نگرش شما مهم‌تر از آی کیو شما است

12 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - نگرش شما مهم‌تر از آی کیو شما است
نگرش شما مهم‌تر از آی کیو شما است
امتیاز مطلب: 98%

هنگامی که بحث موفقیت مطرح است، آسان است فکر کنیم مردمی که دارای مغز قوی هستند به طور قطع از ما پیشی می‌گیرند اما تحقیقات جدیدی از دانشگاه استنفورد ذهن شما (و نگرش شما) را تغییر خواهد داد. با یوکن همراه باشید.

روانشناس کارول دوک، تمام حرفه‌ی خود را صرف مطالعه نگرش و عملکرد کرده است، و آخرین تحقیق او نشان می‌دهد که نگرش شما عامل بهتری برای موفقیت نسبت به آی کیو شماست.

دوک متوجه شد که نگرش‌های اصلی مردم به یکی از دو دسته تقسیم می‌شوند: ذهنیت ثابت یا ذهنیت رشد.

کسانی که دارای ذهنیت ثابت هستند معتقدند که شما شخصی هستید که هستید و نمی‌توانید تغییر کنید. این مسئله هنگامی که شما به چالش کشیده می‌شوید مشکلاتی ایجاد می‌کند، زیرا هر چیزی که ظاهراً بیشتر از آنچه که می‌توانید تحمل کنید به نظر برسد، شما را ناامید و غافلگیر خواهد کرد.

افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند معتقدند که می‌توانند با تلاش پیشرفت کنند. آن‌ها از افراد با ذهنیت ثابت در عملکرد پیشی می‌گیرند. حتی زمانی که دارای آی کیو پایین‌تر هستند، به مراتب بهتر عمل می‌کنند، زیرا آن‌ها چالش‌ها را می‌پذیرند و با آن‌ها به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری چیز‌های جدید رفتار می‌کنند.

حس عام نشان می‌دهد که توانایی داشتن، مانند باهوش بودن ، اعتماد به نفس را القا می‌کند، اما تنها زمانی که مسائل آسان هستند. عامل مهم در زندگی چگونگی رسیدگی به مشکلات، چالش‌ها و پسرفت‌هاست. افراد دارای ذهنیت رشد شکست را با آغوش باز می‌پذیرند.

با توجه به دوک، موفقیت در زندگی در نحوه برخورد با شکست‌ها است. او رویکرد هنگام شکست در مردم با ذهنیت رشد را این‌گونه توصیف می‌کند:

"شکست اطلاعات است، ما آن را شکست می‌نامیم، اما نام آن بیشتر،" این کار نکرد و من حل کننده مشکل هستم، بنابراین چیز دیگری را امتحان خواهم کرد " است. "

بدون در نظر گرفتن اینکه در چه بخشی از نمودار قرار می‌گیرید، می‌توانید تغییرات ایجاد کنید و روحیه رشد را بسازید. بعضی از استراتژی‌هایی که ذهنیت شما را به درستی تنظیم می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که رشد ممکن است را در ادامه بیان می‌کنیم.

پرشور باشید. افراد دارای توانمندی، اشتیاق و علاقه‌ی خود را دنبال می‌کنند. همیشه افرادی وجود خواهند داشت که به صورت ذاتی از شما بااستعدادتر باشند، اما استعداد را می‌توانید با شور و اشتیاق جبران کنید. شور و اشتیاق افراد قدرتمند چیزی است که برتری آن‌ها را ایجاد می‌کند. وارن بافت توصیه می‌کند که اشتیاق واقعی خود را با استفاده از آنچه که او تکنیک 5/25 می‌نامد، پیدا کنید: 25 چیز را که بیشتر به آن توجه می‌کنید بنویسید. سپس، 20 چیز آخر را  خط بزنید. 5 چیز باقی مانده احساسات واقعی شما هستند. چیزهای دیگر صرفاً حواس‌پرتی است.

پرشور بودن - نگرش مهمتر از ای کیو

تسلیم نشوید. همه ما لحظاتی را که در آن احساس ناراحتی و درماندگی می‌کنیم را تجربه کرده‌ایم. مسئله مهم این است که چگونه ما به این احساس واکنش نشان می‌دهیم. ما می‌توانیم از آن یاد بگیریم و به جلو حرکت کنیم یا بگذاریم این احساسات ما را پایین بکشند. افراد بی‌شمار موفق وجود دارند که اگر تسلیم این احساسات می‌شدند هرگز نمی‌توانستند موفق شوند: والت دیزنی از کانزاس سیتی استار اخراج شد، زیرا او "فاقد تخیل بود و ایده‌های خوبی نداشت". اوپرا وینفری از شغل مجری‌گری تلویزیون در بالتیمور به دلیل اینکه "بیش از حد احساسی با داستان‌ها برخورد می‌کرد" اخراج شد. هنری فورد تا پیش از پیروزی در فورد دو شرکتش با شکست رو به رو شده بود و استیون اسپیلبرگ چندین بار توسط مدرسه هنرهای سینمایی ایالات متحده آمریکا رد شد. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر هر کدام از این افراد دارای ذهنیت ثابت بودند. آن‌ها با رد شدن تسلیم می‌شدند و امیدشان را از دست می‌دادند. افراد با ذهنیت رشد احساس درماندگی نمی‌کنند زیرا می‌دانند که برای موفقیت، شما باید تمایل به شکست سخت و سپس از نو شروع کردن را داشته باشید.

