی خود اعم از اخلاق، رفتار، فردی و اجتماعی برای دیگران الگو باشد نه فقط سحرخیزی. تازه کسی که ساعت 6 یا 7 بلند میشه که نمیشه گفت سحرخیزه. سحر خیز به کسی می گویند که دو سه ساعت مانده به طلوع آفتاب از خواب بلند شود و نخوابد.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ناشناس
   ناشناس

بنام خدا با سلام. خیلی ها را گفتید حتی رئیس جمهور امریکا ولی گفته رهبر عزیز خودمان که فرمودند هر روز از حدود 5 صبح شروع بکار می کنند را اشاره نکردید و یا این گفته حضرت علی (ع) که به خورشید گفتند هیچگاه از من زودتر بیدار نشدی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار محمدرضا
محمدرضا

بسیار عالی... آفرین به این دقت نظر

تصویر آواتار
کاربر مهمان

فقط 5 صبح بیدار شدن که ملاک نیست. برای افرادی که مسئولیت سنگینی بر عهده دارند ،مدیریت صحیح لازم است ،نه دیر خوابیدن و زود بیدار شدن

تصویر آواتار Hosein Babaie
Hosein Babaie

@ادمین بسیار عالی... آفرین به این دقت نظر

تصویر آواتار علی
علی

زود بیدار شدن همه چیز نیست اما بیس و پایه کار است.کسی که سحر خیز است در یک روز،48 ساعت زندگی و کار میکند اما غیر سحرخیز،13 ساعت زندگی مفید دارد

تصویر آواتار
کاربر مهمان

برای اینکه اشخاص موفقی محسوب نمیشن


تصویر آواتار احمدم
   احمدم

چقدرم روی هندی ها مانور دادی!

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها