ثروتمندان دنیا با چه طرز فکری به موفقیت رسیده‌اند؟

13 آذر 1399 - 11:57
انگیزشی - ثروتمندان دنیا با چه طرز فکری به موفقیت رسیده‌اند؟
ثروتمندان دنیا با چه طرز فکری به موفقیت رسیده‌اند؟
امتیاز مطلب: 91%

آیا می‌دانید چه رفتارهایی ثروتمندان را از دیگران متمایز می کند؟ استیو سیبولد (Steve Siebold)، نویسنده‌ی کتاب «ثروتمندان چگونه فکر می کنند؟» در حدود سه دهه از عمر خود را با ثروتمندان مصاحبه کرده تا متوجه شود چه چیزی آن‌ها را به ثروت رسانده است. با یوکن همراه باشید.

 استیو سیبولد می گوید طرز تفکر ثروتمندان متفاوت است. او به 21 راز موفقیت آن‌ها اشاره کرده است؛ اما واقعاً چه تفاوت‌هایی میان مردم عادی و افراد ثروتمند وجود دارد؟

جینا راینهارت (Gina Rinehart)، ثروتمندترین زن دنیا، در مقاله‌ای عنوان کرد مردم عادی به جای تلاش برای دست یابی به خوشبختی و موفقیت، وقت خود را با خوش‌گذرانی، سیگار کشیدن و شبکه های اجتماعی پر می کنند.

مردم عادی می‌گویند «پول» دلیل اصلی شرارت‌هاست، اما ثروتمندان معتقدند «فقر» ریشه‌ی شرارت‌های دنیاست

افراد با وضعیت اقتصادی متوسط تصور می کنند ثروتمندان، خوش شانس یا متقلب هستند. به همین خاطر ثروتمند شدن در کشورهای کم درآمد، نوعی شرمندگی به حساب می‌آید. ثروتمندان دریافته‌اند پول عامل اصلی خوشبختی نیست، اما می تواند زندگی را آسان‌تر و لذت بخش تر کند.

پول - شرارت - فقر

مردم عادی می‌گویند خودخواهی گناه بزرگی است، اما ثروتمندان خودخواهی را حُسن می‌دانند

ثروتمندان برای خوشبختی و خوشحالی خودشان به سوی پیشرفت حرکت می کنند. آن‌ها نمی گویند برای نجات دنیا تلاش می کنند؛ اما مردم عادی نگرش دیگری دارند که سبب شده همیشه فقیر بمانند. وقتی مراقب خودتان نباشید، نمی توانید به دیگران هم کمک برسانید.

مردم عادی همیشه به فکر شانس هستند، اما ثروتمندان به اقدام و عمل فکر می‌کنند

وقتی مردم عادی منتظر هستند در یک قرعه کشی برنده شوند و شانس به سراغشان بیاید، ثروتمندان به دنبال حل مشکلات خود هستند. در واقع مردم عادی دست روی دست می گذارند و تنها منتظر لطف خدا، مدیر، دولت و خانواده‌شان هستند؛ اما فقط زمان خود را از دست می دهند و به هیچ پیشرفتی هم نخواهند رسید.

مردم عادی برای کسب ثروت به دنبال تحصیلات دانشگاهی می‌روند، اما ثروتمندان می‌خواهند دانش خاصی را یاد بگیرند

خیلی از ثروتمندان دنیا تحصیلات رسمی پایینی دارند و ثروت خود را از طریق دانش خاص شان به دست آورده‌اند. این در حالی است که مردم عادی تصور می کنند تنها راه دست یابی به ثروت، مدرک دانشگاهی است. آن‌ها گرفتار نوعی فقر فکری شده‌اند که از ثروت و موفقیت دورشان کرده است. افراد ثروتمند تنها روی "هدف" تمرکز می‌کنند و به "وسیله‌ها" اعتقادی ندارند.

مردم عادی به فکر روزهای خوب گذشته‌اند، اما ثروتمندان به آینده می‌اندیشند

افراد ثروتمند برای میلیونر کردن خود تلاش کرده‌اند، آن‌ها سعی می کنند خود را به چالش بکشند و تمام اهداف و آرزوها را در آینده‌ای نزدیک به تحقق برسانند. کسانی که فکر می کنند روزهای گذشته بهترین‌ها بوده‌اند، ثروتمند نخواهند شد و تنها در افسردگی و ناامیدی غرق می شوند.

مردم عادی درباره پول احساسی فکر می‌کنند، اما ثروتمندان نگاهی منطقی دارند

یک فرد تحصیل کرده و باهوش می تواند به انسانی بزدل و ترسو تبدیل شود که تنها آرزوی مالی‌اش این است در دوران بازنشستگی از نظر اقتصادی تحت فشار نباشد.

