100 نکته‌ای که با تمرکز روی مثبت اندیشی، زندگی را برایمان لذت بخش تر می‌کند

21 اسفند 1398 - 6:00
مثبت اندیشی - 100 نکته‌ای که با تمرکز روی مثبت اندیشی، زندگی را برایمان لذت بخش تر می‌کند
100 نکته‌ای که با تمرکز روی مثبت اندیشی، زندگی را برایمان لذت بخش تر می‌کند
امتیاز مطلب: 93%

هر فردی در زندگی خود با مشکلات و چالش‌هایی رو به رو است، شاید ندانیم چطور از زندگی لذت ببریم و با وجود تمام مشکلات، تفکر مثبت داشته باشیم. برخلاف باور عمومی مردم، مثبت اندیشی و لذت بردن از زندگی ارتباطی به مادیات ندارد. وقتی می توانید از زندگی خود لذت ببرید و احساس خوشبختی کنید که به تمام مسائل دید مثبت داشته باشید. نگرش هر فردی تنها به خودش وابسته است و هیچ عاملی نمی تواند سبب بدبینی شود. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 100 تمرین مثبت اندیشی را معرفی کنیم.

گاهی سلامت جسم و روان با بهترین داروها هم به دست نمی‌آید. باید تمرین مثبت اندیشی کنید تا با بیماری‌ها مقابله کرده و تغییرات بزرگی در زندگی‌تان بوجود آورید. در این مقاله 100 تمرین مؤثر را متذکر شده‌ایم که به شما کمک می کند افکار منفی و مخرب را به فکرهای مثبت و سازنده تبدیل کنید.

در هنگام حرف زدن تنها از واژگان مثبت استفاده کنید

وقتی مدام به خود بگویید "نمی توانم"، خود را متقاعد کرده‌اید که هیچ توانایی ندارید. باید به خود بگویید توان انجام هر کاری را دارید و تمام تلاش خود را می کنید.

افکار منفی را دور بریزید

وقتی روحیه‌تان ضعیف است نگذارید احساسات و افکار منفی اذیتتان کند. سعی کنید برای چند ساعت در روز تمام افکار منفی را از خود دور کنید و تنها روی جوانب مثبت زندگی‌تان متمرکز شوید.

از واژگانی استفاده کنید که به شما احساس قدرت و موفقیت می دهد

افکار مثبت خود را در قالب واژه‌هایی بیان کنید که سبب می شود احساس قدرت و خوشبختی داشته باشید و فکر کنید زندگی در سلطه‌ی خودتان است. تلاش کنید به جای واژه‌هایی که به شما احساس شکست می دهد، روی واژگان مثبت تمرکز کنید.

از جملات الهام بخش و جملات تأکیدی مثبت استفاده کنید

یکی از بهترین تمرینات مثبت اندیشی، تکرار جملات تأکیدی مثبت است. توصیه می کنیم در فواصل زمانی منظم جملات مثبتی چون "من لیاقت خوشبختی را دارم" یا "من ارزش عاشق شدن را دارم" با خود تکرار کنید. باور این جملات و تکرار کردن آن‌ها سبب می شود تا دید مثبت‌تری به زندگی داشته باشید.

افکار خود را هدایت کنید

وقتی احساس ضعف، ناامیدی و اضطراب دارید با این کار می توانید کنترل افکار خود را به دست بگیرید. به یک خاطره‌ی خوشایند و خوشحال کننده فکر کنید، تصویر ذهنی مثبتی بسازید و به عوامل محیطی واکنش مثبت نشان دهید تا بتوانید افسار احساسات و افکار منفی را به دست آورید.

باور کنید موفقیت و خودباوری ارتباط مستقیم دارند

وقتی خودتان را باور کنید، قطعاً به موفقیت دست خواهید یافت. اگر می خواهید به چیزی شک کنید، چه بهتر به افکار منفی و ضعف‌هایتان شک کنید و مطمئن باشید در دست یابی به اهدافتان موفق خواهید شد.

اشتباهات گذشته را آنالیز کنید

تفکر مثبت به معنای انکار اشتباهات نیست. به جای این که فکرتان را روی موقعیت فعلی‌تان بگذارید کمی زمان دهید تا در آینده اشتباهات خود را تکرار نکنید و نگرش مثبتی به آینده داشته باشید.

