عادت‌های صبحگاهی که شما را خوشحال و موفق می‌کند

1 بهمن 1398 - 6:00
عادت‌های موفقیت - عادت‌های صبحگاهی که شما را خوشحال و موفق می‌کند
عادت‌های صبحگاهی که شما را خوشحال و موفق می‌کند
امتیاز مطلب: 95%

تقریباً بیشتر افراد روز خود را با عادت‌های تکراری شروع می کنند، اما اگر بتوانید صبح را با افکار و انرژی مثبت شروع کنید، روز بهتری داشته و زندگی و آینده خود را تغییر خواهید داد. با یوکن همراه باشید.

اِلبرت هوبارد می گوید: "اگر تا ساعت 10 صبح شاد و پر انرژی باشید، مابقی روز برایتان عالی پیش می رود."

در ادامه 20 کاری که افراد خوشحال اول صبح انجام می دهند را بیان می کنیم. از طریق این روش‌ها صبح متفاوتی خواهید داشت. یکی از این کارها را انتخاب کنید و آن را هر روز انجام دهید تا از تأثیر فوق‌العاده‌ی آن شگفت زده شوید و به آرامش برسید. حقیقت این است که تفکر و احساسات مثبت زندگی را به وجد می آورد.

اما واقعاً افراد خوشحال چگونه روز خود را شروع می کنند؟

مدیتیشن معجزه می‌کند

برای انجام مدیتیشن و مراقبه راه‌های زیادی وجود دارد. مدیتیشن سبب می شود ذهنتان از فکرهای منفی دور شود و افکار منسجم و مثبتی داشته باشید. مدیتیشن شما را پر انرژی می کند و باعث می شود از عوامل حواس پرتی که در اطرافتان وجود دارد دور شوید. پس بهتر است ابتدای صبح به مراقبه بپردازید.

از سکوت صبح لذت می‌برند

نیاز نیست کاری انجام دهید، تنها از سکوت صبح لذت ببرید و آرامش را به خود هدیه دهید. تماشای آسمان صاف و آبی و دیدن خانواده‌تان، تأثیر فوق‌العاده‌ای برای به آرامش رسیدن شما دارد. بگذارید زیبایی‌های اطراف، روح و جان شما را در برگیرد و به شما کمک کنند روز خود را با روحیه‌ای شاد شروع کنید.

خاطره‌نویسی می‌کنند

ایده‌ی بسیار خوبی است که در هنگام صبح بنویسید. می توانید درباره خوابی که دیشب دیده‌اید یا آرامشی که از مدیتیشن اول صبح داشته‌اید، بنویسید یا حتی برای روز پیش روی خود برنامه ریزی کنید.

شکرگذاری می‌کنند

ویلیام آرتور وارد می گوید: "شکرگذار بودن بدون به زبان آوردن آن، همانند کادو کردن هدیه و تقدیم نکردن آن است."

شکرگذاری تأثیر فوق‌العاده‌ای روی آرامش ذهن و روح ما دارد. پس برای داشته‌هایتان، خانواده، دوستان، سلامتی و ...، شکرگذار باشید.

شکرگذاری بسیار سریع عمل می کند و به شما نشان می دهد برای داشته‌هایتان، چقدر خوشبخت و شاد هستید.

پنجره‌ها را باز می‌کنند

حتی اگر در فصل زمستان هستید و هوا سرد است، باز هم تمام پنجره‌های خانه را باز کنید، اجازه دهید هوای تازه وارد خانه شود و سکوت زیبای صبح سرحالتان کند. به گذشته فکر نکنید و از امروز شروع تازه‌ای را رقم زنید.

به اطرافیان خود کمک می‌کنند

اول صبح کار مفیدی برای دیگران انجام دهید و به آن‌ها کمک برسانید تا حال خودتان بهتر شود. مثلاً فرزندتان را برای مدرسه آماده کنید، همسایه را به مقصد برسانید یا به حیوانات خانگی غذا دهید.

ورزش صبحگاهی یا یوگا انجام می‌دهند

دو حالت دارد؛ یا از انجام ورزش صبحگاهی لذت می برید یا از آن بیزارید و هیچ وقت ورزش نمی کنید. خودتان می توانید انتخاب کنید جزو کدام یک از دو دسته باشید.

پیشنهاد می کنیم حداقل دو روز یک بار ورزش صبحگاهی انجام دهید. وقتی روز خود را با ورزش شروع کنید، اندروفین در بدنتان ترشح شده و روز شادتری خواهید داشت. یوگا تأثیر بسیار بهتری دارد. یوگا سبب می شود به تناسب اندام و سرحالی برسید. اگر تمرینات یوگا را مرتب انجام دهید، متوجه تأثیرات مثبت روحی و جسمی آن خواهید شد.

بوی خوش گل‌ها را استشمام می‌کنند

این عادت را در خود به وجود آورید هر روز 5 دقیقه کنار پارک یا باغچه بمانید. استشمام بوی گل و گیاهان به شما کمک می کند تا سرحال‌تر و شاداب‌تر باشید.

