12 کاری که هر فردی را به موفقیت و ثروت می رساند

23 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - 12 کاری که هر فردی را به موفقیت و ثروت می رساند
12 کاری که هر فردی را به موفقیت و ثروت می رساند
امتیاز مطلب: 92%

شاید هوش و استعداد در دست یابی به موفقیت تأثیرگذار باشد، اما این موارد سبب تمایز افراد موفق و پولدار از دیگران نمی شود. موفقیت و ثروت شانسی و به طور اتفاقی به دست نمی‌آید. بلکه کسانی که به موفقیت و ثروت رسیده‌اند، عادت‌هایی دارند که سبب افزایش بازدهی‌شان می شود. در ادامه با یوکن همراه باشید تا شما را با 12 عادت برای دست یابی به ثروت و موفقیت آشنا کنیم.

برخی افراد زندگی خود را روی حالت "پرواز خودکار" (AutoPilot) گذاشته‌اند و لحظه‌ای درنگ نمی کنند تا الگوهای هر روزه خود را بازنگری کنند.

"تام کورلی" در کتاب خود با نام "عادت ثروتمندان: عادات روزانه‌ی افراد ثروتمند برای موفقیت"، عادت‌هایی را معرفی می کند که افراد پولدار را از بی پول‌ها متمایز می کند. در ادامه مقاله به این عادت‌ها می پردازیم:

عادت‌های خوب روزانه به وجود آورید

ایجاد عادات خوب، پایه‌ای محکم برای به دست آوردن ثروت است. در واقع تفاوت اصلی میان افراد موفق و ناموفق در عادت‌های روزانه‌ی آن‌هاست. به بیان ساده، افراد موفق عادت‌های خوب زیاد و عادت‌های بد محدودی دارند. اگر بدانید عادات بد از ثروتمند شدنتان جلوگیری می کند، قطعاً اولین قدم را برای بهبود شرایط بر می دارید.

کورلی در کتاب خود می گوید یک کاغذ سفید بردارید و تمام عادت‌های بدتان را در یک ستون بنویسید. سپس آن‌ها را به گونه‌ای تغییر دهید که به عادت‌های خوب تبدیل شوند.

مثلاً عادات بد این است که زیاد تلویزیون تماشا می کنید و نام افراد را از یاد می برید؛ اما در مقابل بهتر است خود را محدود کنید که تنها روزی یک ساعت تلویزیون ببینید و نام‌ها را یادداشت کرده و به یاد بسپارید.

به مدت 30 روز، فهرست عادات خوب و جدید خود را دنبال کنید. مطمئن باشید از نتیجه‌ی کار شگفت زده خواهید شد.

به طور منظم هدف گذاری کنید

افراد موفق از اهدافی که برای خود تعیین می کنند انگیزه می گیرند. آن‌ها دائماً به دنبال یافتن هدف‌های جدید هستند. قبل از خواب، برای روز بعد خود برنامه ریزی کنید و دقیقا بنویسید چه کارهایی باید انجام دهید.

کسانی که به سمت موفقیت حرکت می کنند، افکار بلندمدتی دارند. آن‌ها اهداف روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه خود را می‌نویسند؛ اما هدف بدون برنامه برای رسیدن به آن، ارزشی ندارد. پس افراد موفق نه تنها هدف گذاری می کنند، بلکه راه‌هایی نیز برای رسیدن به آن‌ها پیدا می کنند و خود را ملزم به انجام آن می دانند.

هر روز به دنبال راهی برای پیشرفت خود باشید

افراد موفق همیشه به دنبال راهی برای رشد و پیشرفت خود هستند. آن‌ها هر روز مطالعه می کنند و رفتاری همانند دانشجویان دارند. هیچ وقت خود را صرف کارهایی نمی کنند که می دانند آن‌ها را به اهدافشان نمی رساند.

"بِرِندن بِرچارد"، نویسنده‌ی آمریکایی، معتقد است باید برای خلق چیزهای تازه وقت گذاشت. افراد موفق همانند بِرچارد می دانند زمان با ارزش‌تر از آن است که اجازه دهند هدر رود. آن‌ها وقت خود را صرف انجام کارهایی می کنند که برای کسب و کارشان مفید است. تعهد نسبت به رشد و پیشرفت فردی بدین معناست کارهایی انجام دهید که شما را به چالش می کشند.

پس باید به دنبال راه‌هایی باشید که دانشتان را زیاد می کند. البته این همیشه آسان نیست، اما اغلب در مواجهه با عواملی پیشرفت می کنید که شما را به چالش می کشند. وقتی دانشتان زیاد می شود، فرصت‌ها بروز می یابند.