به خودتان اعتماد کنید

در بیشتر مواقع وقتی احساس ناامیدی و درماندگی می کنیم، به جای این که برای کارهایی که درست انجام داده‌ایم به خود افتخار کنیم، فقط روی اشتباهات و نکات منفی متمرکز می شویم. حتی اگر اشتباه کرده‌اید، باز هم برای کارهایی که به خوبی انجام داده‌اید به خودتان اعتماد کنید.

خودتان را ببخشید

اگر می خواهد خود را برای اشتباهات گذشته سرزنش کنید هیچ چیز تغییر نمی کند. اشتباهاتتان را ببخشید و آن‌ها را رها کنید تا به آرامش برسید.

از گذشته عبرت بگیرید

گذشته را کنار بگذارید، زیرا قادر به تغییر دادن آن نخواهید بود. وقتی افکار منفی راجع به گذشته به ذهنتان خطور می کند، آن‌ها را با افکار مثبت درباره آینده جایگزین کنید.

باور کنید شرایط می توانست بدتر هم باشد

هر چقدر اوضاع باب میلتان نیست باز به یاد داشته باشید شرایط می توانست بدتر باشد. پس برای تمام داشته‌هایتان در زندگی قدردان باشید، حتی اگر جوانب منفی زندگی‌تان خیلی بیشتر از جوانب مثبت است.

از هر شرایطی به عنوان یک فرصت استفاده کنید

گاهی به برخی مسائل نگاه منفی داریم اما می توانند فرصتی برای بهتر شدن باشند، شاید اگر در آن شرایط قرار نمی گرفتیم در مقابل مشکلات مقاوم نمی شدیم. اخراج شدن در کارتان می تواند فرصتی باشد تا کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید یا به دنبال ادامه تحصیل بروید.

ایده‌ای برای تبدیل افکار منفی به مثبت داشته باشید

وقتی فکر اینکه این کار باید به روش دیگری انجام می شد ذهنتان را درگیر کرد، افکارتان را تغییر دهید و در مورد کاری که انجام داده‌اید به خودتان اعتماد کنید. یادتان باشد هیچ کسی بی عیب و نقص نیست، پس شما هم می توانید در آینده عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

به تخیل‌های خود اهمیت دهید

خیلی خوب است روی کاری که می خواهید انجام دهید یا شخصیتی که می خواهید داشته باشید، تمرکز کنید. این کار سبب می شود در طی مسیر احساس خوبی داشته باشید و با انگیزهی بیشتری گام بردارید.

در جستجوی راهی برای عملی کردن رویاهایتان باشید

قدم بعدی این است که ببینید چطور می توانید به جایی که خود را در آن تصور کرده‌اید دست یابید. پس هیچ فکری تنها با خیال پردازی کردن واقعی نمی شود. برنامه‌ای داشته باشید تا بتوانید با گام‌های کوچک به اهدافتان برسید.

تمرین خود هیپنوتیزمی داشته باشید

خود هیپنوتیزمی به معنای آموزش ذهن است تا در حالت هوشیاری راحت‌تر پیشنهادات مثبت را بپذیرد. خود هیپنوتیزمی به شما کمک می کند تا در زندگی‌تان سالم‌تر، آرام‌تر و خوشبخت‌تر باشید.

دلایلی که نشان می دهد به خواسته‌هایتان می رسید را بنویسید

شاید دست یابی به رویاها و اهداف، برایتان سخت و غیرقابل باور باشد. در این وضعیت بنشینید و تمام دلایلی که نشان می دهد به خواسته‌هایتان خواهید رسید را بنویسید.

تمرین مثبت اندیشی در محل کار

در محل کار عوامل استرس‌زای زیادی وجود دارد. برای مقابله با استرس محل کار، این نکات را به کار ببندید تا احساس راحتی و تمرکز بیشتری داشته باشید.

انتقادات درستی از خود کنید

اگر بخواهید با بی‌رحمی از خود انتقاد کنید به هیچ پیشرفتی نخواهید رسید، تنها روحیه خود را خراب می کنید. پس برای پیشرفت و یادگیری به روش درست انتقاد کنید.

