اگر این 13 نشانه را دارید، زندگی‌تان در حال هدر رفتن است

25 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - اگر این 13 نشانه را دارید، زندگی‌تان در حال هدر رفتن است
اگر این 13 نشانه را دارید، زندگی‌تان در حال هدر رفتن است
امتیاز مطلب: 98%

حتماً در دوران کودکی رویاهای زیادی در سر داشته‌اید؟ تاکنون چقدر از رویاهایتان محقق شده است؟ شاید زندگی‌تان آن چیزی نباشد که آرزو داشتید و تمام عمر خود را بیهوده گذرانده‌اید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 13 نشانه هدر رفتن عمرتان را معرفی می کنیم.

این موارد نشان می دهد، زندگی‌تان را هدر داده‌اید و خودتان خبر ندارید. افرادی هستند که این نشانه‌ها در زندگی‌شان دیده می شود اما قبول نمی کنند عمرشان را تلف کرده‌اند.

زمان زیادی را صرف کارهای بیهوده می‌کنید

کارهای زیادی هستند که با انجام آن‌ها، وقت خود را هدر می دهید مانند بازی‌های کامپیوتری، وب گردی، تماشای برنامه‌های طنز و عامه پسند که تنها سرگرمتان می کند و غیره. این موارد در همان لحظه سبب سرگرمی‌تان می شود اما فایده‌ی زیادی ندارد. شاید بهتر باشد بیشتر به وقت خود اهمیت دهید و در مورد زندگی‌تان جدی‌تر فکر کنید.

پیشنهاد می کنیم بررسی کنید بیشتر وقتتان صرف انجام چه کارهایی می شود؟ آیا این کارها فایده‌ای برایتان دارد و سبب بهبود زندگی‌تان می شود؟ اگر پاسخ نه است، کارهای روزمره خود را ارزیابی و تغییرات لازم را اعمال کنید.

از هر کسی و هر چیزی گله و شکایت دارید

حتماً در اطراف خود با افرادی مواجه شده‌اید که مدام از همه چیز گله دارند و هر وقت به شما می رسند شکایت می کنند. شاید خودتان هم جزو همین افراد باشید؟ آیا همیشه از مدیر، همسایه، فرزندان، همسر و شغل خود ناراضی هستید؟ اگر این خصوصیات را دارید، تمام عمر تنها انرژی‌های منفی از خود منتشر می کنید. منفی بافی هیچ تأثیری روی بهبود زندگی‌تان ندارد، تنها باعث می شود در همان وضعیت باقی بمانید. پس طرز تفکر خود را تغییر دهید و به جای غر زدن، درباره موضوعات مورد علاقه‌تان حرف بزنید.

هدر رفتن زندگی - شکایت از هر چیزی

ذهنتان فعال و در حال رشد نیست

افرادی هستند که برای رشد و پیشرفت خود هیچ کاری انجام نمی دهند و به دنبال یادگیری چیزهای جدید هم نمی روند، آن‌ها همانند برکه‌ای بی‌حرکت‌اند که راکد مانده است. اگر نتوانید ذهنتان را فعال نگه دارید و مباحث جدید یاد بگیرید، زندگی‌تان همانند برکه‌ی لجن بسته می شود. باید بدانید چالش‌های مثبت زندگی سبب وسعت دامنه‌ی ذهنتان می شود و نباید فکرتان را محدود کند.

خود گویی‌های منفی دارید

باید بدانید حرف‌هایی که با خودتان زمزمه می کنید، می توانند زندگی‌تان را تغییر دهند یا برعکس آینده‌تان را تباه کنند. هِنری فورد، مدیر شرکت خودروسازی فورد، می گوید: "چه به این فکر باشید که می توانید و چه به این که نمی توانید... در هر صورت حق با شماست."

اگر با خود فکر کنید برای ترفیع گرفتن به‌اندازه کافی لیاقت ندارید یا نمی توانید کسب و کار جدیدی راه بیندازید، مطمئناً همان چیزی خواهد شد که به خود تلقین کرده‌اید. هر حرفی که در ذهن خود مرور کنید، به واقعیت زندگی‌تان تبدیل می شود. پس روی حرف‌هایی که به خود می زنید بیشتر تمرکز کنید، چرا که بعد از مدتی متوجه می شوید زندگی‌تان دقیقا همان چیزی است که از فکرتان می‌گذرد.

هیچ انگیزه‌ای در زندگی ندارید

برای انجام چه کارهایی شور و اشتیاق دارید؟ حتماً در اطراف شما هم افرادی هستند که فکر می کنند برای انجام هیچ کاری رغبت ندارند؛ اما چنین چیزی غیرممکن است. حتماً کاری وجود دارد که از انجام آن لذت ببرید. باید بتوانید کاری که سبب هیجان و اشتیاقتان می شود را پیدا کنید و بیشتر برای آن وقت بگذارید.

برنامه‌ای برای آینده ندارید

خیلی خوب است همیشه در زمان حال زندگی کنید، اما گاهی نیاز است چشم به راه آینده باشید و ببینید به کجا می رسید. کسانی که هیچ هدف و برنامه‌ای ندارند، همانند قایقی بی مقصد در اقیانوس هستند که امید دارند در نهایت به جای خوبی برسند. این شیوه زندگی کردن، اصلاً درست نیست. باید برای رسیدن به مقصد موردنظرتان، گام به گام جلو بروید. دقیقا همانند GPS که کمک می کند به مقصد دلخواه خود برسید، پس جی پی اس درونی خود را بیابید تا در مسیر درست قرار گیرید.

هدر دادن زندگی - بی برنامگی برای آینده زندگی

با کسانی معاشرت دارید که کمکی به رشد فردی‌تان نمی‌کنند

شاید با افرادی ارتباط داشته باشید که اجازه نمی دهند شخصیتتان رشد کند. این رفتار سبب می شود درجا بزنید و از پیشرفت بازبمانید. دوستان شما "انرژی آشام" دارند، یعنی اجازه نمی دهند چیز مثبتی برایتان باقی بماند. پس باید با افراد "رشد گرا" معاشرت کنید، همان کسانی که ارتباط با آن‌ها سبب پیشرفتتان خواهد شد.

همیشه گوشی در دست دارید

خیلی از افراد دائماً گوشی موبایل در دست دارند. تلفن همراه بسیار سرگرم کننده است، اما باید به این فکر کنید که چقدر از وقتتان برای در دست داشتن این وسیله تلف می شود. علاوه بر آن، اعتیاد به گوشی موبایل روی روابطتان هم تأثیر می گذارد. افرادی که به تلفن همراه اعتیاد دارند، در هنگام غذا خوردن و حرف زدن با همسر و فرزندانشان هم مشغول پیامک زدن و وبگردی هستند. اگر همیشه تلفن به دست دارید، باید بدانید وقت ارزشمندی که می توانید با خانواده و دوستان خود بگذرانید یا برای آینده‌تان برنامه ریزی می کنید را تلف می کنید.

برای چیزهای بی مورد هزینه می‌کنید

میان چیزهایی که دلمان می خواهد داشته باشیم، با نیازهایمان تفاوت است. امروزه این تفاوت کمرنگ شده است. در اطراف ما افرادی هستند که نمی‌توانند قرض‌های خود را پرداخت کنند، اما باز هم در پی خرید وسایل گران قیمت می روند. اگر از خرید وسایل غیرضروری دست بکشید، می بینید موارد کمی هستند که واقعاً به آن‌ها نیاز داریم. باید ببینید پولتان را برای خرید چه چیزهایی صرف می کنید تا اگر لازم است در نحوه خرج کردنتان، تجدید نظر کنید؛ شاید در آینده بتوانید از پس انداز خود سرمایه گذاری کنید.

به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابید

خواب کافی تأثیر به سزایی در سلامت افراد دارد. می توان ساعات طولانی درباره اهمیت خواب حرف زد. اگر به دلیل مشغله‌ی زیاد خواب کافی ندارید یا عادت دارید تا صبح بیدار بمانید، پیشنهاد می کنیم از عادت نادرست کم خوابی دست بکشید که سلامت شما را تهدید می کند.

هدر رفتن زندگی - بی خوابی

مراقب سلامتی‌تان نیستید

برای سلامت بدن نیازمند خواب کافی، تغذیه‌ی سالم و ورزش منظم هستید. از تأثیر تغذیه و ورزش مطلع هستید، اما باید تأکید کنیم برنامه غذایی سالم و تحرک کافی، سبب کاهش وزن نیز خواهد شد.

تغذیه‌ی مناسب و ورزش مداوم روی سلامت عمومی بدن و نگرش ذهنی‌تان تأثیر می گذارد. پس به برنامه غذایی و میزان تحرکتان توجه کنید تا ببینید همین تغییرات کوچک چطور می تواند کیفیت زندگی‌تان را بهبود دهد.

نمی‌خواهید از منطقه‌ی امن و راحت خود بیرون بیایید

زندگی کردن در محدوده‌ی آسایش کار راحتی است. شاید چند بار به یک رستوران بروید و همیشه همان غذای تکراری را امتحان کنید، تنها برای این که از انتخاب همیشگی خود راضی هستیم؛ اما هدفمان از این که لازم است از محدوده‌ی آسایش خود خارج شوید چیز دیگری است. گاهی نیاز است در جهت بهتر شدن زندگی، ریسک کرد. شاید ریسک تان به شکست ختم شود، اما وقتی حساب شده ریسک می کنید، یعنی تمام جوانب را در نظر گرفته و به یک برنامه ریزی معقولانه دست یافته‌اید.

به گونه‌ای زندگی می‌کنید که دلخواهتان نیست

آیا از زندگی خود رضایت دارید و احساس خوشحالی می کنید؟ اگر نه باید خیلی چیزها را تغییر دهید. البته افرادی که احساس رضایت و خوشحالی می کنند، لزوماً از زندگی‌شان لذت نمی برند. زندگی نیاز به هیجان دارد. پس اگر در زندگی‌تان احساس خوشبختی و لذت نمی کنید، با چند تغییر می توانید به حال بهتری برسید.

اگر این 13 نشانه را در زندگی خود پیدا کرده‌اید، باید به فکر تغییر باشید. در اولین قدم باید افکارتان را تغییر دهید و خود را باور داشته باشید، یعنی بدانید توان تحقق بخشیدن به اهدافتان را دارید. گاهی همین افکار مانع شما می شود و اجازه نمی دهد رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. پس در جهت اصلاح افکار خود گام بردارید تا تغییرات موردنظر در زندگی‌تان به وجود آید.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-15 15:26:32
دسته بندی ها