8 راهکاری که شما را به اهدافتان می رساند

13 فروردین 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 8 راهکاری که شما را به اهدافتان می رساند
8 راهکاری که شما را به اهدافتان می رساند
امتیاز مطلب: 96%

شاید به گذشته زندگی‌تان نگاه کنید و از تغییراتی که به وجود آمده متعجب شوید. ممکن است در این مدت فارغ‌التحصیل شوید، شغل جدیدی پیدا کنید و زندگی‌تان دچار تحول شود. اکنون احساس موفقیت می کنید یا می‌خواهید به عقب برگردید و تصمیمات متفاوتی بگیرید؟ در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور به اهدافتان دست خواهید یافت.

هر فردی در زندگی با پیروزی و شکست‌های زیادی رو به رو می شود. اگر ناامیدی به سراغتان آمده و نمی‌دانید چطور شکست را به موفقیت تبدیل کنید، در ادامه‌ی مقاله 8 راهی که شما را به اهدافتان می رساند، معرفی می کنیم.

تعریف دقیقی از موفقیت داشته باشید

می توانید موفقیت را برای خودتان تعریف کنید. اگر تعریف شما خیلی سخت گیرانه باشد قطعاً به زودی ناامید خواهید شد. مطمئن باشید هیچ چیز در این دنیا قطعی نیست. پس چرا باید امید خود را از دست بدهیم و نگران اتفاقاتی باشیم که شاید هیچ وقت رخ ندهد؟

در جستجوی اثرات مثبت شکست باشید

اگر در مصاحبه‌ی شغلی موفق نشده‌اید دو راه مقابلتان خواهد بود؛ یا باید فکر کنید در مصاحبه شکست خورده‌اید یا توانسته‌اید چیزهایی یاد بگیرید که در مصاحبه‌ی بعدی کمکتان می کند و فرصت‌های جدیدی را پیش رویتان قرار می دهد.

"دالایی لاما" می گوید: "گاهی به دست نیاوردن چیزی که می خواهید، برایتان بهترین اتفاق ممکن است."

کارآفرینان و تولیدکنندگان زیادی هستند که بعد از شکست‌های بزرگ به موفقیت چشمگیری رسیده‌اند. البته منظور موفقیت شخصی است؛ موفقیتی که شما را از ناامیدی دور کرده و در مسیر درست قرار می دهد. شاید بهتر باشد قوی بودن را به عنوان برترین دستاورد زندگی انتخاب کنیم و اجازه ندهیم ناامیدی توانایی‌مان را بگیرد.

برحسب هر آنچه یاد گرفته‌اید عمل کنید

خیلی خوب است چیزهای زیادی یاد بگیرید و بتوانید آن‌ها را به کار ببندید. معمولاً استفاده از دانش کار سختی است. از طرفی می دانیم برای ایجاد تغییرات مثبت به انسجام و پایداری نیاز داریم، از سوی دیگر انجام دوباره یک کار و انتظار نتایج متفاوت، کار درستی نیست.

برای ساخت زندگی که می خواهیم فرمول دقیقی وجود ندارد. نمی دانیم چه کارهایی باید با روش قبلی انجام شود و برای کدام یک از کارها روش متفاوتی پیدا کنیم. خودمان باید دریابیم کدام روش درست است و کدام یک باید اصلاح شود، سپس با درک این که تضمینی برای موفقیت وجود ندارد به راه خود ادامه دهیم.

روی مسیر درست متمرکز شوید

نرسیدن به هدف خاصی که برای خود در نظر گرفته‌اید به معنای آن نیست که هیچ وقت نمی توانید به چیزی که می خواهید برسید. اگر به یک هدف ویژه نرسیدید فکر نکنید همه چیز تمام شده است. اگر در مسیر باقی بمانید، بالاخره به چیزهایی می رسید که نیاز شما را برآورده می کند.

یکی از مزیت‌های تلاش با تمرکز روی مسیر این است که تفکر و تمرکز روی مراحل انجام کار را برایتان آسان‌تر می کند. این بدین معنا نیست که دیگر هدفی تعیین نمی کنید و پیشرفت خود را نمی سنجید، بلکه با هر قدمی که بر می دارید، احساس موفقیت و خوشبختی در شما برانگیخته می شود.

بپذیرید کنترل همه چیز در دست ما نیست

تلاش و سخت کوشی سبب موفقیتتان می شود، اما باید قبول کنید گاهی چیزهایی وجود دارد که کنترل آن از دست ما خارج است. به همین خاطر گاهی هر چقدر تلاش می کنیم، به نتیجه‌ی مطلوب نمی رسیم.

اگر چندین بار در یک مصاحبه‌ی شغلی شرکت کردید و هنوز موفق نشده‌اید، مطمئناً علت شکست شما این است که با رقبای با تجربه‌ای رو به رو هستید. همیشه راهی برای پیشرفت و موفقیت وجود دارد اما باید قبول کنیم نتیجه با تلاش ما برابر نیست. با این حال اگر با عزم و اراده گام برداریم، شانس خود را برای دست یابی به نتیجه‌ی دلخواه بالا برده‌ایم.

خود را خودشانس بدانید

"ریچار وایزمن" در کتاب "فاکتور شانس" می گوید: کسانی که ایده‌ها و اتفاقات جدید را می پذیرند، خود را خوش شانس‌تر از بقیه می دانند. بدین خاطر تمایل بیشتری به ارتباط با دیگران دارند و توانایی آن‌ها برای مقابله با مشکلات بدون این که گرفتار ناامیدی شوند، سبب شده تا خوش شانس و کامیاب باشند.

اگر با نگرش مثبت در مسیر خود گام برداریم، فرصت‌های زندگی را در می یابیم. تفاوت خوش شانس و بدشانس‌ها این است که افراد خوش شانس به دنبال فرصت‌ها هستند و تنها خوبی‌ها را می بینند اما بدشانس‌ها سرشان را پایین می اندازند و فقط با مشکلات و گرفتاری‌ها رو به رو می شوند.

کمی زیرک باشید

وقتی خود را برای شکست آماده می کنید حتماً با آن مواجه خواهید شد. زیرکی نقش مؤثری در رسیدن به موفقیت دارد. اهداف زیرکانه قابل اندازه گیری، واقع‌گرایانه و مشخص هستند و در یک بازه زمانی تعریف می شوند.

اگر برنامه‌ی منظمی داشته باشید، دست یابی به موفقیت محتمل‌تر از وقتی است که درگیر وظایف خانوادگی هستید.

فرصت‌ها را از دل مشکلات دریابید

فردی به دنبال شغل جدید بود اما به هر جا سر می زد به او می گفتند کسی را استخدام نمی کنند. بالاخره او تصمیم گرفت هدف جدیدی برای خود تعیین کند؛ پس از آن به هر جا می رفت اگر به او می گفتند "کسی را استخدام نمی کنیم" باید یک تابلوی "استخدام نمی کنیم" را از او می خریدند.

وقتی از این بعد به مسئله نگاه می کنیم، شاید خواسته‌اش برآورده نشده است، اما توانسته برای به دست آوردن خواسته‌اش آمادگی بیشتری کسب کند. مهم احساس رضایت از کار است. پس دست یابی به موفقیت سخت نیست و هر فردی این توان را دارد.

 

منبع: tinybuddha

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-31 17:03:25
دسته بندی ها