موفقیت خود را تجسم کنید

گاهی وقتی تجسم می کنید پروژه‌ای را با موفقیت به انجام رسانده‌ یا به ترفیعی که به دنبالش بودید رسیده‌اید، احساس بهتری نسبت به شغل خود خواهید داشت و برای ادامه مسیر تشویق می شوید.

صاف بنشینید

وقتی روی صندلی صاف بنشینید، بهتر می توانید فکر کنید. پس خم شدن روی صندلی هیچ کمکی به شما نمی کند.

تصاویر مثبت را جلوی چشمتان بگذارید

میز کارتان را در محل موردعلاقه خود قرار دهید. تصاویری که سبب شادی و یادآوری اهدافتان می شود را روی میز بگذارید تا محیطی آرامش بخش و مثبت ایجاد کنید.

آرامش خود را حفظ کنید و مانع هیچ اتفاقی نشوید

بهترین روش برای مقابله با مشکلات این است آرامشتان را حفظ کنید و اجازه دهید مسیر هر اتفاقی هموار باشد. یادتان باشد مشکلات به آن بزرگی که فکر می کنید نیستند، پس استرس را از خود دور کنید و آرام باشید.

از دید دیگری به مسائل نگاه کنید

با تغییر زاویه دید و نگرش خود، طرز تفکرتان را عوض کنید. با این کار در ارتباط با مدیر، همکاران و دوستانتان، متوجه اشتباهات خود می شوید و دلیل ناراحتی آن‌ها را درک می کنید.

افکارتان را دنبال کنید

هر وقت متوجه شدید فکرهای منفی به ذهنتان راه یافته سریعاً یک قدم به عقب بردارید. شاید روشی پیدا کنید تا دیدگاهتان نسبت به شرایط منفی تغییر کند.

درجا نزنید

هر فردی مرتکب اشتباه می شود، پس روی اشتباهات خود زوم نکنید. با خودتان مهربان باشید و در مسیر دست یابی به اهداف گام بردارید.

انتقادات خشونت آمیز را کنار بگذارید

تنها شما می توانید احساسات منفی در خود به وجود آورید. پس وقتی فکر می کنید در بدترین شرایط هستید، به فکر توانایی‌هایتان باشید و انتقادات درونی را متوقف کنید.

مشکلات را از دید منطقی بنگرید

خیلی راحت است با یک اشتباه کوچک، خود را شکست خورده بدانید. گاهی نیاز است یک قدم به عقب برگردید و با نگرش تازه‌ای به موقعیتتان نگاه کنید. قطعاً متوجه می شوید، این مسئله به آن بزرگی هم که فکر می کردید نیست.

خودتان را باور کنید

خودباوری سبب می شود به موفقیت برسید و به تمام رویاهایتان تحقق ببخشید.

از ارتباط با افراد منفی باف پرهیز کنید

همکارانی که به همه چیز نگرش منفی دارند و از همه بیزارند، روحیه‌ی مثبت شما را از بین می برند. پس از معاشرت با کسانی که می دانید تنها باعث ایجاد احساس بدی در شما می شوند دوری کنید.

باور کنید در شغلتان بهترین هستید

اگر دید منفی به شغلتان دارید و دائماً به دنبال شکست‌ها هستید، قطعاً عملکرد خوبی از خود نشان نخواهید داد. وقتی باور کنید در کارتان خوب هستید احتمال این که تمام تلاشتان را به کار ببندید و عملکرد خوبی نشان دهید بسیار زیاد است.

به دنبال فرصتی برای جبران نقایص و شکست‌ها باشید

بعد از هر شکستی، موفقیت وجود دارد. زمانی را در نظر بگیرید و در مورد راه‌های تبدیل موانع به پیشرفت در کارتان فکر کنید.

تمرین مثبت اندیشی در زندگی شخصی

اگر می خواهید نگرش مثبتی نسبت به خود و مشکلات خانوادگی‌تان داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

با افراد مثبت اندیشی ارتباط برقرار کنید

وقتی مثبت اندیش خواهید بود که اطرافتان پر از آدم‌های مثبت نگر باشد. پس با افرادی معاشرت کنید که همیشه نیمه‌ی پر لیوان را می بینند.