مراقب سلامت فردی خود باشید

افراد موفق همواره تلاش می کنند ورزش کنند و تغذیه‌ی سالم داشته باشند. تغذیه‌ی سالم اهمیت زیادی دارد. ورزش روزانه نیز می تواند یک عادت سالم شود. کسانی که مرتب ورزش می کنند، انرژی زیادی برای انجام کارها دارند. نظر شما در این باره چیست؟

برای برقراری ارتباطات وقت بگذارید

افراد موفق بسیار اجتماعی هستند. آن‌ها هر روز زمانی را صرف تقویت روابط دوستانه‌شان می کنند و ارتباط بلندمدتی با دیگران دارند. شبکه سازی کاری است که افراد موفق همیشه انجام می دهند. آن‌ها با اقوام و اطرافیان خود ارتباط برقرار می کنند و راه‌هایی برای کمک به آن‌ها پیدا می کنند که بدون انتظار منفعتی برایشان داشته باشد.

جمله‌ی معروفی است که می گویند قشنگ‌ترین صدای روی زمین، شنیدن اسمتان است. پس این عادت را در خود به وجود آورید که نام تمام کسانی که با آن‌ها ارتباط دارید را یاد بگیرید. آیا وقتی کسی اسم شما را به یاد دارد، خوشحال نمی شوید؟ پس کمی فعال باشید و نام دیگران را به خاطر بسپارید.

در کارهایتان میانه رو باشید

اگر در انجام کارهایتان میانه رو باشید، زندگی‌تان متعادل خواهد شد. متعادل بودن در کار، ورزش، تغذیه، تماشای تلویزیون، استفاده از اینترنت و غیره، کمک زیادی به شما می کند. با این کار، افراد بیشتری از هم‌نشینی با شما لذت می برند. وقتی دیگران همراه بودن با شما را دوست داشته باشند، تمایل به همکاری خواهند داشت و می توانید برای توسعه‌ی کسب و کار خود شریک کاری جدیدی پیدا کنید.

کارهای روزانه‌تان را انجام دهید

باید کار امروز را همین امروز انجام دهید. معمولاً برای انجام برخی کارها ترس‌هایی وجود دارد، اما افراد موفق به ترس‌های خود غلبه می کنند. آن‌ها کارهایشان را به تعویق نمی‌اندازند و کارهای مهم را به هر قیمتی، انجام می دهند.

کورلی در کتاب "عادات ثروتمندان"، می گوید وقتی به فکر عقب انداختن کاری هستید، جمله‌ی "همین الان انجامش بده " را از ذهن بگذرانید. اگر لازم است، این جمله را 100 بار تکرار کنید. پس تا وقتی کارتان به اتمام نرسیده، از آن دست نکشید.

مثبت اندیش باشید

موفق‌ترین فردی که می شناسید را تصور کنید. این فرد مثبت است یا منفی؟

قطعاً او فردی مثبت، پرانرژی و شاد است. این فرد تصمیم گرفته خوبی‌ها را در خود و دیگران ببیند. برای یک فرد موفق، مشکلات به عنوان فرصت‌هایی هستند که باید کشف شوند.

هر روز با اتفاقات پیش بینی نشده‌ای رو به رو می شویم. افراد موفق تا جایی که ممکن است خود را در معرض این اخبار قرار نمی دهند و در عوض تصمیم می گیرند ذهن خود را در مقابل ایده‌های مثبت کتاب‌ها و مجلات قرار دهند.

به طور منظم پس انداز کنید

بنا بر گفته‌های کورلی، افراد موفق در حدود 10 تا 20 درصد درآمد ناخالص خود را پس انداز یا سرمایه گذاری می کنند و برنامه‌ای برای بازنشستگی خود دارند؛ اما هر کسی توانایی انجام این کار را ندارد، شما هر ماه چند درصد از درآمدتان را کنار می گذارید؟

افراد محدود کننده را کنار بگذارید

افراد موفق روی افکار و هیجانات خود تسلط دارند و وقتی فکر منفی به ذهنشان خطور می کند که توانایی آن‌ها را به چالش می کشد، از سرشان بیرون می کنند. آن‌ها موفقیت خود را با فکرهای منفی به تعویض نمی اندازند. مثبت حرف می زنند و از خودشان خیلی انتقاد نمی کنند. افراد موفق همیشه افکار منفی را با اندیشه‌های خوب جایگزین می کنند.

البته افراد موفق به دنبال پیشرفت فردی هستند و همیشه کارهای مثبت انجام می دهند، به همین خاطر فرصتی برای غوطه‌ور شدن در احساسات و افکار منفی ندارند.

به اندازه خرج کنید

افراد موفق و ثروتمند به دنبال ولخرجی نیستند؛ اما در مقابل کسانی که مشکل مالی دارند، بیشتر از دخلشان خرج می کنند. آن‌ها مدام به دنبال چک کشیدن و قرض کردن هستند. اگر شما هم چنین رفتاری دارید، همین حالا تصمیم بگیرید آن‌ها را کنار بگذارید و وضعیتتان را تغییر دهید.

هر روز مطالعه کنید

افراد موفق روزانه 30 دقیقه مطالعه می کنند. مطالعه سبب می شود دانش و مهارت آن‌ها افزایش یابد. وقتی مطالعه می کنید، به دنبال پیشرفت خود هستید. پس با این کار از هم سطح‌های خود جلو می زنید و نسبت به آن‌ها برتر خواهید بود.

 

منبع: Gramello

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-11 13:01:58
دسته بندی ها