8 اشتباه مصاحبه کنندگان شغل براساس تحقیقات دانشمندان

31 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - 8 اشتباه مصاحبه کنندگان شغل براساس تحقیقات دانشمندان
8 اشتباه مصاحبه کنندگان شغل براساس تحقیقات دانشمندان
امتیاز مطلب: 90%

به دنبال شغل بودن بسیار اعصاب خرد کن است و فردی که وظیفه استخدام را بر عهده دارد نیز به همان اندازه مضطرب است و این اضطراب ممکن است باعث شود که از فرد مصاحبه کننده اشتباهاتی سر بزند که برای انتخاب نامزدهای یک شغل دردسرساز شود در ادامه با یوکن همراه باشید. 

به دنبال یک شغل بودن هرگز کار آسانی نیست. نامزدها ماه‌های بسیاری  را صرف فرستادن رزومه کاری و برقراری تماس با دیگران می‌کنند تا به موقعیت مناسبی برسند، اغلب اوقات مصاحبه‌های زیادی را انجام می‌دهند؛ اما کسانی که به دنبال شغل هستند تنها کسانی نیستند که این روند را دردناک می‌یابند. بسیاری از کارآفرینان و نمایندگان منابع انسانی از استخدام کردن هراسان هستند زیرا آن‌ها می‌دانند که کار سختی است.

اگر شما دائما متوجه می‌شوید که نامزدهای ایده آل شما پس از مصاحبه شغل را رد می‌کنند،می‌تواند به این دلیل باشد که روند مصاحبه کاری آن‌ها را می‌ترساند. در این مقاله می‌خواهیم به هشت دلیل که از نظر علمی ثابت شده‌ است که مصاحبه شما به جای کمک کردن، بیشتر آسیب وارد می‌کند، بپردازیم.

1. بیشتر حواس شما به ظاهر نامزد است

نگاهی جدی به نامزدهایی که حذف می‌کنید بیندازید. شما ممکن است متوجه نباشید که این کار را انجام می‌دهید، اما مطالعات نشان می‌دهند که ظاهر فیزیکی نقش مهمی در انتخاب یک نامزد برای شغل دارد. شما ممکن است با توجه به چیزی مانند یک علامت تولد یا یک زخم کارمند برجسته بعدی خود را نادیده بگیرید.

2. شما زبان بدن را اشتباه متوجه می‌شوید

بر اساس یک مطالعه، تصمیم‌گیری‌های استخدامی اغلب در مورد چیزهایی که شخص نمی‌گوید نسبت به حرف‌هایی که دهانش بیرون می‌آید، گرفته می‌شود، اما شما ممکن است فرضیه‌هایی را بر اساس طرز ایستادن بد یا کمبود ارتباط چشمی بین شما و نامزد شغل، در نظر بگیرید. علائمی را که هنگام ارزیابی زبان بدن شخصی باید ببینید را بدانید، اما در نظر داشته باشید که ظاهر می‌تواند فریبنده باشد.

3.  شما آن‌ها را بیش از حد منتظر می‌گذارید

اگر تا به حال به دنبال یک شغل بوده‌اید، شما می‌دانید که چقدر منتظر ماندن برای شنیدن اینکه آیا استخدام شده‌اید یا نه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. طبق اعلام "DHI-DFH مدت زمان پست بلا تصدی"  این انتظار به بیشترین حد خود در سال‌ها رسیده است. در سال 2016 این مطالعات نشان داد که مدت زمان خالی بودن یک شغل حرفه‌ای 26.1 روز کاری بود، زیرا کارفرمایان به دنبال بهترین کارمند می‌گردند. اگرچه پیدا کردن متخصصان ماهر می‌تواند زمان ببرد، مهم است بدانید که با زمانی که شما بیش از حد به تاخیر می‌اندازید، ممکن است بهترین نامزد خود را به یک رقیب ببازید.

4. پرحرفی با متقاضیان فایده ندارد

برای سال‌ها کارشناسان استدلال کرده‌اند که مصاحبه‌های شغلی استاندارد و بی ساختار که اکثر شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، در تعیین یک کاندید مناسب برای یک موقعیت بی‌فایده هستند. یک مطالعه نشان داد که مصاحبه‌های بدون  ساختار می‌تواند در توانایی‌های فرد مصاحبه کننده برای تشخیص دقیق اینکه یک کاندیدا چگونه در کار عملکرد دارد، اختلال ایجاد می‌کند، در عوض، کاری را امتحان کنید که بسیاری از شرکت‌ها برای ارزیابی افراد استخدامی احتمالی انجام می‌دهند. آن‌ها در حال تغییر روند مصاحبه‌های خود به مصاحبه‌های با ساختار هستند که در آن از نامزدها می‌خواهند تا وظایف خاصی را که ممکن است در صورت استخدام به آن‌ها داده شود را انجام دهند. سپس کار آن‌ها در مقیاس خاصی اندازه‌ گرفته می‌شود. امروزه شما این‌گونه مصاحبه را بیشتر در استارتاپهایی که به دنبال مهندسان جدید هستند مشاهده می‌کنید.