از این که زندگی‌تان کسل کننده نیست، شاد باشید

اگر هیچ اتفاق مثبت یا منفی در زندگی‌تان رخ نمی داد، زندگی کسل کننده می شد. پس هر اتفاقی را یک چالش بدانید و به دنبال راهی برای سرگرم کردن خود باشید.

زاویه دیدتان را گسترش دهید

شاید مسئله‌ای ذهنتان را درگیر کند؛ اما آیا هفته‌ی آینده باز هم این مسئله آزارتان می دهد؟ پس باید یاد بگیرید از مسائلی که هیچ اهمیتی ندارد بگذرید.

گذشته بد خود را فراموش کنید

نباید روی اتفاقات گذشته تمرکز کنید. اگر دائماً در حال مرور خاطرات گذشته هستید سعی کنید افکارتان را به مسیر دیگری رهنمون کنید.

دلگرم رفتار خوب اطرافیانتان باشید

شاید در اطراف شما فردی باشد که با رفتارهایش به شما آرامش می دهد. پس از کسانی که همیشه رفتارهای مثبت دارند و می توانند کاری کنند تا در زندگی نسبت به همه چیز احساس بهتری داشته باشید، انرژی بگیرید.

ذکر بگویید

ذکرهایی که با آن‌ها آرامش می گیرید را انتخاب کنید و هر روز با خود تکرار کنید. این کار به شما یاد می دهد مثبت باشید و تمام چیزهایی که زندگی در مقابلتان قرار می دهد را بپذیرید.

درد دل کنید

احساسات منفی و ناخوشی‌های خود را با یکی از اعضای خانواده، دوستان یا یک روانکاو در میان بگذارید. وقتی کسی باشد که بتوانید به راحتی با او حرف بزنید، احساس بهتری خواهید داشت.

بیشتر محبت کنید

اگر می خواهید زندگی‌تان شیرین‌تر شود برای کسی که به او اهمیت می دهید کار خوبی انجام دهید. پس با این کار احساس بهتری خواهید داشت و فرد دیگری را هم شاد می کنید.

از خودتان دلجویی کنید

یکی از راه‌هایی که می توانید زندگی کردن را بیاموزید این است که از خودتان دلجویی کنید. پس با یک هدیه کوچک، یک شکلات یا بازی موردعلاقه‌تان به خود فرصت استراحت دهید.

نعمت‌هایتان را به خود یادآوری کنید

اگر خانواده سالم، دوستان خوب یا درآمد بالایی دارید، هر روز تمام این‌ها را به خود یادآوری کنید، حتی اگر فکر می کنید داشته‌هایتان ناچیز هستند.

قدردان باشید

باید برای داشته‌های خود شکر گذار باشید. پس برای آنچه زندگی را برایتان شادتر می کند شکر گذار باشید تا انرژی مثبت به دست آورید.

خصوصیات مثبت کسانی که دوستشان دارید را به آن‌ها بگویید

این که سبب شوید فرد دیگری احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، روابطتان را تقویت می کند و به شما امکان می دهد تا به جای منفی بافی، روی مسائل مثبت تمرکز کنید.

دست از سرزنش بردارید

اگر همسر یا یکی از اعضای خانواده‌تان کار اشتباهی انجام می دهد، سرزنشگر نباشید، برای حل مسئله گام بردارید و به همدیگر کمک کنید تا مشکل برطرف شود.

کمی بازیگوش باشید

کودک درونتان را زنده کنید تا روحیه بهتری داشته باشید و افکارتان را تغییر دهید.

تمرین مثبت اندیشی برای آرامش و سرگرمی

نباید وقت خود را صرف احساسات منفی و اتفاقات بد گذشته کنید. با تمرینات زیر می توانید افکار خود را مثبت کنید.

کتاب‌های الهام بخش بخوانید

سعی کنید با خواندن کتاب، از زندگی فرد دیگری الهام بگیرید و روحیه‌تان را افزایش دهید.

یک فیلم کمدی تماشا کنید

با تماشای فیلم موردعلاقه‌تان می توانید روحیه خود را تقویت کنید. قطعاً با تماشای این فیلم می خندید و تمام شکست‌ها و ناملایمات را از یاد می برید.