ثروتمندان درباره پول منطقی فکر می کنند و دقیقا می دانند پول چیست. آن‌ها به این باور رسیده‌اند پول یک ابزار مهم است که فرصت‌های زیادی را در اختیار انسان قرار می دهد.

افراد عادی پول را با انجام کارهایی که دوست ندارند، به دست میآورند، اما ثروتمندان علاقه‌مندی‌های خود را دنبال می‌کنند

شاید مردم عادی تصور کنند ثروتمندان در 24 ساعت شبانه روز کار می کنند؛ اما یکی از بهترین استراتژی‌های ثروتمندان دنیا این است کاری را که دوست دارند، انجام می دهند و به دنبال راهی می روند که از آن پول در بیاورند.

مردم عادی - مردم پولدار

اما در مقابل مردم عادی کارهایی را انجام می دهند که دوست ندارند و تنها نیازمند پولش هستند. در واقع جامعه به آن‌ها یاد داده پولی که به دست می‌آورند، باید با تلاشی که می کنند یکسان باشد.

افراد عادی توقع کمی از خود دارند، اما ثروتمندان به دنبال چالش‌ها می‌روند

روان‌شناسان می گویند در زندگی توقعات خود را پایین بیاورید تا دچار یاس و ناامیدی نشوید؛ اما باید بدانید هیچ کسی با آرزوی ثروتمند شدن، به خود آسیب نمی‌رساند. هر فردی با رویاهایش زندگی می کند و نباید از آرزوی پولدار شدن بترسید.

مردم عادی می‌گویند باید برای ثروتمند شدن کاری انجام دهید، ثروتمندان معتقدند باید چیزی در درونتان باشد تا ثروتمند شوید

مردم عادی روی کار کردن تمرکز می کنند و انتظار نتیجه‌ای سریع را دارند، اما ثروتمندان از هر تجربه‌ای استفاده می کنند و همواره به دنبال پیشرفت هستند. به همین خاطر است افراد ثروتمندی چون دونالد ترامپ بدهی‌های نه میلیارد دلاری را تجربه می کند و در نهایت ثروتمندتر از قبل است.

مردم عادی می‌گویند برای پول درآوردن نیاز به پول است، اما ثروتمندان از پول دیگران بهره می‌برند

طرز فکر اغلب مردم این است که برای به دست آوردن پول، باید پول داشته باشید؛ اما ثروتمندان ترجیح می‌دهند از پول دیگران برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

افراد ثروتمند می دانند این که به قدری پول داشته باشی که برای چیزی بپردازی مسئله نیست؛ اما مسئله‌ی اصلی اینجاست آیا آن چیز، ارزش سرمایه گذاری و خریدن را دارد؟

مردم عادی می‌گویند اساس تجارب بر منطق و سیاست است، اما ثروتمندان باور دارند تجارب بر اساس احساسات و طمع جلو می‌رود

افراد ثروتمند می گویند ترس و طمع سبب پیشبرد بازارهای اقتصادی می شود و این را در تمام معاملات خود در نظر می گیرند. توجه به احساسات و اطلاع از طبیعت انسان‌ها و تأثیری که این مسئله روی معاملات دارد، به آن‌ها امکان می دهد از قدرت نفوذشان برای کسب ثروت بیشتر استفاده کنند.

مردم عادی بیشتر از درآمدشان خرج می‌کنند، ثروتمندان زندگی خود را با کمتر از درآمدشان می‌گذرانند

باید کمتر از میزان درآمد خود خرج کنید، ثروتمندان معتقدند "ثروتمند شوید تا بضاعت داشته باشید."

افراد ثروتمند کمتر از سطح درآمدشان خرج می کنند. البته ممکن است به قدری پول داشته باشند که بتوانند همانند پادشاهان روزگار بگذرانند، اما به فکر آینده هستند و می خواهند ثروتشان را برای آینده کنار بگذارند.

مردم عادی برای پول مضطرب می‌شوند، ثروتمندان آرامش خود را در ثروت می‌یابند

افراد ثروتمند به این باور رسیده‌اند که پول می تواند بیشتر مشکلات آن‌ها را حل کند. مردم عادی پول را چرک دست می‌دانند که باید آن را برای گذران زندگی پیدا کرد. در مقابل ثروتمندان پول را محرکی می دانند که اگر به قدر کافی به آن دست یابند، می تواند برای آن‌ها آرامش فکری به ارمغان آورد.

