با انجام این کارها به راحتی استخدام می‌شوید

20 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - با انجام این کارها به راحتی استخدام می‌شوید
با انجام این کارها به راحتی استخدام می‌شوید
امتیاز مطلب: 95%

آیا به دنبال شغل می‌گردید؟ آیا به مکان‌های زیادی مراجعه کرده‌اید اما نتوانسته خودی نشان دهید و توانایی‌های کامل خود را به نمایش بگذارید؟ برای آشنایی با روش‌هایی که شما را فردی کاری جلوه می‌دهند و به استخدام سریع شما کمک می‌کنند در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر تلاش‌های شما برای یافتن شغلی مناسب مانند انتظارات شما پیش نمی‌رود و از تلاش برای یافتن کار ناامید شده‌اید در ادامه سه روش برای کمک به استخدام سریع را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. بر همه‌ی توانایی‌های خود تمرکز کنید

این امر که بتوانید از آخرین فناوری رشته‌ی خود استفاده کنید بسیار عالی است اما توانایی‌ها و مهارت‌های دیگری مانند هم تیمی خوبی بودن و داشتن روابط عمومی بالا نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

تحقیقات نشان می‌دهند که 59 درصد از مدیرانی که به دنبال کارمند هستند برای پیدا کردن کارمندی انعطاف‌پذیر، دارای روحیه‌ی همکاری و سرگروهی خوب به مشکل برمی‌خورند.

درست است که داشتن مهارت‌های فنی مربوطه اهمیت دارد اما بیشترِ کسانی که به دنبال کار می‌گردند فقط بر آن‌ها تأکید کرده و مسائل دیگری که به همان اندازه برای کارفرمایان مهم هستند را فراموش می‌کنند که این امر بسیار به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

به جای اینکه فقط بر مهارت‌های فنی خود تأکید کنید، توانایی‌های خود به عنوان یک انسان و ویژگی‌‎هایی که شما را به فردی عالی برای کار کردن تبدیل می‌کنند را نیز بیان کنید.

2. از ارتباطات خود استفاده کنید

دنیای کسب و کار بیشتر از آن چیزی که مردم فکر می‌کنند به روابط بستگی دارند بنابراین برای ایجاد فرصت شغلی برای خود از روابط و ارتباطات خود استفاده کنید.

 60 درصد از افراد شرکت کننده در یک نظرسنجی اعلام کردند که روابط مشترک عامل اصلی استخدام آن‌ها بوده‌ است.

استخدام - ارتباطات

روی آوردن به ارتباطات خود و یافتن افرادی که در رشته‌ی شما فعالیت دارند، دو راه بسیار عالی برای شروع هستند.

3. از گفتن جملات بیهوده پرهیز کنید

اگر در میان سخنان خود از عبارات و جملات نامربوط استفاده می‌کنید بهتر است نحوه‌ی صحبت کردن خود را در هنگام مصاحبه تغییر دهید.

بیشترین کلمات استفاده شده "متخصص"، "رهبر"، "پرشور"، "استراتژیک"، "خلاق" و "باتجربه" هستند.

به جای تکیه کردن بر این عبارات کلیشه‌ای فقط کافی است به سادگی بگویید که چه کارهایی انجام دادید و نتیجه‌ی این کارها چه شد. از زبانی واضح و ملموس برای توصیف پروژه‌هایی که انجام داده‌اید استفاده کنید و برای نشان دادن شخصیت خود به بهترین نحو ممکن تلاش کنید.

 

منبع: Cnbc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-10 12:55:12
دسته بندی ها