خیلی به دنبال اخبار نباشید

معمولاً در اخبار چیزهای ناراحت کننده وجود دارد. پس اگر حالتان خوب نیست دنباله رو اخبار نباشید و به جای آن کار لذت بخشی انجام دهید.

بدنتان را تکان دهید

همواره فواید ورزش را به یاد داشته باشید. ورزش سبب آزاد شدن هورمون‌هایی می شود که روحیه‌تان را تقویت می کند. پس پیاده روی کنید، بدوید، بازی کنید تا فکرتان آزاد شود.

موسیقی شاد گوش دهید

موسیقی تأثیر خوبی روی روحیه‌تان دارد. پس در هنگام رانندگی یا وقتی مشغول انجام کارهای خانه هستید، با صدای بلند به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید.

رشته‌ی افکارتان را دنبال کنید

آیا وقتی زمانتان آزاد است فکرهای منفی از ذهنتان عبور می کند؟ باید یاد بگیرید در هنگام استراحت، فکرتان را به سمت خاطرات شاد سوق دهید.

کارهایی انجام دهید که در مسیر اهدافتان هستند

اگر به دنبال کاهش وزن هستید غذاهای چرب و پرکالری درست نکنید، این کار تنها وسوسه‌تان می کند تا رژیم غذایی خود را رها کنید. بهتر است بیشتر پیاده روی کنید، بازی‌های موردعلاقه‌تان را انجام دهید، فعالیت داشته باشید تا انرژی‌تان تخلیه شود.

با تمرکز نفس بکشید

اگر فکر می کنید مشکلات زیادی دارید و نمی توانید با آن‌ها مواجه شوید، سعی کنید روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید. این کار سبب می شود نگرانی‌ها را از خود دور کنید و جوانب مثبت زندگی‌تان را بهتر ببینید.

به سرگرمی‌های زندگی‌تان توجه کنید

شاید تمام هفته را پشت میز کارتان بنشینید اما در زندگی خود سرگرمی‌های زیادی داشته باشید، پس به سرگرمی‌هایی که در زندگی دارید توجه کنید. وقتی روحیه‌تان خوب نیست زمانی را به فکر کردن به سرگرمی‌های تازه سپری کنید.

ماجراجو باشید

برای این که حواستان از مسائل منفی پرت شود ماجراجویی کنید. به جاهایی بروید که تاکنون نرفته‌اید و از مکان‌هایی که در آن‌ها خاطره دارید دیدن کنید. با این کار زمانی برای زنده کردن خاطرات خوش صرف می شود.

هیجان زده باشید

حتی اگر کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، باز هم به دنبال راه‌هایی برای هیجانی بودن باشید. یک بهانه‌ی کوچک می تواند سبب تغییر احساسات و نحوه گذراندن زندگی‌تان شود.

بی بهانه بخندید

حتی اگر در طول روز مسئله‌ای برای خندیدن وجود ندارد، به یاد خاطره‌ای بیفتید که شما را به خنده می اندازد. وقتی در حال خندیدن هستید منفی فکر کردن سخت است.

در هنگام ناراحتی و عصبانیت، بشمرید تا آرام شوید

هر کسی می تواند ناراحت، مأیوس یا عصبی شود، به طوری که گاهی فکر می کنیم در حال منفجر شدن هستیم. برای این که به آرامش برسید سعی کنید با شمردن هر عدد، یکی از اجزای بدنتان را از ناراحتی رها سازید. در نهایت آرام می شوید و فکر منطقی خواهید داشت.

از مدیتیشن غافل نشوید

مدیتیشن فواید بسیار زیادی دارد که از آن جمله می توان به مثبت اندیشی اشاره کرد. با مدیتیشن ذهنتان را از افکار و انرژی‌های منفی پاک کنید و به آرامش برسید.

به 100 کاری فکر کنید که از انجام آن‌ها لذت می برید

اگر فکر می کنید زندگی‌تان به بن بست رسیده، بنشینید و لیستی از کارهایی که از انجام آن‌ها لذت می برید تهیه کنید. شاید با فکر کردن به لذت‌های کوچک متوجه شوید زندگی خیلی هم سخت نیست.

