5 راهکار تاثیرگذار و موفق برای واگذاری وظایف جدید به کارمندان

17 اردیبهشت 1399 - 6:05
رفتار سازمانی - 5 راهکار تاثیرگذار و موفق برای واگذاری وظایف جدید به کارمندان
5 راهکار تاثیرگذار و موفق برای واگذاری وظایف جدید به کارمندان
امتیاز مطلب: 97%

گاهی حجم کاری زیادی وارد سازمان شما می شود که چاره‌ای جز افزایش وظایف کارمندانتان ندارید. شاید کارمندان خیلی خسته باشند، اما باز هم باید با هر استراتژی ممکن به کارشان بیافزایید. با یوکن همراه باشید.

تصور کنید با مشتریان جدیدی قرارداد بسته‌اید و پروژه‌ی سنگینی در دست دارید. در این وضعیت تمام کارمندان درگیر انجام وظایف خود هستند؛ اما می بینید خستگی در آن‌ها نفوذ کرده و اشتیاق زیادی برای کار کردن ندارند.

پس در شرایط سختی قرار گرفته‌اید، نه می توانید پروژه‌های جدید را از دست بدهید و نه توانی در کارمندانتان می بینید. در هر حال، باید این مشکلات برطرف شود و وظایف بیشتری را به آن‌ها محول کنید. در ادامه چند راهکار ویژه را برای حل این بحران‌ها معرفی می کنیم:

کار افرینی-مدیریت-کار-شغل-بهره وری-کارمندان

1. شرایط را به خوبی درک کنید

عدم قدردانی شایسته و خستگی از کار، از جمله دلایلی است که شاید کارمندی به خاطر آن‌ها دست از وظایفش بکشد و استعفا دهد. کارمندان وقتی می بینند کارهای آن‌ها تمامی ندارد، خسته، دلسرد و ناامید می شوند. در این شرایط مدیران باید اوضاع را بهبود دهند. مثلاً وقتی وظایف یکی از آن‌ها چند برابر می شود، احتمالاً استرس و نگرانی زیادی به او می رسد.

وقتی می بینید شرایط بحرانی شده، جلسه‌ای با کارمندان بگذارید و درباره شرایط کاری با آن‌ها صحبت کنید. به آن‌ها بگویید از مشکلاتشان خبر دارید و برای حل آن‌ها وارد عمل خواهید شد. به آن‌ها بگویید می دانید حجم کارهایشان زیاد است و به دنبال راه حل‌هایی برای حل آن خواهید بود.

2. درباره شرایط صحبت کنید

کارمندان باید دلیل افزایش ناگهانی کارهای خود را بدانند. پس لازم است از دلیل کار بیشتر برای مدت زمان مشخص مطلع شوند. شما باید با تک تک اعضا و مدیران رده‌های پایین‌تر صحبت کنید و مطمئن شوید تمام افراد، متوجه شرایط کنونی هستند.

بعد از صحبت کردن اجازه دهید کارمندان با شرایط جدید سازگار شوند. بعد از آن، به آن‌ها اجازه‌ی استراحت و ابراز عقاید و نظرات بدهید. البته مدیران حوصله‌ی شکایات و نگرانی‌ها را ندارند، اما باید به عنوان یک رهبر همیشه آماده‌ی شنیدن باشید.

3. قدردان آن‌ها باشید

وقتی ساعات زیادی آشپزی می کنید اما هیچ یک از اعضای خانواده از شما تشکر نمی کنند، آیا بار دیگر انرژی لازم برای این کار را دارید؟ محل کار نیز همین طور است. نباید توقع داشته باشید کارمندان بدون تشکر و قدردانی، انگیزهی کافی برای کار کردن داشته باشند. مطمئن باشید ساده‌ترین کلمات هم می تواند تأثیر عمیقی روی عملکرد کارمندانتان بگذارد.

جایزه دادن نیز بسیار مؤثر است. بعد از انجام کارهای زیاد و طاقت فرسا، کارمندان شما حق دارند جایزه‌ای دریافت کنند. باید برای جایزه دادن از هر چیزی که برای شرکت قابل دسترس است استفاده کنید.

4. به آن‌ها امکان برنامه‌ریزی دهید

کارمندان به جز وظایف و مسئولیت‌های شغلی، زندگی خانوادگی و شخصی نیز دارند. به آن‌ها اجازه دهید برای ساعات کاری جدید برنامه ریزی کنند. آن‌ها باید بتوانند در هر شرایطی در زندگی خود تعادل به وجود آورند. به آن‌ها بگویید به فکر استخدام نیروی کاری جدید هستید. آن‌ها باید اطمینان پیدا کنند پروژه‌های بعدی آسان‌تر بوده و نیروی جدید جذب می‌شود.

برنمه ریزی

5. پیگیر برنامه‌ها باشید

باید برای استخدام و آموزش نیروی جدید وارد عمل شوید و به قول خود وفا کنید. باید بدانید این شرایط موقتی است و نمی‌توانید فشار کاری زیاد را به طور دائمی در شرکت اعمال کنید. البته باید پیگیر و مجری قول‌هایی که برای مزایا به کارمندان دادید هم باشید.

در هر شرکتی ممکن است شرایط بحرانی و پروژه‌های ناگهانی پیش بیاید. هنر شما این است شرایط را درک کنید، برای آن برنامه ریزی کنید، برنامه را به اطلاع کارمندان برسانید و قدردان زحمات آن‌ها باشید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-15 12:46:45
دسته بندی ها