مردم عادی بیشتر به دنبال سرگرمی هستند، اما ثروتمندان بیشتر از سرگرمی به دنبال یادگیری می‌روند

ثروتمندان برای کسب ثروت خیلی روی تحصیلات رسمی سرمایه گذاری نمی کنند، اما به ارزش یادگیری بعد از تمام شدن دوران تحصیل پی برده‌اند. حتماً در خانه‌ی ثروتمندان بزرگ با کتاب خانه‌ی پر از کتابی رو به رو شده‌اید که برای آموزش و یادگیری خود استفاده می کنند؛ اما در مقابل مردم عادی به سراغ مجلات سرگرم کننده و روزنامه‌های پر از شایعه می‌روند.

مردم عادی فکر می‌کنند ثروتمندان مغرور هستند، افراد ثروتمند می‌خواهند با کسانی که شبیه خودشان فکر می‌کنند ارتباط داشته باشند

 مردم عادی طرز فکر اشتباهی درباره ثروتمندان دارند که آن‌ها را از افراد ثروتمند بیزار کرده است. شاید ثروتمندان به دنبال افسردگی و بدبختی نیستند، اما دیگران آن را خودستایی و غرور تلقی می‌کنند.

افراد عادی به ثروتمندان برچسب «افاده‌ای و مغرور بودن» می زنند تا احساس بهتری نسبت به خودشان پیدا کنند.

مردم عادی به پس‌انداز فکر می‌کنند، ثروتمندان در پی کسب ثروت هستند

ثروتمندان به جای این که پول‌هایشان را پس انداز کنند، روی چیزهایی تمرکز دارند که با ریسک کردن به دست می آید؛ اما مردم عادی به قدری روی صرفه جویی و پس انداز متمرکز می شوند که تمام فرصت‌هایشان را از دست می دهند. ثروتمندان تنها روی پول و ثروت زیاد تمرکز دارند و در بحران‌های اقتصادی نیز همانند بقیه‌ی مردم به پول محدود فکر نمی کنند.

مردم عادی پول‌هایشان را نگه می‌دارند، ثروتمندان می‌دانند چه زمانی باید ریسک کنند

در هر سرمایه گذاری ممکن است شکست اتفاق بیفتد، اما ثروتمندان معتقدند مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، آن‌ها همیشه می توانند پول زیادی به دست آورند.

مردم عادی می‌‌خواهند راحت زندگی کنند، ثروتمندان با تردید به آسایش می‌نگرند

ثروتمندان هر ریسکی را می‌پذیرند تا آن‌ها را به یک میلیونر تبدیل کند؛ اما مردم عادی نمی‌توانند این گونه زندگی کنند. آن‌ها اصلی‌ترین هدف زندگی‌شان را آرامش جسمی و فکری می دانند.

ثروتمندان دنیا می دانند پولدار شدن آسان نیست و ممکن است آسایش آن‌ها را بگیرد. آن‌ها یاد گرفته‌اند در حالت تردید مداوم نیز آرامش داشته باشند.

مردم عادی به فرزندان خود یاد می‌دهند چطور زنده بمانند، ثروتمندان به فرزندان خود می‌گویند چطور ثروتمند شوند

پدر و مادرهای ثروتمند از همان ابتدا فرزندان خود را با "فقر" و "ثروت" آشنا می کنند. شاید مردم عادی تصور کنند والدین ثروتمند به فرزندان خود یاد می دهند تا آن‌ها را پایین‌تر ببینند؛ اما این فرضیه درست نیست. آن‌ها به فرزندانشان یاد می دهند نگاه واقع بینانه ای داشته باشند. اگر کودکانمان از همین سنین پایین به ارزش ثروت پی ببرند، احتمالاً در آینده برای دست یابی به آن، تلاش بیشتری خواهند کرد.

مردم عادی - مردم پولدار

مردم عادی پول و سلامتی را بی‌ارتباط می‌دانند، ثروتمندان می‌گویند پول می‌تواند جانتان را نجات دهد

خیلی از افراد ثروتمند در موسسه‌ی "مراقبت از سلامت" ثبت نام می‌کنند و هزینه‌ی قابل توجهی را برای عضویت سالیانه می پردازند تا دسترسی به یک پزشک خصوصی به صورت 24 ساعته برایشان فراهم شود. خیلی از ثروتمندان در این طرح شرکت کرده و پزشکانی در همسایگی خود دارند.

مردم عادی می‌گویند باید "«خانواده» یا «ثروت» را انتخاب کرد، ثروتمندان معتقدند می‌توان هر دو را با هم داشت

عده‌ای می گویند برای کسب ثروت نمی توان وقت زیادی برای خانواده گذاشت؛ اما ثروتمندان معتقدند اگر با چالش‌ها با نگاه مثبت برخورد کرد، می توان هر چه را خواست، به دست آورد.