دست به اقدام بزنید. افرادی که دارای ذهنیت رشدند قادر به غلبه بر ترسشان هستند؛ اما این بدین معنی نیست که آن‌ها از سایر ما شجاع‌ترند؛ آن‌ها می‌دانند ترس و اضطراب احساسات فلج کننده هستند و بهترین راه برای غلبه بر این فلجی، اقدام و عمل است. افراد دارای ذهنیت رشد توانمند هستند و افراد توانمند می‌دانند که هیچ چیز به عنوان یک لحظه واقعاً عالی برای حرکت به جلو وجود ندارد. پس چرا منتظر چنین لحظه‌ای باشیم؟دست به عمل و اقدام زدن، همه‌ی نگرانی شما در مورد شکست را به انرژی مثبت و متمرکز تبدیل می‌شود.

سپس یک(یا دو) مایل اضافی بروید. افراد توانمند حتی در بدترین روزهای خود تمام تلاششان را می‌کنند و همیشه در حال فشار آوردن به خود برای رفتن مسیری اضافه هستند. یکی از شاگردان بروس لی هر روز با او سه مایل می‌دوید. یک روز، آن‌ها در حال اتمام سه مایل خود بودند که بروس گفت: "بیا دو مایل دیگر بدویم." دانش آموز او خسته شد و گفت: "من اگر دو مایل بیشتر بدوم، می‌میرم." پاسخ بروس این بود؟ "پس این کار را انجام بده." دانش آموز او آن‌قدر عصبانی شد که پنج مایل را تمام کرد. خسته و خشمگین، او بروس را در مورد نظرش بازخواست کرد و بروس به این ترتیب توضیح داد: " جا بزنید و ممکن است بمیرید. اگر همیشه آنچه که می‌توانید انجام دهید، فیزیکی یا هر چیز دیگری را محدود کنید، آن را در بقیه عمر خود پراکنده می‌کنید و به کار شما، به اخلاق شما، به تمام موجودیت شما گسترش خواهد یافت. محدودیتی وجود ندارد بلکه سراشیبی‌هایی وجود دارند، که شما نباید آنجا بمانید؛ شما باید از آن‌ها فراتر بروید. یک شخص باید دائماً سطح خود را فراتر ببرد. "

نگرش به زندگی

اگر هر روز کمی بهتر نشوید، احتمالاً کمی بدتر خواهید شد - این چه نوع زندگی چیست؟

انتظار نتایج داشته باشید. افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند می‌دانند که هر از گاهی شکست خواهند خورد اما این امر هرگز باعث نمی‌شود که انتظار نتایج نداشته باشند. انتظار نتایج داشتن سبب افزایش انگیزه می‌شود و چرخه توانمندسازی را تقویت می‌کنید. به هر حال، اگر فکر می‌کنید که موفق نخواهید شد، پس چرا به خود زحمت می‌دهید؟

انعطاف پذیر باشید. هر کس در معرض ناراحتی‌های غیر منتظره قرار می‌گیرد. افراد داری ذهنیت قدرتمند و رشد گرا، ناسازگاری را به عنوان وسیله‌ای برای بهبود در نظر می‌گیرند و آن را مخالف چیزی می‌دانند که آن‌ها را عقب نگه می‌دارد. هنگامی که یک وضعیت غیرمنتظره یک شخص توانمند را به چالش می‌کشد، تا زمانی که نتایج حاصل شود، انعطاف پذیر می‌ماند.

زمانی که مسائل طبق خواسته‌ی شما پیش نمی‌روند شکایت نکنید. شکایت یک نشانه واضح از یک ذهنیت ثابت است. طرز تفکر رشد گرا در همه چیز یک فرصت پیدا می‌کند، بنابراین هیچ شکایتی وجود ندارد.

کلام آخر

با پیگیری نحوه پاسخ به چیزهای کوچک، می‌توانید هر روز برای حفظ خود در بالای نمودار تلاش کنید.

 

منبع: Linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-07 12:11:00
دسته بندی ها