چیز جدیدی خلق کنید

برای مقابله با احساسات منفی و مخرب باید به دنبال خلق کردن باشید. می توانید نقاشی کنید، پرده‌های جدید بدوزید، پازلی را سرهم کنید یا ماکتی بسازید.

خودتان را در جایی شاد تجسم کنید

تجسم قدرت زیادی دارد و با استفاده از آن می توانید خودتان را از شرایطی که در آن احساس ناراحتی می کنید رها کنید و لبخند را روی لبتان بنشانید. برای این منظور باید چشمانتان را ببندید و چیزهایی که به شما احساس خوبی می دهد، تصور کنید.

تمرین مثبت اندیشی برای مقابله با چالش‌های زندگی

هر کسی در زندگی خود با چالش‌هایی رو به رو می شود. در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند از چالش‌ها عبور کنید و لبخند روی لبتان بنشانید.

این طور رفتار کنید که تمام اهدافتان محقق شده اند

وقتی در خود احساس اعتماد به نفس و خوشبختی به وجود آورید، از چالش‌ها گذر خواهید کرد. شاید در ابتدا این احساس واقعی نباشد اما در طی زمان واقعاً احساس خوشبختی خواهید کرد و دست یابی به اهداف برایتان آسان‌تر می شود.

باور کنید به زودی خوب می شوید

اگر با بیماری رو به رو شده‌اید ممکن است بترسید یا نا امید شوید. این احساس چیزی را درست نمی کند. پس روی بهبودی حالتان متمرکز شوید و طوری رفتار کنید که انگار به زودی بهبود می یابید.

باور کنید موانع می خواهند شما را به چالش بکشند

در مسیر دست یابی به اهداف با موانعی رو به رو می شوید اما نباید این موانع باعث شوند از چیزهایی که می خواهید دست بکشید، شاید موانع برای این هستند که از خواسته‌هایتان مطمئن شوید.

خود را با وزن ایده آل تان تصور کنید

کاهش وزن برای خیلی‌ها سخت و طاقت فرساست. باید خود را با وزن ایده آل تان تجسم کنید. این کار باعث می شود در مسیر وزن کم کردن باقی بمانید.

گام‌های کوچک بردارید

شاید کار کردن روی یک هدف بزرگ خیلی سخت و نا امید کننده باشد. باید برای هر کاری قدم‌های کوچک بردارید و اهداف نهایی‌تان را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید تا به آن دست یابید.

تسلیم نشوید

با تسلیم شدن می توانید به آسانی از شرایط دشوار گذر کنید؛ اما هر چقدر هم احساسات منفی دارید، باز از چیزی که می خواهید، دست نکشید. اگر اکنون تسلیم نشوید در آینده قدردان خود خواهید بود.

انتظار نداشته باشید تغییر آسان باشد

نباید تصور کنید تغییر و مقابله با موانع خیلی آسان است. نگذارید ناملایمات سبب شود اعتماد به نفس تان از دست برود. برای تغییرات مثبت تلاش کنید و از راه حل‌های آسان و بی‌نتیجه استفاده نکنید.

همیشه نیمه‌ی پر لیوان را ببینید

باید در هر شرایطی امیدوار باشید. وقتی در مشکلات زیادی غرق شده‌اید، نیمه‌ی پر لیوان را ببینید و روی آن متمرکز شوید تا از آشفتگی رهایی یابید.

باور کنید هیچ موقعیتی دائمی نیست

اگر با غم بزرگی رو به رو شده‌اید، باز هم یادتان باشد این شرایط دائمی نیست و به زودی احساس بهتری را تجربه می کنید. شاید همیشه برای از دست دادن یکی از عزیزانتان ناراحت باشید اما با گذر زمان قدرت تحمل بیشتری خواهید داشت. پس هر روز به خود یادآوری کنید که شرایط بد می گذرد.

موفقیت خود را باور کنید

اگر می خواهید حتماً به موفقیت برسید باور داشته باشید موفق خواهید شد. با این طرز تفکر به اعتماد به نفس و اطمینان خاطری که برای تغییر نیاز دارید می رسید.