 

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-04 22:29:58
  • نظرات
تصویر آواتار حسن
   حسن

باریکلا به این متن زیبا و تاثیر گذار.ممنون از سایت خوبتون.من که از این جملات لذت بردم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Javid Javaheri
   Javid Javaheri

فوق العاده، زیبا، مختصر و مفید، حق مطلب ادا شده، البته برای کسانی که تازه وارد این جور مباحث شده باشند، ممکن است کمی هضم مطلب سنگین باشد، ولی در عوض میتواند محرک خوبی برای پیگیری و مطالعه بیشتر توسط این دسته از افراد باشد. من شخصا بیش از 95٪ مطالب این نوشته را تجربه نموده ام و بلطف خدا درحال طی مسیر روشن خودم قرار دارم و طبیعتا با افراد، مطالب، نویسنده، وبسایت و عواملی ارتباط برقرار میکنم که همسو با دیدگاه من نسبت به ارزش ثروت و ثروت آفرینی باشند، هرچند ممکن است بیشتر افراد جامعه دیدگاهی مخالف من داشته باشند و عکس العملی در خلاف جهت من داشته باشند. موفق و پیروز باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار هودار
   هودار

به نظر من با پول و ثروت همه چیز خریدنی هستش از جان آدمها تا خریدن افراد تا کالاها و غیره فقط چگونه و از چه راهی و آیا انسانی بوده که آلوده آن نشود راز طبیعت هم این است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار نعمت
   نعمت

تولید ثروت بد نیست تمام مطالب بالا از قبیل تفاوت نگاه تفکر ثروتمندان و ایجا دفرصتها و استفاده از فرصتها صحیح بود ولی تفاخر و تکبر و غرور و خودخواهی بده نگاه اسلام به تولید ثروت بهترین راههاست چون دین هم نگفته فقیر زندگی کنید گفته اخلاقی زندگی کنید از تحقیق تفکر و تدبر هم زیاد صحبت کرده حتی در تولید ثروت پس اینهم از الگوی خارجی تبلیغ نکنید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار امیر ضیایی
   امیر ضیایی

اگه همه چیز پوله پس چرا زندگی ابدی نداریم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

خانم صمدی عزیز بنده با فکر شما کاملا مخافم ادمی میتواند در هر جا که باشد بیشرفت داشته باشد حرف های شما قبول شاید نتوانیم به قدرتمندی بعضی کشور های اروبایی برسیم ولی در حد خودمان میتوانیم بیشرفت داشته باشیم ، اول از همه باید به خودتون بگید من تا اخر امسال 100 میلیون بول میخواهم حال چطور ان را بدست بیارم، اول به فکر یه ایده باشبد که کارتون رو شروع کنید سرمایه اولیه هر چه بیشتر در مسیر راحتتر میتونید بیشروی کنید،بول تو کار ازاده هر نوعش فقط نیاز به سلیقه داره ، مردم چی میخوان ، تنوع کاری داشته باشید ، یه مقدار بیشرفت کردید ، روی تبلیغاتتون حسابی کار کنید بازاریاب استخدام کن ، وقتی دستت بیوفته تو بازار چم و خم کار دستت میاد، به خدا انسان میتونه به هر چیزی که میخواد برسه فقط همت بلند و ذهنی خلاق و اینده بین میخواد.موفق باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مینا صمدی
   مینا صمدی

بسیار جالب بود اما مصادیق آن در کشورهای جهان سوم و اروپایی و آمریکایی بسیار متفاوت است زیرا نگاه مردم در کشورهای فقیر به ثروت صرفا در جهت گذران عمر و سیر کردن شکم است اما در کشورهای اروپایی و آمریکایی چیزی فراتر از این ها صادق است یعنی ثروت برای زندگی برای تجربیات جدید برای رشد در مراحل گوناگون عمر است در کشورهای کمتر توسعه یافته اکثر مردم به دنبال راهی برای بدست آوردن شغل برای حداقل های زندگی هستند و در آن سوی دنیا تلاش را برای بدست آوردن هر آنچه در آرزوی آن هستند انجام می دهند. و البته راههای به ثروت رسیدن در این کشورها هم بر پایه رانت یا ارث یا راههای خلاف است و کمتر کسی در این زمانه با تلاشی واقعی و انسانی می تواند به آنچه می خواهد برسد(کمتر کس نه هیچ کس و بسیاربسیار نادر می باشد)پس نوشته های مقاله بالا نسخه ای برای همان کشورهاست.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها