چگونگی رفتار شما با کارمندانتان، سرنوشت شرکت شما را تعیین می‌کند

25 اردیبهشت 1399 - 6:05
کار آفرینی - چگونگی رفتار شما با کارمندانتان، سرنوشت شرکت شما را تعیین می‌کند
چگونگی رفتار شما با کارمندانتان، سرنوشت شرکت شما را تعیین می‌کند
امتیاز مطلب: 93%

تحقیقاتی در مقاله تجاری هاروارد نشان می‌دهند که از هر 5 مدیر 2 نفر از آن‌ها در 18 ماه اول کارشان، به دلیل ناتوانی در اداره شرکت، از کارشان اخراج می‌شوند، در ادامه به تاثیر رفتار شما بر موفقیت و سرنوشت شرکتتان میپردازیم بنابرین با یوکن همراه باشید.

شما برای دستیابی به موفقیت، نیاز به یک گروه متعهد دارید تا از شما پشتیبانی کند. اگر اعضای گروه شما با شما هماهنگ نباشند، می‌تواند نقش شما به عنوان یک مدیر را با شکست همراه سازد. در اینجا می‌خواهیم شما را با 4 دامی که ممکن است مدیران به آن گرفتار شده و باعث شکست‌‌ آ‌ن‌ها در مدیریت ‌شود را با شما در میان بگذاریم.

دام اول

یکی از چالش‌های هر مدیر کار با قانون‌ها و محدودیت‌های از پیش تعیین شده است و با وجود این محدودیت‌ها یک مدیر باید بتواند از توانایی‌های خود برای به دست آوردن نتیجه استفاده کند. به دلیل این محدودیت‌ها بسیاری از مدیران برای حفظ مقام خود ریسک نکرده و به این دام گرفتار می‌شوند. آن‌ها هیچ‌وقت از گروه خود پشتیبانی نمی‌کنند و قوانین را زیر سوال نمی‌برند. اما قسمت غم‌انگیز ماجرا اینجا است که کارکنانتان اعمال شما را دیده و سخنان شما را می‌شنوند و پشت سر شما حرف می‌زنند.

شرکت‌هایی وجود دارند که تنها مدیرانی که می‌توانند کنترل کنند را استخدام می‌کنند. اگر تنها نگرانی شما تحت تأثیر قرار دادن رؤسایتان باشد، به احتمال زیاد احترام کارمندانتان را نسبت به خودتان از دست خواهید داد؛ باید یک تعادل وجود داشته باشد اینکه شما می‌خواهید رؤسای خود را تحت تأثیر قرار دهید درست است، اما کارمندانتان چه می‌شوند؟ اگر به این راه خود ادامه دهید دیگر نه رؤسایی که سعی در تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها دارید و نه کارمندانی که آن‌ها را نادیده گرفتید، هیچ‌کدام شما را جدی نخواهند گرفت.

" کارمندان از مشتری‌ها ارجحیت دارند، اگر شما حواستان به کارمندانتان باشد، کارمندانتان نیز حواسشان به مشتری‌ها خواهد بود." –ریچارد برنسون

دام دوم

بعضی از مدیران هنگامی که به مقامی بالا می‌رسند جایگاه اولیه خود را فراموش می‌کنند. مدیران بزرگ هرگز با کارمندان خود همانند زیردست رفتار نکرده و با چشم حقارت به آن‌ها نگاه نمی‌کنند. مقام خود را نادیده بگیرید و با کارمندان خود جور شوید و خود را یکی از آن‌ها بدانید در این میان احترام گذاشتن یک اصل است، نه تنها به کارمندان خود بلکه با هر کسی که با آن در ارتباط هستید نیز احترام بگذارید. این‌گونه احترام گذاشتن‌ها باعث می‌شوند تا در درون شرکت خوش‌نام شوید.