با تغییرات مواجه شوید

هر چیزی در گذر زمان تغییر می کند. باید با تغییرات مواجه شوید و به این درک برسید تغییرات همیشه پایان خوشبختی نیستند.

اراده‌ی قوی داشته باشید

مشکلات زندگی می توانند روحیه و افکار شما را بهم بریزند و سبب شوند با بدبینی به دنیا نگاه کنید. اگر تفکر درست و ارده‌ی قوی داشته باشید، همین چالش‌ها می توانند باعث پیشرفتتان شوند.

افکار منفی را دور بریزید

گاهی بهترین راه حل برای کنار آمدن با مسائل منفی زندگی، این است که با آن‌ها مواجه شوید. دست یابی به یک نتیجه و تلاش برای رسیدن به آن سبب می شود نسبت به هر موقعیتی احساس بهتری داشته باشید.

تمرکز خود را روی پیدا کردن راه حل بگذارید

تلاش کنید راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنید. در این صورت احساس می کنید زندگی در کنترل شماست و احساس مفید بودن خواهید داشت.

اجازه ندهید کمبودهای زندگی مانع شما شوند

در مسیر دست یابی به اهداف با محدودیت‌های زیادی رو به رو خواهید شد که ممکن است مانع پیشروی شما شوند. نباید بگذارید این محدودیت‌ها شما را از رسیدن به هدف نهایی بازدارند.

در مسیر درست باقی بمانید

شاید خارج شدن از مسیر رسیدن به اهداف آسان‌ باشد؛ اما نباید اجازه دهید موقعیتتان از دست برود زیرا در غیر این صورت پشیمانی به سراغتان می‌آید. یادآورهایی برای خود داشته باشید تا ذهنتان مثبت بماند و مطابق با برنامه پیش بروید.

تمرین مثبت اندیشی نسبت به زندگی روزمره

اگر می خواهید دیدگاهتان را نسبت به زندگی تغییر دهید تلاش کنید نکات زیر را به کار ببندید تا رویکردتان نسبت به مشکلات تغییر کند.

زیبایی‌های اطراف را ببینید

زیبایی اطراف خود را ببینید، حتی وقتی شرایط روحی بدی دارید، با این کار تحول را احساس می کنید و روحیه‌تان بهتر می شود.

اجازه ندهید افکارتان شما را کنترل کنند

یادتان باشد خودتان می توانید تعیین کنید به چه چیزی فکر کنید. پس هر وقت افکار منفی به ذهنتان خطور کرد آن‌ها را متوقف کنید.

زمانی را به چیزهایی که می‌خواهید اختصاص دهید

وقتی فکر می کنید برای کارهایی که انجام نداده‌اید احساس منفی دارید، زمانی را به فکر کردن درباره این که چقدر آن‌ها را می خواهید اختصاص دهید. پیدا کردن چیزی که واقعاً به آن علاقه دارید، در تمایز میان احساسات منفی از خواسته‌های واقعی به شما کمک می کند.

خوبی‌ها را ببینید

گاهی به قدری با بدی‌های اطرافمان درگیر می شویم که یادمان می رود قدردان چیزهای خوب باشیم. پس چند دقیقه بنشینید و در مورد تمام اتفاقات مثبتی که در طول روز برایتان رخ داده فکر کنید، نباید حتی اتفاقات کوچک را هم از یاد ببرید.

برای هر چیزی هیجان داشته باشید

حتی در بین بدترین اتفاقات هم چیزهایی وجود دارد که سبب رشد و شکوفایی‌تان می شود. پس از هیچ چیز نترسید و برای تمام اتفاقاتی که در انتظارتان است، هیجان داشته باشید.

ایمان داشته باشید دنیا جای بدی نیست

اگر تنها بدشانسی‌ها و ناملایمات دنیا را ببینید، تمام انرژی‌تان از دست می رود. پس ایمان داشته باشید دنیا جای خوبی است و می توانید زندگی خود را در مسیر سعادت قرار دهید.

بهانه تراشی نکنید

بهانه‌های زیادی برای انجام ندادن هر کاری وجود دارد. باید بتوانید در مسیر کمال و خوشبختی به دنبال بهانه تراشی نباشید و تمام بهانه‌ها را کنار بگذارید.

به خودتان ترحم نکنید

برای هر کسی اتفاقات بد رخ می دهد؛ اما این که بخواهید به خود ترحم کنید و دلسوزی دیگران را به دست آورید، شرایط بهتر نمی شود.

کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید

تنها خودتان باید آینده زندگی‌تان را بسازید و این مهم را به دست دیگری نسپارید.

اهدافتان واقع بینانه باشد

اگر اهدافتان بزرگ و غیرقابل دسترس باشد، هر چقدر هم سخت تلاش کنید نمی توانید به آن‌ها برسید و در نهایت ناامید خواهید شد. پس اهداف واقع بینانه داشته باشید تا به جای این که هر روز احساس شکست کنید، سعادت و پیروزی را تجربه کنید.

در پی خوشبختی باشید

وقتی از خواب بیدار می شوید انتخاب با شماست که خوشبخت یا بدبخت باشید. پس خوشبختی را انتخاب کنید تا زندگی برایتان لذت بخش تر شود.

تغییر را باور کنید

هر کسی خصوصیاتی دارد که ممکن است خوشایند نباشد، این مسئله سبب می شود تا احساس بدی نسبت به خود داشته باشید. وقتی باور کنید می توانید این خصوصیات را تغییر دهید حتماً راهی برای تغییر آن پیدا خواهید کرد.

زودتر شروع کنید

اگر می خواهید تغییر مثبتی در زندگی‌تان شروع کنید، در اولین فرصت ممکن گام بردارید.

باور کنید لیاقت بهترین چیزها را دارید

اعتقادی به شانس دارید؟ اگر باور نداشته باشید لیاقت چیزهای خوب را دارید، هیچ وقت بهترین چیزها مقابلتان قرار نمی گیرد. پس باور کنید خوش شانس هستید تا خوش شانس باشید.

نگذارید فکرهای منفی محصورتان کند

فکرهای منفی باعث آزارتان می شود تا جایی که می تواند سبب شود کنترل زندگی‌تان را از دست بدهید و احساس خوشبختی نکنید. پس جلوی افکار منفی را بگیرید و احساساتتان را کنترل کنید.

لبخند بزنید

گاهی یک لبخند نیاز است تا حس خوبی داشته باشید. پس تمرین کنید حتی وقتی که دلیلی برای شاد بودن وجود ندارد باز هم روی صورتتان لبخند باشد.

خودتان تصمیم بگیرید

حتی وقتی فکر می کنید حق انتخاب ندارید شما هستید که تصمیم می گیرید زندگی‌تان چطور جلو برود. پس کنترل تصمیمات را به دست گرفته و سعی کنید مثبت و خوشحال باشید.

انرژی مثبت را انتقال دهید

انتقال انرژی منفی را متوقف کنید و نگرش مثبتی داشته باشید. با این کار احساس خوبی خواهید داشت.

بدی‌ها را از زندگی‌تان دور کنید

کنترل خوبی‌ها و بدی‌های زندگی، در دست خودتان است، پس شما انتخاب می کنید کدام یک وارد زندگی‌تان شود. تا جایی که می‌توانید، چیزهای منفی را از زندگی خود دور بریزید.

به مثبت اندیشی عادت کنید

تنها وقتی روحیه‌تان ضعیف است، به دنبال مثبت فکر کردن نباشید. بلکه مثبت اندیشی را به کار هر روزتان تبدیل کنید، چه وقتی که روحیه‌ی خوبی دارید و چه زمانی که روحیه‌ی بدی دارید.

بدانید چرا به دنبال خواسته‌هایتان هستید

اگر نمی دانید چرا در زندگی به چیزهایی که می‌خواستید نرسیده‌اید، لحظه‌ای درنگ کنید و دلیل اصلی خواسته‌هایتان را پیدا کنید. شاید به این نتیجه برسید خواسته‌هایتان خیلی هم لازم نیست.

با نگرش تازه‌ای به مشکلات نگاه کنید

گاهی نیاز است مشکلات را رها کنید، استراحت کنید و وقتی خیلی احساساتی نیستید آن‌ها را بررسی کنید.

 

منبع: rncentral

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-11 13:24:58
دسته بندی ها