چطور ارتباط با افراد موفق‌تر، ما را به پیشرفت می‌رساند؟

21 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - چطور ارتباط با افراد موفق‌تر، ما را به پیشرفت می‌رساند؟
چطور ارتباط با افراد موفق‌تر، ما را به پیشرفت می‌رساند؟
امتیاز مطلب: 90%

حتما می دانید هر فردی شبیه چند نفری می شود که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد. پس چه بهتر که اطرافیان خود را از بین افراد موفق و پیشگام انتخاب کنیم؛ اما چطور می توانیم با افراد موفق ارتباط برقرار کنیم؟ با یوکن همراه باشید.

ارتباط با افراد موفق و پیشگام در حوزه‌ی کسب و کار، برای قرارگیری در مسیر موفقیت لازم است. مطمئن باشید همیشه راهی برای پیشرفت و موفقیت بیشتر وجود دارد؛ اما باید بدانید ارتباط با افراد موفق‌تر و کسانی که جلوتر از شما در مسیر کسب و کار گام برداشته‌اند، همیشه آسان نیست. این کار نیازمند استراتژی‌های خاصی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مکانی مشخص برای ارتباط و شبکه‌سازی در نظر بگیرید

ابتدا باید جایگاه خود را در کسب و کار کنونی‌تان بدانید. سپس درجه‌ی شرکت خود را پیدا کنید و در گام بعدی، به سراغ شرکت و افراد موفق‌تر بروید. همیشه جویای اخبار و رویدادهای مرتبط با کسب و کارتان باشید و اخبار پیرامون آن‌ها را به منظور پیدا کردن شرکت کنندگان حرفه‌ای‌تر دنبال کنید.

کمی صبور باشید

قطعاً شروع رابطه با کسانی که در جایگاه بالاتری از شما قرار دارند دشوار است. اگر این کار برای شما سخت نیست، شاید مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اید، چرا که معمولاً شروع رابطه و صحبت سخت است. پس در حالت کلی، اگر با شروع ارتباط با فرد موردنظر مشکلی ندارید، آن شخص انتخاب مناسبی برای شماست.

برای فروش تلاش نکنید

در اولین برخورد سعی نکنید به آن‌ها چیزی بفروشید. اگر فرد موردنظر موفق‌تر از شماست، بزرگ‌ترین اشتباهتان در ارتباط و شبکه سازی، تلاش برای فروش خواهد بود.

او را به دفاع وادار نکنید

در اولین برخورد باید ارتباط مؤثری با طرف مقابل برقرار کنید. برخی‌ها اگر مشکلی با شرکت فرد مقابل داشته باشند، همان ابتدا مشکل خود را بیان می‌کنند. آن‌ها فکر می کنند بحث درباره مشکل، دلیل خوبی برای شروع صحبت است. این در حالی است که فرد مقابل مجبور به دفاع و مقابله با شما می شود که شروع خوبی نخواهد بود.

بدون چاپلوسی، از کسب و کار آن‌ها تعریف کنید

خیلی خوب است در ارتباط اول از کسب و کار طرف مقابل تعریف کنید. سعی کنید این تعریف به فرد سومی مرتبط باشد. مثلاً به فرد مقابل بگویید محصولات و خدمات شرکتش، کمک بزرگی به یکی از دوستانتان کرده است. باید مراقب باشید کارتان چاپلوسی تلقی نشود؛ زیرا ارزش شما و شرکتتان در ذهن طرف مقابل پایین می‌آید.

شرایط موجود را به نیازهایتان مرتبط کنید

در همان صحبت‌های ابتدایی تلاش کنید رویداد و اتفاقات حاضر را به مسئله‌ای مرتبط با نیازهای خود متصل کنید. مثلاً موضوع رویداد را به شرکت و کسب و کار خود مرتبط و درباره آن صحبت کنید.

علاقه‌مندی آن‌ها را پیدا کنید

پیش از رفتن به رویداد و گردهمایی درباره آن تحقیق کنید. حتماً موردی در این رویداد وجود دارد که فرد مقابل به آن علاقه دارد. اطلاعات خود را در این باره بالا ببرید و در این زمینه با آن‌ها صحبت کنید.

فایده و ارزش افزوده داشته باشید

اگر شما فایده‌ای برای آن‌ها داشته باشید، حتماً در ذهنشان باقی می مانید. البته باید کاملاً محتاط باشید و ارزش‌ها و خدمات خود را به خوبی معرفی کنید. ابتدا نیازها و مشکلات طرف مقابل را در نظر بگیرید و بعد سعی کنید راه حلی برای آن ارائه دهید.

توقع نداشته باشید شما را به خاطرشان بسپارند

اگر برای بار دوم آن‌ها را دیدید، نباید انتظار داشته باشید شما را به راحتی به یاد آورند. آن‌ها با افراد زیادی در ارتباط‌اند و نمی‌توانند همه را به خاطر بسپارند. در ارتباط بعدی، سعی کنید یک یادآوری از دیدار قبلی خود داشته باشید.

همیشه باید به دنبال ارتباط با افراد موفق‌تر از خود باشید. پس اگر در رویدادی شما موفق‌ترین فرد حاضر هستید، شبکه سازی هیچ فایده‌ای برایتان نخواهد داشت.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:40:36
دسته بندی ها