5. شما از آن‌ها نمونه کار نمی‌خواهید

اگرچه مصاحبه‌ها در پیش‌بینی عملکرد آینده یک نامزد نمی‌تواند به خوبی عمل کند، آزمون‌های نمونه کار بسیار موثرتر هستند. نوع آزمون بستگی به کاری که نامزد می‌خواهد انجام دهد دارد، اما می‌تواند یک گام فراتر از آن چیزی که شما از رزومه به دست می‌آورید باشد،به ویژه اگر شما یک فرد خلاق مانند یک طراح گرافیک را استخدام می‌کنید. یکی دیگر از ابزار مفید، یک آزمون شناختی-رفتاری است که در آن شما سوالاتی در مورد رفتارهای مختلف بیان می‌کنید که به شما برای شناسایی فرایندهای فکری نامزدها کمک می‌کند.

6.شما به صورت ناشیانه از رسانه اجتماعی استخدام می‌کنید

جویندگان کار نحوه نگاه کردن به شغل‌ها را تغییر داده‌اند، با این حال برخی از کارفرمایان در تلاش برای استخدام خطا می‌کنند. یک مطالعه نشان داد که اگرچه 92 درصد از کسب و کارها برای پیدا کردن کارمندان جدید از رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند، 51درصد پست‌های آن‌ها در توییتر قرار دارند، جایی که کارمندان در آن به دنبال شغل نیستند. بیشتر جویندگان کار لینکدین را به عنوان جایی که در آن بیشتر انتظار دارند که اطلاعیه شغلی ببینند انتخاب کردند، با این حال بر اساس مطالعات انجام شده تنها 23درصد از اطلاعیه‌های شغلی در رسانه‌های اجتماعی مربوط به لینکدین است.

7. عملکرد شما غیر شخصی است

اگر شما پیش از مصاحبه هر نامزد نسبت به آن‌ها تحقیق نکنید، شما در اقلیت هستید. یک مطالعه در سال 2015 نشان می‌دهد که 52درصد از کارفرمایان از رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نامزدها استفاده می‌کنند، درصدی که از سال 2013 افزایش یافته است.  از آنچه که نسبت به نامزد یاد می‌گیرید برای ایجاد سبک مصاحبه‌ای که دقیقا با شخصیت منحصر به فرد نامزد مطابقت دارد استفاده کنید.

8.  شما ویژگی‌ها و آداب شرکت خود را بد جلوه داده‌اید

ویژگی‌ها و آداب مناسب هنگام پیدا کردن کارمند مناسب بسیار حیاتی است. مطالعات نشان می‌‌‌دهند که کارکنانی که با ویژگی‌ها و آداب شرکت خود سازگاری دارند، سطح رضایت بیشتری را نسبت به کسانی که از ویژگی‌ها و آداب شرکت خود رضایت ندارند، نشان می‌دهند. با این‌ حال اگر شما در طی مصاحبه اگر شما آن ویژگی‌ها و آداب را به نمایش نگذارید، ممکن است یک کارمندی که ممکن بود بسیار برای شغل مناسب باشد را از دست بدهید؛ به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما غیر جدی و با آرامش است، اما با این حال شما با کت و شلوار به مصاحبه بروید، نامزد ممکن است با خود فکر کند که شما نسبت به پوشیدن لباس خاص سخت‌گیر هستید. علاوه بر اشاره به جنبه‌ها و ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شرکت در طول مصاحبه، همچنین اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را در زبان بدن و سبک مصاحبه خود نیز قرار دهید.

مصاحبه کردن می‌تواند پیچیده باشد،اما اگر شما برخی از اشتباهات رایج را بدانید، می‎‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید. تنها با یادگیری تکنیک‌های برتر مصاحبه، شما می‌توانید کسب و کار خود را با تیمی که برای حرکت به سمت جلو و پیشرفت نیاز دارید پر کنید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:11:37
دسته بندی ها