 به چیزهای مثبت فکر می کنند

افراد خوشحال و موفق به این درک رسیده‌اند که با داشتن افکار و احساسات مثبت، چیزهای بسیار خوبی را در زندگی جذب خواهند کرد. پس 5 دقیقه در روز را به چیزهای مثبت و عزیزانتان فکر کنید. عشق، قدرت بی‌نظیری دارد. سعی کنید به جای تمرکز روی مشکلات، به خانواده، همسر و عزیزانتان بیندیشید.

برای خانواده چای یا قهوه درست می‌کنند

با عشق و انرژی فراوان برای خود و همسرتان چای یا قهوه درست کنید و از حرف زدن با هم لذت ببرید. انجام این کارهای کوچک، تأثیر فوق‌العاده‌ای در تقویت رابطه‌تان دارد.

نامه‌ی تشکر می نویسند

گاهی نامه‌ای بنویسید و از زحمات کسی تقدیر کنید. شاید نیاز نباشد حتماً نامه را به دست فرد موردنظر برسانید، اما نوشتن آن معجزه می کند. مثلاً برای دست پخت خوب همسرتان، رفتار درست فرزندتان یا توجه کارفرمایتان، نامه‌ی تقدیر و تشکر بنویسید. با این کار حال بهتری خواهید داشت و نشان می دهید که ارزش توجه و محبت دیگران را می دانید.

از صبح‌ها برای یادگیری استفاده می‌کنند

لئوناردو داوینچی می گوید: "بهترین لذت، لذت یادگیری است."

خیلی از افراد می گویند صبح‌ها قدرت یادگیری بیشتری دارند. اگر می خواهید زبان دیگری را یاد بگیرید، صبح‌ها چند لغت جدید حفظ کنید. صبح بهترین فرصت برای یادگیری چیزهایی است که دوست دارید.

تفکرات مثبت دارند

گاهی باید چشم‌هایمان را ببندیم و خود را در جنگل و دریا تصور کنیم. چشم‌هایتان را روی هم بگذارید و تصور کنید به مکان موردعلاقه‌تان رفته‌اید و از پنجره منظره‌ای دیدنی را تماشا می کنید. وقتی چشم‌هایتان را باز کنید، حس شگفت انگیزی خواهید داشت.

پیاده‌روی می‌کنند

اگر رغبتی به ورزش ندارید، نیم ساعت زودتر از رختخواب بلند شوید و کمی قدم بزنید. تماشای زیبایی‌های صبح و استشمام هوای تازه فوق‌العاده است.

میز کارشان را مرتب می‌کنند

میزتان را مرتب کنید و وسایل اضافی را دور بریزید. اگر نیاز است، گردگیری کنید. وقتی همه چیز تمیز و مرتب باشد، کار خود را بهتر شروع خواهید کرد.

شاید تمیز کاری تنها چند دقیقه طول بکشد اما به شما کمک می کند در تمام ساعات کار، احساس و انرژی بهتری داشته باشید. وقتی همه چیز سر جای خود است، کار کردن برایتان لذت بخش تر خواهد بود.

آواز می‌خوانند

صدایتان هر طوری که هست، زیر دوش یا هنگام رانندگی، برای خودتان بدون هیچ خجالتی آواز بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می کند تا روزتان را بهتر شروع کنید. به قضاوت و نظر هیچ کس اهمیت ندهید و برای دل خودتان بخوانید.

در خود انگیزه به وجود می‌آورند

اول صبح جملات مثبتی چون "حتماً نمره‌ی عالی می گیرم"، "معامله‌ی امروز خوب پیش می رود" و ... را با خود تکرار کنید. جملات مثبت تأثیر فوق‌العاده‌ای دارند و اعتماد به نفس شما را بالا می برند. پس هر صبح جملات مثبت و انگیزشی را به زبان آورید و مطمئن باشید همه چیز بر وفق مرادتان خواهد بود.

به رایانه خود سر و سامان می‌دهند

رایانه باید همانند میز کارتان، مرتب باشد تا در هنگام کار تمرکز بهتری داشته باشید. پس فایل‌های رایانه‌ای را مرتب کنید و اطلاعات اضافی را دور بریزید.

طلوع خورشید را تماشا می کنند

به طلوع زیبای خورشید خیره شوید تا انرژی فوق‌العاده‌ای دریافت کنید. تماشای طلوع خورشید به شما نشان می دهد به عنوان عضوی از این جهان، مسئولیت‌هایی دارید که باید به آن‌ها برسید. از خورشید انرژی می گیرید و بعد باید تصمیم بگیرید از این انرژی در کجا استفاده کنید.

دوش آب سرد و گرم می‌گیرند

خیلی خوب است که اول صبح دوش بگیرید. اگر مشکل خاصی ندارید، دوش آب سرد و گرم به سرحال شدن کمک زیادی می کند و روز بهتری را برایتان به ارمغان می آورد.

 

منبع: medium

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-04 14:40:45
دسته بندی ها