با اینکه درآمد شرکت ان‌سی‌آر از  6میلیارد دلار در سال 2013 به 6٫2میلیارد دلار افزایش یافته بود، کارمندان یک تنفر شدید را نسبت به بیل نوتی، مدیر عامل سابق شرکت ان‌سی‌آر، از خود نشان دادند و یکی از کارمندان این شرکت بر روی در شیشه‌ای برای رؤسای شرکت این‌گونه نوشت " ما هر روز کارهای تو را انجام می‌دهیم و تو به ما بی‌احترامی می‌کنی، ما تنها بردگان تو هستیم. تو نظرسنجی به راه می‌اندازی و کاملا مشخص است که به آن‌ها توجهی نمی‌کنی زیرا اگر توجه می‌کردی، ما تغییراتی را مشاهده می‌کردیم."


"شما تجارت به وجود نمی‌آورید، بلکه مردم را می‌سازید و این مردم هستند که تجارت را به وجود می‌آورند." -زیگ زیگلر

دام سوم

برخی مدیران فکر می‌کنند که چرخ‌های شرکت با وجود آن‌ها می‌چرخد و بعضی افراد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا صاحب شرکت هستند. زمانی شخص در این دام گرفتار می‌شود که تمامی تصمیمات را به تنهایی بگیرد، انتقادات و نظرات را نادیده گرفته و تمامی موفقیت‌ها را نتیجه کارهای خودش بداند. اگر بگذارید که غرور بر شما غلبه کند و اگر فکر کنید که همه چیز را می‌دانید، مطمئنا به راهی قدم می‌گذارید که نتیجه آن چیزی جز شکست نخواهد بود. با تشکر، هدایا و شناختن و معرفی کردن افراد نمونه بخشنده باشید، از توانایی‌های همکاری در جهت حل مشکلات استفاده کنید و چیزهایی را که نمی‌دانید قبول کنید زیرا گاهی اقرار به ناتوانی می‌تواند رابطه شما را با گروهتان قوی‌تر کند و با این کار شما به راحتی اعتماد کارکنان و گروه خود را به دست می‌آورید.

دام چهارم

کنترل و دخالت بیش‌ از حد در کار کارمندان می‌تواند برای آن‌ها بسیار زننده باشد، گاهی اوقات بهتر است بگذارید تا کارمندانتان کار خود را انجام دهند و شما در کار آن‌ها دخالتی نداشته باشید. به راحتی از موفقیت‌های گروه خود نگذرید و نگذارید تنها نتیجه عامل انگیزهبخش شما باشد زیرا فشار آوردن بر روی کارمندان، باعث ناراضی شدن آن‌ها نسبت به شما می‌شود. اگر شما پیروزی‌های گروه خود را نادیده بگیرید یک فرصت بزرگ را از دست می‌دهید تا نه تنها به کارمندان خود الهام بخشیده، بلکه یک ارتباط شخصی بهتر با کارمندان خود داشته و مدیریت خود را بهبود ببخشید.

بسیاری از مدیران برای جشن گرفتن موفقیت‌های کوچکشان وقتی نمی‌گذارند؛ یکی از مدیرانی که استثنا به حساب می‌آید یعنی ریچارد برنسون که در گروه ویرجین، کار و سرگرمی را به کار گرفته است، در مقاله  "چگونه کارمندان را شاد کنیم؟" می‌نویسد "جشن گرفتن برای موفقیت‌ها را فراموش نکنید و از آن لذت ببرید."

"با کارکنان خود به گونه‌ای رفتار کنید که انگار تجارت شما به آن‌ها بستگی دارد."

اگر ما از مردم به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف‌های خود استفاده کنیم، هرگز وفاداری آن‌ها را به دست نخواهیم آورد. کارکنان خود را ماشین‌آلات خودکار خط تولیدتان در نظر نگیرید به آن‌ها نشان دهید که برای مردم ارزش قائل هستید و آن‌ها نیز در ازای این کار شما، به بهترین شکل با مشتری‌ها رفتار می‌کنند.

 

منبع: Linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-13 16:31:39
دسته بندی ها